• De stelling van deze week luidt:
    De traditie van witte bruidsjurken zou doorbroken moeten worden, het is ouderwets en de meeste bruiden hebben al lang geslachtsgemeenschap gehad met hun toekomstige partner.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Videnda schreef:
    Ik associeer de witte bruidsjurk eigenlijk niet met maagdelijkheid. Ik denk dat mensen gewoon voor een witte jurk kiezen, omdat het een traditie is die men nou eenmaal niet graag verbreekt. Ikzelf vind witte bruidsjurken hartstikke mooi, maar als een bruid ervoor kiest om een andere kleur aan te trekken, moet zij dat zelf weten. Het is immers haar trouwdag, en niet de mijne.
    Dus nee, ik ben het oneens met deze stelling. Het is aan de bruid om te beslissen welke jurk ze neemt, en daar heeft haar maagdelijkheid helemaal niets meer mee te maken.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Er 'moet' helemaal niks doorbroken worden, ik vind dat mensen zelf mogen kiezen wat ze aantrekken op hun bruiloft. Of een vrouw nou volgens de traditie in het wit trouwt of niet is geheel aan haar. Dat staat in de eenentwintigste eeuw denk ik wel los van haar maagdelijkheid. Bovendien wordt de traditie al vaak genoeg doorbroken: ik was vorig jaar op een bruiloft waar de bruid in het zwart trouwde en ze zag er prachtig uit (:


    "Remember, Red, hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies."

    Als ik eerlik mag zijn vindt ik witte bruidsjurken veel meer passen bij een bruiloft. Ook vind ik wel dat ze zelfd hun keuzes mogen maken welke kleur ze trouwen, als ik ooit ga trouwen ga ik in het wit dat vindt ik prachtig :)


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    Videnda schreef:
    Ik associeer de witte bruidsjurk eigenlijk niet met maagdelijkheid. Ik denk dat mensen gewoon voor een witte jurk kiezen, omdat het een traditie is die men nou eenmaal niet graag verbreekt. Ikzelf vind witte bruidsjurken hartstikke mooi, maar als een bruid ervoor kiest om een andere kleur aan te trekken, moet zij dat zelf weten. Het is immers haar trouwdag, en niet de mijne.
    Dus nee, ik ben het oneens met deze stelling. Het is aan de bruid om te beslissen welke jurk ze neemt, en daar heeft haar maagdelijkheid helemaal niets meer mee te maken.

    Helemaal mee eens

    Videnda schreef:
    Ik associeer de witte bruidsjurk eigenlijk niet met maagdelijkheid. Ik denk dat mensen gewoon voor een witte jurk kiezen, omdat het een traditie is die men nou eenmaal niet graag verbreekt. Ikzelf vind witte bruidsjurken hartstikke mooi, maar als een bruid ervoor kiest om een andere kleur aan te trekken, moet zij dat zelf weten. Het is immers haar trouwdag, en niet de mijne.
    Dus nee, ik ben het oneens met deze stelling. Het is aan de bruid om te beslissen welke jurk ze neemt, en daar heeft haar maagdelijkheid helemaal niets meer mee te maken.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Er moet niks doorbroken worden ... Vind ik
    Als iemand nou net wit mooi vind en heeft niks met die traditie , maar draagt het alleen omdat ze het mooi vind
    Wat is het probleem dan ?
    En maagdelijkheid voor de trouwerij is iets waar iemand zelf voor kiest ,dus weer een keuze waar iemand anders niks in te bepalen heeft

    Laat het zoals het is, jet zal toch niet veranderen

    Assassin schreef:
    Ik snap de stelling niet echt, aangezien de traditie al vaak genoeg doorbroken wordt. Er zijn genoeg mensen die jurken in een andere kleur kiezen, we leven niet in 1900 hoor.
    Haha precies, maar tegenwoordig zijn veel stellingen wel weer van die aard. Nuja iedereen recht op een mening zeker, al kan wat extra research in het begin nooit kwaad.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Als je gaat trouwen kiezen vrouwen tegenwoordig gewoon wat ze mooi vinden, de hele traditie van maagd zijn etc. Doet bijna niemand meer iets mee.


    True wisdom is knowing that you know nothing

    Videnda schreef:
    Ik associeer de witte bruidsjurk eigenlijk niet met maagdelijkheid. Ik denk dat mensen gewoon voor een witte jurk kiezen, omdat het een traditie is die men nou eenmaal niet graag verbreekt. Ikzelf vind witte bruidsjurken hartstikke mooi, maar als een bruid ervoor kiest om een andere kleur aan te trekken, moet zij dat zelf weten. Het is immers haar trouwdag, en niet de mijne.
    Dus nee, ik ben het oneens met deze stelling. Het is aan de bruid om te beslissen welke jurk ze neemt, en daar heeft haar maagdelijkheid helemaal niets meer mee te maken.


    comfort in c h a o s

    Yoko schreef:
    Eens

    Ik vind het persoonlijk erg saai als mensen in het wit zijn. Maar als zij dat willen, mogen ze dat zeker doen.
    Maar het gaat meer om die traditie, daarvan vind ik dat die best gebroken mag worden. Want dan lijkt het mij best vervelend dat als iemand in een knalrode bruidsjurk komt dat dan raar is. Daarom houd ik zelf niet erg van die tradities en gewoonten, omdat het ervoor zorgt dat mensen doen wat "normaal" is, en het andere niet kunnen doen, omdat dat dan ongepast zou zijn. En daarbij dan de vraag: wie bepaald dat het ongepast is? Dat bepaald die traditie dus.

    Je mag wat mij betreft dus best in het wit, alleen moet het niet een traditie blijven.


    Why so serious? :]

    Neutraal. Je mag dragen wat je wilt. Zelf zou ik wel graag in het wit trouwen, puur omdat ik mijn hele leven witte jurken ontwijk (omdat ik ze associeer met bruiloften. hmm.). Volgens mij draait het dragen van een witte jurk trouwens toch allang niet meer om maagdelijkheid.


    Intersectional feminist

    [ bericht aangepast op 25 mei 2014 - 20:18 ]


    Intersectional feminist

    Tsja. Zelf wil ik in een roze jurk trouwen (als ik ga trouwen) maar ik snap dat heel veel vrouwen een witte jurk aandoen. Dat is nou eennmaal een traditie die je niet snel zult kunnen veranderen.


    I'm dying, praying, bleeding and screaming. Am I too lost to be saved? ~ Evanescence - tourniquet

    Urie schreef:
    Wat een titel.
    Neutraal. De bruiden mogen dragen wat ze willen, en als ze witte bruidsjurken mooi vinden dan moeten ze daar vooral voor gaan.
    Zelf zal ik nooit in het wit trouwen c:


    Some people are art and do art at the same time

    Hahaha. Sorry, ik vind echt een rare stelling. Iedereen moet toch zelf weten in welke kleur zij trouwt? Er zijn tegenwoordig zat mensen die geen witte bruidsjurk hebben en diegene die dat wel doen, doen dat heus niet omdat ze willen laten zien dat ze maagd zijn.


    Every villain is a hero in his own mind.