• Ik mocht het nieuwe topic van Syll. c: Maar aangezien zij half aan Kevin beloofde dat ze een Clannad gif in de beginpost zou stoppen ga ik dat ook maar doen, voordat er gewonden vallen. >< ~

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Nai/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Wil je gewaarschuwd worden als er een nieuw topic is? Meld het en je naam wordt in dikke letters gezet ;d!

    Join us! ;D
    1- Tsubomi (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    2- Taka (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    4- Hiyori (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18
    6- Abunai (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 14 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    13- Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Axiom (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet
    24 - Lazet (Iris) - 16 - MAL

    GIFSGIFSGIFSHEELVEELGIFS *O*
    Drie keer Fairy Tail, omdat FAIRY TAIL TERUG IS en omdat het kan. :Y)







    Anime's van de gifs:
    Fairy Tail - Clannad
    Nagi no Asukara - Fairy Tail
    Fairy Tail - Black Bullet

    [ bericht aangepast op 6 mei 2014 - 19:47 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Het enige probleem van Kagerou Days/Kagerou Project/Mekakucity Actors is (naast dat het drie verschillende namen heeft...) dat het veel te veel leuke personages heeft! D: Hoe moet ik ooit een favoriet kiezen, damnit? D: En wat moet ik nu met mijn personagelijst op MAL? D:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Weet ik niet eigenlijk... Zou ook goed kunnen.
    En dat tweede ook ja. ;o Bij Gokukoku dinges is dat ook zo frustrerend. ;o En het ergste is dat Ryouta het nu ook niet meer weet dat zij het is, damnit!

    Precies!
    Ze moeten even de voorbeeld nemen aan Isshuukan Friends.. Dat loste het vergeet probleem weer in 1 episode op ;o. En daar ben ik ze nog eeuwig dankbaar voor.. Vond niet leuk toen ze haar dagboek en alles kwijt was D:

    Taka schreef:
    (...).

    Ohh jaa, dat heb ik vandaag ook nog gekeken RWBY.
    Ik vond het wel knap gemaakt, omdat het er vrij simpel uitzag alleen in werkelijkheid nog veel werk bij kwam kijken.
    Ik vond het mooi bedacht het idee om op die manier een animatiestudio zeg maar op te zetten:)
    Zou ik trouwens ooit ook wel willen, maar dan moet ik wss eerst leren modelleren of tekenen en ik kan beide niet echt bepaald goed xd

    Had je wel kunnen vertellen dat bij 3D schijt veel werk bij komt kijken.. 3D dingen maken is zo moeilijk en zulke shit werk D:
    Zeker als je van school met een schijt programma moet werken dat telkens kapot gaat..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Parachutes schreef:
    Het enige probleem van Kagerou Days/Kagerou Project/Mekakucity Actors is (naast dat het drie verschillende namen heeft...) dat het veel te veel leuke personages heeft! D: Hoe moet ik ooit een favoriet kiezen, damnit? D: En wat moet ik nu met mijn personagelijst op MAL? D:

    Ohh dat probleem heb ik dus al veel te lang :'D..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Syll
    Nee, dat was echt niet leuk, toen dat dagboek kwijt was. D: Isshuukan Friends heeft me ook echt gewoon al laten huilen in één van de eerste episodes, stomme anime. ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Nai schreef:
    (...)
    Had je wel kunnen vertellen dat bij 3D schijt veel werk bij komt kijken.. 3D dingen maken is zo moeilijk en zulke shit werk D:
    Zeker als je van school met een schijt programma moet werken dat telkens kapot gaat..


    jaaa, ik weet het ook wel xd want ik heb ooit ook zo'n filmpje bekeken van hoe het in zijn werk ging bij JC Staff. Alsnog blijft het gewoon mijn droom ooit te werken in zo'n animatiestudio :) Alleen ik haat gewoon dat ik niet kan tekenen en modelleren zo'n klote werk is xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Dirkje, je bent niet de enige! Ergens vind ik die vriend van Yuuki wel awesome ;d.
    @Kevin, ik hou het animeren dan wel gewoon bij plat werk en vermijd ik monsters met gevechten en alles zoals in Tokyo Ravens.. My ass dat daar geen 3D shit is gebruikt.. + volgens mij werd het veel vaker gebruikt in zulk soort dingen met monsters en/of robots..


    --

    Ok nu eerst Mahouka afkijken

    [ bericht aangepast op 3 mei 2014 - 23:13 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    (...)
    Ohh dat probleem heb ik dus al veel te lang :'D..


    Ik heb ook echt allemaal dezelfde soort persoontjes in mijn lijst staan, zie ik nu. :')
    Allemaal van die mensen die blij doen maar een behoorlijk donker verleden hebben en dat allemaal verzwijgen door zich als idioten te gedragen, en dan breken ze zo'n beetje op het einde van de manga/anime. XD
    Lees; Fai, Masaomi, Break, Kano (weet ik niet zeker trouwens, maar denk van wel aan Night Tales Deceive te zien) en nog wel een paar.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Nai schreef:
    @Dirkje, je bent niet de enige! Ergens vind ik die vriend van Yuuki wel awesome ;d.
    @Kevin, ik hou het animeren dan wel gewoon bij plat werk en vermijd ik monsters met gevechten en alles zoals in Tokyo Ravens.. My ass dat daar geen 3D shit is gebruikt.. + volgens mij werd het veel vaker gebruikt in zulk soort dingen met monsters en/of robots..


    --

    Ok nu eerst Mahouka afkijken


    Ik vind hem ook awesome ja, al is het alleen maar om zijn seiyuu. :'D Nee, ik vind hem voor de rest ook wel leuk. c:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Nai schreef:
    @Dirkje, je bent niet de enige! Ergens vind ik die vriend van Yuuki wel awesome ;d.
    @Kevin, ik hou het animeren dan wel gewoon bij plat werk en vermijd ik monsters met gevechten en alles zoals in Tokyo Ravens.. My ass dat daar geen 3D shit is gebruikt.. + volgens mij werd het veel vaker gebruikt in zulk soort dingen met monsters en/of robots..


    --

    Ok nu eerst Mahouka afkijken


    Zou Guilty Crown 3D geanimeerd zijn? :P hahahah xd
    Maar ik vind monsters ook niet echt geweldig en gevechten kan, maar dan wil ik het wel zeg maar realistisch hebben.
    Niet dat overpowerde gedoe. Daar begin ik nu bij naruto ook een beetje last van te krijgen xd
    Hoewel naruto wel een hele goede serie is :) Believe it :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ok, nu ben ik helemaal in de war...
    - Mekakucity/Kagerou

    Nu staat ergens op tumblr dat Kano de kat is van Hibiya en Hiyori? Wat? Is dat waar? Heh?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Dirkje, hmm welke personen heb ik..
    - een derpische badass ~ Kaien
    - een crossdresser ~ Grell
    - een onwetend iets maar stieken een derpische badass ~ Nai
    - een derpische badass ~ Yuuki tenpouin
    - een .. ... derpische badass die van geslacht verwisseld.. ~ Inga
    - een derpische badass ~ Kano
    - ok ik weet niet waar Hikari onder valt.
    Mijn type is dus een derpische badass..

    Parachutes schreef:
    Ok, nu ben ik helemaal in de war...
    - Mekakucity/Kagerou
    Nu staat ergens op tumblr dat Kano de kat is van Hibiya en Hiyori? Wat? Is dat waar? Heh?

    Dat las ik ook al op tumblr, dat maakte mij ook al in de war.. De ogen van de kat deed me wel aan hem denken ;o..

    Taka schreef:
    (...)

    Zou Guilty Crown 3D geanimeerd zijn? :P hahahah xd
    Maar ik vind monsters ook niet echt geweldig en gevechten kan, maar dan wil ik het wel zeg maar realistisch hebben.
    Niet dat overpowerde gedoe. Daar begin ik nu bij naruto ook een beetje last van te krijgen xd
    Hoewel naruto wel een hele goede serie is :) Believe it :P


    Het was ook niet echt overpowerd.. Maar de bewegingen waren gewoon nogal overduidelijk geen 2D..

    [ bericht aangepast op 3 mei 2014 - 23:23 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    @Dirkje, hmm welke personen heb ik..
    - een derpische badass ~ Kaien
    - een crossdresser ~ Grell
    - een onwetend iets maar stieken een derpische badass ~ Nai
    - een derpische badass ~ Yuuki tenpouin
    - een .. ... derpische badass die van geslacht verwisseld.. ~ Inga
    - een derpische badass ~ Kano
    - ok ik weet niet waar Hikari onder valt.
    Mijn type is dus een derpische badass..

    (...)

    Het was ook niet echt overpowerd.. Maar de bewegingen waren gewoon nogal overduidelijk geen 2D..


    Eigenlijk is Grell ook wel een beetje een derpische badass. :')
    Als ik ze allemaal afga;
    Fai - blije idioot die eigenlijk een duister verleden heeft waardoor hij half depressief is
    Lelouch - twisted as fuck, ik weet ook niet hoe ik hem anders moet beschrijven. :')
    Kano - nuh ik weet nog niet echt genoeg van hem om hem helemaal te beschrijven, maar het is sowieso een blije derpish idioot waarvan ik denk dat hij een duister verleden heeft :')
    Kido - badass tomboy die stiekem best wel heel erg meisjesachtig is op sommige momenten
    Kida - blije idioot die eigenlijk een duister verleden heeft waardoor hij half depressief is
    Echo - ook twisted as fuck met een gespleten persoonlijkheid
    Break - blije idioot die eigenlijk een duister verleden heeft waardoor hij half depressief is
    Yoite - een niet zo heel erg blije idioot die zeer zichtbaar een duister verleden heeft waardoor hij niet half maar behoorlijk helemaal depressief is
    Akise - eh, ja. Geen idee. Hij is in ieder geval badass, want geef nou toe, wie durft Yukki nu te zoenen waar Yuno bij staat? :'D
    Yato - een veel te blije overhypere idioot met een duister verleden maar tot nu toe nog niet heel erg depressief

    Tja. :')

    En over dat ene;
    Ja, hij heeft wel katachtige ogen inderdaad, dat klopt... Maar waarom zou hij Hiyori dood willen hebben en heel dat gedoe willen veroorzaken? :/


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Nai schreef:
    @Dirkje, hmm welke personen heb ik..
    - een derpische badass ~ Kaien
    - een crossdresser ~ Grell
    - een onwetend iets maar stieken een derpische badass ~ Nai
    - een derpische badass ~ Yuuki tenpouin
    - een .. ... derpische badass die van geslacht verwisseld.. ~ Inga
    - een derpische badass ~ Kano
    - ok ik weet niet waar Hikari onder valt.
    Mijn type is dus een derpische badass..

    (...)

    Het was ook niet echt overpowerd.. Maar de bewegingen waren gewoon nogal overduidelijk geen 2D..


    Haha, dat is indd niet geweldig :X
    Maar ja, in ieder geval een poging gedaan en dat is ook veel waard lijkt mij. :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Dirkje, oh ja, was ik bij hem nog vergeten achter te zetten :'D.. Ben vergeten wat al hun verleden was.. Zal vast niet veel soeps wezen.. Kido en Yoite passen ook nog wel in mijn lijst, maar ik ben ergens hartstikke lui in mensen erin gooien en bedenken welke er dan uit moet als ik te veel heb..
    Staat me wel iets van mij dat Kido en Kano ook niet zo'n geweldige verleden hadden voordat ze elkaar leerde kennen.. Volgens mij werd dat verteld in hun liedjes ;d oh en over je spoiler;

    Ik heb geen flauw idee. Misschien veranderen er wel meer persoonlijkheden, net zoals bij Kuroha/Konoha..
    Heb verder geen flauw idee.. Trouwens waar las je dat van die kat?

    @Kevin, yeah het zag er wel awesome uit dat wel, maar het was naar mijn mening niet goed overgenomen in het 2D. Het was iets te veel 3D :'D.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Dus mensen, the hell is mis met jullie D:
    Jullie praten de hele tijd als ik een anime kijk, maar zijn stil als ik besluit om niet meer te gaan kijken D:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you