• D A U N T L E S S
    •• • ••
    We believe that cowardice is to blame for the world’s injustices.
    We believe that peace is hard – won and that sometimes it is necessary to fight for peace.



    ––––––––––

    Binnen in de wereld van Divergent (© Veronica Roth) maken jongeren op zestien – jarige leeftijd een levensbepalende keuze ; de keuze in welke van de vijf verschillende facties zij thuis behoren.

    Dauntless is een van de voorgaande facties – welke is toegewijd aan moed, dapperheid en onverschrokkenheid. De oprichters van de factie beschuldigden de emoties angst en lafheid voor het starten van de vele problemen waarmee de samenleving de afgelopen decennia heeft moeten kampen – wat zij willen bevechten door het voorbereiden van de leden op het controleren van angst.

    Echter, is Dauntless voorbereid op de komst van de personen welke Divergent zijn – welke niet behoren tot slechts een bepaalde factie? Zijn zij bereid deze personen te elimineren – of zijn zij er bewust van dat deze personen juist hulp kunnen bieden?



          • V E R H A A L

    Eric – een van de meest gevreesde Dauntless leiders, zal zijn walging jegens de personen welke Divergent zijn nooit onder stoelen of banken steken. Naar zijn mening dient iedere personen welke Divergent is uitgeroeid te worden, waardoor zij geen bedreiging meer zullen vormen voor de gehele samenleving.
    Echter, binnen de afgelopen jaren zijn vele van zijn " aanhangers " bekeerd – hebben hun gedachtengang om laten draaien en staan volledig achter de personen welke Divergent zijn. Verschillende personen hebben hierdoor de dood gevonden, waardoor de overgebleven groep een kleine vorm van verzet is geworden – met als enige doel het redden van de soort van de Divergent.
    Inmiddels is de groep van verzet steeds groter en groter geworden – zijn er zelfs geruchten dat deze groep af willen rekenen met Eric en de gehele Dauntless factie naar eigen hand willen plaatsen. Echter, Eric en zijn overgebleven aanhangers zullen zich nooit of te nimmer genadeloos stellen zonder een gevecht – zal de groep van verzet het met nieuwe ingewijden voor elkaar krijgen om Eric van zijn troon te stoten en hiermee een grote massamoord op de Divergent voorkomen?



          • R O L L E N
          Rollen – story

    Invullijst
    Naam –
    Bijnaam (nieuwe factie – naam) –
    Leeftijd –
    Factie ; geboren –
    Loyaliteit (Eric/Divergent) –

    Karakter –
    Uiterlijk (faceclaims toegestaan) –

    Extra –
    Angsten –
    Specialiteit (eventueel) –
    Geschiedenis –

    Vanaf dit moment worden er voor onbepaalde tijd geen nieuwe rollen aangenomen.
    Zondag in de ochtend zal het eerste speeltopic worden geopend.


    Trainers
    Maximaal 1 Divergent

    Eric – aanhangers
          – Eric, voornamelijk gespeeld door: Stiff

    Divergent – aanhangers (verzet)
          – Gabriel " Gabe " Naveen Emerson • Stiff, 1,2 – Erudite born
          – Farrah Izabela Griffin • Natsukashii, 1.2 – Candor born
          – Isabelle " Belle " Amethyst Cunningham • Elvithien, 1,4 – Divergent


    Initiates – Dauntless born
    Maximaal 2 Divergent

    Eric – aanhangers
          – Casper " Cas " Jacobus Davidson • Kobain, 1,4
          – Kai Iver • Pedrad, 1,1


    Divergent – aanhangers (verzet)
          – Ameya Elizabeth Chase • Remarkable, N.A., 1,5 – Divergent
          – Raven Tyllaster • Nebraskae, N.A., 1,5 – Divergent
          – Maeve " Mae " Slayer • Pedrad, 1,3


    Initiates – Faction switchers
    Maximaal 2 Divergent

    Eric – aanhangers
          – Quintelia "Quinn" Heather Williams • Initiate, 1,7 – Divergent

    Divergent – aanhangers (verzet)
          – Milena " Mila " Athena Reylin • Misao, 1,3 – Erudite born
          – Rhozali " Ro " Eunice Ainsworth • Raging, 1,3 – Amity born – Divergent



          • R E G E L S
    Algemeen
          – Alleen ik (Mirte, Stiff) opent de nieuwe topics.
          – Username veranderingen worden doorgegeven binnen het praattopic/rollentopic.
          – Men gedraagt zich respectvol jegens andere personen binnen de RPG, zo niet – volgt een ban binnen de RPG.
          – Gelieve redelijk ervaren RPG'ers.
          – Deze RPG is geen sneltrein, daarom wordt er rekening gehouden met elkaar.

    Rollen
          – Reservaties en half gemaakte rollen blijven 48 uur beschikbaar.
          – Claims op namen en faceclaims mogen worden doorgegeven, maar blijven eveneens 48 uur beschikbaar.
          – De ratio mannen/vrouwen en Eric/Divergent – aanhangers blijft gelijk.
          – Men gaat geen perfecte rollen maken, delen van andere rollen kopiëren of rollen van Veronica Roth gebruiken.

    RPG
          – Per post worden er minimaal driehonderd woorden geschreven.
          – Binnen in de post wordt gelet op spelfouten en verdere grammatica.
          – Men gaat geen andere personages besturen/vermoorden/etc. in een eigen post – dit gebeurt alleen in duidelijk overleg.

    [ bericht aangepast op 12 april 2014 - 21:05 ]


    •

    BastiIIe schreef:
    Een beetje een 'koppig' iemand, dus geen lief meisje of overdreven sexy. Eigenlijk niks bijzonders, maar de actrices die me te binnen schieten zijn het gewoon net niet. Oh en ik ben een sucker voor donkere haren, vooral krullen.
    Als iemand iets vindt hoor ik het graag, maar zoals ik al zei waag ik vanavond ook nog wel een poging (:


    Zal ook eens kijken of ik eventueel wat kan vinden wat je aanstaat, als je nog niks hebt. ^^


    A girl who wonders.

    Maeve heeft nu Cara Delevinge's uiterlijk (:

    I'd like a Dauntless born, Eric-lover dude please (:


    kindness is never a burden.

    Waarom mis ik dit nou net weer D:
    Ik kan geen jongens spelen, dus ik wacht nog wel even tot de meisjes weer open gaan. -Als dat nog gaat gebeuren.-


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Ik ga morgen mijn rol afmaken.

    BastiIIe schreef:
    Een beetje een 'koppig' iemand, dus geen lief meisje of overdreven sexy. Eigenlijk niks bijzonders, maar de actrices die me te binnen schieten zijn het gewoon net niet. Oh en ik ben een sucker voor donkere haren, vooral krullen.
    Als iemand iets vindt hoor ik het graag, maar zoals ik al zei waag ik vanavond ook nog wel een poging (:


    Ik vind degene die je nu hebt daar juist goed bij passen!


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik denk ook maar dat ik het laat, ik heb niks beters kunnen vinden. Bedankt (:
    Ik heb gisteren gehoord dat ik geen voldoende hoef te halen voor mijn woordjestoetsen om mijn examen te mogen maken, dus ik heb vanavond alleen mijn pws preswntatie nog en kan ik morgen mijn rol dus invullen! :d


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Zijn er nog rollen?
    Mag ik een Dauntless born initiate, mannelijk divergent?(ook divergent aanhangers)

    [ bericht aangepast op 8 april 2014 - 10:03 ]


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Ik uh- reserveer eventjes Dylan O'Brien als fc. DON'T TOUCH HIM.


    kindness is never a burden.

    Is 'ie goed zo?



    Naam – Isabelle Amethyst Cunningham
    Bijnaam (nieuwe factie – naam) – Belle
    Leeftijd – 22
    Factie ; geboren – Belle is geboren als Dauntless.
    Loyaliteit (Eric/Divergent) – Divergent
    Karakter –
    Belle is een gesloten meisje, waardoor ze erg koud overkomt. Ze praat niet graag over zichzelf, maar heeft het liever over – wat zij vindt – belangrijkere dingen. Als trainer neemt ze haar taak erg serieus. De mensen die ze moet trainen, beschouwen haar vaak als een ‘bitch’. Ze is namelijk recht voor haar raap en laat het er niet bij zitten als er wat aan de hand is. Ze is ook zeker niet bang om haar handjes vies te maken en te doen wat nodig is. Als trainer is ze erg hard en streng. Daarentegen is ze wel rechtvaardig. Ze doet dit alles maar voor een doel en dat is de Divergents beschermen. Ze is er zelf namelijk ook een en is erg bang dat iemand erachter komt. Dit is dan ook een van haar angsten. Ze doet er alles aan om dit te verhullen en de Divergents te helpen. Verder is er niks wat ze belangrijker vind. Belle is erg sportief aangelegd en kan moeilijk stilzitten. Ze vindt haar rust meestal pas als ze sportief bezig is geweest. Belle heeft in haar hele leven een vriendje gehad. Ze heeft het uitgemaakt omdat hij vreemdging. Daarna heeft Belle eigenlijk maar weinig interesse getoond om een jongen als vriendje te krijgen. Ze heeft liever gewoon vrienden, omdat dit veel gezeur scheelt. Belle heeft veel doorzettingsvermogen, maar weet niet goed wanneer ze moet stoppen, waardoor ze zich zelf wel is overschat.
    Uiterlijk (faceclaims toegestaan) –
    Isa heeft lang, donkerbruin haar met slag. Hier en daar heeft ze wat lichtere plukken ertussen zitten. Ze draagt haar haren vaak in een vlecht, omdat het los gewoon in de weg zit met haar bezigheden. Ze heeft heel donkerbruine ogen, waardoor het vaak lijkt alsof ze zwart zijn. Hierdoor heeft ze vaak een koude uitstraling, wat ook wel bij haar past. Ze heeft niet erg volle wimpers, maar ze zijn wel lang, waardoor haar ogen mooi uitkomen. Belle is slank gebouwd en redelijk gespierd voor een meisje, voornamelijk komt dit omdat ze altijd sportief bezig zijn, waardoor haar lichaam in goede conditie is. Belle heeft kwa lichaamsversiering een navelpiercing en een tattoo die haar hele rug bedekt en deels over haar billen uitloopt.
    Extra –
    Belle is erg muzikaal aangelegd en is erg creatief.
    Angsten –
    Belle is voornamelijk bang dat ze achter haar geheim komen. Daarnaast heeft ze hoogtevrees en is ze bang voor heel diep water.
    Specialiteit (eventueel) –
    Belle heeft een bovengemiddeld reactievermogen en coordinatie, hierdoor is ze ook goed in (messen) werpen.
    Geschiedenis –
    Belle is opgegroeid bij haar vader. Haar moeder is namelijk na haar geboorte overleden. Dit heeft haar vader haar eigenlijk haar hele leven kwalijk genomen. Hij heeft dit geuit door haar te mishandelen. Hoe erg ze haar best ook deed, ze kon niks goed doen in zijn ogen. Dit hield pas op toen ze vrienden had gemaakt op straat en daar meer te vinden was dan thuis. Hierdoor had haar vader geen aandacht meer voor haar en kon ze eindelijk tot rust komen. Haar ei kon ze altijd kwijt in sporten, waar ze dus ook erg fanatiek in is.

    [ bericht aangepast op 8 april 2014 - 16:23 ]



    Naam: Casper Jacobus Davidson.
    Bijnaam: Cas; sommige vrienden noemen hem ook Jacob of Jaco, maar over het algemeen staat hij bekend als Cas.
    Leeftijd: 16, geboren op 26 oktober.
    Factie: Geboren en getogen in Dauntless/Onverschrokkenheid.
    Loyaliteit: Cas' loyaliteit ligt bij Eric, maar daar heeft hij niet voor gekozen. Doordat zijn ouders als jarenlang bevriend zijn met Eric, heeft Cas niet echt veel keus.

    Karakter: Op het eerste zicht zul je Cas als een charmante, nonchalante en grappige jongeman zien. Bij Cas kan je bijna altijd een glimlach terug vinden en hij kan zich nooit, maar dan ook nooit serieus houden, in welke situatie dan ook. Misschien komt dat door het feit dat ook zijn broers nogal lachebekjes zijn. Cas heeft altijd wel één of andere ongepaste opmerking klaar en weet honderd-en-één grappen, die vaak niet eens zo grappig zijn. Maar gelukkig lacht Cas altijd zelf om zijn grappen en natuurlijk zijn beste vrienden ook; zij vinden zijn grappen hilarisch. 'Beter dat je op je eentje lacht, dan dat er niemand lacht' zegt hij dan.
    Echter is Cas niet de zorgeloze jongeman als hij zich voordoet. Natuurlijk is hij niet compleet ongelukkig, maar zijn ouders leggen heel erg veel druk op zijn schouders. Dingen die hij moet doen uit loyaliteit aan Eric, terwijl hij eerder onpartijdig is, wegen heel erg zwaar op zijn schouders. Hij is bang om ze teleur te stellen, maar is ook bang voor voor eeuwig hun 'slaaf' te moeten zijn. Soms wenst hij dat hij meer als de andere Onverschrokken jongens was; de jongens die rebelleerden tegen hun ouders. Dat had zijn zus ook gedaan en dat benijd Cas haar.
    Dan is er ook nog het feit dat zijn ouders willen dat hij als beste aspirant uit de inwijding komt. Cas doet natuurlijk heel erg zijn best, aangezien ook hij weet dat de aspiranten met de hoogste scores de beste jobs krijgen, maar hij is nu eenmaal geen expert op het vlak van simulaties. Cas heeft het erg moeilijk met het onder ogen zijn van zijn angsten. Misschien zelf moeilijker dan andere aspiranten.

    Uiterlijk: Cas heeft het gemiddelde postuur van jongens van zijn leeftijd, met zijn 1 meter 80 en komt eerder slungelig voor. Hij heeft een gezond gewicht van ongeveer 70 kilogram. Het is niet dat Cas echt op zijn gewicht let, maar hij probeert toch niet te overdrijven in de calorieën.
    Cas' huid draagt een iets bruinere kleur en is helemaal egaal. Cas heeft vroeger nooit erg veel problemen gehad met acne of andere puberteitsdingen. De haren van Cas dragen een donkerbruine en soms zwarte kleur; dat valt te zien aan de lichtinval. Ze zijn kort gesneden en vaak doet Cas wat gel in zijn haar, omdat zijn kuif anders plat op zijn voorhoofd ligt en hij dat niet erg mooi vind. Niet dat hij erg veel moeite voor zijn voorkomen doet, maar zijn moeder vindt wel dat een jongeman er verzorgd uit moet zien.
    Cas heeft lichtbruine ogen met een gele rand om de pupil en een iets donkere rand aan de buitenste rand van zijn iris. Doordat Cas verziend is, moet hij een bril dragen. Een speciaal kenmerk aan Cas' uiterlijk is waarschijnlijk zijn neus. Het is een neus die je niet erg veel tegenkomt en dan al zeker niet bij mannen. Cas' neus is redelijk klein en smal, maar erg breed aan de neusvleugels. Het is ook een beetje een wipneus. Verder heeft Cas nog een aantal bruine stipjes op zijn gezicht, waarmee hij geboren werd.
    En natuurlijk heeft Cas zoals bijna alle Onverschrokkenen een aantal tatoeages. Zo heeft Cas een bluebird of sialia op zijn borst staan. De vogel werd vroeger getatoeëerd op de borst van een zeeman, zodra hij 10.000 mijl op zee had gevaren. Vaarde hij 20.000 mijl, dan kreeg de zeeman er een tweede vogel bij. Twee bluebirds samen waren een teken van een goede zeeman, die al ver gereisd had. Cas heeft er slechts één laten tatoeëren en dat was op de dag dat hij 16 werd; zijn eerste belangrijke leeftijd. Hij wil de tweede vogel laten tatoeëren bij een volgende belangrijke leeftijd. Hij heeft ook een kompas op zijn linker pols staan, die niet echt een betekenis heeft. Het kompas laat hem weten dat hij nooit het noorden kwijt kan zijn met de inkttekening op zijn arm. Cas heeft nog een derde, vierde en vijfde tatoeage staan, maar daar is niemand van op de hoogte, zelfs zijn familie en vrienden niet. In het putje van zijn elleboog staan de woorden freedom, love en adventure getatoeëerd.
    Cas' kledingstijl is nonchalant chic. Je zult hem het vaakst in een donkere jeans of chino zien, met daarop een zwarte polo of een gewoon casual shirt. Boots zijn Cas’ favoriete schoeisel.

    Extra: Cas' favoriete plek om te zijn is de schietzaal, maar niet tijdens de trainingen. Wanneer hij er alleen is en in alle rust zijn frustraties op het doel kan uitwerken; dat is wanneer hij er graag is.
    Hij heeft ook een aantal kleine gewoontes:
    - Iemand aankijken met zijn mond open; niet staren, gewoon kijken.
    - Zijn ogen een beetje toeknijpen, wanneer iemand iets vreemds verteld, of iets totaal out of context.
    - Met zijn handen door zijn haar gaan.
    Angsten:
    - Faalangstz
    - Angst voor de waarheid; welke waarheid dan ook
    - Amnesifobie; de angst om dingen te vergeten, angst voor geheugenverlies
    - Merinthofobie; de angst om vastgebonden te zijn
    - Paralipofobie; de angst om plichten of verantwoordelijkheden te verwaarlozen
    Specialiteit: Cas is redelijk goed in schieten. Hij heeft een vaste hand, waardoor hij niet te veel naar achter word geduwd wanneer de kogel het pistool verlaat. Wanneer Cas schiet, verlaten alle gedachten zijn hoofd en concentreert hij zich op het doel en op de kogel.
    Geschiedenis: Cas heeft een niet erg opwindend verleden. Hij komt uit een gezin met Onverschrokken ouders, wiens ouders ook Onverschrokkenen waren, wiens ouders ook Onverschrokkenen waren, en zo voort. Cas werd geboren als vierde zoon van de 42-jarige Nia Castellino, welke in haar jonge jaren werkte in de controlekamer van Dauntless. Ze kreeg deze functie aangeboden doordat ze als eerste eindigde bij haar inwijding. Nu werkt ze als tatoeëerder. Zijn vader is Maximus Davidson, een 43-jaar oude man, die vroeger aspiranten trainde en nu eerder zijn goede vriend Eric helpt - samen met de andere leiders - met de boel onder controle te houden.
    Cas heeft twee oudere tweelingbroers Joachim en Jackson, allebei 23. Maar er ging iets mis bij Jacksons inwijding. Hij scoorde te laag bij de simulatie test en werd factieloos. Cas weet niet of hij nog leeft of niet.
    Verder heeft hij ook een oudere zus van 17, Sofia. Zij was de eerste die tegen hun ouders inging en op haar 16e van factie veranderde. Ze koos voor Vriendschap. Hun ouders zijn haar niet gaan opzoeken toen ze daar de kans toe hadden en werpen iedereen een boze blik toe die haar naam luidop zeggen.
    De laatste uit het gezin is de 15-jarige Chloë. Chloë zit altijd met haar neus in de boeken en doet niet graag mee aan de gevaarlijke spelletjes die de andere kinderen van Onverschrokkenheid doen. Dat ziet Cas ook. Hij is bang dat ze in Overschrokkenheid gaat blijven door hun ouders, in plaats van naar Eruditie te gaan, naar de factie waar ze bij hoort.

    [ bericht aangepast op 9 april 2014 - 20:35 ]


    kindness is never a burden.

    Dylaaaaaaaan :9~

    [ bericht aangepast op 8 april 2014 - 16:33 ]

    Initiate schreef:
    Waarom mis ik dit nou net weer D:
    Ik kan geen jongens spelen, dus ik wacht nog wel even tot de meisjes weer open gaan. -Als dat nog gaat gebeuren.-


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Zo, allemaal Three's hier? :')
    Wat heeft iedereen weinig angsten.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Initiate schreef:
    Zo, allemaal Three's hier? :')
    Wat heeft iedereen weinig angsten.


    Dat vond ik ook al, aangezien ik het boek staat dat de meeste tussen de tien en vijftien hebben :')


    To the stars who listen — and the dreams that are answered