• Ik ben een persoon die al heel snel boeken koopt, zonder daadwerkelijk eerst een stuk te lezen om te zien of ik de schrijfstijl wel fijn vind om te lezen. Nu had ik al een tijdje in mijn hoofd zitten om het eerste deel van de The Chemical Garden Trilogy te kopen, maar ik kwam hem per toeval tegen in de bibliotheek. Hij was dan wel in het Nederlands (ik lees boeken het liefst in het Engels als dat mogelijk is), maar ik vond het geen slecht idee om 'm toch mee te nemen.

    Nu heb ik 'm deze week gelezen en hij valt mij eigenlijk vies tegen. Het plot sprak me heel erg aan, maar de schrijfstijl vind ik best wel slap en de bladzijdes zijn eigenlijk gevuld met veel herhalingen of zijn simpelweg fillers met geen verdere uiteinden.
    Het einde was echt bagger en ik zit er echt aan te denken om er nu mee te stoppen. Het wekte totaal geen nieuwsgierigheid bij me op verder. Dus in feite ben ik blij dat ik het boek niet gekocht heb.

    Ben ik nu de enige die dit boek zo ervaren heeft, of zijn er meerderen die het niet zo bijzonder vonden?
    Graag uw mening zodat ik kan bepalen of ik misschien nog het volgende boek een kans kan geven. (:

    Ik deel je mening wel.
    Zoals je al zij het plot en ook in mijn ogen de setting spraken mij heel erg aan.
    Met het idee dat er was had het een heel leuk boek/serie kunnen zijn maar het viel tegen zoals gezegd.


    ''What do you mean life is short, life is the longest thing you'll ever do.''

    Misschien is ie in het Engels beter? (: Hij scoort iig aardig en staat ook nog op mijn to-read lijst. Gelukkig kan ik ze gewoon downloaden en op mijn ereader zetten.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik vond het juist een heel goed boek en ik ben er heel lang helemaal weg van geweest. Ik vond het tweede boek wel beter.


    Take risks and conquer your fears.

    Ik heb het een jaar geleden gelezen en toen was ik er weg van. Als ik hem nu vergelijk met de schrijfstijl van mij lievelingsboeken, zou hij inderdaad niet zo heel hoog staan. Wel vond ik het een heel mooi en originele verhaallijn. Nu ik er aan denk, ik heb deel drie gekregen en ik heb hem nog niet gelezen. ^^


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Het is al een tijdje geleden dat ik die gelezen heb, maar ik kan me niet meer herinneren dat ik de schrijfstijl heel slecht vond of zo.

    Alyeska schreef:
    Het is al een tijdje geleden dat ik die gelezen heb, maar ik kan me niet meer herinneren dat ik de schrijfstijl heel slecht vond of zo.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Ik heb de drie boeken gelezen en ik was er echt weg van. De gedeeltes die mij irriteerden waren dat er veel hetzelfde werd verteld en zoals jij ook zei dat er teveel wordt teruggeblikt. Ook zit er naar mijn mening teveel uitgebreide stukken tussen. Bijvoorbeeld dat ze heel lang over een ruimte kan praten.


    Pretty is just a pretty word.

    Corday schreef:
    Ik vond het juist een heel goed boek en ik ben er heel lang helemaal weg van geweest. Ik vond het tweede boek wel beter.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Hum, okay de meningen zijn verdeelt dus. ^^
    Misschien dat ik het tweede boek nog een kans geef, moet nog even kijken. Maargoed, voordat ik het boek gelezen had, snapte ik dus niet hoe het kwam dat deze serie zo onbekend was terwijl andere series heel snel bekend werden.

    Ik vond het eerste boek juist heel goed en ik wilde ontzettend graag de rest lezen, maar de tweede vond ik tegenvallen. Ik kwam er niet zo snel doorheen en ik ga de derde alleen kopen omdat ik niet graag halverwege een serie stop.
    Het tweede deel vond ik een beetje nergens over gaan, alsof de schrijfster niet echt wist wat ze er nu mee aanmoest.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Ik kwam er heel moeilijk doorheen, heel de serie veel eigenlijk tegen.


    Can't control my second personality

    Nee, ik vond hem juist geweldig uitgeschreven. Er komt idd een beetje teveel herhaling erin maar voor de rest vond ik hem echt top. Maar ieder zijn mening. (: Ik vond hem dus wel leuk. De tweede boek is meer een 'tussen boek die niet echt wat verteld.' Maar de derde is dus echt heel goed en heeft zoveel meer actie erin en ik echt interessant om te lezen. Maar ik moet wel iets toegeven. De schrijver maakte het boekenserie een beetje te lang. Lezers willen juist het einde weten en niet alle andere dingens die ze vertelde. Maar het blijft toch mijn favo boek en hoop dat ze hem nooit verfilmen en verpesten.


    -

    Ik vond het juist wel een goede serie.
    Het einde was een beetje raar, maar dat was omdat er een soort plot-twist in zat die me niet erg aansprak.
    Als ik jou was zou ik gewoon verder lezen.


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Ik vond het eerste deel en begin van het tweede deel wel goed, maar vond het daarna minder worden. Al komt dat vooral omdat ik de wending vreemd vond en niet helemaal goed beschreven. Maar ik zou het wel verder lezen.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Quart schreef:
    Ik deel je mening wel.
    Zoals je al zij het plot en ook in mijn ogen de setting spraken mij heel erg aan.
    Met het idee dat er was had het een heel leuk boek/serie kunnen zijn maar het viel tegen zoals gezegd.


    This. (:


    | Reality is for people that lack imagination |