• Wat nou als je in je midden schoolcarrieré zit en er oorlog komt? Het overkomt een grootte groep jongeren. Ze moeten allemaal kiezen voor wie ze strijden. Of de heer van het Duitster of de kant van de Orde. En misschien kiest je familie de andere kant. Of je vrienden, geliefde. Het is een koude winter en er staat een oorlog te beginnen. Kunnen de leerlingen zich verdedigen als het er op aan komt?


    Rollen:

    Gryffindor:

    James Potter: ExpectoPatronum
    Sirius Black: Flitwick
    Remus Lupin: WillNotLearn
    Peter Pettigrew:
    Lily Evans: Asmodom
    Alice Prewett: Daggers
    Overige rollen:

    Slytherin:

    Severus Snape: Kilicious
    Lucius Malfoy: WillNotLearn
    Bellatrix Black: Lizor
    Andromeda Black: SuperTOMMO
    Narcissa Black: Asmodom
    Regulus Black: Cashby
    Rodolphus Lestrange:
    Overige rollen:

    Ravenclaw:

    Xenophilius Lovegood:
    Ted Tonks:
    Overige rollen:
    Meisje: Summer Meghan Sunfield PeterParker
    Hufflepuff:

    Frank Longbottom:
    Overige rollen:
    Abigail Grey: Indis

    Quidditch teams:
    Gryffindor:
    Captian:
    Seeker:
    Chaser: Alice Prewett
    Chaser: James Potter
    Chaser:
    Keeper:
    Beater:
    Beater:

    Slytherin:
    Captian:
    Seeker: Narcissa Black Finniocko
    Chaser:
    Chaser:
    Chaser:
    Keeper:
    Beater:
    Beater:

    Ravenclaw:
    Captian:
    Seeker: Summer Sunfield PeterParker
    Chaser:
    Chaser:
    Chaser:
    Keeper:
    Beater:
    Beater:

    Hufflepuff:
    Captian:
    Seeker:
    Chaser:
    Chaser:
    Chaser:
    Keeper:
    Beater:
    Beater:Abigail Grey


    Prefects:
    Gryffindor:
    Meisje: Lily Evans Jafar
    Jongen: Remus Lupin WillNotLearn

    Slytherin:
    Meisje: Narcissa Black Finniocko
    Jongen: Lucius Malfoy WillNotLearn

    Ravenclaw:
    Meisje: Summer Sunfield PeterParker
    Jongen:

    Hufflepuff:
    Meisje:
    Jongen:


    x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-
    Regels:

    - Je mag maximaal 4 rollen! Dit MOETEN dan 2 jongens en 2 meisjes zijn (:
    - Resevaties blijven 72 uur staan!
    - Jongens en meisjes gelijk a.u.b
    - Afdelingen gelijk. Ik wil niet meteen heel Gryffindor of Ravenclaw vol hebben!
    - Minstens 150 woorden per post, iedereen heeft wel een moment waarop dat niet lukt.
    - OOC tussen: [] {} ()
    - Alleen JOUWN karakter besturen. TENZIJ je toestemming hebt van degene die die rol speelt.
    - Respecteer elkaar!
    - Geen Mary-Sue of Gary-Stu personages! Iedereen heeft zijn slechte eigenschappen!
    - Niet iedereen met het zelfde verleden. Ik wil niet 10 anderen met de zelfde geschieden is als Sirius Black.
    - Niet iedereen is een werewolf,vampire(Vampire is maximaal 2!!!) , Metamorphmagus(Transformagier) of Animagus(Faunaat). Ben je die laatste moet je minstens in het zesde of zevende jaar zitten. Aangezien het 5 jaar duurt. Min James Potter,Sirius Black en Peter Pettigrew.
    - Naamsveranderingen doorgeven!
    - Maar het belangrijkste: PLEZIER! De regels zijn er om het leuker te maken in de RPG.
    - Alleen ik open topics. En als ik niet online ben mag Jafar het van mij doen. En dan moet ze ergens maar neer zetten; by iMickeyMouse of by Noa


    x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-

    HET BEGIN:

    Iedereen zit net in de rijdende trein. Vrienden zoeken elkaar op en vijanden ontlopen elkaar. Allen weten ze wat er gaande is in de Tovernaarswereld. Oorlog. Door Hij-Die-Niet-Genoemd-Mag-Worden, De Heer van het Duister, oftewel Voldemort. Sommige hun ouders wilden hun kinderen niet heen laten maar zijn overgehaald, of helemaal niet. De groep leerlingen is verkleind en angst eist het gevoel op.

    [ bericht aangepast op 31 juli 2014 - 10:08 ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Lily Evans || Gryffindor || Prefect

    Eigenlijk was het best grappig dat Alice dramatisch haar armen in de lucht gooide en "eindelijk" zei, maar ik zat nog teveel in over de confrontatie met Potter, om echt te kunnen lachen en dus gooide ik er eerst even een klein deel van mijn frustraties uit, voor ik mij afvroeg hoe haar reis was geweest. Het was best vervelend dat ze niet echt veel gezelschap had gehad. Haar verhaal over Mary bracht mij echter op een idee dat ik hier bij haar nooit hardop uit zou spreken. 'Mary, maar ze deed raar en was ook zo weg. Volgens mij een jongen..' De grijns op haar gezicht was aanstekelijk en dus krulden mijn lippen ook vrolijk om. Een jongen... dan werd het ook maar eens tijd voor Alice om haar slag te slaan. Ik vond Frank Longbottom altijd wel wat voor haar, hij was vriendelijk en zeker niet slecht om te zien en hij en Alice leken in mijn ogen perfect voor elkaar, alleen hadden ze dat nog niet helemaal door volgens mij. Best hypocriet eigenlijk om zo over mijn vriendinnen te denken en ze te willen "koppelen", gezien ik zelf ook niet bepaald bezig was met een relatie. De enige die mij telkens mee uitvroeg was Potter en ik was niet van plan ooit ja te zeggen, dus daar hield het voor mij dan op.
    'Maar vertel me, hoe was je vakantie? Was je zus erg?' haalde Alice mij uit mijn gedachten waarin ik allemaal snode plannen aan het opzetten was -ik had een insider nodig, een jongen, die mij kon helpen, alleen wist nog niet wie ik zo ver zou krijgen om mij te helpen met het koppelen van één van mijn twee beste vriendinnen.
    'Rustig. Ik heb gelezen, lekker genoten van het weer.' Samen met Severus, maar ik vermeed zijn naam meestal in gesprekken met mijn Gryffindor vriendinnen. 'En mijn zus heeft nu een partner in crime gevonden om mij het leven zuur te maken. Ze heeft een vriend,' ging ik vol walging verder. 'Hij is dik, lelijk en de ergste muggle die ik ooit gezien heb. Op zich is hij verder wel lief voor haar, hij doet alles voor der, geeft haar alles wat haar hartje begeert, maar verder... werkelijk waar vreselijk. Ik ben dus vrij weinig binnen geweest, maar gelukkig zat het weer mee,' was mijn vakantiesamenvatting. 'En jij?' vroeg ik. De trein was ondertussen gestopt en ik had dus de deur opengehouden, maar was nog niet van plan mij in de stroom leerlingen te mengen. Het waren er minder dan voorgaande jaren -iets dat opviel, maar waar ik liever niet bij stilstond- maar toch was het nog steeds heel druk. Dan nam ik dus liever een koets later.


    Happy Birthday my Potter!



    Remus Lupin | Prefect | Big Bad Wolf
    Onhandig als hij was, was Remus bij het stippen van de trein met Sirius op de grond beland en waren zijn wangen rood gekleurd van schaamte. Sirius daarintegen leek het helemaal niet erg te vinden en grinnikte toen hij doorhad wie de persoon was die bovenop hem beland was. 'Hallo Maanling, ik ben blij dat jij het bent en niet James, jij weegt haast niets. James heeft het gewicht van een obesitasolifant.' Zei Sirius terwijl hij probeerde overeind te komen James maakte bezwaar over wat sirius had gezegt door verontwaardigd duidelijk te maken dat hij er ook nog was. Op het moment dat Sirius overeind was gekomen belande hij binnen een paar seconden weer terug op de grond, of eigenlijk bovenop Remus om er daarna achter te komen dat zijn haar vast zat in diens klassenoudste badge. Remus' gezicht werd nog roder toen de deuren van de coupés openden en de gang zich vulde met leerlingen die zich lang Remus en Sirius probeerden te wurmen. Remus oakte zo snek mogelijk Sirius' hand vast toen die zijn haar los had gemaakt en zijn hand had uitgestoken on remus omhoog te helpen. Zonder twifel was Remus nog roder geworden als dat mogelijk geweest was toen Sirius nonchalant zei dat dat leuk was en er met een grijns em een knipoog aan toe voegde dat ze dat nog eens moesten doen. Remus deed zijn mond ooen, met het plan om iets terug te zeggen, het liefst iets dat hem iets minder... stom zou laten lijken 't-tuurlijk' stotterde hij uiteindelijk en kon zichzelf daarna wel voor zijn hooft slaan. Hij stond nog even stil terwijl zijn twee vrienden de trein al uit waren, en had niet door dat de mensen die hem passeerden meerdere vervloekingen toewiepen tot Peter hem uit zijn dromen hielp en hem wakker schudde. 'Kom op Moonly' zei hij waarna de vrienden zich samen een weg baanden door de benigte, achter de andere gelft van hun vrienden groep aan om uiteindelijk in één van de koetsen te eindigen. Op weg naar het kasteel. Een glimlach speelde er om zijn lippen toen hij in de koets plaatsnam, zijn hooft al minder rood en bijna terug naar zijn gewoonlijke kleur. Blij om de bekende kasteelmuren te zien, wetebd dat hij hier veilig was, en samen met mensen die hij vertrouwde, samen met vrienden.


    Don't be like the rest of them, darling

    Sirius Zwarts | Griffoendor | Doggy

    'Je was net wel met Remus aan het flirten hoor. Dat telt wel.' zegt James en ik kijk hem verbaasd aan. Flirten met Remus? 'Jullie zouden best een leuk stel zijn.' Met grote ogen kijk ik James na en stap dan ook de trein uit. Waar had hij het over? Flirten met...
    'Ik flirt helemaal niet met-' begin ik maar bedenk me dan dat James me allang niet meer hoort en sleep mopperend mijn koffer mee.
    'Hey Maanling, kan je toevallig niet een Patrouille avond inplannen vlak voor of na je harige probleem?' hoor ik Gaffel zeggen. 'Dan neem ik het wel van je over. Zo lief ben ik wel!' Ik sla mijn ogen ten hemel.
    'Jij zou nog niet eens merken dat Foppe een eerstejaars opeet omdat je kwijlend naar Lily staart, Gaffel.' zeg ik grinnikend en glimlach naar hem. Ik trek James mee de koets in waar Remus ook in zit en sla mijn armen om mijn twee beste vrienden heen. 'Als Remus nou probeert terloops positieve punten van jou te laten vallen in zijn gesprekken met Lily...' begin ik terwijl ik Peter help instappen door hem bij zijn gewaad het trapje over te trekken, 'en gewoon zorgen dat ze meer met Maanling omgaat, dan gaat ze vanzelf ook meer met jou om. En dan maar hopen dat ze niet verliefd op Remus wordt of hij op haar, dan heb je een probleem,' praat ik rustig verder, ze zijn gewend dat ik veel praat, 'en het komt er vast wel een keer van dat jij en Lily een date krijgen.' beslis ik. Ik buig langs James om de deur van de koets dicht te doen. 'Ik flirt niet met hem...' fluister ik zo zacht in James' oor dat alleen hij het hoort en richt me weer op, waarna ik dieper wegzak in de zachte bank. De koets begint te schokken en komt dan langzaam in beweging.

    [schattigste Ben plaatje ever omygod]

    [ bericht aangepast op 31 juli 2014 - 23:37 ]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    James Potter | Griffoendor | Badass | sexy god | Lily Lover | Prongs

    'Jij zou nog niet eens merken dat Foppe een eerstejaars opeet omdat je kwijlend naar Lily staart, Gaffel.' Ik staar Sirius even aan.
    'Is dat mogelijk? Kunnen klopgeesten mensen opeten? Vét!' Zeg ik en ik knik grijnzend. Sirius trekt mij mee een koets in en slaat dan zijn arm om mij en Remus heen.
    'Als Remus nou probeert terloops positieve punten van jou te laten vallen in zijn gesprekken met Lily...' Zegt hij terwijl hij Peter helpt instappen. 'en gewoon zorgen dat ze meer met Maanling omgaat, dan gaat ze vanzelf ook meer met jou om. En dan maar hopen dat ze niet verliefd op Remus wordt of hij op haar, dan heb je een probleem,' Ik knik even dramatisch alsof dat het ergste is was er kan gebeuren. Misschien is dat ook wel zo. Lily die er met Remus vandoor gaat! Dat zou net zoiets zijn als Sirius en Secretus! Zoiets is onmogelijk. Lily en ik zijn voor elkaar gemaakt. Daar valt niet over te twisten. Niemand kon onze liefde voor elkaar over het hoofd zien. Tenminste... Mijn liefde voor har. Lily houdt haar liefde voor mij aardig goed verborgen.
    'en het komt er vast wel een keer van dat jij en Lily een date krijgen.'
    'Weet ik. Lily en ik zijn voor elkaar gemaakt!' Spreek ik nu mijn gedachten ook hardop uit. Ik kijk naar de koets voor ons die al aan het rijden is. Sirius doet de deur dicht en fluistert ondertussen: 'Ik flirt niet met hem...' Ik grijns breed als de kar gaat rijden en sta dan op om naast Peter te gaan zitten, zodat hij niet alleen zit.
    'Nou, op naar ons vijfde jaar. Nog, inclusief dit jaar, 3 te gaan en dan kunnen we eindelijk werken. Niet dat dat zo leuk is, maar ik kies wel een leuk beroep uit.' Zeg ik en ik leun achterover terwijl ik mijn voeten op de bank waar Sirius en Remus op zitten leg. 'Wie heeft de kaart eigenlijk?'


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Remus Lupin
    Mijn gedachten waren een beetje afgedwaald en voor een tijdje had ik afwezig door het raam van de koets gekeken, de maan stond hoog in de lucht en bezorgde me bijna kippenvel, 'overmorgen is het volle maan' mompelde ik bijna zonder dat ik het door had. Toen de koets over een steen reed werden de gedachten verstoord en scheurde ik mijn blik weg van het raam, en de maan. James en Sirius waren na ons in de koets gestapt en hadden tot op het moment dat de koets was gaan rijden gepraat over Lily en de mogelijke manieren om haar over te halen met James uit te gaan. Wanneer Sirius iets in James' oor fluistert en die breed grijns wekt het mijn nieuwsgierigheid op, als het nog steeds over Lily ging hadden ze het toch wel hardop gezegd? 'Nou, op naar ons vijfde jaar. Nog, inclusief dit jaar, 3 te gaan en dan kunnen we eindelijk werken. Niet dat dat zo leuk is, maar ik kies wel een leuk beroep uit.' zegt James waarna hij achterover leunt en zijn voeten naast Sirius' op de bank plaats, 'weet je al wat voor beroep je gaat kiezen?' vroeg ik om een gesprek te beginnen dat niet ging over meisjes. 'Volgens had Sirius de kaart, al weet ik dat niet zeker' antwoorde ik op zijn vraag, het was maar een korte rit naar het kasteel wat betekende dat de tafels die we straks zouden zien zich als snel zullen vullen met eten, iets waar ik en vooral mijn maar al naar uit keken.


    Don't be like the rest of them, darling

    Sirius Zwarts | Griffoendor | *Barks* | God of sexyness | Padfoot
    James begint over onze tijd na school. Daar wil ik niet eens aan denken, we hebben nog drie jaar om op school te zitten met z'n vieren en ik wil niet denken aan de tijd die daarna komt. Ik kan het me eigenlijk niet eens voorstellen hoe het is om niet op Zweinstein te zitten. Het is allemaal zo logisch om op school te zitten, ik kan er niet bij dat we over drie jaar gescheiden zijn van elkaar... Ik luister half naar wat Remus en James zeggen terwijl ik opeens James' voet naast me krijg en daarna de andere voet. Afwezig staar ik ernaar en leg dan mijn benen over die van James en werp een grijns naar James.
    'Volgens mij had Sirius de kaart, al weet ik dat niet zeker,' hoor ik Remus zeggen.
    'Klopt.' zeg ik en haal het stuk perkament uit mijn binnenzak van mijn gewaad. Ik vouw hem open en pak met een snelle handbeweging mijn toverstok.
    'Ik zweer plechtig dat ik snode plannen heb,' zeg ik met een grijns. Het voelt heerlijk dat weer te zeggen. Terwijl ik kijk hoe lerarennamen verschijnen op de kaart zie ik dat de eerste koetsen ook al in de hoek van de kaart te zien zijn aangezien stipjes dicht op elkaar dichterbij het kasteel komen. 'Ik weet trouwens niet wat ik later wil worden, maar Schouwer lijkt me wel wat.' zeg ik en gooi de kaart op Remus' schoot. Ik wrijf over mijn licht behaarde kin en kijk uit het raam. Meer dan donkere lucht is er niet te zien, maar ik kan wel wat sterren onderscheiden. Met enige trots zie ik de felste ster meteen. Mijn ster. Ook zie ik de bijna volle maan. 'Overmorgen zei je, Maanling?' zeg ik dan zonder te weten of ik door iemand heen praat. Ik lig nog steeds met mijn benen over die van James. 'Dat is al best snel. Heb je er al last van?' Ik kan nauwelijks de bezorgdheid om mijn vriend in mijn stem verbergen, ook al probeer ik het zo luchtig mogelijk over te brengen.

    (Omdat ik niet kon kiezen :3)


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    James Potter | Griffoendor | Prongs

    'Weet je al wat voor beroep je gaat kiezen?' Vraagt Remus en ik haal mijn schouders op.
    'Ik denk Zwerkbalspeler. Misschien kan ik in ons laatste jaar een beurs aanvragen. Zou het niet geweldig zijn? Meedoen aan het wereldkampioenschap?' Sirius heeft ondertussen zijn benen op de mijne gelegd en ik kijk er naar.
    'Volgens mij had Sirius de kaart, al weet ik dat niet zeker,' zegt Remus dan en mijn blik glijdt van Remus naar Sirius.
    'Klopt!' Zegt hij en hij haalt de kaart uit zijn zak. Hij opent hem. 'Ik weet trouwens niet wat ik later wil worden, maar Schouwer lijkt me wel wat.' Dat is eigenlijk wel iets voor Sirius, maar dan moet hij wel iets serieuzer worden soms. Hij gooit de kaart op Remus' schoot.
    'Ik denk dat ik een baan neem op het ministe-' zegt Peter, maar hij wordt onderbroken door Sirius.
    'Overmorgen zei je, Maanling?' Zegt hij en ik kijk ook uit het raam. Dat moet haast wel. Hij is bijna vol. 'Dat is al best snel. Heb je er al last van?' Ik trek mijn benen weg zodat Sirius' benen op de grond vallen en leg mijn benen dan op zijn schoot.
    'Onze eerste volle maan op Zweinstein waar we er gewoon bij kunnen blijven.' Zeg ik en ik kijk Remus aan. Ik hang tegen Peter aan om hem als rugleuning te gebruiken terwijl ik mijn voeten niet van Sirius' schoot afhaal. 'Vind je dat spannend?' Ik kijk weer weg en staar naar het donker buiten. De lichtjes van het kasteel doemen al op en ik staar er gehypnotiseerd naar. Ik kan me nog herinneren dat ik daar voor de eerste keer heen ging. De eerste school waar ik ooit heen ben gegaan.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    ExpectoPatronum is weer JamesPotter, gewoon omdat ik het leuk vind dat iedereen het eindelijk verandert heeft in alle topics en het nu weer terug moet veranderen


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!


    Remus Lupin || Big Bad Hairy Wolf || Amazing and Prefect

    Al snel heeft Sirius de kaart uit zijn gewaad gehaalt en gooit hij deze vervolgens, na gezegt te hebben dat Schouwer hem wel een leuk geroep lijkt, op mijn schoot. Het denken aan wat we na school zouden willen doen bezorgde me ook twijfels, wie zou er een weerwolf in dienst willen nemen? James had zonet gezegt dat Zwerkbalspeler hem wel wat lijkt, zwerkbal spelen was zonder twijfel niets voor mij aangezien ik op vaste grond, zonder heuvels of gaten, het al voor elkaar kreeg om te vallen. En voor Schouwer schatte in mezelf niet dapper genoeg voor. En ookal was het iets voor mij, de seconde dat ze erachter zouden komen wat ik was zouden ze hun keuze gemaakt hebben. Ik zuchte terwijl ik mijn blik weer van de lichtgevende bol in de lucht scheurde en Peter aankeek toen die net vanplan was te zeggen wat hij wilde worden. 'Ik denk dat ik een baan neem op het ministe-' tot zo ver kwam hij tot Sirius' hem onderbrak en mij vragen begon te stellen. 'Overmorgen zei je, Maanling? Dat is al best snel. Heb je er al last van?' Ik haal mijn schouders op en kijk naar James' voeten wanneer hij zijn benen wegtrekt en ze dan weer bovenop Sirius' schoot neer legt. 'Niet meer dan normaal denk ik' en ik krab even op mijn achterhooft, het was nu al zo vaak gebeurt dat ik er niet veel meer bij nadacht, de haren op mijn armen stonden overeind ookal was het niet koud maar verder was er voor zover ik het door had niet echt anders. 'Onze eerste volle maan op Zweinstein waar we er gewoon bij kunnen blijven.' zegt James en wanneer ik weer opkijk kijk ik recht in zijn ogen, de eerste keer dat ze echt een volle maan door brengen met mij. Of wat van mij overbleef bij een volle maan. 'Vind je dat spannend?' vraagt hij vervolgens al ik knik, al weet ik niet hoe ik het moest beschrijven. Bang dat ik ze pijn zou doen denk ik, bang dat ze weg zouden gaan en dat ik mijn vrienden kwijt zou zijn. Gelukkig stopt de koets al snel voor de grote kasteelmuren en kunnen we uit stappen.


    Don't be like the rest of them, darling

    (Wat een stilte... komen er binnenkort kort nog Severus en Alice posten? )


    Happy Birthday my Potter!

    Lucius Malfoy | Prefect
    Lucius Malfoy was het soort jongen die alleen dingen deed als het hem goed uit komt en of hij er zelf beter van word. Dit is dat ook de reden dat hij naar de feestjes van Slughoorn blijft gaan, hij had goede connexies in de toverwereld. Machte connexies, en voor zijn 'favorietjes' had hij altijd wat over. Jammergenoeg leek het alsof de oude man de laatste tijd ook het uitshot toe liet, modderbloedjes. Ook zijn nieuw behaalde titel als Prefect en de glimmende badge die erbij hiorde en nu op zijn gewaad gespeld zat gaf hem het gevoel van macht, al was het maar een beetje. Lucius' blik ontmoete die van Narcissa Black nadat ik naast haar was gaan zitten en een aantal woorden met Severus had gewisseld. 'Nou veel plezier bij het feestje,' wenste ze droogjes, hij had haar op de eerste treinreis ontmoet maar zovrel hadden ze niet met elkaar gepraat in de jaren daarna. Al zou dat dit jaar wel kunnen veranderen. Hij keek haar even aan, maar op het moment dat hij zijn mond opende kwam de trein tot stilstand en draaide hij zijn hooft naar het raam voordat hij opstond. Binnen een paar seconden stond de gang van de trein al vol met mensen, hij schoof de deur open en keek vervolgens naar Severus en Narcissa, 'komen jullie mee?'


    Don't be like the rest of them, darling

    Narcissa Black || Slytherin || Prefect

    Lucius opende zijn mond om op mij te reageren, maar kreeg hier de kans niet voor, want de trein kwam plots tot stilstand. We waren er -eindelijk. Ik snapte nooit waarom we een hele dag in een verrekte locomotief moesten bivakkeren, terwijl we tovenaars en heksen waren. Dit was meer Muggle gedrag en naar mijn mening was dat ver onder mijn stand. Toch moest ook ik naar school en was ik dus gedwongen elke keer weer met dat vreselijke ding te moeten rijden. Ik had geen idee hoe Bella en Andie erover dachten, maar het was vast niet veel goeds, hoewel Andie meestal positiever was dan Bella. Eigenlijk moesten we gewoon met z'n allen in opstand komen, maar zo'n driekwart van de school aanbaden Dumbledore, dus die zouden vast niet tegen zijn keuzes gaan demonstreren, helaas. 'Komen jullie mee?' hoorde ik Lucius vragen en stond op. In het raam checkte ik nog even of mijn gewaad en haren perfect zaten.
    'Nee, ik blijf gezellig in dit bekrompen voertuig zitten, nou goed,' zei sarcastisch met nog een afkeurende blik door de trein voor ik langs Lucius de coupé uitliep en mij in de menigte waagde. Het ging redelijk gemakkelijk. Ik had misschien niet de reputatie van Bella, waarvoor iedereen achteruitdeinsde als ze eraan kwam, maar toch ging het meeste wel redelijk uit de weg. Terwijl ik doorliep blikte ik nog even achterom of de twee heren mij volgden. Ik had niet zoveel zin om met een stelletje kwebbelende dames uit mijn jaar te moeten zitten. Daar zou ik vanavond nog genoeg mee opgescheept worden. Het waren immers mijn kamergenoten. Opeens kreeg ik een idee.
    'Hé Malfoy. Zin om Bree te pesten door met mij in een koets te stappen? Je bent namelijk haar nieuwe project,' riep ik naar de blonde jongeman en wiebelde even met mijn wenkbrauwen, waardoor mijn gezicht voor een paar seconde veel opener en gezelliger stond dan het grootste gedeelte van de tijd.

    (Oké, ik hoop dat je hier iets mee kan. Ik heb er maar wat van gemaakt :') )


    Happy Birthday my Potter!

    Lucius Malfoy - Prefect - Slytherin
    'Nee, ik blijf gezellig in dit bekrompen voertuig zitten, nou goed' Narcissa' sarcastische antwoord bezorgde een korte grijns op Lucius gezicht. Een paar seconden nadat ze lang hem gelopen is bekeek Lucius snel zijn weerspiegeling in het raam van de coupé en haalde hij een hand door zijn blonde haar. Hij zag er natuurlijk altijd goed uit. Zonder op te letten of Severus hem ook volgde liep hij de coupé uit en volgde hij de ruimte tussen de enigsinds achteruitgedijnste mensen die Narcissa achterliet. Bijna nooit was er wat soannends te beleven op deze school dezelfde stomme treinreis, dezelfde hobnelige koetsreis behalve in het eerste jaar natuurlijk, en altijd de oersaaie speech op het begin van het jaar. Maar dit jaar leek het eindelijk wat.. interessanter te worden, de heer van het duister zorgde ervoor dat al het afval opgeruimt werd, muggles en muggleborns. Mensen die niets waard waren en niemand zou missen. Uitschot. 'Hé Malfoy. Zin om Bree te pesten door met mij in een koets te stappen? Je bent namelijk haar nieuwe project,' riep Narcissa en Lucius keek op met dezelfde grijs als die die een paar seconden geleden op mijn gezicht gestaan had. Ze verbaasde hem, maar hij zou niet kunnen zeggen dat hij dit erg vond. 'Waarom ook niet' antwoorde hij om vervolgens kangs haar de coupé in te stappen en haar zijn hand aan te bieden, met in zijn ooghiej een verontwaardigde Bree.


    Don't be like the rest of them, darling

    Narcissa Black || Slytherin || Prefect

    De grijns op Lucius' gezicht voorspelde het antwoord dat kwam al. 'Waarom ook niet.' Hij liep langs haar heen de koets in en bood zijn hand aan als een echte heer, die ik natuurlijk statig en wel aannam, om Bree die dit allemaal aanschouwde geen blik waardig te keuren. Haar gezicht zou waarschijnlijk onbetaalbaar zijn geweest, maar ik had zo het idee dat dit meer effect had. Ik zag mijzelf als de koningin van het groepje en een tja... slet -bij gebrek aan een beter woord- moest op haar plaats gezet worden. Zo gaf men aan wie er welke rang had. Een andere rang dan de hoogste kon ik ook niet gebruiken. Dan zouden mijn ouders zwaar teleurgesteld zijn. Ik was een Black, puurder van bloed dan menig andere heks en dus liet ik mij niet commanderen of liet ik anderen krijgen wat ik wilde. Niet dat ik Malfoy per se wilde, maar ik kon het ook weer niet aanzien hoe Bree haar klauwen in hem zette.
    Met een tevreden gezicht nam ik plaats in de koets en sloeg mijn ene been sierlijk over het andere, waarna mijn blauwgrijze kijkers langs Lucius gingen. 'Dus, nog naar de Prefect meeting geweest?' Ikzelf was niet geweest. Dat zou ik mijzelf nooit aandoen. Het scheen dat die beste vriendin van Severus ook Prefect was geworden en gezien zij een mudblood was, zou ik mijzelf nooit in één coupé met haar willen bevinden. Bovendien redde ik mij prima. Ook zonder die meeting. We moesten alleen even het wachtwoord achterhalen voor onze nieuwe zuiverbloedige eerstejaars en dan waren we al weer klaar. Zonde van mijn tijd, hoewel dat sowieso voor zo goed als de gehele treinreis gold. Het enige lichtpuntje was dat ik Bree nu kon stangen en daarvoor alleen maar met Lucius Malfoy in een koets hoefde te zitten en in mijn hoofd wilde ik best toegeven dat ik dat niet onplezierig vond, hoewel ik dat nooit of te nimmer uit zou stralen.


    Happy Birthday my Potter!

    Lucius Malfoy
    Bree's blik maakte een helehoop goed, zoals de veel te lange treinreis en waarschijnlijk ook nog eens de hobbelige koets rid. Haar gezicht had vol ongeloof gestaan en nog met voordat ik mijn blik van haar afwende zag ik haar mond open vallen. Marcissa had mijn hand aangenomen en was vervolgens gaan zitten, 'Dus, nog naar de Prefect meering geweest?' haar benen had ze overelkaar geslagen en met haar blauw-grijzige ogen keek ze me aan. 'Nee, ik had niet de behoefte om de helft van de trein reis te verkeren in het gezelschap van Huffelpuf's, Ravenclaws of Gryffindor's. Vooral niet bij modderbloed' de afkeur was in mijn stem te horen bij het laatste woord dat ik uitsprak. 'Ik neem aan jij ook niet?' Al was mijn vraag meer een bevestiging dan een vraag aangezien ik er bijna helemaal zeker van was dat voor haar hetzelfde gelde. Toen de koets bijna bij het kasteel was zag ik boven mij iets zweven. Foppe. 'Als je niet snel maakt dat je weg komt zorg ik er voor dat je de rest van het jaar door zult brengen in een doos' zeg ik met mijn wand al op hem gericht. Na zijn tong uit te hebben gestoken verdween hij met een 'poef'. Ik stopte mijn wand terug in mijn zak, 'Ik snap niet waarom ze nutteloze wezens als dat hier toe laten' zei ik op het moment dat de koets tot stilstand kwam. Ik was de eerste uit de koets en wachte vervolgens op Narcissa voordat ik naar binnen liep. Haar gezelschap vond ik totaal niet vervelend, in tegenstelling tot een aantal van de andere meisjes in Slytherin.

    [Crappy xd Sorry.
    Misschien moeten we iets bedenken dat ze samen kunnen doen zodat we meer hebben om over te schrijven? ]

    [ bericht aangepast op 17 aug 2014 - 21:57 ]


    Don't be like the rest of them, darling