• De Australische Renee Young heeft het leven geschonken aan een Siamese tweeling met één lichaam maar met twee gezichten en twee breinen. 'Faith' en Hope' zijn amper vijf dagen oud en nu al spreekt men van een medisch wonder.
    De meisjes werden afgelopen donderdag zes weken te vroeg geboren via een keizersnede in Sydney. De kindjes lijden aan de zeldzame aandoening diprosopus ('twee gezichten', afgeleid van het Grieks). Er zijn nog maar 35 gevallen wereldwijd geregistreerd. In alle gevallen overleden de baby's vrij kort na de geboorte.


    Renee Young en Simon Howe kwamen er na een echo achter dat de tweeling die ze verwachtten in feite één kind bleek te zijn met twee symmetrische gezichtjes. Ondanks dat de artsen erop aandrongen om over te gaan tot het afbreken van de zwangerschap, zette het koppel dat al zeven kinderen had, toch door.

    Tweeling
    'Ook al is er maar één lichaam, voor ons is het een tweeling', verklaarde de moeder aan het magazine Woman's Day. 'Het zijn onze meisjes en we zien ze ontzettend graag.'

    De dokters staan in elk geval versteld van de progressie die de Siamese tweeling heeft gemaakt. Na vijf dagen konden ze zelfstandig ademen. Hoe het nu verder moet, is koffiedik kijken. Wellicht vormt eten toch een probleem aangezien Faith en Hope slechts over één slokdarm beschikken. De ouders hopen heel erg dat ze de baby's op termijn mee naar huis kunnen nemen.
    Bron: AD.nl

    Wat vinden jullie er van dat de ouders van deze meisjes er voor gekozen hebben om de zwangerschap voort te zetten?
    Ik vraag mij eigenlijk af wat voor leven deze twee meisjes krijgen, als ze hier mee kunnen opgroeien.

    Whut. Het doet me denken aan een slechte comedy film of een horror.
    Hmm, het zijn wel je kinderen, maar ik zal mijn kinderen niet zo'n leven gunnen.


    Alleen maar tranen van geluk

    Ik begrijp die ouders heel goed, maar toch denk ik dat het beter was geweest om abortus te plegen. Die gaan het zwaar krijgen, als ze binnenkort tenminste niet komen te overlijden.


    Take risks and conquer your fears.

    Aan de ene kant vind ik het zielig, maar aan de andere kant zou het zomaar kunnen dat deze tweeling een manier weet te vinden om hiermee te leven en zijn ze hun ouders daarvoor super dankbaar. Ik denk dat ik het heel moeilijk zou vinden om te besluiten de kindjes niet op de wereld te brengen, dan geef ik ze toch liever een kans.


    You are beautiful, you are love.

    Cresseyde schreef:
    Ik denk echt dat je sommige kinderen beter niet geboren laat worden. Er staat hen geen mooi leven en weinig geluk of kansen te wachten.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Nawww.. Je weet nu al dat ze jong zullen sterven :c


    Has no one told you she's not breathing?

    Wauw.. Uhm.. Ik weet het niet..


    Some people are art and do art at the same time

    Cresseyde schreef:
    Ik denk echt dat je sommige kinderen beter niet geboren laat worden. Er staat hen geen mooi leven en weinig geluk of kansen te wachten.


    Dit vind ik eigenlijk erg kort door de bocht. Je hebt veel Siamese tweelingen met allerlei gebreken die gewoon een mooi leven leiden, omdat ze hun eigen geluk en kansen creëren. Hun geluk of hun mooie leven ligt in hun eigen handen en je kan niet voor hen bepalen wat een mooie leven is.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Dit vind ik eigenlijk erg kort door de bocht. Je hebt veel Siamese tweelingen met allerlei gebreken die gewoon een mooi leven leiden, omdat ze hun eigen geluk en kansen creëren. Hun geluk of hun mooie leven ligt in hun eigen handen en je kan niet voor hen bepalen wat een mooie leven is.


    Met je hoofden aaneen hangen is net nog iets anders dan bij de meeste Siamese tweelingen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Grohl schreef:
    (...)

    Met je hoofden aaneen hangen is net nog iets anders dan bij de meeste Siamese tweelingen.


    Is dat anders dan anderhalf lichaam? Of een lichaam met vier armen en vier benen? Ik heb zoveel verschillende voorbij zien komen die allemaal hun eigen geluk creëren, maar als buitenstaanders met hun vooroordelen het beter weten, mag je best zeggen dat ze nooit gelukkig worden, hoor.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Is dat anders dan anderhalf lichaam? Of een lichaam met vier armen en vier benen? Ik heb zoveel verschillende voorbij zien komen die allemaal hun eigen geluk creëren, maar als buitenstaanders met hun vooroordelen het beter weten, mag je best zeggen dat ze nooit gelukkig worden, hoor.


    Ik zeg niet dat het mentaal anders is, maar wel fysisch.
    Je hoofd is een van de belangrijkste dingen aan je lichaam. Bind het maar eens vast aan het hoofd van iemand anders en je zult zien dat met benen aan elkaar vast hangen een stuk "gemakkelijker" is dan met je hoofd (en neen, ik zeg niet dat dat eerste wel makkelijk is).


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Grohl schreef:
    (...)

    Ik zeg niet dat het mentaal anders is, maar wel fysisch.
    Je hoofd is een van de belangrijkste dingen aan je lichaam. Bind het maar eens vast aan het hoofd van iemand anders en je zult zien dat met benen aan elkaar vast hangen een stuk "gemakkelijker" is dan met je hoofd (en neen, ik zeg niet dat dat eerste wel makkelijk is).

    Het lijkt me inderdaad niet prettig om twee hoofden te hebben, maar anderzijds, ze zullen niet beter weten en er ''gewoon'' mee leren leven.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Grohl schreef:
    (...)

    Ik zeg niet dat het mentaal anders is, maar wel fysisch.
    Je hoofd is een van de belangrijkste dingen aan je lichaam. Bind het maar eens vast aan het hoofd van iemand anders en je zult zien dat met benen aan elkaar vast hangen een stuk "gemakkelijker" is dan met je hoofd (en neen, ik zeg niet dat dat eerste wel makkelijk is).


    Wat mij het naarst lijkt is als de één alle macht heeft over het lichaam en de ander niets o.o


    i put the fun in funeral

    Tomoko schreef:
    (...)

    Wat mij het naarst lijkt is als de één alle macht heeft over het lichaam en de ander niets o.o


    Als je het wel de één en de ander kunt noemen ... Stel nou dat ze slechts één brein hebben? Dan is het in principe maar één persoon met twee gezichten ...


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Paracosm schreef:
    Ik weet niet exact wat ik er van moet denken –– aangezien ik me niet kan voorstellen hoe het is om in de schoenen van deze ouders te staan. Alhoewel ik het er op dit moment niet mee eens ben dat ze uberhaupt de zwangerschap hebben voort gezet –– beide kindjes lijden op dit moment hoogstwaarschijnlijk pijn en zullen zeer spoedig overlijden (wanneer je naar de andere gevallen kijkt) en dan is het voor deze ouders en de omgeving alleen maar moeilijker om afscheid te nemen.
    Daarnaast hik ik een beetje over de namen –– 'Hope' en 'Faith' zijn hoogstwaarschijnlijk alleen maar gekozen omdat ze deze aandoening hebben en niet omdat de ouders deze namen mooi vonden. Maar dat is dan wel weer 'n hele andere discussie (':


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    Grohl schreef:
    (...)

    Als je het wel de één en de ander kunt noemen ... Stel nou dat ze slechts één brein hebben? Dan is het in principe maar één persoon met twee gezichten ...


    Ze hebben twee breinen ;]. Of stel dat één van de twee hersendood raakt zeg maar, dan zit je voor de rest van je waarschijnlijk niet al te lange leven vast aan een dood gezicht...


    i put the fun in funeral