• Jaja, nog minder dan een maand en dan is het zover voor alle eindexamenklassen van Nederlands: Het centraal eindexamen!

    Zie hier voor de roosters van dit jaar.

    Wij zijn gisteren begonnen met de examentrainingen en vrijdag hebben we onze LSD (laatste schooldag). Hoe staan jullie ervoor?


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik vond Duits en Economie examen best meevallen!


    Alleen maar tranen van geluk

    Ik geef het op, economie is zo kut. Examens staan elke keer vol met weer nieuwe kutdingen.
    Moeilijke formules, vragen over onbekende begrippen (multiplier, effectieve vraag ken ik alleen van mijn examentraining ed) en daaaamn.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    BastiIIe schreef:
    (...)

    Weet ik, maar we zaten dinsdag en vandaag met best weinig mensen en als 80% dan een korter examen heeft (korter er over mag doen eigenlijk) dan merk je dat geloop heel snel op. Sommige hadden zelfs plastic zakjes mee waar ze hun spullen in gingen doen!! Kon ze wel schieten D:

    Zitten jullie dan met z'n allen in één zaal? Wij hebben verschillende zalen (gelukkig) en daar wordt volgens mij geregeld dat mensen met even lange examens bij elkaar zitten.
    Haha, ja, dat kan ik best begrijpen. Ik raak dan ook heel erg uit mijn focus.

    Jafar schreef:
    (...)

    Nee, ik heb het van mijn leraar. Die heeft het in de klas laten zien, dus dat zal wel kloppen. Vandaar dat ik niet meer 100% zeker was dat het vraag 11 was. Opbouw was wel goed overigens, eindigde met wat vragen met normale aantallen punten, zodat je niet opeens een 5 punts vraag mist, als je niet op tijd klaar bent.
    En dan komt het vast goed als je er zo voor staat. Ik bedoel, je mag een 4,3 halen en dan sta je nog voldoende en je haalt vast een stuk hoger ^^

    Wacht even, heeft jouw leraar al een vraag van het examen? Of begrijp het even verkeerd?
    Ja, ik weet het. Ik moet niet zo stressen, maar blijkbaar lukt het me toch, helaas...


    Deep inside, I've never felt alive

    Constante schreef:
    (...)
    Wacht even, heeft jouw leraar al een vraag van het examen? Of begrijp het even verkeerd?
    Ja, ik weet het. Ik moet niet zo stressen, maar blijkbaar lukt het me toch, helaas...


    Ja we zitten in één zaal met rijen van 15 bij 15 ongeveer.
    En dat kijkt ze op cito.nl (; daar kun je zien hoeveel punten je voor welke vraag krijgt.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Economie ging, tot mijn verbazing, best goed en had ook veel antwoorden die overeenkwamen met het antwoordmodel! :D
    Duits daarentegen ging echt heel slecht... Ik kwam zowat huilend de examenzaal uit. Ik had veel te weinig tijd, er stonden woorden in de teksten waarvan ik nooit gehoord heb, terwijl mijn woordenschat voor Duits vrij goed is. Het was veel vak jargon en ik kwam in tijdnood. Heel de zaal kwam in tijdnood. Normaal zitten er op het einde nog maar een paar mensen, vaak niet meer dan 20 en nu zat heel de zaal nog vol. Ik heb maar twee mensen tijdens Duits horen weggaan...


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    nerveus schreef:
    Economie ging, tot mijn verbazing, best goed en had ook veel antwoorden die overeenkwamen met het antwoordmodel! :D
    Duits daarentegen ging echt heel slecht... Ik kwam zowat huilend de examenzaal uit. Ik had veel te weinig tijd, er stonden woorden in de teksten waarvan ik nooit gehoord heb, terwijl mijn woordenschat voor Duits vrij goed is. Het was veel vak jargon en ik kwam in tijdnood. Heel de zaal kwam in tijdnood. Normaal zitten er op het einde nog maar een paar mensen, vaak niet meer dan 20 en nu zat heel de zaal nog vol. Ik heb maar twee mensen tijdens Duits horen weggaan...


    Het zal wel goedkomen. Als er zo veel mensen moeite hebben gehad met Duits, zal de normering hoogstwaarschijnlijk ook omhoog gaan. Je haalt het heus wel. c:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Constante schreef:
    (...)
    Wacht even, heeft jouw leraar al een vraag van het examen? Of begrijp het even verkeerd?
    Ja, ik weet het. Ik moet niet zo stressen, maar blijkbaar lukt het me toch, helaas...


    Nee, hij had alleen de punten verdeling. Verder niks.


    Happy Birthday my Potter!

    @Bastille weet niet of je het al wist maar economie heeft dit jaar 57 punten.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Miserables schreef:
    (...)

    Het zal wel goedkomen. Als er zo veel mensen moeite hebben gehad met Duits, zal de normering hoogstwaarschijnlijk ook omhoog gaan. Je haalt het heus wel. c:


    Ja ik hoop het, want ik baalde enorm. Ik ben redelijk goed in Duits. Ik sta een 7,6 ervoor en dan is dit echt een tegenvaller. :(


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Kairos schreef:
    @Bastille weet niet of je het al wist maar economie heeft dit jaar 57 punten.


    Hmm, is dat veel? Het klinkt wel als een acceptabele hoeveelheid. Hopelijk krijg ik morgenbmijn eerste goede examen waar ik niet over hoef te klagen :p

    Nederlands te veel open vragen, kunstgeschiedenis te lang en bij filosofie een nieuw begrip dat niet voldoende werd toegelicht.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Jafar schreef:
    (...)

    Nee, hij had alleen de punten verdeling. Verder niks.

    Ah, op die fiets. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    BastiIIe schreef:
    (...)

    Hmm, is dat veel? Het klinkt wel als een acceptabele hoeveelheid. Hopelijk krijg ik morgenbmijn eerste goede examen waar ik niet over hoef te klagen :p

    Nederlands te veel open vragen, kunstgeschiedenis te lang en bij filosofie een nieuw begrip dat niet voldoende werd toegelicht.


    Dat is wel ongeveer hetzelfde als afgelopen jaar, maar daarvoor had je vaak veel meer punten.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Hoofdpijn +.+
    Dat wordt nog wat met economie.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Pak een pilletje! (: En yesss, halleluja, ik snap het ineens. Ineens _O_ Hopelijk gaat het straks goed! Ik heb iig één ding om naar uit te kijken, ik ga voor het eerst alleen rijden (mag sinds woensdag) én ik krijg mijn voorlopige cijfer van tekenen. Halleluja.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat je het ineens snapt ;o


    To the stars who listen — and the dreams that are answered