• De stelling van deze week luidt:
    Men moet ophouden met Engelse prologen te schrijven terwijl de stories in het Nederlands geschreven zijn.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Een verhaal schrijven is iets persoonlijk. Men kan hier géén regeltjes op pakken want dan is het niet meer persoonlijk. Het staat misschien raar.
    Maar ik vind raar persoonlijk beter dan gewoontjes en chiche.


    I see humans but no humanity

    Square schreef:
    Oneens. Ik vind het persoonlijk vaak een beetje raar staan, maar als mensen graag delen in het Engels willen, moeten ze dat vooral doen. Iedereen hoort te schrijven op de manier waarop ze dat zelf prettig vinden, niet op de manier waarop anderen willen dat ze schrijven.

    En om heel eerlijk te zijn stoor ik me veel meer aan Nederlandse verhalen waarin de personages Engels praten dan aan volledig Nederlandse stories met een proloog in een andere taal. :'D


    Discipline is the bridge between goals and accomplishment.

    Morticia schreef:
    Ik erger me er alleen aan wanneer het slecht geschreven is, verder mogen ze helemaal zelf weten wat ze doen.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Oneens. Iedereen hoort het gewoon op hun eigen manier te kunnen doen hoe ze het zelf fijner vinden, en niet om hoe anderen het willen zien.


    Sometimes it's best not to care.

    Roku schreef:
    Het is en blijft hun eigen keuze. Persoonlijk vind ik het krom.


    From these ashes, I will rise

    Oneens, ik vind het soms daardoor spannender. Iedereen heeft zijn eigen keuze hier in. Ik vind alleen wel dat je dan geen spellings- of grammaticafouten moet maken, maar voor de rest ga lekker in het Engels schrijven.

    Oneens. Zelf schrijf ik ook stories en ik moet toegeven dat in bepaalde van die stories de hoofdpersonages Engels praten. Het is toch vreemd als een Brit plots vloeiend Nederlands spreekt in je story? Daarbij vind ik het een goede oefening om je Engels te verbeteren

    LeLouisx3 schreef:
    Oneens. Zelf schrijf ik ook stories en ik moet toegeven dat in bepaalde van die stories de hoofdpersonages Engels praten. Het is toch vreemd als een Brit plots vloeiend Nederlands spreekt in je story? Daarbij vind ik het een goede oefening om je Engels te verbeteren

    Je kan een paar zinnen in het Engels doen, als indicatie dat diegene Brits is, en daarna doorgaan in het Nederlands. Ik heb nog nooit een roman gelezen waar de helft in de ene taal is en de andere helft in een andere taal. Bovendien is het heel vervelend om om de zin een omschakeling te maken van taal naar taal.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Het is iedereens eigen verhaal, en sommige dingen klinken in het Engels nou eenmaal beter. Toch vind ik Nederlandse covers fijner, maar dat is mijn mening. Zo heeft iedereen dus zijn eigen mening, en het dus ook een eigen keuze die gemaakt wordt.

    Bovendien is het heel vervelend om om de zin een omschakeling te maken van taal naar taal.

    Hier ben ik het helemaal mee eens. In een roman wisselen de spreektaal en de schrijftaal ook niet. Maar het blijft een keuze.

    [ bericht aangepast op 14 april 2014 - 15:44 ]

    nee, want in het Engels is het veel mooier


    Live is what you make, so make it beautiful

    Prologen in engels, maken het verhaal juist mooier. het is niet in nederlands en engels staat met woorden ver van het nederlands vandaan vind ik. ik stoor me er niet aan.
    het enige waar ik me aan stoor is als het verhaal nederlands is geschreven maar de personen engels spreken/schrijven

    Blijheid schreef:
    Ik vind dat men gewoon in het algemeen moet stoppen met Engelse story's te schrijven. Dit is een Nederlandse website, geen Engelse.


    Ik vind het wel goed dat sommige mensen Engels schrijven want Engels word echt vaak gesproken en als je in een buiteland bent en je spreekt de taal niet kan je altijd Engels praten!
    En als je het niet fijn vind om Engels te lezen omdat dit een "Nederlandse" site is dan moet je het beter niet lezen. Er zijn genoeg mensen die het wel fijn vinden om Engels te lezen.
    Ik vind het persoonlijk wel goed dat deze site Engelse verhalen heeft zoals ik in mijn vorige reactie al zei. En er zijn bovendien geen "regels" op deze site.

    [ bericht aangepast op 14 april 2014 - 18:11 ]

    MiisHoran schreef:
    het enige waar ik me aan stoor is als het verhaal nederlands is geschreven maar de personen engels spreken/schrijven

    Dit dus.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    [ bericht aangepast op 14 april 2014 - 18:10 ]

    Ik vind dit maar een redelijk domme stelling
    Mensen moeten doen wat ze zelf willen, als het anderen niet aanstaan, lezen ze het toch gewoon niet.


    If your actions do not prove the truth of your words, then your words are nothing more than lies