• D A U N T L E S S
    •• ••
    We believe that cowardice is to blame for the world’s injustices.
    We believe that peace is hard – won and that sometimes it is necessary to fight for peace.



    ––––––––––

    Binnen in de wereld van Divergent (© Veronica Roth) maken jongeren op zestien – jarige leeftijd een levensbepalende keuze ; de keuze in welke van de vijf verschillende facties zij thuis behoren.

    Dauntless is een van de voorgaande facties – welke is toegewijd aan moed, dapperheid en onverschrokkenheid. De oprichters van de factie beschuldigden de emoties angst en lafheid voor het starten van de vele problemen waarmee de samenleving de afgelopen decennia heeft moeten kampen – wat zij willen bevechten door het voorbereiden van de leden op het controleren van angst.

    Echter, is Dauntless voorbereid op de komst van de personen welke Divergent zijn – welke niet behoren tot slechts een bepaalde factie? Zijn zij bereid deze personen te elimineren – of zijn zij er bewust van dat deze personen juist hulp kunnen bieden?



          V E R H A A L

    Eric – een van de meest gevreesde Dauntless leiders, zal zijn walging jegens de personen welke Divergent zijn nooit onder stoelen of banken steken. Naar zijn mening dient iedere personen welke Divergent is uitgeroeid te worden, waardoor zij geen bedreiging meer zullen vormen voor de gehele samenleving.
    Echter, binnen de afgelopen jaren zijn vele van zijn " aanhangers " bekeerd – hebben hun gedachtengang om laten draaien en staan volledig achter de personen welke Divergent zijn. Verschillende personen hebben hierdoor de dood gevonden, waardoor de overgebleven groep een kleine vorm van verzet is geworden – met als enige doel het redden van de soort van de Divergent.
    Inmiddels is de groep van verzet steeds groter en groter geworden – zijn er zelfs geruchten dat deze groep af willen rekenen met Eric en de gehele Dauntless factie naar eigen hand willen plaatsen. Echter, Eric en zijn overgebleven aanhangers zullen zich nooit of te nimmer genadeloos stellen zonder een gevecht – zal de groep van verzet het met nieuwe ingewijden voor elkaar krijgen om Eric van zijn troon te stoten en hiermee een grote massamoord op de Divergent voorkomen?



          R O L L E N
          Rollen – story

    Invullijst
    Naam –
    Bijnaam (nieuwe factie – naam) –
    Leeftijd –
    Factie ; geboren –
    Loyaliteit (Eric/Divergent) –

    Karakter –
    Uiterlijk (faceclaims toegestaan) –

    Extra –
    Angsten –
    Specialiteit (eventueel) –
    Geschiedenis –

    Vanaf dit moment worden er voor onbepaalde tijd geen nieuwe rollen aangenomen.
    Zondag in de ochtend zal het eerste speeltopic worden geopend.


    Trainers
    Maximaal 1 Divergent

    Eric – aanhangers
          Eric, voornamelijk gespeeld door: Stiff

    Divergent – aanhangers (verzet)
          Gabriel " Gabe " Naveen EmersonStiff, 1,2 – Erudite born
          Farrah Izabela GriffinNatsukashii, 1.2 – Candor born
          Isabelle " Belle " Amethyst CunninghamElvithien, 1,4 – Divergent


    Initiates – Dauntless born
    Maximaal 2 Divergent

    Eric – aanhangers
          Casper " Cas " Jacobus DavidsonKobain, 1,4
          Kai IverPedrad, 1,1


    Divergent – aanhangers (verzet)
          Ameya Elizabeth Chase • Remarkable, N.A., 1,5 – Divergent
          Raven Tyllaster • Nebraskae, N.A., 1,5 – Divergent
          Maeve " Mae " SlayerPedrad, 1,3


    Initiates – Faction switchers
    Maximaal 2 Divergent

    Eric – aanhangers
          Quintelia "Quinn" Heather WilliamsInitiate, 1,7 – Divergent

    Divergent – aanhangers (verzet)
          Milena " Mila " Athena ReylinMisao, 1,3 – Erudite born
          Rhozali " Ro " Eunice AinsworthRaging, 1,3 – Amity born – Divergent



          R E G E L S
    Algemeen
          – Alleen ik (Mirte, Stiff) opent de nieuwe topics.
          – Username veranderingen worden doorgegeven binnen het praattopic/rollentopic.
          – Men gedraagt zich respectvol jegens andere personen binnen de RPG, zo niet – volgt een ban binnen de RPG.
          – Gelieve redelijk ervaren RPG'ers.
          – Deze RPG is geen sneltrein, daarom wordt er rekening gehouden met elkaar.

    Rollen
          – Reservaties en half gemaakte rollen blijven 48 uur beschikbaar.
          – Claims op namen en faceclaims mogen worden doorgegeven, maar blijven eveneens 48 uur beschikbaar.
          – De ratio mannen/vrouwen en Eric/Divergent – aanhangers blijft gelijk.
          – Men gaat geen perfecte rollen maken, delen van andere rollen kopiëren of rollen van Veronica Roth gebruiken.

    RPG
          – Per post worden er minimaal driehonderd woorden geschreven.
          – Binnen in de post wordt gelet op spelfouten en verdere grammatica.
          – Men gaat geen andere personages besturen/vermoorden/etc. in een eigen post – dit gebeurt alleen in duidelijk overleg.

    [ bericht aangepast op 12 april 2014 - 21:05 ]




    Naam:
    Bijnaam:
    Leeftijd:
    Factie: Candor
    Loyaliteit: Eric

    Karakter:
    • Eerlijk

    • Moedig

    • Koppig

    • Impulsief

    Uiterlijk

    Extra:
    Specialiteit:
    Geschiedenis:

    Ik zit heel erg te twijfelen qua karakter, dus ik kijk even wat er niét komt zeg maar :p
    Ik dump dit alvast, zodat ik het niet vergeet. Is het btw een idee om angst er tussen te zetten?
    Aangezien zelfs de Dauntless altijd wel angsten hebben?

    [ bericht aangepast op 7 april 2014 - 10:30 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    [M.T]


    A girl who wonders.

    Zou ik een vrouwelijke initiate mogen reserveren? ^^
    Faction Switcher - Oorsponkelijk van Erudite - Niet Divergent, echter wel anti-Eric


    A girl who wonders.

    @ Bastille, ik heb angsten bij extra staan.

    Pedrad schreef:
    @ Bastille, ik heb angsten bij extra staan.


    Heeel slim – en dom van mijzelf.
    Voor iedereen met een rol: je mag de angsten onder "extra" zetten of zelfstandig een kopje "angsten" toevoegen.
    Dit zal ik zodirect op mijn laptop ook in de beginpost toevoegen.


    Pedrad schreef:


    –       –       –

    Naam – Kai (means: ocean) Iver
    Bijnaam – Hij heeft de naam Kai gehouden, hoewel hij het ook niet erg vindt als men hem bij zijn achternaam noemt.
    Leeftijd – 16 jaar (29 april)
    Factie ; geboren – Onverschrokkenheid/Dauntless
    Loyaliteit – Eric. Hij heeft al zijn hele leven naar hem opgekeken en zou alles voor hem doen.

    Karakter –
    Kai is een dappere, tactvolle jongen. In zijn ogen is niets te gek, zelfs het beklimmen van een hoge toren zou hem niet warm of koud maken. Alhoewel, misschien een beetje warm. Hij zit goed op zijn plek in Onverschrokkenheid - hij is een echte durfal, houdt van avonturen en heeft een hekel aan stilzitten.
    Kai is een buitengewoon goede leider met een nuchtere kijk op dingen. Zo bekijkt hij de dingen zoals ze zijn en vormt pas een mening als hij genoeg informatie heeft. Er is echter één persoon die zijn mening kan beïnvloeden: Eric. Kai kijkt zo naar hem op dat hij het letterlijk altijd met Eric eens is. Als Eric ergens iets van vindt, kun je er van uit gaan dat Kai die mening deelt - zelfs over de Afwijkenden.
    Hoewel het beleid van Onverschrokkenheid vroeger heel wat zachtaardiger was, is Kai het wederom met Eric eens: de Onverschrokkenen moeten harder en onverschrokkener worden. Kai doet zijn best om zo weinig angsten mogelijk te hebben; om zo meedogenloos mogelijk te zijn. Dat eerste gaat hem niet makkelijk af, hij weet van zichzelf dat hij veel angsten heeft en dat hij die niet makkelijk zal kunnen overwinnen. Het tweede is echter wat makkelijker; Kai vindt het erg makkelijk om een persoon niet als mens te zien, maar als obstakel die hij uit de weg moet werken. Dit is dan ook zijn tactiek voor tijdens de Inwijding, niet om iemand geven - gewoon zien als een ding.
    Hij wil erg graag leider van Onverschrokkenheid worden, want hij is er van overtuigt dat hij de Inwijding zal gaan halen. Hij is niet bang voor wat er zal gaan komen - ook al weet hij natuurlijk nog niet alles van de Inwijding tot in detail.
    Kai's hobby's bestaan uit rennen, messen werpen en feesten. Alle drie dingen gebeuren regelmatig in Onverschrokkenheid en dus verveeld hij zich eigenlijk nooit. De feesten die worden gehouden na een zelfmoord, vindt hij af en toe nog wat lastig. Dit laat hij echter niet merken, aangezien Eric het wel een logische reden vindt om een feest te houden.
    Uiterlijk –       één       twee
    Van voren heeft Kai een ietwat apart gezicht. Zijn kaak lijkt wat verder uit te steken aan de linkerkant dan aan de rechterkant, waardoor hij een erg asymmetrisch gezicht krijgt. Vanaf de zijkant is dat niet zo duidelijk te zien, aangezien je de twee kanten dan niet kunt vergelijken.
    Ondanks de asymmetrie in zijn gezicht, heeft Kai wel mooie trekken. Zijn huid is haast compleet egaal en er zijn nooit imperfecties in te vinden. Het geeft hem een haast popachtige uitstraling. Ook zijn lichtroze, haast huidkleurige lippen spelen daarbij een rol. Kai heeft er echter een hekel aan. Hij slaapt dan ook expres wat minder om donkere wallen te creëren, zodat de haast vrouwelijke trekken wat verdwijnen.
    Kai's groenblauwe ogen passen mooi bij zijn bruine haar dat soms lichtbruin is en soms wat meer naar zwart neigt - het wordt donkerder in de winter of als hij al een tijd niet buiten is geweest. Hoewel Kai een hekel heeft aan de vrouwelijke trekken in zijn gezicht, heeft hij een voorliefde voor zijn haar. Het zit eigenlijk altijd in model, tenzij hij er zeker van is dat er niemand in de buurt is.
    Als hij er zijn best voor doet, lijkt Kai vaak ouder dan hij daadwerkelijk is. Ook als hij ergens de leiding over heeft maakt hij zich groter en zorgt hij ervoor dat hij intimiderend overkomt. Als hij eenmaal tussen vrienden is en hij zich geen zorgen hoeft te maken over hoe hij overkomt - ziet hij er uit als een typische zestienjarige jongen.
    Kai heeft meerdere tatoeages - vijf op zijn armen en nog een tiental kleinere op zijn rug. Ze hebben stuk voor stuk een betekenis - sommigen een wat dieper liggende dan anderen. Zo heeft hij een tatoeage van een leeuw op zijn arm; de leeuw was het lievelingsdier van zijn vader. Zijn vader is verongelukt en op de bodem van de Kolk belandt. Om hem te eren heeft hij dus de leeuw op zijn arm laten tatoeëren. Ook heeft hij het symbool van Onverschrokkenheid - de vlam - op zijn rug. Die staat simpelweg voor de factie waarin Kai al zijn hele leven heeft gewoond.
    Aan piercings en dergelijke is Kai nog niet begonnen, hoewel hij wel graag zoiets wil - wat weet hij nog niet precies. Hij heeft besloten een piercing te nemen zodra hij de Inwijding heeft gehaald.
    Qua gewicht heeft Kai precies de goede cijfers. Dat komt voornamelijk vanwege de vele dingen die ze in Onverschrokkenheid doen - vooral het rennen. Hij heeft een prima conditie en is niet makkelijk om te krijgen. Daarbij is hij net iets te lang, waardoor hij af en toe nog al slungelig en sloom kan zijn in bijvoorbeeld gevechten. Hij heeft nog niet uitgevogeld hoe hij zijn lengte als voordeel kan gebruiken en wil dat gaan leren tijdens de Inwijding.

    Extra –
    Kai's grootste angsten zijn:
          – Het donker. Hij is erg bang voor het donker en voor alles wat zich daarin zou kunnen bevinden.
          – Ratten. Hij schaamt zich erg voor deze angst. Als hij een rat ziet, kan hij niet anders dan schreeuwen.
          – Schaamte. Hij is erg bang dat hij voor schut wordt gezet voor een grote groep.
          – Verbranding. Hij is niet bang voor vuur, maar wel bang voor de pijn die verbranden met zich meebrengt.
          – Verstikking. Verdrinken of op een andere manier niet kunnen ademen lijkt hem verschrikkelijk.
    Hij heeft nog meer angsten maar dat zijn iets kleinere angsten, zoals in de Kolk belanden.
    Specialiteit –
    Kai is erg goed in messen werpen. Natuurlijk is hij nog niet perfect, maar het gaat hem makkelijker af dan anderen. Doordat hij veel geoefend heeft, heeft hij een goed gevoel voor richten.
    Geschiedenis –
    Kai is geboren in Onverschrokkenheid waar hij al vanaf dag één bij verschillende Onverschrokken-gewoontes werd betrokken. Zo rende zijn moeder met hem in haar armen langs de Kolk, zonder erg haar best te doen om haar evenwicht te bewaren. Toen Kai oud genoeg was om zelf te lopen, werd er ook van hem verwacht dat hij rakelings langs de diepe Kolk rende. Dit deed hij dan ook graag; echte angst kende hij toen nog niet.
    Toen Kai zes was, kreeg hij op school te horen dat er iets was gebeurd - zijn vader was per ongeluk in de kolk belandt. Het koste hem niet veel moeite om dat te geloven: dat soort ongelukken gebeurde meer dan eens in zijn factie. Treuren om zijn vader deed hij niet, wel deed hij volop mee aan het feest dat werd gehouden ter ere van zijn vader.
    Sindsdien heeft hij altijd goed opgepast als hij langs de Kolk liep - hij wilde niet eindigen zoals zijn vader. Eén van zijn angsten is dan ook dat hij uiteindelijk op de bodem van de Kolk belandt. Niet omdat hij bang is om ergens van af te vallen, maar omdat hij bang is om net zo te eindigen als zijn vader - als gevolg van een domme fout.
    Tijdens de kiesceremonie twijfelde Kai geen moment: hij wilde in Onverschrokkenheid blijven. Hij had een paar weken eerder kennisgemaakt met Eric, één van de Onverschrokken leiders. Natuurlijk had hij hem wel eerder zien lopen, maar dit keer had hij hem persoonlijk aangesproken. Al snel hadden de twee jongemannen een klik en hoewel ze niet erg veel met elkaar omgaan, weten ze wel dat ze vrienden zijn. Bondgenoten.


    Als je 'm goedkeurt, is 'ie af.

    Mag ik trouwens nog een vrouwelijke dauntless-born divergent aanhanger? (Jeetje, vrouwelijke dauntless-born divergent aanhanger - kan het nog langer? :')). Ik weet niet of meerdere rollen toegestaan zijn (?)

    Pedrad schreef:
    Mag ik trouwens nog een vrouwelijke dauntless-born divergent aanhanger? (Jeetje, vrouwelijke dauntless-born divergent aanhanger - kan het nog langer? :')). Ik weet niet of meerdere rollen toegestaan zijn (?)


    Dat mag zeker (:


    Oeeeeh, ik wil echt heel graag. Als ik het goed lees, heb je nog een divergent trainer beschikbaar? Of niet?

    Mag ik een vrouwelijke trainer die bij het verzet zit?
    Ik weet alleen niet zeker wanneer ik de rol in kan vullen, aangezien ik deze week herkansing heb en vrijdag LSD.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Elvithien schreef:
    Oeeeeh, ik wil echt heel graag. Als ik het goed lees, heb je nog een divergent trainer beschikbaar? Of niet?


    Ja, die heb ik inderdaad nog een beschikbaar.
    Wil je een mannelijke of een vrouwelijke?


    Natsukashii schreef:
    Mag ik een vrouwelijke trainer die bij het verzet zit?
    Ik weet alleen niet zeker wanneer ik de rol in kan vullen, aangezien ik deze week herkansing heb en vrijdag LSD.


    Well, dan hebben we wel ineens drie trainers bij het verzet - maar dat is niet erg, aangezien ik er net met je over ge-GB't heb (:.

    [ bericht aangepast op 6 april 2014 - 21:41 ]


    Gabriel " Gabe " Naveen Emerson
    •• • ••
    Mannelijke trainer
    Faction switcher – Divergent ; aanhanger


          • Persoonlijke Gegevens

          Naam
    Gabriel Naveen Emerson

          Bijnaam
          • Gabe
    Gabriel's allereerste bijnaam is ontstaan door het simpele gegeven dat hij zijn Erudite – leven achter zich wilde laten, waardoor hij als vanzelfsprekend koos voor een versimpeling van zijn officiële naam.
          • Hood
    Gedurende zijn eigen inwijding, heeft Gabriel zijn tweede bijnaam verworven – welke ten eerste werd gegeven als een compliment, door zijn vermogen om alle projectielen welke hij schiet/werpt/etc. raak te gooien. Alhoewel het eeuwenoude sprookje Robin Hood slechts bij enkele van zijn mede – initiates bekend was, schalt hij regelmatig door de Kolk.


          Leeftijd
    23 • 31 December

          Factie – geboren
    Erudite

          Loyaliteit
    Divergent

          Functie
    Trainer gedurende initiation Dauntless

          • Karakteristieke Gegevens
    Alhoewel Gabriel vanaf zeer jonge leeftijd wist dat hij absoluut niet thuis hoorde binnen de factie Erudite, heeft hij geheel onbewust een groot gedeelte van de karaktereigenschappen met zich meegenomen. Hetgeen waaraan dit voornamelijk te bemerken is – is de manier waarop hij problemen benadert en op welke manieren hij strategieën uit weet te denken tot een waterdicht plan, waar rekening wordt gehouden met alle mogelijke elementen.
    Daarnaast zijn zijn " oude " karaktereigenschappen merkzaam in het gegeven dat Gabriel zich voor geen enkel moment kan vinden in de hernieuwde standaarden van Dauntless, waar vele malen meer wordt gevochten. Gabriel's hart is namelijk gevallen voor de standaarden waarmee Dauntless is opgericht in het begin van de tijden, wat hij dan ook in zijn eigen trainingen voornamelijk aan bod laat komen – tot grote ergernis van de leiders, waaronder Eric.
          Gabriel wordt door veel personen binnen Dauntless gezien als een serieuze, volwassen jongeman – welke het voor elkaar heeft gekregen om als een factiewisselaar als tweede te eindigen op de ranglijst gedurende zijn initiation. Wanneer Gabriel koos om gedurende initiations trainer te worden, werd deze gedachtegang enkel en alleen bevestigd.
    Echter, niets is minder waar. Gabriel houdt er van om " jong " te zijn en van het leven te genieten – wat hij op verschillende manieren laat merken. Hij vindt het fantastisch om verschillende grappen uit te halen of levensgevaarlijke stunts uit te voeren – zo ook bij " zijn " initiates. Uiteindelijk weet hij er altijd een goed einde van te maken en geniet hij ontzettend van de adrenaline kick die hij hier van ontvangt – wat hem doet herinneren aan de daadwerkelijke reden waarom hij bij Dauntless is gegaan en waarom hij Erudite achter zich heeft gelaten.
          Wanneer het er uiteindelijk op aankomt, geeft Gabriel ontzettend veel om zijn initiaties – ondanks de vele grappen en gevaren. Hierdoor wil hij niets anders dan ervoor zorgen dat ze heelhuids door de initiaton komen en deel uitmaken van de Dauntless gemeenschap, in het bijzonder de personen welke Divergent zijn.
    Doordat Gabriel een factiewisselaar is – staat hij er op om eveneens te nieuwe factiewisselaars te trainen.


          • Uiterlijke Gegevens
    Alhoewel Gabriel's oorsprong de factie Erudite is – heeft hij zijn gehele leven een lichaam wat naadloos aansluit bij de standaarden van zijn " nieuwe " factie, Dauntless. Reden hiervoor is het gegeven dat Gabriel vanaf zeer jonge leeftijd wist dat hij absoluut niet thuis hoorde binnen de factie Erudite, waardoor hij rondom zijn tienerjaren is begonnen met het trainen en klaar maken van zijn lichaam voor de beruchte initiation van Dauntless – waar hij vervolgens binnen kwam stappen als een lange, sterke en gespierde jongeman.
          Inmiddels – zo'n zes jaar later – heeft Gabriel de voorgaande kenmerken enkel en alleen weten te versterken. Met zijn lange lichaam van zo'n een meter tachtig, wat een zeer machtige uitstraling heeft – kijken veel personen binnen zijn factie letterlijk en figuurlijk tegen hem op. Voorgaande wordt versterkt door middel van de lichte, continue spanning van de spieren in zijn rug, borst en armen.
    Gabriel's meest drastische transformatie nadat hij zijn geboorte – factie had verlaten, zijn zijn haren – welke voor de ceremonie in lange lokken langs zijn voorhoofd naar beneden vielen en enigszins krulden aan de uiteinden. Na slechts een simpele dag van de initiation besloot Gabriel zijn haren echter tot een kort en nonchalant kapsel te vormen – waardoor het tot op de dag van vandaag met geen enkele mogelijkheid " goed " zit en het vrijwel ieder moment door elkaar op zijn hoofd zit. Voorgaande wordt versterkt door het gegeven dat Gabriel de onbewuste neiging heeft om zijn hand door zijn haren te halen wanneer hij zichzelf in een staat van opperste concentratie bevindt.
          Wanneer personen een blik op Gabriel werpen – zullen zij voornamelijk zijn donkere poelen als eerste in het zicht krijgen, waar op hetzelfde moment honderden emoties afgespeeld kunnen worden. Niemand zal zijn poelen echter een kleur kunnen geven – grijs, bruin, blauw en groen lijken als een grote bij elkaar geraapte mengelmoes door elkaar te kolken, wat uiteindelijk een zeer donker resultaat geeft. Gezamenlijk met de donkere schaduwen op zijn wangen – geproduceerd door zijn hoge jukbeenderen – kan Gabriel het voor elkaar krijgen om een duistere blik op te zetten, welke andere personen binnen enkele seconden het zwijgen op kan leggen en de ogen neer kan laten slaan.
    Voor de standaarden van Dauntless trainers, heeft Gabriel een redelijk " schoon " lichaam – wat in termen betekent dat hij geen enkele piercings bevat en slechts een tatoeage ; welke een een vergrote versie van het Dauntless teken is, wat zijn gehele linkerzijde/ribbenkast in beslag neemt.



          • Extra Gegevens

          Angsten
          • Blindheid
          • Falen
    Zowel in individueel opzicht als in een grotere groep.
          • Hartaandoeningen
    Zowel bij zichzelf als bij andere, bekende en onbekende personen (ontstaan in zijn verleden)
          • Naalden
          • Onmacht
    In alle denkbare situaties, in de vorm van niets kunnen doen aan een bepaald element of bepaalde gebeurtenis.


          Specialiteit
    Gabriel heeft het talent om ieder voorwerp/projectiel wat hij schiet/werpt/gooit/etc. op de milimeter na raak te gooien – wat hem tevens zijn tweede bijnaam " Hood " heeft opgeleverd gedurende zijn initiation.

          • Geschiedenis
    Gabriel heeft gedurende zijn leven in Erudite genoten – hij woonde in een liefhebbend gezin en genoot van de kennis welke hem ieder moment van de dag op een presenteerblaadje werd uitgereikt. Echter, vanaf zeer jonge leeftijd wist Gabriel dat hij iets aan het missen was – een element dat hem echt het gevoel gaf dat hij aan het " leven " was, in plaats van zwijgzaam kennis tot zich te nemen.
          Het moment dat Gabriel op zijn twaalfde verjaardag zijn vader verloor aan een tragische hartaanval – waar zelfs de geleerde dokters van Erudite niets aan konden doen – besloot hij dat het tijd was om het roer om te gooien en te vechten voor zijn eigen levensgenot. Van de ene op de andere dag besloot hij te gaan trainen en zich te verdiepen in de geschiedenis van Dauntless – waardoor hij alle kennis over deze factie tot zich heeft kunnen nemen, wat hem hedendaags ontzettend vaak van pas komt.
    Gedurende zijn ceremonie was het ook geen grote verbazing voor zijn eigen familie en voor de gehele factie Erudite dat zijn bloed op de gloeiende kooltjes terecht kwam, waarna hij met open armen werd ontvangen door Dauntless. Zijn initiation wist Gabriel perfect af te ronden – met als resultaat een tweede plaats op de ranglijst.
          Door middel van zijn verleden binnen Erudite, heeft Gabriel veel informatie bekeken over de zogenaamde personen welke Divergent zijn. Wanneer hij verschillende signalen opving binnen Dauntless over het uitroeien van deze personen, besloot Gabriel daarom ook direct om daar verandering in aan te gaan brengen – wetend dat deze personen juist hulp konden bieden binnen moeilijke tijden. Als uiteindelijke resultaat is er daardoor een kleine groep van verzet ontstaan binnen Dauntless – welke op verschillende manieren de personen welke Divergent zijn door de initiation te helpen.

    [ bericht aangepast op 8 april 2014 - 18:58 ]


    Mag ik een vrouwelijke faction switcher die Divergent is en dus een Divergent aanhanger? c:


    That is a perfect copy of reality.

    Colton Haynes :9~

    "I think everyone is a bit Divergent"

    Naam: Farrah Izabela Griffin
    Bijnaam (nieuwe factie – naam): Ze heeft gewoon haar naam, Farrah, gehouden. Tot haar ergernis wordt ze soms ook Goudlokje/Goldilocks genoemd - enkel door factieleden die even lang of langer als haar bij de factie zitten. Haar bijnaam komt van het feit dat ze tijdens haar initiatie de enige blondine was en er daardoor uitsprong met haar goudkleurige lokken.
    Leeftijd: 19
    Factie ; geboren – Candor
    Loyaliteit: Divergent

    Karakter: Hoewel Farrah al enkele jaren niet meer bij de Candor factie hoort, heeft ze nog steeds wat Candor-trekjes. Ze prefereert de waarheid nog steeds boven leugens. Het is echter niet zo dat ze zelf nooit een leugen verteld, ze is tenslotte niet voor niks bij Candor weggegaan. Wanneer ze weet dat ze iemands gevoelens er ontzettend mee zal kwetsen, of wanneer ze zeker weet dat de waarheid beter verzwegen kan worden, dan zal er eerder een leugen uit haar mond komen. Soms flapt ze de waarheid er echter ook uit zonder er goed bij na te denken, waardoor ze meer een doener dan een denker is. Ze kan er voor de rest vrij slecht tegen wanneer mensen tegen haar liegen of iets verzwijgen. Ze springt behoorlijk uit haar vel wanneer ze hier achterkomt.
    Farrah is ook een vechter en zal niet snel opgeven. Mensen die snel opgeven ziet ze vaak als zwak. Zelf gaat ze vaak net zolang door totdat ze iets bereikt heeft. Dit komt echter niet alleen door haar gedrevenheid, maar ook doordat ze soms een tikkeltje perfectionistisch is. En hoewel ze zoals gezegd meestal net zolang doorgaat totdat ze iets bereikt heeft, raakt ze er gefrustreerd van wanneer het niet snel genoeg lukt. Gelukkig is ze erg goed in om zich op dingen te focussen en raakt ze niet snel afgeleid.
    Afgezien haar frustratie wanneer iets niet lukt en wanneer iemand een leugen verteld, oogt ze redelijk relaxed.
    Net als de andere Onverschrokkenen is Farrah een waaghals en ze heeft er totaal geen moeite mee om (levens)gevaarlijke dingen uit te proberen. Ze houdt van de adrenalinekick die ze daarbij krijgt.
    Farrah heeft daarnaast veel energie, is liever niet alleen en ze maakt beslissingen gebaseerd op haar gevoelens. Ook is ze lang niet altijd serieus en vindt ze het erg plezierig om de initiates wat te plagen. Overige eigenschappen zijn: optimistisch, ongeduldig, vurig, koppig en een tikkeltje sarcastisch.
    Likes: Haar longen uit haar lijf rennen of andere lichamelijke activiteiten,
    Dislikes: Leugenaars, het weinige zonlicht in het Dauntlessgebouw
    Uiterlijk:1, 2
    Farrah ziet er niet uit als een typische Onverschrokkene, wat deels komt door haar lengte van 1.65 meter, maar ook door haar goudblonde lokken. Ze weet dat het praktischer zou zijn als ze haar lange lokken kort zou knippen, maar dat weigert ze simpelweg gewoon. Ze is en blijft een vrouw, en kort haar vindt ze absoluut niet vrouwelijk. Wanneer ze zelf traint of wanneer ze training geeft, stopt ze haar haren in een vlecht of een staart.
    Wat tevens opvalt aan haar, zijn haar saffierblauwe ogen, welke altijd een fonkeling lijken te hebben. Vaak is het een ondeugende, speelse glinstering, maar wanneer ze boos wordt, maakt dat plaats voor een woedende schittering. Bij Farrah zijn haar ogen dan ook spreekwoordelijk "de poorten tot haar ziel", al heeft ze in haar tijd bij Dauntless wel beter leren te verbergen en moet je haar wat beter kennen, wil je altijd haar emoties er uit af willen lezen. De meeste emoties verbergt ze echter niet. Het maakt haar geen hol uit of mensen weten of ze boos is, maar welke emotie ze zeker verbergt, is verdriet. Wat Farrah betreft gaat niemand dat aan en kan waarschijnlijk ook niemand het wat schelen, waardoor ze het geen nut vindt hebben om het aan mensen te laten zien.
    De rest van haar gezichtje ziet er redelijk onschuldig uit, met enkele sproetjes op haar neus - waar ze zelf een hekel aan heeft - en redelijk volle lippen, maar ergens oogt het ook iets sexy.
    Qua make-up gebruikt ze voornamelijk mascara en eyeliner, waardoor haar ogen enkel blauwer lijken. De kleding die ze draagt is, natuurlijk, ook zwart en nauwsluitend. Hoewel ze van de duistere, geheimzinnige look van de Onverschrokkenen houdt, wil ze ook wel eens wat kleur, wat ze doet door haar nagels af en toe ik felle kleuren te lakken.
    Al met al ziet Farrah er dus niet erg intimiderend uit. Hier ergert ze zich wel eens aan, maar ze kan het ook prima in haar voordeel gebruiken.
    Net als de meeste Onverschrokkenen, heeft Farrah een tattoo van de vlammen van Dauntless. Deze tattoo staat tussen haar schouderbladen. Daarnaast heeft ze de letter A, van Adrian, achter haar linkeroor getatoeëerd. Als laatste tattoo heeft ze sierlijke, kleine bloemen op haar linkervoet getatoeëerd, die begint bij haar kleine teen en eindigt bij de binnenkant van haar enkel.
    Extreme piercings heeft ze niet, enkel normale gaatjes in haar oren en daarnaast een helix in haar rechteroor.

    Angsten:
    • Spinnen
    • Verlamd raken
    • Een dierbaar iemand moeten vermoorden
    • Iemand in De Kolk zien vallen en er niks tegen kunnen doen
    • Terecht gesteld worden door haar oude factie, dat ze schuldig is aan de dood van Adrian.
    • Blind of doof worden
    • Niet goed genoeg zijn
    • Ontvoerd en verkracht worden
    • Geen eigen wil meer hebben
    • Geesten
    Specialiteit: Farrah is voornamelijk erg snel, lenig en behendig. Een gevecht met haar is erg uitputtend, doordat ze gemakkelijk de meeste klappen en schoppen weet te ontwijken.
    Geschiedenis: Farrah heeft een redelijk normaal leven gehad in de Candor-factie, met weinig bijzonderheden. Haar broer, Xavier heeft toen hij zestien was voor Candor gekozen, maar Farrah voelde zich, in tegenstelling tot haar broer, niet altijd helemaal op haar plek. Dit bleek dan ook tijdens haar Aptitude Test. Er kwam geen Candor uit, maar Dauntless, iets wat haar niet veel verbaasde, aangezien ze als klein meisje al gewaagde dingen probeerde.
    Haar toenmalige vriendje, Adrian, had al een vermoeden dat ze Dauntless als uitslag had gekregen en tijdens de tijd dat ze eigenlijk na zouden moeten denken over hun keuze, kwam hij stiekem naar Farrah toe, om haar te vragen wat ze zou gaan doen. Farrah antwoordde daar eerlijk op dat ze Dauntless zou kiezen. Hierop besloot hij zelf ook Dauntless te kiezen, ook al kwam er bij hem Candor uit. De reden dat hij hiervoor koos, was gewoonweg dat hij haar daar niet alleen naar toe wilde laten gaan.
    De volgende dag, tijdens de Choosing Ceremony, was Adrian voor Farrah aan de beurt en toen ze zag dat hij Dauntless koos, werd ze behoorlijk woedend. Niet omdat ze niet meer bij hem wilde zijn, het liefst zou ze hem bij haar houden, maar omdat ze dacht dat hij er niet geschikt voor zou zijn. Tijdens de initiatie bleek hij het echter nog behoorlijk goed te doen en hij haalde dan ook de eerste ronde.
    De tweede ronde haalde hij niet. Dit kwam echter niet doordat hij niet goed genoeg, maar door hij in De Kolk viel. Hij liep langs de rand, maar doordat enkele jonge kinderen langs hem renden, verloor hij zijn evenwicht. Al kan ze er niks aan doen, Farrah vindt het haar schuld dat Adrian dood is, met het idee dat hij niet overleden was, als zij hem niet verteld had dat ze Dauntless zou kiezen, aangezien hij dat dan ook niet gedaan had. Dit werd ook een omkeerpunt voor Farrah en ze zette zich nog harder in. Nu niet alleen voor zichzelf, maar ook voor Adrian. Uiteindelijk is ze net als derde geëindigd.
    Ze werd getraind door Gabe.

    [ bericht aangepast op 13 april 2014 - 14:00 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered