• Er was eens een land dat niemand anders beter kent als het sprookjesland, gevuld met alle sprookjes die er maar bestonden,ook al weten de inwoners niet dat ze sprookjesfiguren zijn en bestaat hun leven uit de voor hun dagelijkse sleur, ze weten niet anders.
    De ouders zijn koningen en koninginnen, leven in een dorp of stad of wonen bijvoorbeeld in een hutje in het bos.
    Maar waar gaan alle jongeren heen ?
    Die zitten allemaal op Ever After High; een school voor ieder jongen en meisje tussen de 15 en 21 jaar.

    Jaar in jaar uit beleven ze hier allemaal hun doodnormale schooljaar en worden er vriendschappen opgebouwd en vijandigheden geschapen.
    Maar wanneer er op een dag geen teken meer te bekennen is van het schoolhoofd en er na twee dagen iemand anders in het kantoor zit beginnen er vreemde dingen te gebeuren.
    Wat is er aan de hand ? Zijn de leerlingen wel veilig ?
    Kunnen ze samen het mysterie ontrafelen of brengen ze elkaar ter val ?

    Ik speel ook de mysterieuze nieuwe directeur en dan bedacht ik me zo, om de problemen te veroorzaken, dat die om de zoveel tijd één van de personages benaderd en ze een opdracht geeft voor een beloning of zo, of om zich te bewijzen anders zijn er concequenties.
    Dit gebeurd dan niet in het speeltopic, maar de personages krijgen in een PB de opdracht of situatie door en die moet dan in het speeltopic uitgespeeld worden.


    De school




    Schoolgebouw impressie :
    1.
    2.
    3. (Thorngrove Manor)
    4. Thorngrove

    Het schoolgebouw bestaat uit een groot kasteel met daarin de kantine/balzaal, de bibliotheek,ziekenzaal en de docentenkamers.
    Als je de gang daarnaast inloopt heb je de eerste verdiepingen vol klaslokalen, dit is gebouw wit.
    Nog iets verder heb je een hal met standbeelden en portretten die naar de slaapkamers leiden van de studenten, deze beslaan 3 verdiepingen.
    De school heeft een binnenhof met daarnaast een boomgaard en met tegenover de kassen.
    Op het sportveld kunnen meerdere sporten beoefend worden.
    Er is een groot plein waar studenten samen kunnen komen met in het midden een fontein.
    De rest van de open vlakken zijn of grasvelden of tuinen en er zijn speciale magische plekjes op het terrein die zich af en toe laten zien aan de studenten.
    Naast het hoofdgebouw zitten stallen.
    Nog andere ruimtes binnen het schoolterrein :
    Ontspanningsruimte van de studenten. 2.
    Klein binnenhof 2.

    Impressie van de gangen :
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.


    Schooljaar indelingNEW ! UPDATE

    Op je 15e begint je schoolleven op Ever After High, dus dan kom je in het eerste jaar.
    Vroege leerlingen kunnen dus ook 16 zijn in het eerste jaar.

    1e jaars ~ 15/16 : .....
    2e jaars ~ 16/17 : Ariël, Belle
    3e jaars ~ 17/18 : "Hatta"Mad Hatter, Anna,
    4e jaars ~ 18/19 : Elsa,Rapunzel
    5e jaars ~ 19/20 :Peter Pan,Pocahontas, Myron Huntsman
    6e jaars ~ 20/21 : Aurora 'Briar' Rose, Robin Hood, Adam Beast


    De Kamers
    Sinds dat ze voor het eerst op school komen hebben de studenten hun eigen kamers die ze dus niet hoeven te delen met anderen, deze word direct met een speciaal ritueel naar hun smaak omgezet, door bij de eerste keer de deurklink vast te houden en de ogen te sluiten, glijdt de magie in de ruimte het geheugen van de student in vormt zich zo naar het ideaalbeeld van de student.
    De kamers bevatten geen moderne technologie, maar kunnen wel magische eigenschappen bevatten.


    De vakken NEW ! UPDATE
    Indeling Klaslokalen :

    Wit 1 : Muziek, Kookles
    Wit 2 : Biologie, Geschiedenis
    Wit 3 : Topografie, Taal
    Wit 4 : Wiskunde, Oude talen

    Zwart 1 : Dierverzorging, Plantenkunde
    Zwart 2 : Handarbeid, Runenleer
    Zwart 3 : In verbouwing
    Zwart 4 : In verbouwing
    Zwart 5 : Magie

    Sportvelden : Gym, Schermen, Boogschieten

    Standaard Vakken : In het rood zijn personages die gespeeld worden
    Wiskunde ~ Prinses op de erwt
    Biologie ~
    Taal ~ Rattenvanger van Hamelen ( Geoffrey Hamelen)
    Topografie ~ Killian Hook
    Geschiedenis ~ Alice Wonder
    Gym ~ Killian Hook

    Keuzevakken ~ Maximaal 3
    Magie ~ Rumplestilskin
    Muziek ~ Rattenvanger van Hamelen (Geoffrey Hamelen)
    Handarbeid ~
    Kookles ~ Vrouw Holle
    Runenleer ~ Rumplestilskin
    Schermen ~ Killian Hook
    Boogschieten ~ merida
    Dierverzorging ~ Vrouw Holle
    Plantekunde ~ Vrouw Holle
    Oude talen ~ Alice Wonder



    Rest van de informatie komt nog ~ Zoals klasindeling, meer informatie over de indeling van de school en hoe de school eruit ziet, etc.


    ~ Regels ~

    ~ Ieder mag 2 personages max.
    ~ Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    ~ Minimaal 200 woorden per post.
    ~ Niet iemand anders personage besturen.
    ~ Niet iemand opzettelijk ernstig verwonden/ vermoorden zonder het te overleggen met de andere speler.
    ~ 16+ Toegestaan, maar hou het wel netjes.
    ~ Geen Mary-Sue of Marty-Stu personages (;
    ~ OOC tussen ( ) { } [ ]
    ~ De rest is nogal vanzelfsprekend (;

    Invullijstje : Alle personages zijn dus sprookjesfiguren, daaronder vallen ook de Disneysprookjes (;

    Om het nog even duidelijk te maken, het speelt zich niet hedendaags af, maar in the Enchanted Forest, dingen kunnen dus wel magisch aangepast zijn, mar dus geen elektronische dingen, geen moderne kleding, etc.

    Naam:
    Geslacht :
    Leeftijd : Dus tussen de 15 en 21 jaar
    Soort (Indien nodig)
    Keuzevak(ken) :
    Kamer :
    Innerlijk :
    Uiterlijk :
    Extra :

    DE ROLLEN

    ( ) Is paginanummer en het nummer erachter is in welk topic hij geplaatst is, dus de 1 staat voor het eerste rollentopic.
    Ook komen de rollen in de rollenstory te staan, link onderaan.

    Meisjes Ik zet even een stop op de meisjes tot er weer genoeg jongens bijgemaakt zijn.

    1~(1,2) Aurora 'Briar' Rose ~ DreamerN
    2~(1,7)Elsa Arendelle ~ Thaluke
    3~(1,6)Anna Arendelle ~ Chantilly
    4~(1,1) Ariël ~ Gwyn
    5~(1,4) Rapunzel ~ xLenox
    6~(1,4) Pocahontas Jagessar ~ VladiFerr
    7~() Tinkerbell gereserveerd voor WizardnightM
    8~(1,7) Bellerose "Bella" Storical ~ Insomniax




    Jongens

    1~ (1,2) Peter Pan ~ Pedrad
    2~(1,8) Robin Hood ~ Luna2013
    3~(1,1) "Hatta" Mad Hatter ~ BoterBabbelaar
    4~(1,4) Adam Edward Beast ~ Rhyme
    5~(1,10)Myronn Lance Huntsman ~ Insomniax
    6~ (1,17) Jack Frost ~ TheHorcrux
    7~ (2,1) Kristoff Bjorgman ~ TheHorcrux
    8~ (2,..) Eugene Fitzherbert ~ Lugano


    Docenten]
    1~(1,8) Rumpelstilskin ~ Luna2013
    2~(1,1) Killian Hook ~ DreamerN
    3~(1,7) Geoffrey HamelenRhyme

    4~(1,8) Alice Wonder ~ Thaluke
    5~(1,12) Merida Dunbroch ~VladiFerr
    6~(1,12) Vrouw (Mathilde) Holle ~ xLenox



    Rollentopic 1
    Rollentopic 2
    RPG story

    Inleiding :
    Het is 09:00 uur op een mooie woensdagochtend op een redelijk mooie 23 april, de zon scheen en er waren maar weinig wolkjes aan de lucht te bekennen. De vogels fluiten hun bekende lied en de magie ruist door de bladeren in de boomgaard heen waar een kleine eekhoorn een nootje weg plukt.
    Hoewel het schoolleven diens normale gangetje gaat, is er toch een ding dat aan sommige leerlingen knaagt.
    Waar is de directrice gebleven ? En wie had zich nu opgehouden in de bestuurskamer ?
    Want sinds twee weken is hun geliefde directrice nergens meer te bekennen, is haar stem niet meer te zien of te horen door het magische spiegelsysteem.
    En komt ze niet meer langs om gesprekken te voeren met de studenten.

    Maar iedereen weet dat de kamer niet geheel leeg is en dat er wel degelijk iets of iemand zich schuil houdt in de kamer, maar iedereen die geprobeerd heeft er naar binnen te stappen faalde en sommigen moesten voor een dag op de ziekenboeg liggen.
    Zelfs de magie van de leerkrachten kunnen er niet doorheen komen.
    Sommigen vergeten dat ze bij de deur geweest zijn als ze hem aanraken, sommigen branden hun vingers of krijgen het koud als ze de deur aanraken.
    Het is een mysterie, een mysterie dat opgelost moet worden, of juist niet ?

    De ochtend begint, heb je les of niet ? Ga lekker ontbijten of ergens hangen met vrienden.
    Lig je nog in je bed of ben je al uit de veren en met van alles bezig, zelfs op dit vroege uur ?

    Beslis maar, het is een normale schooldag, voor zover er dingen normaal kunnen zijn op
    Ever After High

    [ bericht aangepast op 31 aug 2014 - 15:27 ]


    Credendo Vides

    (Er is al een hele tijd een mobiele versie en een desktop versie)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    [Oh haha nooit opgemerkt XD]


    Little do you know

    [Bedankt Disneyy, ik kon het RPG niet vinden. Dus ik ga nu eerst terug lezen en dan posten?]


    My mom says I'm pretty, so fuck you

    Chantilly schreef:
    [Bedankt Disneyy, ik kon het RPG niet vinden. Dus ik ga nu eerst terug lezen en dan posten?]


    [haha geen dank, ik vond het al wat raar dat je wel online was maar niks postte aangezien jij ook best enthausiast was in het rollentopic, :p]


    Little do you know

    Anna Arendelle ~ derde jaars

    Ik wordt wakker van geklop tegen mijn deur. Ik herken het ritme, het is het zelfde ritme als ik altijd klop. Wacht, dan moet het Kristoff zijn! Ik spring uit mijn bed en kijk in de spiegel. Mijn haar ziet eruit als een vogelnest.. Ik slaak een zucht. Zuchtend loop ik naar de deur. 'Kris, heb je vijf minuutjes? Ik ben pas net wakker,' deelde ik hem mee. Ik wachtte niet op antwoord en vervolgde mijn weg naar mijn kledingkast. Wat zou ik vandaag aan doen? Ik wierp een blik door het raam en zag dat de zon scheen. Half lang jurkje dan maar. Ik pakte een donkergroen jurkje en deed hem aan. Ik poetste mijn tanden, borstelde mijn haar en waste mijn gezicht. Mijn favoriete schoenen stonden naast de deur en die deed ik snel aan. Ik keek nog een keer in de spiegel en deed daarna de deur open voor Kristoff.
    'Goedemorgen Kristoff. Bedankt voor het wachten, je bent een schat,' zei ik en glimlachte naar de jongen.


    My mom says I'm pretty, so fuck you

    Kristoff Bjorgman
    Na een tijdje te hebben staan wachten klinkt de stem van Anna aan de andere kant van de deur. Ze vraagt of ik vijf minuten kan wachten en dat kan ik wel. Ze zegt dat ze net uit bed is en ik grinnik zacht. Haar haren zullen wel weer zo leuk zitten als altijd wanneer ze net uit bed is. Ik heb het een keer gezien toen ik dacht dat ze al lang wakker zou zijn maar dat was niet het geval. Ik grinnik bij de gedachte aan die ochtend. Ik hoor wat gerommel aan de andere kant van de deur, wat duidelijk maakt dat Anna druk bezig is. Gelukkig heeft zij niet zoveel tijd nodig als de meeste meiden... dan zou ik een half uur moeten staan wachten. Nee gelukkig is Anna niet zo ijdel.
    Als dan de deur open gaat en Anna verschijnt siert een glimlach mijn lippen.
    'Goedemorgen Kristoff. Bedankt voor het wachten, je bent een schat,' zegt ze met een glimlach.
    'Goede morgen Anna' glimlach ik vrolijk naar haar 'Zullen we naar de kantine om wat te gaan eten?' Vraag ik haar dan. Ik heb inmiddels wel aardig wat honger gekregen.


    Little do you know

    Rapunzel ~ 4e jaars

    Ik zag hoe Elsa zich verslikte in haar broodje en bezorgd keek ik haar aan, ik wou niet dat ze zou stikken door mijn opmerking! Eerste jaars keken met boos/geërgerd aan, maar dat maakte me niet uit. "Punz..," bracht Elsa hoestend uit, "Doe normaal.." Ik glimlachte naar Elsa en fluisterend zei ik: "Je weet hoe ik ben als er liefde in de lucht hangt." Plots viel er een schaduw over ons tafeltje heen en verschrikt kijk ik op. "Zeg schreeuwlelijk." Het was Adam Beast, een grote, gespierde en op deze ochtend chagrijnige zesdejaars. Ik slikte even moeilijk, Adam hok ad niet echt een geweldige reputatie in de ochtenden en ik was eigenlijk ook best wel bang voor hem. "Demp die snerpende stem van je eens even. Er zijn hier nog mensen die bezig zijn met het wakker worden en zeker mijn gevoelige oren kunnen niet tegen het valse geluid dat jij uitstoot." Ik schrok best wel van zijn opmerking en keek nog eens de zaal rond. Er waren inderdaad meerdere mensen die geïrriteerd keken. Ik stond op en ging recht tegenover Adam staan. Ik stak mijn hand uit en zei: "Sorry Adam, ik was Elsa hier gewoon een beetje aan het plagen." Toen ik geen handdruk terug kreeg stak ik beide handen achter mijn rug. "Maar ik wilde toch net weggaan, dus ik zal iedereen hier niet meer storen." mijn stem klonk wat gebroken. Ik draaide me om en liep weg. In het midden van de zaal draaide ik me nog even om en zei: "O Elsa, ik zie je straks bij gym. Ik moet nog even wat doen." Ik hoopte dat ze niet de traan die uit mijn ooghoek was gerold had gezien, maar Elsa kennende had ze het wel gezien. Ik draaide me weer om en rende de zaal uit. Ik bleef maar rennen, niet wetend waar naar toe, terwijl er steeds meer tranen in mijn ooghoeken vormden. Ik botste tegen een aantal mensen op, zei snel sorry en rende daarna weer verder, uiteindelijk uitkomen in de boomgaarden.

    Ik zat op een dikke tak van een boom, mijn hoofd steunde op mijn knieën. Ik was gekwetst door Adam zijn opmerking maar ook zat ik maar in mijn hoofd vragen te stellen als: Was ik echt zo luidruchtig geweest? Vonden mensen mij dus echt irritant? Had ik Elsa gekwetst? Wat als Elsa ook boos op mij is? Ik keek naar de grote klok op het hoofdgebouw en zag dat het half 10 was. Langzaam strekte ik me uit, over een kwartiertje zou ik wel naar het sportveld toelopen. Daar lagen ook onze sporttenue, dus daar kon ik me ook nog omkleden. Ik sprong uit de boom, eigenlijk niet goed letten waar ik zou landen, en knalde boven op iemand. Oeps!

    [Op wie land Rapunzel?? :Y)]

    [ bericht aangepast op 5 mei 2014 - 13:56 ]


    How awful that must feel. Being normal? Ugh.

    [ Oké daarom wil ik dus ook een praattopic, er staat nu al minstens één pagina vol met een gesprek tussen spelers en niet tussen personages. Ik vind dat dat het echt verschrikkelijk onoverzichtelijk maakt to be honest. Nu wil ik niet heel vervelend zijn of zo, maar ik denk niet dat ik alles lang bij kan houden als er ook tussendoor nog allerlei gesprekken worden gevoerd. ]

    Pedrad schreef:
    [ Oké daarom wil ik dus ook een praattopic, er staat nu al minstens één pagina vol met een gesprek tussen spelers en niet tussen personages. Ik vind dat dat het echt verschrikkelijk onoverzichtelijk maakt to be honest. Nu wil ik niet heel vervelend zijn of zo, maar ik denk niet dat ik alles lang bij kan houden als er ook tussendoor nog allerlei gesprekken worden gevoerd. ]


    Ja ik ben het hier wel mee eens xd
    Een paattopic zou handig zijn


    Little do you know

    (Ariel ik wacht haha)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Peter PanKleding
    'Lijkt me grappig, een sneeuwballengevecht zo in de lente,' Jack lacht. 'Zeker met haar.' Ik draai opvallend met mijn ogen en doe net alsof ik kost. Om heel eerlijk te zijn vind ik het hele gedoe rondom liefde nogal nutteloos, vooral als je nog niet volwassen bent. Het gaat uiteindelijk toch wel uit en het duurt eeuwen voor je weer over iemand heen bent. Godzijdank heb ik nog nooit iemand gevonden die ik wel zie zitten.
    Jack staat op en verteld me dat hij even wat eten gaat halen. 'Voor ik straks geen tijd meer heb om rustig naar de les te gaan.' Rustig, ja ja. Volgens mij staat het woord 'rustig' niet eens in Jack's woordenboek, maar ik knik.
    Als Jack weg is, adem ik even diep in en dan weer uit. Begrijp me niet verkeerd, Jack is een goede vriend en ik ben graag in zijn gezelschap, maar de constante aanwezigheid van iemand anders is erg vermoeiend.
    'Zo, nu is het net een date,' Jack grijnst als hij tegenover me gaat zitten met zijn ontbijt. Ik lach hardop en schud mijn hoofd - typisch Jack, zo'n grap.
    'We zijn ook eigenlijk net een getrouwd stel hè, schat.' Ik trek een serieus gedicht en blaas hem een kusje toe. 'Oh nee wacht, je gaat al met Elsa trouwen, toch?' Dat laatste zeg ik net iets te hard waardoor ik niet precies weet hoeveel mensen het hebben gehoord, maar ik trek me er niet zo veel van aan; een beetje plagerij moet kunnen.

    Geoffrey Hamelen ~ Docent

    Het werd eens tijd om eens naar mijn klaslokaal te gaan en de laatste dingen van mijn les voor te bereiden. Er waren al een aantal uur verstreken en het werd tijd om me te gaan oriënteren op de lessen. Vandaag begin ik met tweedejaars, waar ik onderhand bij het onderwerp spelling was aangekomen. Vandaag heb ik redekundig ontleden op het programma staan, een erg vervelend onderwerp, zeker voor tweedejaars. Via de boomgaard loop ik terug naar het binnenhof. Vandaag heb ik me om één of andere reden langer teruggetrokken dan normaal. Een beetje op mijn fluit spelen en een klein dutje in het gras hebben de tijd om laten vliegen, waardoor het nu echt tijd wordt om gauw een broodje te grijpen en mijn les te gaan voorbereiden. Net voor ik het binnenhof betreed, voel ik iemand tegen mijn rug aanbotsen. Net op tijd weet ik mezelf op te vangen, waardoor ik op mijn voeten kan blijven staan. Nieuwsgierig kijk ik achterom als ik Rapunzel ontdek, een vierdejaars studente. Het meisje ziet er wat verdrietig uit, maar natuurlijk zijn dat mijn zaken niet als docent. Altijd onthouden, als leerlingen je hulp nodig hebben, komen ze vanzelf.
    "Het is niet erg slim van je hé om een docent zo van achteren te bespringen." grap ik maar een beetje.
    Ik steek een vriendelijke hand uit naar het meisje om haar overeind te helpen en glimlach vriendelijk naar haar.

    [Ik was in de boomgaard :Y) Dus hoop dat je dat niet erg vindt.]

    [ bericht aangepast op 6 mei 2014 - 21:09 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jack Frost
    'We zijn ook eigenlijk net een getrouwd stel hè, schat.' is Peter's reactie als ik vertel dat het net een date is. Ik doe alsof ik enorm moet blozen als hij me een kusje toe blaast.
    'Oh nee wacht, je gaat al met Elsa trouwen, toch?' zegt Peter dan plots, net wat harder dan had gemoeten. Ik schiet in de lach.
    'Trouwen gaat dat niet wat te snel?' grinnik ik 'Ik blijf liever getrouwd met jou Petertje van me' zeg ik met een knipoog tegen Peter. Als ik plots mijn naam nogal opvallend door de kantine hoor kijk ik vragend op. Adam Beast loopt al meteen richting de bron van het geluid en ik volg zijn stappen zorgvuldig om te zien hoe hij naar Rapunzel en Elsa loopt. Ik kijk met een opgetrokken wenkbrauw toe hoe hij Rapunzel afkraakt, die vervolgens al snel weg loopt en Elsa alleen achter laat.
    "Volgens mij word er over me gepraat" grinnik ik dan tegen Peter "Ik ben ook zo geliefd en populair op deze school" vervolg ik lachend.


    [Oke lol ik heb geen inspiratie meer xd]


    Little do you know

    Peter PanKleding
    Diep van binnen ben ik even bang geweest dat Jack boos zou worden om mijn uitspraken, want soms lukt het niet helemaal goed om in te schatten hoe ver ik kan gaan. Gelukkig maken we normaal eigenlijk nooit ergens een groot probleem van, waardoor uitspraken als deze wel kunnen.
    'Trouwen. Gaat dat niet wat te snel?' zegt Jack nadat hij in de lach schiet. 'Ik blijf liever getrouwd met jou Petertje van me.' Jack knipoogt en ik kijk hem uitdagend aan. Pas als Jack's naam door de kantine wordt geroepen veranderd mijn blik weer naar de neutrale stand.
    'Volgens mij wordt er over me gepraat,' Jack grinnikt en ik trek mijn wenkbrauwen op. 'Ik ben ook zo geliefd en populair op deze school.'
    'Ja ja, en ik ben de president. Volgens mij wordt er eerder geroddeld over dat gat in je broek.' Er zit natuurlijk geen gat in je broek, maar ik ben benieuwd of hij me gelooft. 'Daarbij ziet niemand jou staan als ik tegenover je zit. Heb je mij wel eens gezien?' Ik haal mijn hand door mijn haar en tuit mijn lippen. 'Alle meisjes beginnen te kwijlen als ze mij zien.'
    Inmiddels heb ik mijn hele ontbijt op en zit ik achterover geleund op mijn stoel. Langzamerhand ben ik steeds meer wakker geworden en voor mijn gevoel is er nu ook niet meer aan me te zien dat ik net wakker ben.

    Vlahos schreef:
    (Ariel ik wacht haha)


    [Weet ze dat het speeltopic open is? Want volgens mij heeft nog niet iedereen dat door xD]


    It's never gonna happen, Guys.