• De stelling van deze week luidt:
    De traditie van witte bruidsjurken zou doorbroken moeten worden, het is ouderwets en de meeste bruiden hebben al lang geslachtsgemeenschap gehad met hun toekomstige partner.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Wat een titel.
    Neutraal. De bruiden mogen dragen wat ze willen, en als ze witte bruidsjurken mooi vinden dan moeten ze daar vooral voor gaan.
    Zelf zal ik nooit in het wit trouwen c:

    [ bericht aangepast op 25 mei 2014 - 3:12 ]


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Ik vind dat iedere bruid voor zichzelf moet beslissen in wat ze wilt trouwen. Ikzelf wil graag in een zachtroze/witte jurk trouwen die tot boven mijn knieën komt^^


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Smaken en culturen verschillen. Wat mij betreft is het dus hun volledig eigen keuze.

    Eens

    Ik vind het persoonlijk erg saai als mensen in het wit zijn. Maar als zij dat willen, mogen ze dat zeker doen.
    Maar het gaat meer om die traditie, daarvan vind ik dat die best gebroken mag worden. Want dan lijkt het mij best vervelend dat als iemand in een knalrode bruidsjurk komt dat dan raar is. Daarom houd ik zelf niet erg van die tradities en gewoonten, omdat het ervoor zorgt dat mensen doen wat "normaal" is, en het andere niet kunnen doen, omdat dat dan ongepast zou zijn. En daarbij dan de vraag: wie bepaald dat het ongepast is? Dat bepaald die traditie dus.

    Je mag wat mij betreft dus best in het wit, alleen moet het niet een traditie blijven.

    [ bericht aangepast op 25 mei 2014 - 7:23 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Hierover kunnen wij toch niet beslissen?
    Het is toch aan de bruid om dat te bepalen?
    Natuurlijk is het, wel leuk om witte jurkjes te dragen, maar geslachtsgemeenschap voor het huwelijk is echt al van alle tijden.
    Daar kan je ook gewoon niets aan veranderen.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik ben het met de stelling eens. De witte bruidsjurk is inderdaad ouderwets, want tegenwoordig zijn er mensen die op hun zestiende (of zelfs eerder) het bed in duiken met iemand.


    26 - 02 - '16

    Ik associeer de witte bruidsjurk eigenlijk niet met maagdelijkheid. Ik denk dat mensen gewoon voor een witte jurk kiezen, omdat het een traditie is die men nou eenmaal niet graag verbreekt. Ikzelf vind witte bruidsjurken hartstikke mooi, maar als een bruid ervoor kiest om een andere kleur aan te trekken, moet zij dat zelf weten. Het is immers haar trouwdag, en niet de mijne.
    Dus nee, ik ben het oneens met deze stelling. Het is aan de bruid om te beslissen welke jurk ze neemt, en daar heeft haar maagdelijkheid helemaal niets meer mee te maken.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Iedereen mag het zelf weten maar, ik vind het juist leuk/goed dat we een traditie moeten volgen.


    Live your live

    Videnda schreef:
    Ik associeer de witte bruidsjurk eigenlijk niet met maagdelijkheid. Ik denk dat mensen gewoon voor een witte jurk kiezen, omdat het een traditie is die men nou eenmaal niet graag verbreekt. Ikzelf vind witte bruidsjurken hartstikke mooi, maar als een bruid ervoor kiest om een andere kleur aan te trekken, moet zij dat zelf weten. Het is immers haar trouwdag, en niet de mijne.
    Dus nee, ik ben het oneens met deze stelling. Het is aan de bruid om te beslissen welke jurk ze neemt, en daar heeft haar maagdelijkheid helemaal niets meer mee te maken.

    Precies dit. Normen en waarden veranderen sowieso. Mensen hebben inderdaad vaak allamg seks gehad op het moment dat ze trouwen, dat betekent dus ook dat alleen de oudere generatie een witte jurk nog als teken van maagdelijkheid ziet en dat de vrouwen die nu een witte jurk dragen dat doen, omdat ze het mooi vinden of de traditie van een witte jurk niet willen breken. Het gaat dan om de witte jurk en niet om de ouderwetse gedachte erachter.


    Hamartia

    Videnda schreef:
    Ik associeer de witte bruidsjurk eigenlijk niet met maagdelijkheid. Ik denk dat mensen gewoon voor een witte jurk kiezen, omdat het een traditie is die men nou eenmaal niet graag verbreekt. Ikzelf vind witte bruidsjurken hartstikke mooi, maar als een bruid ervoor kiest om een andere kleur aan te trekken, moet zij dat zelf weten. Het is immers haar trouwdag, en niet de mijne.
    Dus nee, ik ben het oneens met deze stelling. Het is aan de bruid om te beslissen welke jurk ze neemt, en daar heeft haar maagdelijkheid helemaal niets meer mee te maken.


    Zou het niet beter kunnen zeggen.


    You are beautiful, you are love.

    Videnda schreef:
    Ik associeer de witte bruidsjurk eigenlijk niet met maagdelijkheid. Ik denk dat mensen gewoon voor een witte jurk kiezen, omdat het een traditie is die men nou eenmaal niet graag verbreekt. Ikzelf vind witte bruidsjurken hartstikke mooi, maar als een bruid ervoor kiest om een andere kleur aan te trekken, moet zij dat zelf weten. Het is immers haar trouwdag, en niet de mijne.
    Dus nee, ik ben het oneens met deze stelling. Het is aan de bruid om te beslissen welke jurk ze neemt, en daar heeft haar maagdelijkheid helemaal niets meer mee te maken.

    Wat maakt het uit? Het is niet verplicht om in het wit te trouwen.
    Oneens.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Pabu schreef:
    Wat maakt het uit? Het is niet verplicht om in het wit te trouwen.
    Oneens.


    • A dream is only a dream.. until you decide to make it real •

    Videnda schreef:
    Ik associeer de witte bruidsjurk eigenlijk niet met maagdelijkheid. Ik denk dat mensen gewoon voor een witte jurk kiezen, omdat het een traditie is die men nou eenmaal niet graag verbreekt. Ikzelf vind witte bruidsjurken hartstikke mooi, maar als een bruid ervoor kiest om een andere kleur aan te trekken, moet zij dat zelf weten. Het is immers haar trouwdag, en niet de mijne.
    Dus nee, ik ben het oneens met deze stelling. Het is aan de bruid om te beslissen welke jurk ze neemt, en daar heeft haar maagdelijkheid helemaal niets meer mee te maken.


    Pretty is just a pretty word.

    Enorme titel
    Iedereen mag zelf bepalen welke kleur trouwjurk ze draagt.
    Je hebt een partner en je gaat over een paar jaar trouwen.
    Natuurlijk ben je dan al een keer wat verder gegaan dan zoenen.
    Het is toch ook leuk als je kind bruidsmeisje kan zijn?
    Ik vind dat de kleur wit niet meer hoeft te laten zien dat je maagd bent, wit is gewoon een mooie kleur om in te trouwen.
    Alhoewel ik in roze of oranje wil trouwen ^^
    Dit is mijn mening.

    [ bericht aangepast op 26 mei 2014 - 16:03 ]


    You dare to gaze upon me?