• D A U N T L E S S
    •• • ••
    We believe that cowardice is to blame for the world’s injustices.
    We believe that peace is hard – won and that sometimes it is necessary to fight for peace.



    ––––––––––

    Binnen in de wereld van Divergent (© Veronica Roth) maken jongeren op zestien – jarige leeftijd een levensbepalende keuze ; de keuze in welke van de vijf verschillende facties zij thuis behoren.

    Dauntless is een van de voorgaande facties – welke is toegewijd aan moed, dapperheid en onverschrokkenheid. De oprichters van de factie beschuldigden de emoties angst en lafheid voor het starten van de vele problemen waarmee de samenleving de afgelopen decennia heeft moeten kampen – wat zij willen bevechten door het voorbereiden van de leden op het controleren van angst.

    Echter, is Dauntless voorbereid op de komst van de personen welke Divergent zijn – welke niet behoren tot slechts een bepaalde factie? Zijn zij bereid deze personen te elimineren – of zijn zij er bewust van dat deze personen juist hulp kunnen bieden?



          • V E R H A A L

    Eric – een van de meest gevreesde Dauntless leiders, zal zijn walging jegens de personen welke Divergent zijn nooit onder stoelen of banken steken. Naar zijn mening dient iedere personen welke Divergent is uitgeroeid te worden, waardoor zij geen bedreiging meer zullen vormen voor de gehele samenleving.
    Echter, binnen de afgelopen jaren zijn vele van zijn " aanhangers " bekeerd – hebben hun gedachtengang om laten draaien en staan volledig achter de personen welke Divergent zijn. Verschillende personen hebben hierdoor de dood gevonden, waardoor de overgebleven groep een kleine vorm van verzet is geworden – met als enige doel het redden van de soort van de Divergent.
    Inmiddels is de groep van verzet steeds groter en groter geworden – zijn er zelfs geruchten dat deze groep af willen rekenen met Eric en de gehele Dauntless factie naar eigen hand willen plaatsen. Echter, Eric en zijn overgebleven aanhangers zullen zich nooit of te nimmer genadeloos stellen zonder een gevecht – zal de groep van verzet het met nieuwe ingewijden voor elkaar krijgen om Eric van zijn troon te stoten en hiermee een grote massamoord op de Divergent voorkomen?



          • R O L L E N
          Rollen – story

    Invullijst
    Naam –
    Bijnaam (nieuwe factie – naam) –
    Leeftijd –
    Factie ; geboren –
    Loyaliteit (Eric/Divergent) –

    Karakter –
    Uiterlijk (faceclaims toegestaan) –

    Extra –
    Angsten –
    Specialiteit (eventueel) –
    Geschiedenis –

    Vanaf dit moment worden er voor onbepaalde tijd geen nieuwe rollen aangenomen.
    Zondag in de ochtend zal het eerste speeltopic worden geopend.


    Trainers
    Maximaal 1 Divergent

    Eric – aanhangers
          – Eric, voornamelijk gespeeld door: Stiff

    Divergent – aanhangers (verzet)
          – Gabriel " Gabe " Naveen Emerson • Stiff, 1,2 – Erudite born
          – Farrah Izabela Griffin • Natsukashii, 1.2 – Candor born
          – Isabelle " Belle " Amethyst Cunningham • Elvithien, 1,4 – Divergent


    Initiates – Dauntless born
    Maximaal 2 Divergent

    Eric – aanhangers
          – Casper " Cas " Jacobus Davidson • Kobain, 1,4
          – Kai Iver • Pedrad, 1,1


    Divergent – aanhangers (verzet)
          – Ameya Elizabeth Chase • Remarkable, N.A., 1,5 – Divergent
          – Raven Tyllaster • Nebraskae, N.A., 1,5 – Divergent
          – Maeve " Mae " Slayer • Pedrad, 1,3


    Initiates – Faction switchers
    Maximaal 2 Divergent

    Eric – aanhangers
          – Quintelia "Quinn" Heather Williams • Initiate, 1,7 – Divergent

    Divergent – aanhangers (verzet)
          – Milena " Mila " Athena Reylin • Misao, 1,3 – Erudite born
          – Rhozali " Ro " Eunice Ainsworth • Raging, 1,3 – Amity born – Divergent



          • R E G E L S
    Algemeen
          – Alleen ik (Mirte, Stiff) opent de nieuwe topics.
          – Username veranderingen worden doorgegeven binnen het praattopic/rollentopic.
          – Men gedraagt zich respectvol jegens andere personen binnen de RPG, zo niet – volgt een ban binnen de RPG.
          – Gelieve redelijk ervaren RPG'ers.
          – Deze RPG is geen sneltrein, daarom wordt er rekening gehouden met elkaar.

    Rollen
          – Reservaties en half gemaakte rollen blijven 48 uur beschikbaar.
          – Claims op namen en faceclaims mogen worden doorgegeven, maar blijven eveneens 48 uur beschikbaar.
          – De ratio mannen/vrouwen en Eric/Divergent – aanhangers blijft gelijk.
          – Men gaat geen perfecte rollen maken, delen van andere rollen kopiëren of rollen van Veronica Roth gebruiken.

    RPG
          – Per post worden er minimaal driehonderd woorden geschreven.
          – Binnen in de post wordt gelet op spelfouten en verdere grammatica.
          – Men gaat geen andere personages besturen/vermoorden/etc. in een eigen post – dit gebeurt alleen in duidelijk overleg.

    [ bericht aangepast op 12 april 2014 - 21:05 ]


    •

    Pedrad schreef:
    Dylaaaaaaaan :9~


    Yessssah (':


    Initiate schreef:
    Zo, allemaal Three's hier? :')
    Wat heeft iedereen weinig angsten.


    Cas krijgt er lekker veel (:


    kindness is never a burden.

    Initiate schreef:
    Zo, allemaal Three's hier? :')
    Wat heeft iedereen weinig angsten.


    Hahaha indeed. Hoewel het wel echt heel lastig is om tien angsten te bedenken, vandaar dat mijn personages ongeveer 6 hebben en nog een aantal kleine angsten die ik niet genoemd heb (:

    Ik ben ook van mening dat iedereen maar een aantal angsten neer moet schrijven waar hij/zij zeker van is, in het angstlandschap zullen er bij de initiates sowieso meer angsten bijkomen - zodat iedereen rond de 10 angsten zit. Alleen is het inderdaad moeilijk om bij ieder pesonage 10 verschillende angsten te bedenken, dus neem ik genoegen met een minder aantal
    Dit wil dus niet zeggen dat de initiates maar zo weinig angsten hebben


    •

    Is het goed als ik morgen mijn rol invul? Ik heb namelijk nogal een drukke week gehad.

    Naam:Raven Tyllaster
    Bijnaam: -
    Leeftijd: 16
    Factie: Dauntless
    Loyaliteit: Divergent

    Karakter:
    Raven is vrij zeker van de dingen die hij doet en soms zelfs wel een beetje té zeker waardoor hij roekeloos of arrogant wordt. Hij vindt het niet moeilijk om zijn angsten te overwinnen, hij leerde van zijn vader dat het ergste wat je kan overkomen de dood is. Dit is voor hem geen taboe en daarom geeft hij zich makkelijk over om iets nieuws te proberen.
    Raven houdt zo als elke Dauntless wel van een adrenaline en behoorlijk veel ook. Hij zoekt altijd uitdagingen en gaat graag opzoek naar gevaar.
    Op sociaal gebied zit het echter wel een beetje anders: Raven stelt zich niet echt open voor mensen en vertrouwt ook maar heel weinig mensen. Hij doet alsof, zodat je hem niet als je vijand beschouwt. Als je hem leert kennen weet je dat hij een goed hart heeft maar hij is vrij hard en afstandelijk aan de buitenkant. Voor de meeste mensen lijkt hij onbereikbaar. Daardoor zit hij zichzelf best vaak in de weg want hij wil best wel contact met mensen alleen hij kan het om een of andere reden niet aangaan. Gek genoeg heeft Raven wel een natuurlijk leiderschap over zich en in moeilijke situaties raakt hij niet snel in paniek waardoor mensen hem graag volgen en vertrouwen. Hij is ook redelijk hulpvaardig maar lang niet zo als the Abnegation. Hij weet mensen altijd te overtuigen iets wel of niet te doen. Als je hem niet gelooft confronteert hij je met keiharde feiten.
    Raven heeft een vrij bot gevoel voor humor en bedoelt zijn opmerkingen meestal helemaal niet grappig. Hij heeft er een bloedhekel aan als mensen hem in de maling nemen, dat vindt hij dom en kinderachtig. Verder is Raven meestal opgetogen en vriendelijk. Hij vindt het niet moeilijk om Divergent te zijn want hij vindt dat het ook een aparte factie is.
    Voor de mensen om wie hij geeft is hij er altijd en zal hij bijna alles doen om ze te redden of te helpen.
    Ten laatste is Raven niet snel onder de indruk van mensen met arrogant of ik-weet-alles-en-jij-lekker-niks karakter, hij lacht deze alleen uit om hun stupiditeit.

    Uiterlijk:


    Raven heeft zwart haar en blauwe/groene ogen die hij van zijn vader geërfd heeft. Zijn wimpers zijn zwart en lang, vaak half over zijn ogen omdat hij zich verveeld. Hij heeft een beetje een kleine neus en witte tanden. Hij is absoluut niet perfect maar veel meisjes vinden hem wel degelijk aantrekkelijk door zijn groen getinte ogen. Hij heeft zijn haar niet in model en geeft niet heel erg veel om zijn uiterlijk. Hij draagt graag Dauntless zwart want hij vindt dit de kleur die het beste bij hem past. Raven heeft ook een aantal tatoeages:
    1.Op zijn rug een enorme raaf, naar zijn naam.
    2.Op zijn linker bovenarm Erudite symbool 1/3 divergent facties.
    3.Op zijn rechter bovenarm Candor symbool 1/3 divergent facties.
    4.Tussen zijn schouderbladen Dauntless symbool, zijn gekozen factie.
    5. In zijn nek een kruis voor zij die dood zijn.
    6.Op zijn sleutelbeen een wassende maan.
    7.Op zijn polsen de tekst: "Those who fear won't be here."
    8.Op zijn heup links het Chinese teken voor moed.
    9.Op zijn rechter onderarm de tekst: "We believe in ordinary acts of bravery, in the courage that drives one person to stand up for another." Eén van Dauntless' geloven.
    10.Abnegation symbool op zijn rechterheup.
    11.Amity symbool op zijn linkerheup.
    12.Een windroos op het midden van zijn onderrug.
    Hij houdt van symmetrie in zijn tatoeages. Raven heeft verder geen piercings maar geeft zijn haar wel heel af en toe rode highlights. Verder is hij ongeveer 1.87 lang en redelijk gespierd. Hij is bovenal heel erg snel.

    Extra:
    Angsten:
    Hij is niet snel bang voor iets maar heeft zeker wel enkele angsten:
    1. Angst voor verlamming, nooit meer kunnen bewegen. Dat zou hij vreselijk vinden, hij houdt er van om te rennen zijn lichaam tot het uiterste te brengen.
    2. Bang om te verdrinken. Hij is ooit eens bijna verdronken doordat iemand hem kopje onder duwde.
    3. Bang om levend te verbranden. Hij zag zijn vader levend verbranden of eigenlijk was hij erbij.
    4. Angst voor eindeloze diepte of eeuwig vallen. Waarom deze angst weet hij niet.
    5.Bang om blind of doof te worden. Dan zou hij nooit meer kunnen zien en dus niet kunnen doen wat de Dauntless doen of kunnen luisteren naar alle geluiden, ook dat zou hij een marteling vinden.
    6.Bang voor verlies van zwaartekracht. Herkomst ook onbekend.
    7.Bang om zijn dierbaren te verliezen. Hij is zijn vader verloren.
    Voor de meeste dingen is hij niet bang, hij omarmt ze en overwint ze. Dat is wat zijn vader hem geleerd heeft. Daarbij is hij ook nog eens Divergent en niet gevoelig voor angst simulaties.

    Specialiteit: leiden, snelheid, overtuigen, kalmeren.

    Geschiedenis:
    Raven's vader (Rafael Tyllaster) was een faction transferrer van Erudite naar Dauntless. Zijn moeder (Rianne Tyllaster) was Divergent (Candor en Dauntless) Geboren in Candor transferred naar Dauntless.
    Raven is geboren op 21 mei en kreeg Aptitude results voor: Dauntless, Erudite en Candor. Echter hij heeft zichzelf nooit echt bijdehand genoeg gevonden om Erudite te kiezen. Ook zou hij niet voor Candor kiezen omdat hij te graag leugentjes om bestwil vertelt. Daarbij is hij opgegroeid in Dauntless en weet hij niet beter. Hij had een hele sterke band met zijn vader. Rafael leerde hem vrijwel alles en nam hem overal mee naar toe om hem te laten zien wat het is om vrij te zijn. Dat is de grootste reden waarom hij bij Dauntless is gebleven. Helaas is zijn vader overleden vlak voor Raven's 15e verjaardag. Er was iets mis gegaan in de controlekamer van het kantoor waar hij werkte. Raven was die dag bij hem, het gebouw vloog in brand. Raven kon ontsnappen, maar zijn vader was kansloos en verbrandde levend. Zo ontwikkelde Raven angst om levend te verbranden. Hij mist zijn vader heel erg en gaat graag alleen naar de plekken waar zij samen graag heengingen om aan hem te denken.
    Raven's moeder was ook vreselijk verdrietig toen haar man overleed en werkt in de keukens van het Dauntless hoofdkwartier. Hij heeft geen broers of zussen. Toen hij een jaar na het ongeluk zijn Aptitude test moest afnemen hoopte hij dat hij alleen uitslag voor Dauntless zou krijgen. Zijn moeder was Divergent geweest alleen Raven wist dit niet. Toen hij uitslag kreeg voor maarliefst drie facties bleef hij bij Dauntless omdat hij wist dat hij daar het meest op zijn plaats was. Toen hij hoorde dat Divergent zijn gevaarlijk is deinsde hij niet achteruit en staat hij op tegen Eric.

    Bijgewerkt.

    [ bericht aangepast op 12 april 2014 - 23:17 ]


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    ^ Initiates zijn altijd zestien.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Naam: Ameya Elizabeth Chase.
    Bijnaam: Sommigen noemen haar Beth, maar daar heeft ze zelf een hekel aan.
    Leeftijd: Zestien winters jong.
    Factie: Dauntless.
    Loyaliteit: Divergent.



    Karakter: Ameya is een praatgraag en vrolijk meisje over het algemeen, maar net zoals bij vele anderen schuilt er wat achter die lach. Het feit dat ze afwijkend is vindt Ameya niet een prettig idee maar ergens heeft ze het altijd al geweten. Zo vindt ze het enorm leuk om te lezen en te leren – dit maakt haar ook geschikt voor Erudite. Ze is niet een hele erge bedreiging aangezien ze maar twee facties heeft als uitkomst van de Test en de meeste afwijkenden hebben er drie.
    Ameya is ook erg koppig, zelf heeft ze altijd een mening en ze zal niet bang zijn om die te uiten. Je kan ook nooit met haar discussiëren want ze zal hoe dan ook bij haar standpunt blijven. Dit vinden veel mensen nogal irritant maar Ameya denkt dat het een zwakte is om invloedbaar te zijn waardoor ze deze eigenschap dan ook erg vaak toont. Ze heeft een kort lontje en kan snel boos worden maar Ameya kan ook heel zachtaardig zijn. Dit gebeurd alleen als ze zich niet in een grote groep bevind.
    Ameya vindt het ook leuk om grappen uit te halen met anderen, dat kan haar blijven vermaken. Hierdoor vertrouwen mensen haar niet zo snel meer, maar dit heeft ze aan haarzelf te danken. Ook is ze negentig procent van de tijd sarcastisch. Ze kan er niet tegen als mensen dom zijn – of dom doen. Ze zal je dan altijd op de waarheid wijzen aangezien ze daar een hekel aan heeft.
    Extra:
    -
    Angsten:
    - Claustrofobie.
    - Verdrinkingsdood.
    - Het paranormale.
    - Een geliefde pijn doen.
    - Gemarteld worden.
    - Spiegels.
    Specialiteit (eventueel):
    Dingen doen op hoogtes. Ze kan goed mikken/richten en is snel. Echt sterk is ze dan weer niet.
    Geschiedenis:
    Ameya is geboren en getogen in Dauntless. Haar moeder, Enya Halter, is ook geboren in Dauntless, haar vader, Jack Chase, is een faction switcher. Hij komt oorspronkelijk uit Candor. Ze zetten beiden tattoos op de mensen uit Dauntless. Ameya heeft ook een broer en een zus. Zij zijn beiden overgestapt naar Erudite. Ameya is hier kapot van aangezien ze nu alleen over is maar factie gaat boven bloed en zij wilde bijna hetzelfde doen dus ze heeft het hen al vergeven.




    [meer komt]

    [ bericht aangepast op 13 april 2014 - 14:31 ]

    Ik faceclaim Chris Collins :]


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Oke ik heb heel lang zitten peinzen, maar ik kan gewoon niks bedenken. Het krijgt gewoon geen vorm in mijn hoofd, dus ik trek mijn reservering in. Ik had echt veel zin in de rpg, maar het krijgt geen vorm en dan ga ik elke keer tegen posts op zitten hikken.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Cas is klaar. Denk ik.
    Op pagina 4 (;


    kindness is never a burden.

    Ik ga even het irritante kind uithangen; mag ik de vrouwelijke rol van BastiIIe overnemen, maar dan als Divergent zijnde, Eric-aanhanger?
    Sorry, I'm too much of a fangirl to let this one go.

    [ bericht aangepast op 10 april 2014 - 8:14 ]


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Initiate schreef:
    Ik ga even het irritante kind uithangen; mag ik de vrouwelijke rol van BastiIIe overnemen, maar dan als Divergent-aanhanger, als Divergent zijnde?
    Sorry, I'm too much of a fangirl to let this one go.


    Ik denk dat we al erg veel Divergent-aanhangers hebben. De Eric-aanhangers zijn nogal in de minderheid..

    OH LOOK AT THAT. IT'S MY TEDOIRE PARTNER. Melissa, dear. I missed you!

    [ bericht aangepast op 9 april 2014 - 20:58 ]


    kindness is never a burden.

    Eric heeft wel nog maar heel weinig aanhangers.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Daar zat ik ook aan te denken, maar als ik een Divergent wil lijkt het me nogal onlogisch dat ze Eric-aanhanger is, en geen Divergent-aanhanger :Y)


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Kobain schreef:
    (...)

    Ik denk dat we al erg veel Divergent-aanhangers hebben. De Eric-aanhangers zijn nogal in de minderheid..

    OH LOOK AT THAT. IT'S MY TEDOIRE PARTNER. Melissa, dear. I missed you!

    Hello my dear Lene.

    [ bericht aangepast op 9 april 2014 - 21:00 ]


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.