• De stelling van deze week luidt:
    Grappen maken over (chronische/ernstige) ziektes is eigenlijk gewoon discriminatie.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Oneens. Discriminatie is niet hetzelfde als grappen maken over ziektes -- wat overigens niet betekent dat grappen maken over ziektes okay is.


    Intersectional feminist

    Het ligt eraan wat voor een grap, De ene is wel discriminatie en de ander niet...
    Mijn moeder heeft ook een chronische ziekte en het doet zelfs mij pijn als iemand daar grappen over maakt..


    is dit dat onderste deel dan?

    Nee, ik vind van niet. Het is natuurlijk verschrikkelijk en je doet mensen (Incl. Mij) pijn, maar het is geen discriminatie. Je moet er gewoon mee stoppen. Als je wilt schelden scheldt je maar met STOEL.

    Met kankerscheldende mensen zijn gewoon stoelen.


    just sm:)e en the world smiles with you

    Onderscheid maken tussen mensen met een ziekte en mensen zonder is sowieso discriminatie. Je moet mensen accepteren zoals ze zijn. Ziektes zijn erg vervelend en mensen kunnen er niks aan doen. Als iemand een grap maakt over je blonde haar, voel je je gekwetst maar je kan je haar altijd veranderen. Als iemand een grap maakt over je wip neus kan je hem laten verbouwen. Maar met ziekte kan je het niet veranderen of verbouwen. Dus het is gewoon discriminatie.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Het is natuurlijk hartstikke erg, maar of het in de categorie 'discriminatie' valt , weet ik niet.
    Het wordt pas echt discriminatie ( denk ik, dat is mijn mening ) als je mensen afrekent of buitensluit om het feit dat ze een ziekte hebben.
    Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat grappen maken over ziektes écht niet kan.

    Het is niet echt discriminatie, meer kwetsend lijkt mij. Tenminste, die woorden lijken mij in ieder geval pijnlijk.


    Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow. The thing is not to stop questioning - Albert Einstein

    CatchADreamx schreef:
    Er grappen over maken is geen discriminatie. Hen benadelen om die ziekte wel.
    Wat niet wegneemt dat het heel erg kwetsend is en een voorbeeld van pesten.
    Zulke mensen hebben vaak al een laag zelfbeeld omdat ze bij wijzen van spreken niet "normaal" zijn. (Gosh, dat klinkt echt cru)
    Hen verder pesten, duwt hen juist alleen maar verder weg terwijl mensen met een chronische ziekte meestal nood hebben aan een beetje begrip.

    Maar ik ben her eens met Assassin, dit is echt een slechte stelling.


    vecht niet voor iets dat niet voor jou vecht.

    Aidan schreef:
    Oneens en eens, een grap maken kan zijn van "Kijk hem nou" tot "Er is niks normaal aan jou", dus het ligt aan de 'grap' wat discriminatie is. Maar het is in ieder geval wel heel erg kwetsend.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    nerveus schreef:
    Nou, niet per se discriminatie, eerder heel erg kwetsend voor mensen en gevoelloos van degene die het zegt. ;)

    Dit. Net zoals racistische/seksistische grappen niet echt discriminerend zijn zolang je ze maar over alle groepen gelijk verdeelt of ze op de juiste manier gebruikt. Ik vind persoonlijk (als Nederlander) Nederlander-grappen die Belgen maken erg leuk :3
    Discriminatie zou zijn als zieke mensen zelf geen grappen mochten vertellen :)
    Maar als je echt heel erg ziek bent of iemand kent die heel erg ziek is en iemand over die ziekte een grap maakt, kan het hard aankomen, dus je moet er zeker mee uitkijken.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Floortjedoor schreef:
    Het is niet echt discriminatie, meer kwetsend lijkt mij. Tenminste, die woorden lijken mij in ieder geval pijnlijk.


    Dit dus.


    | Reality is for people that lack imagination |

    Ik denk niet dat het echt discriminatie is, ik weet wel dat sommige dingen erg kwetsend over komen. But then again, ik maak ook grapjes over mijn eigen ziekte, dat vind ik ook geen discriminatie. ;)


    The truth is out there.

    Nouja, ik vind het niet echt discriminatie. Maar het is zeker niet oké.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    MissMalikLuf schreef:
    ik ben het er eigenlijk niet mee eens!
    tuurlijk is het gemeen en idioot als je scheld met een ziekte (ik heb het vooral over TYFUS en KANKER enz.)
    maar discriminatie kan je het niet noemen.
    ja oke je kwetst iemand maar je kan mensen ook kwetsen door ze uit te schelden voor hoer en dat is ook geen discriminatie
    of heb ik het nou fout?
    als je wil discrimeneren doe je maar geert wilders naar :(


    Oké, ik ben geen voorstander van Wilders, sterker nog ik ben een tegenstander maar zelfs ik vind dat geen enkel mens gediscrimineerd moet worden. Al is het fout wat hij zegt, discrimineren is geen optie, naar mijn mening ben je dan net zo fout als hem zelf. Je kan je mening ook met respect en zonder grof taalgebruik uiten. Maar oké, dat is dan weer mijn mening.

    Sorry, heeft niet veel met de stelling te maken maar moest hierop reageren.


    We can learn to love again.

    [ bericht aangepast op 25 maart 2014 - 18:16 ]


    We can learn to love again.

    hemzelf*

    Sorry x.


    We can learn to love again.