• De Australische Renee Young heeft het leven geschonken aan een Siamese tweeling met één lichaam maar met twee gezichten en twee breinen. 'Faith' en Hope' zijn amper vijf dagen oud en nu al spreekt men van een medisch wonder.
    De meisjes werden afgelopen donderdag zes weken te vroeg geboren via een keizersnede in Sydney. De kindjes lijden aan de zeldzame aandoening diprosopus ('twee gezichten', afgeleid van het Grieks). Er zijn nog maar 35 gevallen wereldwijd geregistreerd. In alle gevallen overleden de baby's vrij kort na de geboorte.


    Renee Young en Simon Howe kwamen er na een echo achter dat de tweeling die ze verwachtten in feite één kind bleek te zijn met twee symmetrische gezichtjes. Ondanks dat de artsen erop aandrongen om over te gaan tot het afbreken van de zwangerschap, zette het koppel dat al zeven kinderen had, toch door.

    Tweeling
    'Ook al is er maar één lichaam, voor ons is het een tweeling', verklaarde de moeder aan het magazine Woman's Day. 'Het zijn onze meisjes en we zien ze ontzettend graag.'

    De dokters staan in elk geval versteld van de progressie die de Siamese tweeling heeft gemaakt. Na vijf dagen konden ze zelfstandig ademen. Hoe het nu verder moet, is koffiedik kijken. Wellicht vormt eten toch een probleem aangezien Faith en Hope slechts over één slokdarm beschikken. De ouders hopen heel erg dat ze de baby's op termijn mee naar huis kunnen nemen.
    Bron: AD.nl

    Wat vinden jullie er van dat de ouders van deze meisjes er voor gekozen hebben om de zwangerschap voort te zetten?
    Ik vraag mij eigenlijk af wat voor leven deze twee meisjes krijgen, als ze hier mee kunnen opgroeien.

    Ik stel me voor hoe ze zouden leven als ze kunnen lopen of zelf beslissingen kunnen maken. Wil je opstaan, wil je zusje dat niet en zij gaat meteen weer zitten. Hah. Hah.

    McBride schreef:
    Nu we toch de discussie aangaan over wanneer je een baby mag houden en wanneer je abortus moet plegen, mag ik een hele rare vraag stellen? :Y)

    Wat zou je doen als je aan het bevallen was, van een ongezonde baby. Verzin zelf maar wat er mankeerd aan de baby. Maar jij als moeder zijnde bent je eigen leven aan het verliezen (dit gebeurt soms bij bevallingen. Baby is gekomen, maar moeder is overleden). De dokters zeggen dat ze jou kunnen redden, maar dan zal de baby sterven. Of je geeft je eigen leven op voor die van de baby.
    Wat zouden jullie doen, zelf in leven blijven en de ongezonde baby laten sterven, of zelf sterven en de baby een leven bieden?

    Ik weet het, dit is een rare vraag. Maar het kwam zomaar bij me op en ik kon het niet laten 'm toch te stellen. :x


    Sterven, en de baby een leven bieden.

    Kairos schreef:
    (...)

    En wat als iemand zwanger wordt van haar verkrachter?


    Het blijft dan jouw kind, ik zou me het niet kunnen voorstellen dat je het kind dan haat, omdat haar vader een vreselijke man is.


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    sneu :(

    Wat ontzettend bijzonder, maar waarschijnlijk zullen de meisjes nooit zo oud worden. Best zielig voor die ouders ook, maar ik vind het zo mooi dat ze toch besloten hebben de zwangerschap door te zetten (ook al weet je niet wat de toekomst van de meisjes zal worden)


    | Reality is for people that lack imagination |

    Yayde schreef:
    Wat ontzettend bijzonder, maar waarschijnlijk zullen de meisjes nooit zo oud worden. Best zielig voor die ouders ook, maar ik vind het zo mooi dat ze toch besloten hebben de zwangerschap door te zetten (ook al weet je niet wat de toekomst van de meisjes zal worden)


    Ze zijn ondertussen al gestorven.

    [ bericht aangepast op 17 juni 2014 - 17:35 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Amidala schreef:
    (...)

    Ze zijn ondertussen al gestorven.


    Echt? Wat zielig. ): Maar goed dat was te verwachten.


    | Reality is for people that lack imagination |

    Cresseyde schreef:
    Ik denk echt dat je sommige kinderen beter niet geboren laat worden. Er staat hen geen mooi leven en weinig geluk of kansen te wachten.


    Antisocial schreef:
    Ik vind het zielig. :c


    Vatican Cameos

    Ahw, wat een rotnieuws. :c


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Debbaut schreef:
    Ze hadden ze beter gewoon weggehaald, zielig misschien, maar wat voor een leven hadden ze gehad als ze hadden overleefd?

    Btw vind ik niet dat godsdienst hier ook maar enige inspraak in mag hebben. We leven in de 21ste eeuw, de ouders zijn de enige die hierover hebben te beslissen.

    Ik vind dat je niet kunt zeggen dat godsdienst hier geen enkele inspraak in mag hebben, omdat dat het aan de ouders is om te geloven wat zij willen. Als zij Christelijk zijn, kunnen zij vanuit hun geloof beslissen dat zij de kinderen houden. Godsdienst zal er ook maar enige inspraak in hebben, wanneer men gelooft in een godsdienst.

    Ik ben het trouwens eens met de mensen die zeggen dat al het leven waarde heeft en dat niemand het recht heeft om dit af te nemen, maar ik zou (ondanks dat ik er geen weet van kan hebben, want ik ben nog nooit zwanger geweest) op dit moment ervoor gekozen hebben om deze kinderen niet te laten leven.
    Ik vind het ook heel jammer dat deze kinderen gestorven zijn.

    [ bericht aangepast op 17 juni 2014 - 18:15 ]


    Deep inside, I've never felt alive