• Jaja, nog minder dan een maand en dan is het zover voor alle eindexamenklassen van Nederlands: Het centraal eindexamen!

    Zie hier voor de roosters van dit jaar.

    Wij zijn gisteren begonnen met de examentrainingen en vrijdag hebben we onze LSD (laatste schooldag). Hoe staan jullie ervoor?


    Deep inside, I've never felt alive

    BastiIIe schreef:
    (...)

    Gooi shit in je rekenmachine, blijf oefenen oefenen oefenen en zorg dat je weet waar alles op je rekenmachine zit.
    Kijk nog eens youtube filmpjes over dingen die je niet goed snapt (: (Geldt denk ik wel voor alle wiskunde vormen)


    Het probleem is dat ik niets in mijn rekenmachine kan zetten, want wij mogen alleen een gewone rekenmachine gebruiken. De hele shit word wel bij ons gegeven in het examen, maar ik blijf een hopeloos geval. Dat hoor ik al ruim vier jaar. Maar ik ga wel eens op youtube kijken, misschien dat -dat helpt. Dankjewel! (;


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Hoe the fuck kun je nou wiskunde maken zonder GR? :p

    ____________
    Kairos, had jij nou ook moeite met geschiedenis? Want ik zie net dat er 28 vragen zijn en bij de laatste vragen zitten er veel die veel punten waard zijn. Kijk maar. Dus dat is wel handig om te weten, voor het geval je in tijdnood raakt oid (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Davern schreef:
    (...)

    Het probleem is dat ik niets in mijn rekenmachine kan zetten, want wij mogen alleen een gewone rekenmachine gebruiken. De hele shit word wel bij ons gegeven in het examen, maar ik blijf een hopeloos geval. Dat hoor ik al ruim vier jaar. Maar ik ga wel eens op youtube kijken, misschien dat -dat helpt. Dankjewel! (;


    Wacht, nee, je mag bij wiskunde een GR gebruiken. Landelijk. Doe je VWO?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    *Oefen veel examens, evalueer je fouten en pas deze niet meer toe.
    *Schrijf op hoe je aan je antwoord bent gekomen. In feite, gebruik geen kladpapier, maar doe alles op je blad.
    *Schrijf vergelijkingen volledig op, daar krijg je ook punten voor.
    *Begin met alles op te schrijven wat je weet. De lege formule die gegeven is, gegevens die je moet invullen.
    *Als je met het GR doet, schrijf alles stappen op. Meestal is plot, calc, *whatever* genoeg, maar vergeet het.
    *Gebruik de goede letters. Als er gegeven wordt F(t)= 6t + 3 werk dan niet met x en y, maar met F en t.
    *Let op eenheden, geef altijd de eenheden als die in de opgave gegeven zijn. Soms is alleen een uitkomst met getal niet genoeg. Dus als de vraag is hoeveel minuten, dan moet de uitkomst .. minuten zijn.
    *Gebruik haakjes. >< (Met de groeten van mijn wiskundeleraar. ^^)
    *Bij een parabool zijn er twee waarden, geef deze, ookal is er maar een nodig.

    Dat is alles dat ik weet. Succes.



    Dit is inderdaad ook wel iets waar ik wat van heb en alweer wat verder mee kom. Meestal krijg je ook de meeste punten voor een opgave door de manier waarop je iets doet en dan niet voor het antwoord. Dat is nog wel iets wat ik wel eens wil vergeten, omdat de tijd langzaam doortikt en je toch alles af wilt hebben.

    Dankjewel!

    En nope, ik doe mavo, dus daar nu net weer niet. Vorig jaar bij de havo kwam het inderdaad wel naar voren, maar hier niet. Tenminste bij ons niet, maar ik weet niet hoe het bij de rest zit.

    [ bericht aangepast op 17 mei 2014 - 17:42 ]


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Niks doorstrepen Even een algemene goede tip. Ik was ooit bij wiskunde begonnen aan een som en toen wist ik het verder niet meer, heb het laten staan en had nog een groot deel van de punten te pakken ook (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    BastiIIe schreef:
    Hoe the fuck kun je nou wiskunde maken zonder GR? :p

    ____________
    Kairos, had jij nou ook moeite met geschiedenis? Want ik zie net dat er 28 vragen zijn en bij de laatste vragen zitten er veel die veel punten waard zijn. Kijk maar. Dus dat is wel handig om te weten, voor het geval je in tijdnood raakt oid (:


    Thanks!
    Ik hoop dan dat VS op het einde zit ._.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Kairos schreef:
    (...)

    Thanks!
    Ik hoop dan dat VS op het einde zit ._.


    Oooomg, ik hou van je! Daar had ik niet eens aan gedacht, het begint altijd met de Republiek (chronologisch) en dan de VS (chronologisch).


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    BastiIIe schreef:
    (...)

    Oooomg, ik hou van je! Daar had ik niet eens aan gedacht, het begint altijd met de Republiek (chronologisch) en dan de VS (chronologisch).


    Maarja, misschien zijn er dan wel minder vragen over de VS...


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Woopwoop. Ik heb net een examen gemaakt voor natuurkunde en ik had een 5.5, haha. Daar gaan we maar voor (;


    Deep inside, I've never felt alive

    Kairos schreef:
    (...)

    Maarja, misschien zijn er dan wel minder vragen over de VS...


    Zal niet veel schelen als ik zo kijk naar de vorige examens (: Daar is het echt zo'n beetje 50-50 en je moet de helft van de punten binnenhalen voor een voldoende/onvoldoende (hangt er om).


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Hebben jullie ook het gevoel dat je hersenen helemaal verzadigd zijn? Heb vandaag echt niets geleerd, het lukte gewoon niet...


    The night is dark and full of terrors.

    Helaas wel ja, ben ook doodop.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik moet nog even een filmpje van Jort bekijken en dan ben ik klaar voor vandaag.

    Ik moet alleen nog superveel doen aan geschiedenis. Ik vind wiskunde belangrijker dan geschiedenis en heb daarom vandaag er niks aan gedaan. Dat wordt morgen hard aan de bak :')

    [ bericht aangepast op 17 mei 2014 - 20:58 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik heb precies hetzelfde gedaan, heb heel de dag naar mijn examenbundel wiskunde gestaard...heb uiteindelijk 4 opdrachten ofzo gemaakt.
    Ben nu maar begonnen met het uit mijn hoofd leren van de basisvragen van de republiek.. Op zich heb ik wel vertrouwen in geschiedenis, vind het wel een leuk vak, erger me alleen helemaal kapot aan die vertaalde namen

    [ bericht aangepast op 17 mei 2014 - 21:18 ]


    The night is dark and full of terrors.

    Stormborn schreef:
    Hebben jullie ook het gevoel dat je hersenen helemaal verzadigd zijn? Heb vandaag echt niets geleerd, het lukte gewoon niet...

    Valt wel mee, vind ik. Maar ik stop ook gewoon als ik niks meer opneem. Had ik gisteren namelijk met wiskunde last van. Ik was een examen aan het oefenen en op een gegeven moment snapte ik de vraag niet meer, hoevaak ik hem ook las. Toen ben ik gestopt en vanochtend ben ik ermee verder gegaan ^^
    Ik had een acht en daar was ik best blij mee, haha.

    Ohja, voor wiskunde A & B: je kunt het beste 2012 oefenen, dat is de beste moeilijkheidsgraad volgens mij docente. Die van vorig jaar was echt makkelijk, schijnt.


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    Deep inside, I've never felt alive