• Ik ben een persoon die al heel snel boeken koopt, zonder daadwerkelijk eerst een stuk te lezen om te zien of ik de schrijfstijl wel fijn vind om te lezen. Nu had ik al een tijdje in mijn hoofd zitten om het eerste deel van de The Chemical Garden Trilogy te kopen, maar ik kwam hem per toeval tegen in de bibliotheek. Hij was dan wel in het Nederlands (ik lees boeken het liefst in het Engels als dat mogelijk is), maar ik vond het geen slecht idee om 'm toch mee te nemen.

    Nu heb ik 'm deze week gelezen en hij valt mij eigenlijk vies tegen. Het plot sprak me heel erg aan, maar de schrijfstijl vind ik best wel slap en de bladzijdes zijn eigenlijk gevuld met veel herhalingen of zijn simpelweg fillers met geen verdere uiteinden.
    Het einde was echt bagger en ik zit er echt aan te denken om er nu mee te stoppen. Het wekte totaal geen nieuwsgierigheid bij me op verder. Dus in feite ben ik blij dat ik het boek niet gekocht heb.

    Ben ik nu de enige die dit boek zo ervaren heeft, of zijn er meerderen die het niet zo bijzonder vonden?
    Graag uw mening zodat ik kan bepalen of ik misschien nog het volgende boek een kans kan geven. (:

    Ik was en ben nog steeds helemaal weg van boek 1. Echter ben ik halverwege boek 2 afgehaakt. Ik wil nog heel graag een keer 2 en 3 uitlezen, maar halverwege 2 werd het verhaal zo langdradig en saai en had ik geen zin meer om verder te lezen, dus ben ik toen gestopt. Ik kan me wel een beetje vinden in de manier hoe je haar schrijfstijl omschrijft, maar ik blijf deel 1 een goed boek vinden.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa