• De stelling van deze week luidt:
    In de modewereld moeten er meer volslanke modellen zijn.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Helemaal mee eens. Al die ongezonde modellen is echt niet nodig en geven de samenleving een verkeerde beeld van schoonheid.


    -

    Ik vind dat er van elke maat een model moet kunnen zijn, mits ze een gezonde leefstijl hebben natuurlijk.


    26 - 02 - '16

    Gailybell schreef:
    Helemaal mee eens. Al die ongezonde modellen is echt niet nodig en geven de samenleving een verkeerde beeld van schoonheid.

    Roku schreef:
    Ik vind dat er van elke maat een model moet kunnen zijn, mits ze een gezonde leefstijl hebben natuurlijk.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Roku schreef:
    Ik vind dat er van elke maat een model moet kunnen zijn, mits ze een gezonde leefstijl hebben natuurlijk.


    :)

    Eens.
    Ten eerste is het hartstikke ongezond als modellen zich uit gaan hongeren om aan het werk te kunnen blijven. Ik zeg niet dat ieder model zich uithongerd, maar vaak moet je voor werk op bepaalde terreinen in de modellenwereld toch aan bepaalde eisen voldoen. Hierdoor kunnen de modellen die daar niet aan voldoen of kunnen voldoen een laag zelfbeeld krijgen. Daarnaast krijgt maatschappij een verkeerd beeld van vrouwen als er alleen maar slanke modellen te zien zijn. Het grootste deel van de vrouwen ziet er namelijk niet zo uit. Bovendien zie ik, buiten het feit dat je maar een paar maten op voorraad hoeft te hebben, geen voordeel in het hebben van alleen maar slanke modellen.
    Meer volslanke modellen zou er dus voor kunnen zorgen dat vrouwen zich niet ondergewaardeerd voelen als hun figuur niet in het plaatje past. Het zou ook gezonder kunnen zijn, zowel voor de modellen zelf als voor het beeld dat heerst in de maatschappij.


    Hamartia

    Eens! Ze zijn een voorbeeld voor meisjes en als ze zich dan gaan uithongeren, krijgen de meisjes een verkeerd beeld en gaan ze hetzelfde doen ! Ik vind dat iedereen een model mag worden, klein, groot, (mooi) slank en wat voller.


    Once you replace negative thoughts with positive ones, you'll start having positive results.

    Helemaal mee eens !
    Als ik bijvoorbeeld naar holland's next topmodel kijk en er is 1 iemand wat voller dan de rest is dit gelijk een probleem !
    Ik snap niet waarom een model perse dun moet zijn ik bedoel WIE HEEFT DIT BEDACHT !?!?!
    Sorry hoor maar persoonlijk vind ik het niet veel uitmaken ! Okeoke jajaja misschien is het natuurlijk niet het mooist als je een heel stevig iemand in een skinny jeans ziet lopen maar dat de een het dan meer voor het zeggen heeft dan de ander om dat hij/zij dunner is.
    Als ik naar buiten ga en mensen bekijk dan zie ik verschillende mensen de ene dunner dan de ander ik vind dat dat ook gewoon zo in modellen wereld moet werken ! En ja tuurlijk het is ook niet gezond om heel dik te zijn en het ziet er vaak ook niet heel erg uit maar een beetje vol vind ik mooier dan zo een anorexia patiënt.


    -

    Roku schreef:
    Ik vind dat er van elke maat een model moet kunnen zijn, mits ze een gezonde leefstijl hebben natuurlijk.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Typisch dat modellen vaak geassocieerd worden met anorexiapatiënten. Er bestaan al volslankere modellen bytheway.


    26 - 02 - '16

    Er bestaan dan wel 'volslanke' plussize modellen, maar die hebben maat 38... Dat noem ik niet plussize.
    Ik ben het met de stelling eens, maar dan misschien niet direct volslank, maar gewoon van een normaal gewicht (dat maat 38 weer normaal is en niet 'plussize'.)

    [ bericht aangepast op 6 april 2014 - 10:27 ]


    I am an idiot, I move.

    Roku schreef:
    Typisch dat modellen vaak geassocieerd worden met anorexiapatiënten. Er bestaan al volslankere modellen bytheway.


    Das waar. Ze bestaan al en het worden er gelukkig steeds meer, maar nog steeds heb ik het beeld dat de standaard graad mager is. Het aantal modellen dat een maatje meer heeft in vergelijking tot wat de standaard is/was mag echt nog wel groeien. Dat zou naar mijn idee alleen maar goed zijn.


    Hamartia

    Roku schreef:
    Ik vind dat er van elke maat een model moet kunnen zijn, mits ze een gezonde leefstijl hebben natuurlijk.


    Modellen die gelijkspreidig over ongeveer BMI-tje 20 tot en met 25 zijn, zijn inderdaad wel prima IMO. Verschillende maten, zodat iedereen kan zien hoe kleren bij verschillende soorten lichaamsbouw uitvalt en mensen van alle maten model kunnen worden (eerlijker en meer carrièrekansen voor iedereen)

    Oneens, en de reden dat ik er mee oneens ben is dat er een reden is dat alle modellen maatje 0 hebben, en dat is omdat kleren nou eenmaal gemaakt worden voor mensen die maatje 0 hebben. Het heeft totaal geen zin om te proberen om als model met een maatje meer het te gaan maken in de modewereld omdat je geen enkele kleren zou passen. Het zou heel moeilijk worden om de modewereld te veranderen, omdat als je modellen met een maatje meer wilt, de hele modewereld zich zou moeten aanpassen. Dus het is óf alleen modellen met maatje 0, of alleen modellen met een maatje meer. En vaak staat kleding toch beter als je maatje 0 hebt. Het is niet voor niets dat de modewereld zo in elkaar zit.

    Aanpassing: het lijkt mij ook totaal geen zin hebben om meerdere maten te hebben, dat kost veel te veel geld.

    [ bericht aangepast op 6 april 2014 - 11:00 ]


    Fine. maybe I pretend right now, but I swear to god, I'm gonna change the world.

    Eens.


    Don't walk. Run, you sheep, run.