• Ik mocht het nieuwe topic van Syll. c: Maar aangezien zij half aan Kevin beloofde dat ze een Clannad gif in de beginpost zou stoppen ga ik dat ook maar doen, voordat er gewonden vallen. >< ~

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Nai/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Wil je gewaarschuwd worden als er een nieuw topic is? Meld het en je naam wordt in dikke letters gezet ;d!

    Join us! ;D
    1- Tsubomi (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    2- Taka (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    4- Hiyori (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18
    6- Abunai (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 14 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    13- Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Axiom (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet
    24 - Lazet (Iris) - 16 - MAL

    GIFSGIFSGIFSHEELVEELGIFS *O*
    Drie keer Fairy Tail, omdat FAIRY TAIL TERUG IS en omdat het kan. :Y)







    Anime's van de gifs:
    Fairy Tail - Clannad
    Nagi no Asukara - Fairy Tail
    Fairy Tail - Black Bullet

    [ bericht aangepast op 6 mei 2014 - 19:47 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Je verhaal was half een warboel xd.

    Ik moet denk ik Headphone actor opnieuw lezen aangezien ik mij niet meer zo herinner dat het zich herhaalt.. Of wel en dat mijn hersens aan het brainfarten zijn ofzo I dunno.. Zal het straks wel lezen als ik de nieuwe episode heb gezien ;d.
    Maar ehm ja was vergeten denk ik om te vertellen over haar naam in MAL.. Eigenlijk ook weer niet want ik wist het niet meer xd.
    Dat heuvel stukje herinner ik mij trouwens nog wel vaag.. Moet het echt opnieuw lezen.. Ik weet namelijk alleen dat het ineen keer omsloeg naar hun twee en ik in begin dacht dat er iets mis was en ik bij een andere manga was beland..
    Oh en het klopt dat er nog maar 22 chapters zijn. Tot daar aan toe heb ik het gelezen..
    Maar hoe het zat met Takane en Haruka, werd dat niet uitgelegd? Mij staat iets van mij dat ze werden meegenomen door iemand.. Ik zeg niet wie :'D.. Ik weet niet of ik dat zelf had bedacht of dat het daar ook daadwerkelijk al is verteld..

    Volgens mij is mijn verhaal net zo verwarrend.. Maar ik ga nu de episode bekijken ;D. en daarna nog twee andere ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    Je verhaal was half een warboel xd.
    Ik moet denk ik Headphone actor opnieuw lezen aangezien ik mij niet meer zo herinner dat het zich herhaalt.. Of wel en dat mijn hersens aan het brainfarten zijn ofzo I dunno.. Zal het straks wel lezen als ik de nieuwe episode heb gezien ;d.
    Maar ehm ja was vergeten denk ik om te vertellen over haar naam in MAL.. Eigenlijk ook weer niet want ik wist het niet meer xd.
    Dat heuvel stukje herinner ik mij trouwens nog wel vaag.. Moet het echt opnieuw lezen.. Ik weet namelijk alleen dat het ineen keer omsloeg naar hun twee en ik in begin dacht dat er iets mis was en ik bij een andere manga was beland..
    Oh en het klopt dat er nog maar 22 chapters zijn. Tot daar aan toe heb ik het gelezen..
    Maar hoe het zat met Takane en Haruka, werd dat niet uitgelegd? Mij staat iets van mij dat ze werden meegenomen door iemand.. Ik zeg niet wie :'D.. Ik weet niet of ik dat zelf had bedacht of dat het daar ook daadwerkelijk al is verteld..

    Volgens mij is mijn verhaal net zo verwarrend.. Maar ik ga nu de episode bekijken ;D. en daarna nog twee andere ;d.


    Door iemand meegenomen? Naar mijn idee ging Haruka dood en kwam toen dat stukje waarin Takane zeg maar half haar geheugen kwijt was, haar koptelefoon opzette en Ene haar ging zeggen dat de wereld eindigde en ze achter de heuvel moest gaan... Maar het kan zijn dat ik het veel te snel heb gelezen en het daardoor maar half heb begrepen. :/ Ik denk dat ik het laatste stukje van Headphone Actor nog maar 'ns moet lezen...


    Heh, ik bedoel trouwens Hibiya, de voice actor heet Misuzu. :') Ik vond het al zo raar, want Misuzu is een meisjesnaam voor zover ik weet.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Door iemand meegenomen? Naar mijn idee ging Haruka dood en kwam toen dat stukje waarin Takane zeg maar half haar geheugen kwijt was, haar koptelefoon opzette en Ene haar ging zeggen dat de wereld eindigde en ze achter de heuvel moest gaan... Maar het kan zijn dat ik het veel te snel heb gelezen en het daardoor maar half heb begrepen. :/ Ik denk dat ik het laatste stukje van Headphone Actor nog maar 'ns moet lezen...


    Heh, ik bedoel trouwens Hibiya, de voice actor heet Misuzu. :') Ik vond het al zo raar, want Misuzu is een meisjesnaam voor zover ik weet.


    Misschien dat het in een lied gebeurde.. Ik herinner me namelijk wel een stukje dat Haruka dat Konoha word en dat Takane in een pc is gepropt.. Hmm.. Eens even gauw zoeken. Ah! Headphone Actor IV die moet je even op nieuw lezen dan ;d.


    Trouwens die sleutelhanger.. Waarom kreeg hij die in de anime van Ayano O_O in de manga kreeg hij hem van Momo..
    Hoe maak je een mens in de war!


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    (...)

    Misschien dat het in een lied gebeurde.. Ik herinner me namelijk wel een stukje dat Haruka dat Konoha word en dat Takane in een pc is gepropt.. Hmm.. Eens even gauw zoeken. Ah! Headphone Actor IV die moet je even op nieuw lezen dan ;d.


    Trouwens die sleutelhanger.. Waarom kreeg hij die in de anime van Ayano O_O in de manga kreeg hij hem van Momo..
    Hoe maak je een mens in de war!


    Oeh, dan ga ik die nog even snel lezen! ;o Misschien dat mijn manga app die heeft overgeslagen of zo, want daar kan ik me serieus niks van herinneren...


    JA DAT OOK INDERDAAD ;O Ayane kwam in de manga toch helemaal niet voor bij het stuk van Heat Haze Daze? Juist wel bij Headphone Actor, dat weet ik nog, samen met Shintaro...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Oeh, dan ga ik die nog even snel lezen! ;o Misschien dat mijn manga app die heeft overgeslagen of zo, want daar kan ik me serieus niks van herinneren...


    JA DAT OOK INDERDAAD ;O Ayane kwam in de manga toch helemaal niet voor bij het stuk van Heat Haze Daze? Juist wel bij Headphone Actor, dat weet ik nog, samen met Shintaro...


    Oh nja. De hele chapter gaat daar zo beetje over ;o


    The ehh dat weet ik even zo gauw niet.. Denk het niet.. Naar mijn weten kwam dat kind alleen in voor in de verleden van Shintaro.. xd
    Trouwens Hiyori heeft echt een irritante stem o-o. en deze Konoha is schattig. Tot zo ver ik het gezien heb. Weet niet of hij zo alleen is als die net wakker is of niet..
    Ergens doet hij mij denken aan een kruising tussen Yoite & Ritsuka.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Huh Syll, waar vind jij Headphone Actor IV? Ik kom maar tot Headphone Actor III...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Nai schreef:
    (...)

    Oh nja. De hele chapter gaat daar zo beetje over ;o


    The ehh dat weet ik even zo gauw niet.. Denk het niet.. Naar mijn weten kwam dat kind alleen in voor in de verleden van Shintaro.. xd
    Trouwens Hiyori heeft echt een irritante stem o-o. en deze Konoha is schattig. Tot zo ver ik het gezien heb. Weet niet of hij zo alleen is als die net wakker is of niet..
    Ergens doet hij mij denken aan een kruising tussen Yoite & Ritsuka.


    Ik vond Hiyori sowieso best wel irritant... :/
    Konoha deed me ook aan Yoite denken, inderdaad! ;o


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Mangafox ;o Klik. Geen wonder dat je het dan gemist heb ;o.
    Hiyori moet weggaan ;o. Snap niet dat Hibiya haar leuk vind.. Raar kind..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ok, ik heb het probleem gevonden... Op mangapanda en mangareader staat Headphone Actor IV niet... Vraag me niet hoe en waarom. :/ Maar ik heb 'm nu op mangafox gevonden, dus ik ga 'm daar lezen. c:

    Oeh, toch dankje voor de link. XD Had 'm zelf net iets eerder. XD

    [ bericht aangepast op 3 mei 2014 - 22:04 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Nai schreef:
    Mangafox ;o Klik. Geen wonder dat je het dan gemist heb ;o.
    Hiyori moet weggaan ;o. Snap niet dat Hibiya haar leuk vind.. Raar kind..


    Ik snap ook niet dat Hibiya haar zo leuk vindt... Ik vond Hibiya wel awesome. c:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ga niet zelf zoeken als je aan mij vraagt waar ik het vond D:! Tenzij het een half uur later is dan heb je mijn toestemming (en anders eigenlijk ook gewoon. Ik ben geen commandant ;D)
    Trouwens de beelden hoe ze gedaan zijn en dat over schakelen qua beelden doen mij denken aan C.. Ergens geeft het dezelfde sfeer.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ugh, Syll, ik heb dus twee hele belangrijke chapters gewoon gemist. Echt, ik weet niet wat mangapanda en mangareader hebben gedaan, maar het is in ieder geval niet handig. :')
    Ik had dus Headphone Actor IV én die chapter erna (met dat de nieuwe Heat Haze Daze begint, cola over konijnenvoer ipv toetsenbord etc.) gemist... Daarom snapte ik er dus niks meer van. XD

    Dus als ik het goed begrijpt is sensei van Takane en Haruka met één of andere experiment bezig, waardoor Ene en Konoha zijn ontstaan én hij heeft ook de Heat Haze Daze gemaakt waardoor alles zich herhaalt?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Bingo! ho wacht wat.. Heat haze day? Dat kwam geloof ik niet door hem.. Of dat had te maken met de zwarte kuroha (wat ik het vermoeden kreeg toen ik het liedje voor een tijd terug bekeek, maar kan er naast zitten) of het heeft te maken met dat ability van Hibiya.. of Hiyori.. Als ik nog even van het liedje uit ga..
    Maar snap je het nu wel ? ;d.
    en nu ga ik rondjes rennen want ik hoor heat haze day liedje ;D. Eindelijk dat stukje daarvoor gaat gewoon zoals het liedje o-o..


    Ok waarom maakt de anime het liedje niet af XD.

    [ bericht aangepast op 3 mei 2014 - 22:18 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    Bingo! ho wacht wat.. Heat haze day? Dat kwam geloof ik niet door hem.. Of dat had te maken met de zwarte kuroha (wat ik het vermoeden kreeg toen ik het liedje voor een tijd terug bekeek, maar kan er naast zitten) of het heeft te maken met dat ability van Hibiya.. of Hiyori.. Als ik nog even van het liedje uit ga..
    Maar snap je het nu wel ? ;d.
    en nu ga ik rondjes rennen want ik hoor heat haze day liedje ;D. Eindelijk dat stukje daarvoor gaat gewoon zoals het liedje o-o..


    Ok waarom maakt de anime het liedje niet af XD.


    Maar, maar... Wacht, ik maak een printscreen!


    groot
    &


    groot

    Hier zegt hij dat hij de sleutel heeft tot het openen van de nieuwe Heat Haze Daze of zoiets...
    Ik ken trouwens de abilities van Hibiya en Hiyori niet. ;o Wat zijn die dan?
    En dat met Kuroha/Konoha is toch een soort van dat hij in de ene Heat Haze Daze Kuroha is en in de andere Konoha? Dat was wat ik dacht... Want in die Heat Haze Daze die er meteen na komt is hij Kuroha en gaat hij leuk iedereen neersteken... Dat had ik dus ook gemist dat stukje XD. En dan begint er weer één en is hij Konoha...
    MWEH ZO VERWARREND.
    Maar ik vind het echt superinteressant en awesome. :')





    Ik snap het meer dan eerst, ja. :') Het is nu eindelijk aan elkaar geplakt zeg maar, want ik miste dus gewoon een heel stuk... :/
    En echt gemeen ja, dat het liedje niet wordt afgemaakt. ;o En ik vind wel de Miku versie mooier, trouwens... Maar ik vond het echt een awesome episode. c:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Oh ;D.. Dan eh.. Heb ik mij vergist..
    Ehm.. Dat met Hibiya/Hiyori dacht ik dat het te maken had met heat haze days... Want in het lied.. Wanneer Hibiya zich opoffert schakelt heat haze days over naar Hiyori, dat zij weer wakker word op dezelfde dag omdat Hibiya was overleden.
    Neerschieten toch? ;d. Mja dat is dus slechte Kuroha, en de witte is de goeie ;D.. Ik weet nog niet hoe dat in elkaar zit..

    Miku's versie is inderdaad leuke, maar [url=]deze versie[/url] vind ik persoonlijk ook mooi ;o. Soraru is wel leuk ;D. Hij heeft ook de ending gezongen van Danganronpa ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you