• Ze zijn inmiddels al een week bezig!

    - De roosters
    - Dien hier je klacht in over een examen
    - Hier kun je de uitwerkingen vinden van een examen


    Deep inside, I've never felt alive

    BastiIIe schreef:
    Kairos Ik vond net dit en hier wordt echt in jip en janneke wat dingen uitgelegd over bijvoorbeeld de beeldenstorm ed. Bij de andere tijdvakken (vb) vind je nog wat andere onderwerpen (:

    Edit: Haha, het is zo lekker duidelijk! Eindelijk begin ik dingen goed te snappen!


    Ik ga er zo naar kijken, het internet op mijn laptop heeft namelijk net vandaag gekozen om te staken en dat moet ik eerst zien te maken.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Mwah, de meeste dingen die er verteld werden wist ik al wel xd

    Ik vind zo vervelend aan geschiedenis dat je je kennis niet echt kan testen

    [ bericht aangepast op 18 mei 2014 - 17:49 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Kairos schreef:
    Mwah, de meeste dingen die er verteld werden wist ik al wel xd

    Ik vind zo vervelend aan geschiedenis dat je je kennis niet echt kan testen


    Oh haha. Nouja, ik dácht dat te weten, maar dat heb ik vaak en dan blijkt dat ik het helemaal niet zo goed weet.
    Inderdaad! Daar zit ik ook mee, er zijn twee examens om te oefenen, maar dat heb ik al gedaan.
    Aan de andere kant, voor de toetsen heb ik ook nooit geoefend, dus waarom zou ik dat nu wel doen?


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    BastiIIe schreef:
    (...)

    Oh haha. Nouja, ik dácht dat te weten, maar dat heb ik vaak en dan blijkt dat ik het helemaal niet zo goed weet.
    Inderdaad! Daar zit ik ook mee, er zijn twee examens om te oefenen, maar dat heb ik al gedaan.
    Aan de andere kant, voor de toetsen heb ik ook nooit geoefend, dus waarom zou ik dat nu wel doen?


    Ik heb voor toetsen eigenlijklijk alleen maar een samenvatting gemaakt en die goed door gelezen. Heel veel examen vragen heb ik in de les al gedaan, dus daar kan ik ook niet veel meer mee.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Kairos schreef:
    De VS vind ik nog wel interessant, maar het is samen echt zo ontzettend veel. Vooral de Republiek is kut aangezien iedereen dezelfde namen heeft en gewoon baaaah. Ik snap de vragen uit mijn boek geeneens.


    Zelfde hier... Ik ken in principe alle stof en alle jaartallen, maar in het proefexamen moet je allemaal bronnen gebruiken, verbanden leggen en verklaren waarom de bron wel of niet betrouwbaar is, wat een gezeik. Je moet toch feiten van geschiedenis leren en niet doen alsof je een historisch onderzoeker bent... Heb ik daarvoor heel het jaar alle feiten zitten stampen? Op het laatst komt iedereen uit mijn geschiedenisklas er pas achter dat verbanden leggen en met bronnen werken hetgeen is waar het examen omdraait, heel het jaar krijgen we tentamens met alleen maar feiten leren, echt kut.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Kairos schreef:
    (...)

    Ik heb voor toetsen eigenlijklijk alleen maar een samenvatting gemaakt en die goed door gelezen. Heel veel examen vragen heb ik in de les al gedaan, dus daar kan ik ook niet veel meer mee.


    En ging het toen goed? Want toen ging de VS bij mij gewoon goed (de Republiek niet, maar daar had ik meerdere redenen voor). Nu doe je immers meer er aan dus zal je ook wel hoger scoren (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    BastiIIe schreef:
    (...)

    En ging het toen goed? Want toen ging de VS bij mij gewoon goed (de Republiek niet, maar daar had ik meerdere redenen voor). Nu doe je immers meer er aan dus zal je ook wel hoger scoren (:


    Hoger scoren hoeft niet perse. Het CE zal waarschijnlijk wel moeilijker zijn dan de SE's. De VS weet ik niet meer hoe het ging, de Republiek verschillende echt heel erg per vraag. Ik vind alleen 28 vragen bij geschiedenis best wel veel, dan heb je maar zo'n 6 minuten per vraag en dan moet je het antwoord haast gelijk al weten.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    nerveus schreef:
    (...)

    Zelfde hier... Ik ken in principe alle stof en alle jaartallen, maar in het proefexamen moet je allemaal bronnen gebruiken, verbanden leggen en verklaren waarom de bron wel of niet betrouwbaar is, wat een gezeik. Je moet toch feiten van geschiedenis leren en niet doen alsof je een historisch onderzoeker bent... Heb ik daarvoor heel het jaar alle feiten zitten stampen? Op het laatst komt iedereen uit mijn geschiedenisklas er pas achter dat verbanden leggen en met bronnen werken hetgeen is waar het examen omdraait, heel het jaar krijgen we tentamens met alleen maar feiten leren, echt kut.


    Hoe kan je er pas zo laat achterkomen dat je dat moet doen op je examen? I mean, als je leraar dat niet verteld heeft is dat behoorlijk slecht.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Kairos schreef:
    (...)

    Hoger scoren hoeft niet perse. Het CE zal waarschijnlijk wel moeilijker zijn dan de SE's. De VS weet ik niet meer hoe het ging, de Republiek verschillende echt heel erg per vraag. Ik vind alleen 28 vragen bij geschiedenis best wel veel, dan heb je maar zo'n 6 minuten per vraag en dan moet je het antwoord haast gelijk al weten.


    Bij ons zijn de SE's zo gemaakt dat die moeilijker zijn dan de examens en ik heb altijd gehoord dat, dat op meerdere scholen was? En ja, ik vond het ook al zoveel vragen! Ik schrok er echt van hoor, 10 vragen per uur, jakkes. Ik ga dus, zoals ik eerder al zei, beginnen met het gedeelte over de VS en dan pas de Republiek en als ik iets niet direct weet/het geen belletje doet rinkelen sla ik het gewoon meteen over. Dat heeft me bij mijn vorige examens iig goed geholpen.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Lol, morgen heeft iedereen geschiedenis, behalve een deel van de VMBO'ers :p En getver, VMBO heeft maar twee uur, dus na een uur begint het geloop alweer -zucht- Hopelijk zit ik deze keer niet helemaal vooraan bij de WC, tafel met het papier en de inlevertafel én starende docenten.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Bij mij op school zitten de VWO'ers het verst bij de deur vandaan en de VMBO'ers het dichtstbij de deur, maar meestal ben ik toch zo gefocust op de toets dat ik niet door heb dat er mensen weg gaan.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Kairos schreef:
    Bij mij op school zitten de VWO'ers het verst bij de deur vandaan en de VMBO'ers het dichtstbij de deur, maar meestal ben ik toch zo gefocust op de toets dat ik niet door heb dat er mensen weg gaan.


    Wij zitten in rijen vanaf de deur naar achteren en dan van links naar rechts VMBO, HAVO, VWO ed. Wij zitten met 250 man, dus we zitten pittig dicht op elkaar. Ik heb één keer even bewust zitten luisteren en je hoort continue wel iemand zijn papier omslaan oid haha. Maar goed, dat geluk hebben wij niet.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Hoe gaat 't hier?


    26 - 02 - '16

    Wel goed, maar vrees voor morgen. IK hoop niet dat we zulke vragen krijgen:
    Door de Vietnamoorlog werd de rol van de Verenigde Staten als leider
    van de Westerse wereld ter discussie gesteld. ... Leg uit


    Daar ben ik slecht in. Bronnen (met name foto's/plaatjes) vind ik vaak veel makkelijker, omdat je er altijd wel iets uit kan halen.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    BastiIIe schreef:
    (...)

    Wij zitten in rijen vanaf de deur naar achteren en dan van links naar rechts VMBO, HAVO, VWO ed. Wij zitten met 250 man, dus we zitten pittig dicht op elkaar. Ik heb één keer even bewust zitten luisteren en je hoort continue wel iemand zijn papier omslaan oid haha. Maar goed, dat geluk hebben wij niet.


    Bij mij in de zaal zitten op sommige momenten ook ruim 250 mensen, maar de deur zit aan de zijkant ipv voorin de zaal.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered