• Jaja, nog minder dan een maand en dan is het zover voor alle eindexamenklassen van Nederlands: Het centraal eindexamen!

    Zie hier voor de roosters van dit jaar.

    Wij zijn gisteren begonnen met de examentrainingen en vrijdag hebben we onze LSD (laatste schooldag). Hoe staan jullie ervoor?


    Deep inside, I've never felt alive

    Die link die ik plaatste! Geloof me, dat is de basis van veel theorievragen (:
    En met wisselkoersen gewoon heel knullig elke keer kruistabellen, dan duurt het maar wat langer, dan heb ik dat iig goed!
    Opgave 2, zou ik eerder altijd helemaal verpest hebben, nu ging het foutloos!
    Oh en ik zie dat elk examen een betoog heeft dat 8 punten waard is. Lees die 100 vragen link en dan kun je die ook goed maken (;


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    BastiIIe schreef:
    Die link die ik plaatste! Geloof me, dat is de basis van veel theorievragen (:
    En met wisselkoersen gewoon heel knullig elke keer kruistabellen, dan duurt het maar wat langer, dan heb ik dat iig goed!
    Opgave 2, zou ik eerder altijd helemaal verpest hebben, nu ging het foutloos!
    Oh en ik zie dat elk examen een betoog heeft dat 8 punten waard is. Lees die 100 vragen link en dan kun je die ook goed maken (;


    Bedankt! Helaas moet ik over een uur al weg :'c


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Lees ze even vluchtig door, veel lijken op elkaar en dan steeds wat uitgebreider en veel succes dan alvast. Het komt wel goed! (;


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Jij ook alvast veel succes!


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Dat was een raar economie examen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Kairos schreef:
    Dat was een raar economie examen.

    Hoezo? Ik heb geen economie, maar ik ben wel nieuwsgierig :Y)


    Deep inside, I've never felt alive

    Oh mijn hemel dat was zoooo makkelijk! Ahaha omg ik ben zo blij nu! Nergens super lange en moeilijke rekenopgaven!! <3
    En ik heb tussen de 7 en 8 voor tekenen! Mijn dag kan niet meer stuk :')


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    BastiIIe schreef:
    Oh mijn hemel dat was zoooo makkelijk! Ahaha omg ik ben zo blij nu! Nergens super lange en moeilijke rekenopgaven!! <3
    En ik heb tussen de 7 en 8 voor tekenen! Mijn dag kan niet meer stuk :')


    Bij rekenen weet ik tenminste dat ik het goede doe. Nu ben ik ontzettend bang dat ze wilden dat ik het op andere manieren interpreteerde of een bepaald begrip noemde wat ik ben vergeten, terwijl ik het eigenlijk wel goed heb uitgelegd, maar het toch fout wordt gerekend. Dat heb ik namelijk wel vaker bij dit soort vragen...


    Happy Birthday my Potter!

    Constante schreef:
    (...)
    Hoezo? Ik heb geen economie, maar ik ben wel nieuwsgierig :Y)


    Totaal geen lastige rekenopgaves, er zat helemaal níks in over het buitenland, ook niks over rentes en dat soort dingen zitten er normaal gesproken juist in.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ahh, Eco ging bij mij ook zo goed! Echt wonder!
    Ik had wel echt moeite bij vraag 16, daar heb ik een half uur over gedaan en uiteindelijk niets bij opgeschreven :')
    maar ik heb het nagekeken en volgens het laks ligt mijn cijfer tussen de 6,3 en 7,3!

    Het viel mij inderdaad ook op dat er niets kwam over macro economie, geen wisselkoersen, geen marktmacht, geen betalingsbalansen, niets! maar dat kwam alleen maar mooi uit:)



    Over dat uit de zaal lopen: ik zit op een gymnasium dus ik heb geen ''last' ' van mensen met kortere examens. Ook is onze hele vestiging afgesloten en alleen toegankelijk voor de zesde, dus ik zit heerlijk rustig!


    The night is dark and full of terrors.

    Stormborn schreef:
    Ahh, Eco ging bij mij ook zo goed! Echt wonder!
    Ik had wel echt moeite bij vraag 16, daar heb ik een half uur over gedaan en uiteindelijk niets bij opgeschreven :')
    maar ik heb het nagekeken en volgens het laks ligt mijn cijfer tussen de 6,3 en 7,3!

    Het viel mij inderdaad ook op dat er niets kwam over macro economie, geen wisselkoersen, geen marktmacht, geen betalingsbalansen, niets! maar dat kwam alleen maar mooi uit:)



    Over dat uit de zaal lopen: ik zit op een gymnasium dus ik heb geen ''last' ' van mensen met kortere examens. Ook is onze hele vestiging afgesloten en alleen toegankelijk voor de zesde, dus ik zit heerlijk rustig!


    Bij vraag 16 had ik wel berekend dat de vraag met 7.5% toenam, maar voor de rest kwam in er niet uit. De rest van de berekenen had ik - voor het eerst in mijn leven - wel allemaal goed en ik verbaas me er nog steeds over dat vraag 3 vier punten waard is.
    Volgens laks heb ik tussen de 6.5 en 7.5, bij examen.nl tussen de 6 en 8. Als ik voor mijn beredeneringen die niet precies hetzelfde zijn als in het correctievoorschift 1 punt reken en voor de rest kijk wat ik sowieso fout heb, dan heb ik tussen de 4.6 en 8.5, al zal ik met een 4.6 nog steeds blij zijn xd
    Ik verwacht alleen wel een strenge N-norm, doordat het examen niet heel moeilijk was.
    Opdracht 5 heb ik wel echt héél slecht gemaakt, daar had ik maar 1 punt.
    Toen ik aan de toets begon zat ik eerst steeds te kijken of het wel het vwo-examen was.

    [ bericht aangepast op 16 mei 2014 - 19:41 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik heb ergens iets uitgerekend op een manier die niet in het antwoordenmodel stond maar waarbij ik ook op het goede antwoord uitkwam :') volgens mij was dat vraag 16, even kijken.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Jongens, 16 was peanuts!
    5000*0,95*1,075


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    BastiIIe schreef:
    Oh mijn hemel dat was zoooo makkelijk! Ahaha omg ik ben zo blij nu! Nergens super lange en moeilijke rekenopgaven!! <3
    En ik heb tussen de 7 en 8 voor tekenen! Mijn dag kan niet meer stuk :')


    Good job!


    26 - 02 - '16

    -

    [ bericht aangepast op 16 mei 2014 - 19:48 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered