• Ik mocht het nieuwe topic van Syll. c: Maar aangezien zij half aan Kevin beloofde dat ze een Clannad gif in de beginpost zou stoppen ga ik dat ook maar doen, voordat er gewonden vallen. >< ~

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Nai/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Wil je gewaarschuwd worden als er een nieuw topic is? Meld het en je naam wordt in dikke letters gezet ;d!

    Join us! ;D
    1- Tsubomi (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    2- Taka (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    4- Hiyori (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18
    6- Abunai (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 14 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    13- Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Axiom (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet
    24 - Lazet (Iris) - 16 - MAL

    GIFSGIFSGIFSHEELVEELGIFS *O*
    Drie keer Fairy Tail, omdat FAIRY TAIL TERUG IS en omdat het kan. :Y)







    Anime's van de gifs:
    Fairy Tail - Clannad
    Nagi no Asukara - Fairy Tail
    Fairy Tail - Black Bullet

    [ bericht aangepast op 6 mei 2014 - 19:47 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Nai schreef:
    Oh ;D.. Dan eh.. Heb ik mij vergist..
    Ehm.. Dat met Hibiya/Hiyori dacht ik dat het te maken had met heat haze days... Want in het lied.. Wanneer Hibiya zich opoffert schakelt heat haze days over naar Hiyori, dat zij weer wakker word op dezelfde dag omdat Hibiya was overleden.
    Neerschieten toch? ;d. Mja dat is dus slechte Kuroha, en de witte is de goeie ;D.. Ik weet nog niet hoe dat in elkaar zit..

    Miku's versie is inderdaad leuke, maar [url=]deze versie[/url] vind ik persoonlijk ook mooi ;o. Soraru is wel leuk ;D. Hij heeft ook de ending gezongen van Danganronpa ;d.


    In de spoiler staat (volgens mij) iets wat nog niet in de manga of anime is gekomen, maar een spoiler die ik op de wikia van Kagerou Project heb gelezen. :')

    Neerschieten, inderdaad. :') Ah ja, bijna hetzelfde. ><
    Ik denk dat ik wel weet hoe het in elkaar zit, want ik heb een soort van spoilers op de wikia gelezen van Kagerou Project XD.
    Het heeft te maken denk ik met Konoha's ability. Hij kan dus of zo zijn ideale ik maken, en daarmee dus zichzelf de hele tijd aanpassen, maar daardoor heb je dus Konoha en Kuroha, en het is of zo het doel van Kuroha om Konoha te vernietigen zodat hij alleen bestaat, en dat is schijnbaar ook het verhaal van Outer Science. En door zijn ability wordt hij dus eigenlijk steeds een andere persoon en verliest hij zijn herinneringen.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik ben klaar met Pandora hearts :3 -nou ja, bijna dan want ik heb de specials nog niet gekeken-. En ik moet eerlijk zeggen; I loved it :3

    Ik vond het echt wel jammer dat Alice en Oz niet echt 'samen' zijn. D: maar goed, kan ook dat dat in de specials komt :3

    [ bericht aangepast op 3 mei 2014 - 22:49 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Parachutes schreef:
    (...)

    In de spoiler staat (volgens mij) iets wat nog niet in de manga of anime is gekomen, maar een spoiler die ik op de wikia van Kagerou Project heb gelezen. :')

    Neerschieten, inderdaad. :') Ah ja, bijna hetzelfde. ><
    Ik denk dat ik wel weet hoe het in elkaar zit, want ik heb een soort van spoilers op de wikia gelezen van Kagerou Project XD.
    Het heeft te maken denk ik met Konoha's ability. Hij kan dus of zo zijn ideale ik maken, en daarmee dus zichzelf de hele tijd aanpassen, maar daardoor heb je dus Konoha en Kuroha, en het is of zo het doel van Kuroha om Konoha te vernietigen zodat hij alleen bestaat, en dat is schijnbaar ook het verhaal van Outer Science. En door zijn ability wordt hij dus eigenlijk steeds een andere persoon en verliest hij zijn herinneringen.

    Ahh dank je ;o. Ik was dat weer vergeten.. En serieus this echt Kuroha? Ik wist niet meer zeker maar klonk me wel logisch als je Kuro en Konoha ging mixen :'D.. Ergens word het best wel mindfckend als je het mij vraagt.. Wat zorgt ervoor dat hij Kuroha of Konoha word aangezien naar mijn weten er elke keer maar 1 van hem is o-o.
    Ik hoop dat het einde niet Outer Science word.. en liever ook niet Summertime records.. Nja wel Summertime Records maar ze moeten elkaar nog zien D:+ ik ga janken waarschijnlijk als dat liedje kom en met beelden en zo is..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    xPluviophile schreef:
    Ik ben klaar met Pandora hearts :3 -nou ja, bijna dan want ik heb de specials nog niet gekeken-. En ik moet eerlijk zeggen; I loved it :3

    Ik vond het echt wel jammer dat Alice en Oz niet echt 'samen' zijn. D: maar goed, kan ook dat dat in de specials komt :3


    Yay! c: Verwacht overigens niet al te veel van de specials, ze zijn grappig, maar dat is ook alles. :')

    Spoiler van de manga:
    Oz en Alice zijn niet samen voor alsnog, en dat gaat denk ik ook niet gebeuren, ten eerste omdat er nog maar één volume komt voor het afgelopen is, en ten tweede omdat ze daar in mijn ogen toch nog iets te jong of zoiets voor zijn. Vooral Alice. En hun verleden waarover ik maar niet al te veel ga zeggen maakt het al helemaal moeilijk.


    Je zou trouwens echt de manga moeten proberen, het is zo geweldig. ^^ Het wordt daar overigens wel een stuk donkerder en somberder, moet ik zeggen. Maar dat maakt het voor mij persoonlijk juist alleen beter. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Nai schreef:
    (...)
    Ahh dank je ;o. Ik was dat weer vergeten.. En serieus this echt Kuroha? Ik wist niet meer zeker maar klonk me wel logisch als je Kuro en Konoha ging mixen :'D.. Ergens word het best wel mindfckend als je het mij vraagt.. Wat zorgt ervoor dat hij Kuroha of Konoha word aangezien naar mijn weten er elke keer maar 1 van hem is o-o.
    Ik hoop dat het einde niet Outer Science word.. en liever ook niet Summertime records.. Nja wel Summertime Records maar ze moeten elkaar nog zien D:+ ik ga janken waarschijnlijk als dat liedje kom en met beelden en zo is..


    Op de wikia noemen ze hem ook Kuroha, dus ik denk van wel? :'D Het klinkt inderdaad wel heel erg logisch. :')
    Ja het is echt fucked up... Ik wil ook niet het einde van Outer Science. D: Mweh ik wil dat alles goed komt en iedereen blij is. D:
    En ik wil echt dat Konoha zijn herinneringen terugkrijgt en dat Ene alsnog tegen hem kan zeggen dat ze van hem houdt enzo en dat ze happy samen eindigen als Haruka en Takane. T^T Nee echt, ik vond hen zo leuk in de Yuukei Yesterday/Headphone Actor chapters. Echt huilen erom, het mocht allemaal niet gebeuren... Maar in feite zijn ze allebei dood, dus ik weet niet wat ze te wachten staat, ze kunnen in ieder geval niet terug naar Takane en Haruka... Maar ik wil in ieder geval zo graag dat Konoha haar herinnert. T^T
    Ik was trouwens wel echt verbaasd dat Ene haar herinneringen nog wel heeft. Ik dacht namelijk echt dat zij het ook niet meer zou weten.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Taka schreef:



    GA KAGEROU DAYS LEZEN EN ZO DAN KUN JE MEE PRATEN.
    En het is heel erg awesome. Dat verhaal die personages aldfjaldfjadlf. HET IS ZO BRILJANT ALLEMAAL.
    Jin is echt een held dat hij dit bedacht heeft.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Op de wikia noemen ze hem ook Kuroha, dus ik denk van wel? :'D Het klinkt inderdaad wel heel erg logisch. :')
    Ja het is echt fucked up... Ik wil ook niet het einde van Outer Science. D: Mweh ik wil dat alles goed komt en iedereen blij is. D:
    En ik wil echt dat Konoha zijn herinneringen terugkrijgt en dat Ene alsnog tegen hem kan zeggen dat ze van hem houdt enzo en dat ze happy samen eindigen als Haruka en Takane. T^T Nee echt, ik vond hen zo leuk in de Yuukei Yesterday/Headphone Actor chapters. Echt huilen erom, het mocht allemaal niet gebeuren... Maar in feite zijn ze allebei dood, dus ik weet niet wat ze te wachten staat, ze kunnen in ieder geval niet terug naar Takane en Haruka... Maar ik wil in ieder geval zo graag dat Konoha haar herinnert. T^T
    Ik was trouwens wel echt verbaasd dat Ene haar herinneringen nog wel heeft. Ik dacht namelijk echt dat zij het ook niet meer zou weten.


    Volgens mij was zij ze wel eerst kwijt.. Weet het niet meer zeker tho..
    Maar ze zijn soort van samen toch? Het spel wat ze in de manga hadden gemaakt, hun beide zitten daar in gemaakt toch? ;d. Het is tenminste iets.
    Mja ik wil ook dat Konoha haar herinnert D: Het moet het moet het moet..
    Net zoals in Gokukoku.. Kuroneko moet Aoba hij heet geen Aoba wacht even... Ryouta.. Kuroneko moet Ryouta herinneren ;o..
    en dan hopen dat er niet weer iemand is met de kracht om te fcken met de tijd..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Parachutes schreef:
    (...)

    Yay! c: Verwacht overigens niet al te veel van de specials, ze zijn grappig, maar dat is ook alles. :')

    Spoiler van de manga:
    Oz en Alice zijn niet samen voor alsnog, en dat gaat denk ik ook niet gebeuren, ten eerste omdat er nog maar één volume komt voor het afgelopen is, en ten tweede omdat ze daar in mijn ogen toch nog iets te jong of zoiets voor zijn. Vooral Alice. En hun verleden waarover ik maar niet al te veel ga zeggen maakt het al helemaal moeilijk.


    Je zou trouwens echt de manga moeten proberen, het is zo geweldig. ^^ Het wordt daar overigens wel een stuk donkerder en somberder, moet ik zeggen. Maar dat maakt het voor mij persoonlijk juist alleen beter. ^^


    Oh, oke, dankjewel voor de waarschuwing. ^^

    Ik weet dat Oz 15 is (in de anime), maar ik heb eigenlijk geen idee hoe oud Alice is, om eerlijk te zijn. :'x Ik vond ze gewoon heel schattig samen, ik zal het zo zeggen dan ^^ Je maakt me nu echt wel nieuwsgierig. Misschien moet ik echt maar eens Manga's proberen (dat gaat vast ook al een dure hobby worden, aangezien ik ook al iets heb met dvd's...)


    Zou "Archonia.com" trouwens een veilige site zijn om manga/animes te kopen? -Ik heb hier nog nooit iets gekocht en ik durf niet echt iets te kopen voor ik zeker weet dat het wel betrouwbaar is-. Ik heb wel al een paar Animes gekocht, maar dat was op SkyDvds.com, en die verkoopt, zoals de titel dus al zegt, alleen maar dvds.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Taka schreef:


    Over jouw dingetje over de 3D anime ;D.. Zal maar eens lief wezen en daarna weer Mahouka kijken waar ik geen fck van snap..
    Ik heb het niet gezien.. Ik ken wel 2 liedjes er van die ik dan wel weer leuk vind ;d. Op de 1 of ander manier heb ik het nog niet zo op 3D anime ;d. Ik zie wel regelmatig gifs voorbij komen op tumblr, telt dat? :'D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    (...)

    Volgens mij was zij ze wel eerst kwijt.. Weet het niet meer zeker tho..
    Maar ze zijn soort van samen toch? Het spel wat ze in de manga hadden gemaakt, hun beide zitten daar in gemaakt toch? ;d. Het is tenminste iets.
    Mja ik wil ook dat Konoha haar herinnert D: Het moet het moet het moet..
    Net zoals in Gokukoku.. Kuroneko moet Aoba hij heet geen Aoba wacht even... Ryouta.. Kuroneko moet Ryouta herinneren ;o..
    en dan hopen dat er niet weer iemand is met de kracht om te fcken met de tijd..


    Weet ik niet eigenlijk... Zou ook goed kunnen.
    En dat tweede ook ja. ;o Bij Gokukoku dinges is dat ook zo frustrerend. ;o En het ergste is dat Ryouta het nu ook niet meer weet dat zij het is, damnit!


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    GA KAGEROU DAYS LEZEN EN ZO DAN KUN JE MEE PRATEN.
    En het is heel erg awesome. Dat verhaal die personages aldfjaldfjadlf. HET IS ZO BRILJANT ALLEMAAL.
    Jin is echt een held dat hij dit bedacht heeft.


    Moet eerst nog Nagi no Asukara afkijken en over het algemeen lees ik eigenlijk weinig manga's.
    Ook tegenwoordig jammer genoeg ook niet echt de tijd voor.

    En ik ben al lid van de Jun Maeda, Shinji Orito en de Kishimoto fanclub :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    xPluviophile schreef:
    (...)

    Oh, oke, dankjewel voor de waarschuwing. ^^

    Ik weet dat Oz 15 is (in de anime), maar ik heb eigenlijk geen idee hoe oud Alice is, om eerlijk te zijn. :'x Ik vond ze gewoon heel schattig samen, ik zal het zo zeggen dan ^^ Je maakt me nu echt wel nieuwsgierig. Misschien moet ik echt maar eens Manga's proberen (dat gaat vast ook al een dure hobby worden, aangezien ik ook al iets heb met dvd's...)


    Zou "Archonia.com" trouwens een veilige site zijn om manga/animes te kopen? -Ik heb hier nog nooit iets gekocht en ik durf niet echt iets te kopen voor ik zeker weet dat het wel betrouwbaar is-. Ik heb wel al een paar Animes gekocht, maar dat was op SkyDvds.com, en die verkoopt, zoals de titel dus al zegt, alleen maar dvds.


    Mja, ik bedoelde ook niet zozeer in leeftijd, meer een beetje de manier waarop ze zich gedragen of zo... Vanuit Oz zou het best kunnen, maar vanuit Alice zie ik het nog niet zo snel gebeuren. Ik vraag me af of ze wel weet wat liefde is, eigenlijk. En dat bedoel ik niet stom of zo, maar gewoon vanwege haar verleden ook. :')


    Jup, Archonia is superbetrouwbaar, ik koop er regelmatig! ^^ Daarnaast heeft bol.com ook heel veel manga's, plus je kunt het, als je heel goedkoop wilt doen, ook gewoon op internet lezen, hè. (;


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Taka schreef:
    (...)

    Moet eerst nog Nagi no Asukara afkijken en over het algemeen lees ik eigenlijk weinig manga's.
    Ook tegenwoordig jammer genoeg ook niet echt de tijd voor.

    En ik ben al lid van de Jun Maeda, Shinji Orito en de Kishimoto fanclub :P


    Ja, maar het is ook een anime. (cat) Die is nu bezig, nog maar vier episodes tot nu toe. ^^
    Plus, de liedjes zijn eigenlijk het belangrijkste. Het is begonnen met de liedjes, toen werd het een manga, toen een anime. (:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Nai schreef:
    (...)
    Over jouw dingetje over de 3D anime ;D.. Zal maar eens lief wezen en daarna weer Mahouka kijken waar ik geen fck van snap..
    Ik heb het niet gezien.. Ik ken wel 2 liedjes er van die ik dan wel weer leuk vind ;d. Op de 1 of ander manier heb ik het nog niet zo op 3D anime ;d. Ik zie wel regelmatig gifs voorbij komen op tumblr, telt dat? :'D
    .

    Ohh jaa, dat heb ik vandaag ook nog gekeken RWBY.
    Ik vond het wel knap gemaakt, omdat het er vrij simpel uitzag alleen in werkelijkheid nog veel werk bij kwam kijken.
    Ik vond het mooi bedacht het idee om op die manier een animatiestudio zeg maar op te zetten:)
    Zou ik trouwens ooit ook wel willen, maar dan moet ik wss eerst leren modelleren of tekenen en ik kan beide niet echt bepaald goed xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.