• [ bericht aangepast op 7 mei 2014 - 20:19 ]


    Your make-up is terrible

    Wiarda schreef:
    (...)
    Misschien niet puur daarom, maar in mijn beleving gaat het nummer honderd procent over haar en haar persoonlijkheid, dus zou de boodschap een stuk minder goed overkomen als ze een "gewoon", niet-transgender persoon was. Natuurlijk hoort ze niet alleen te winnen omdat ze een uniek uiterlijk heeft, maar in dit geval zou ik zeggen dat je het uiterlijk ook niet echt weg kan denken, want dan is het nummer qua boodschap gewoon minder sterk.

    Niet aanvallend bedoeld op jouw mening of zo, maar zo zie ik het.


    Als ondersteunen voor haar/zijn nummer vindt ik het ook gewoon prima hoor, als je het lied en de zang ook gewoon maar echt het beste vind, en daarom stemmen zou. Ik zou het jammer vinden als mensen alleen stemmen omdat ze/hij een bijzonder uiterlijk/act heeft.
    Zegmaar je hoort soms van dat het zo super goed is dat hij/zij hiervoor uit durft te komen en dat het zo goed is dat hij/zij een statement maakt op gebied van tolerantie. En daar ben ik het mee eens. Maar persoonlijk vind ik het nummer het meeste van belang wanneer je je af vraagt, wie vind ik van hun allemaal het beste. Das gewoon mijn idee bij een zangwedstrijd. Het totaalplaatje hoort er vind ik bij mij staat er wel aan ondergeschikt.
    Das dan weer mijn mening ;p

    [ bericht aangepast op 9 mei 2014 - 23:49 ]


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Ik ben nu toch wel benieuwd hoe ver we het nog gaan schoppen. (krul)

    [ bericht aangepast op 10 mei 2014 - 15:10 ]

    "All the spokespersons will be announcing the votes in English, except France who will announce their votes in French."

    Dat slaat echt nergens op >.<


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Kairos schreef:
    "All the spokespersons will be announcing the votes in English, except France who will announce their votes in French."

    Dat slaat echt nergens op >.<

    Chauvinisten zijn het. Iedereen past zich aan, maar Frankrijk voelt zich veel te goed om aan te passen.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    (...)
    Chauvinisten zijn het. Iedereen past zich aan, maar Frankrijk voelt zich veel te goed om aan te passen.


    Het is maar goed voor de wereld dat de Fransen geen Engels praten, want dat wil niemand horen :'D Toen we met school in Parijs waren, heb ik één iemand deftig Engels horen praten :'D


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Solarah schreef:
    Ik ben nu toch wel benieuwd hoe ver we het nog gaan schoppen. (krul)


    Eens! Ik was in het begin te negatief... Live klonken ze veel beter dan ik ze op de opgenomen versie gehoord heb...
    Het zou tof zijn als ze voor Nederland een hogere plaats zouden behalen.

    [ bericht aangepast op 10 mei 2014 - 17:30 ]


    Hamartia

    Barnabas schreef:
    (...)
    Chauvinisten zijn het. Iedereen past zich aan, maar Frankrijk voelt zich veel te goed om aan te passen.


    Ik vind het echt zo belachelijk dat ze niet gewoon even fatsoenlijk kunnen doen door ook Engels te gaan spreken. Volgens mij is het niet eens een verplicht vak op de middelbare school daar, tenminste, dat zei mijn Frans docente een keer.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Kairos schreef:
    (...)

    Ik vind het echt zo belachelijk dat ze niet gewoon even fatsoenlijk kunnen doen door ook Engels te gaan spreken. Volgens mij is het niet eens een verplicht vak op de middelbare school daar, tenminste, dat zei mijn Frans docente een keer.


    Ach, in Wallonië (al is dat niet Frankrijk, maar goed, men spreekt daar ook Frans. Heb overigens niets tegen Walen, maar ik vind dit gewoon een dwaze regel ^^) is het zelfs niet eens verplicht Nederlands te volgen :'D


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Grohl schreef:
    (...)

    Ach, in Wallonië (al is dat niet Frankrijk, maar goed, men spreekt daar ook Frans. Heb overigens niets tegen Walen, maar ik vind dit gewoon een dwaze regel ^^) is het zelfs niet eens verplicht Nederlands te volgen :'D


    Dat is echt heel raar ._.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Grohl schreef:
    (...)

    Ach, in Wallonië (al is dat niet Frankrijk, maar goed, men spreekt daar ook Frans. Heb overigens niets tegen Walen, maar ik vind dit gewoon een dwaze regel ^^) is het zelfs niet eens verplicht Nederlands te volgen :'D


    Dit dus, ik bedoel. Wij krijgen frans wel verplicht maar zij nederlands niet. Logica?-,-'


    Queer zijn is gewoon alles

    Kairos schreef:
    "All the spokespersons will be announcing the votes in English, except France who will announce their votes in French."

    Dat slaat echt nergens op >.<


    Wat een asociale van de pot gerukte malloten. Kom op, Engels is een wereldtaal. Pas je aan of doe niet mee.


    26 - 02 - '16

    Grohl schreef:
    (...)

    Ach, in Wallonië (al is dat niet Frankrijk, maar goed, men spreekt daar ook Frans. Heb overigens niets tegen Walen, maar ik vind dit gewoon een dwaze regel ^^) is het zelfs niet eens verplicht Nederlands te volgen :'D

    Ik had zelfs van Walen gehoord dat er zo weinig Nederlands gekozen wordt dat veel scholen daar niet eens meer Nederlands aanbieden.


    Take risks and conquer your fears.

    Corday schreef:
    (...)
    Ik had zelfs van Walen gehoord dat er zo weinig Nederlands gekozen wordt dat veel scholen daar niet eens meer Nederlands aanbieden.


    Dat wist ik niet, maar ik vind het wel schandalig.
    Ik begrijp heel goed dat wij Frans moeten leren, aangezien we een twee-talig (in principe drie-talig, maar goed, iedereen vergeet het Duits altijd :'D) land zijn, maar ik vind wel dat zij ook Nederlands moeten leren...


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik had vorig jaar wel een vriendin die tweetalig is opgevoed (vlaamse vader, waalse moeder) en zei me wel dat het leren van Nederlands toch in opmars is, vooral bij onze generatie. Meestal ook omdat men daardoor meer kans op werk heeft. t

    [ bericht aangepast op 10 mei 2014 - 17:54 ]


    You only live once, but if you do it right, once is enough.

    Kairos schreef:
    (...)

    Ik vind het echt zo belachelijk dat ze niet gewoon even fatsoenlijk kunnen doen door ook Engels te gaan spreken. Volgens mij is het niet eens een verplicht vak op de middelbare school daar, tenminste, dat zei mijn Frans docente een keer.

    Dit verbaast me eigenijk helemaal niets. Verdomde Franse arrogantie altijd. De meeste mensen daar weigeren iets anders te spreken dan Frans. Sta je dan met je Engels.


    ars moriendi