• De stelling van deze week luidt:
    De traditie van witte bruidsjurken zou doorbroken moeten worden, het is ouderwets en de meeste bruiden hebben al lang geslachtsgemeenschap gehad met hun toekomstige partner.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Bruiden mogen zelf hun jurk kiezen. Als ze wit mooi vinden laat ze lekker in wit in trouwen.


    just sm:)e en the world smiles with you

    daydreamxX schreef:
    Bruiden mogen zelf hun jurk kiezen. Als ze wit mooi vinden laat ze lekker in wit in trouwen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Er zijn allerlei verschillende kleuren om in te trouwen tegenwoordig, zelfs niet eens meer per se in een jurk. Dus volgens mij is die traditie allang verbroken en als iemand in wit wil trouwen, waarom niet.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Videnda schreef:
    Ik associeer de witte bruidsjurk eigenlijk niet met maagdelijkheid. Ik denk dat mensen gewoon voor een witte jurk kiezen, omdat het een traditie is die men nou eenmaal niet graag verbreekt. Ikzelf vind witte bruidsjurken hartstikke mooi, maar als een bruid ervoor kiest om een andere kleur aan te trekken, moet zij dat zelf weten. Het is immers haar trouwdag, en niet de mijne.
    Dus nee, ik ben het oneens met deze stelling. Het is aan de bruid om te beslissen welke jurk ze neemt, en daar heeft haar maagdelijkheid helemaal niets meer mee te maken.


    wat was dit ookalweer

    Videnda schreef:
    Ik associeer de witte bruidsjurk eigenlijk niet met maagdelijkheid. Ik denk dat mensen gewoon voor een witte jurk kiezen, omdat het een traditie is die men nou eenmaal niet graag verbreekt. Ikzelf vind witte bruidsjurken hartstikke mooi, maar als een bruid ervoor kiest om een andere kleur aan te trekken, moet zij dat zelf weten. Het is immers haar trouwdag, en niet de mijne.
    Dus nee, ik ben het oneens met deze stelling. Het is aan de bruid om te beslissen welke jurk ze neemt, en daar heeft haar maagdelijkheid helemaal niets meer mee te maken.

    Helemaal mijn mening

    Oneens. Ik vind wit juist een hele mooie kleur voor ene bruidsjurk en zou ook in geen enkele andere kleur willen trouwen. Als je bijvoorbeeld een paarse bruidsjurk draagt, vind ik dat diegene minder op een bruid lijkt, omdat wit het standaard is, plus dat ik me zelf minder mooi zo voelen als ik niet in het wit zou trouwen. Naar mijn idee hoort dat zo, omdat het al heel lang zo is. Daarbij associeer ik een witte bruidsjurk niet met maagdelijkheid. Meer met liefde, feest en geluk. Zelf zou ik in echt in het wit trouwen, wat andere doen moeten ze zelf weten. Het is immers hun bruiloft!


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ondanks dat ik vind dat iedereen mag dragen wat zij willen op het gebied van trouwen (het is de bedoeling dat het de dag van je leven wordt en dat je niet gebonden bent aan iets onzinnigs als de kleur van een jurk), is de gedachte achter de witte jurk erg in de vergetelheid geraakt.
    Een witte jurk staat voor trouw, puurheid en maagdelijkheid. Vroeger mochten vrouwen geen geslachtsgemeenschap hebben voor het huwelijk, dit kon je dan terug zien in de jurk.

    Maar aangezien het wit in deze eeuw niet meer staat voor maagdelijkheid en het wit dus een andere betekenis heeft, is het op een manier ouderwets en op een andere manier enorm modern.

    Ik ben het dus oneens voor als het nog niet duidelijk was :')


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Oneens.
    En de redenen zijn hiervoor al ruimschoots opgenoemd.


    Tell me about it, stud.

    Ik vind dat de bruidsparen hier zelf in mogen bepalen. Het is niet verplicht om een witte jurk aan te hebben, en lang niet iedereen heeft dat meer. Ik denk dat de kleur niks meer met maagdelijkheid/reinheid meer heeft te maken, maar door die traditie is het gewoon zo gekomen dat er nu nog steeds in het wit getrouwd word. Ik vind het wel mooi (:


    Be Your Own Anchor

    Videnda schreef:
    Ik associeer de witte bruidsjurk eigenlijk niet met maagdelijkheid. Ik denk dat mensen gewoon voor een witte jurk kiezen, omdat het een traditie is die men nou eenmaal niet graag verbreekt. Ikzelf vind witte bruidsjurken hartstikke mooi, maar als een bruid ervoor kiest om een andere kleur aan te trekken, moet zij dat zelf weten. Het is immers haar trouwdag, en niet de mijne.
    Dus nee, ik ben het oneens met deze stelling. Het is aan de bruid om te beslissen welke jurk ze neemt, en daar heeft haar maagdelijkheid helemaal niets meer mee te maken.


    Tijd voor koffie.

    Videnda schreef:
    Ik associeer de witte bruidsjurk eigenlijk niet met maagdelijkheid. Ik denk dat mensen gewoon voor een witte jurk kiezen, omdat het een traditie is die men nou eenmaal niet graag verbreekt. Ikzelf vind witte bruidsjurken hartstikke mooi, maar als een bruid ervoor kiest om een andere kleur aan te trekken, moet zij dat zelf weten. Het is immers haar trouwdag, en niet de mijne.
    Dus nee, ik ben het oneens met deze stelling. Het is aan de bruid om te beslissen welke jurk ze neemt, en daar heeft haar maagdelijkheid helemaal niets meer mee te maken.


    Dit dus:)


    be gay do crimes

    Ik wist niet eens dat een witte jurk te maken had met maagdelijkheid? Ik denk dat de meeste gewoon een witte jurk kiezen omdat het traditie is maar als iemand anders een andere kleur wilt moet zij dat gewoon doen? Zolang degene die trouwt zichzelf maar prettig voelt in haar kleding.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Folklore schreef:
    (...)

    Zou het niet beter kunnen zeggen.


    Juist!


    Lang Leve Pizza

    Ongewoonlijk schreef:
    Smaken en culturen verschillen. Wat mij betreft is het dus hun volledig eigen keuze.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Videnda schreef:
    Ik associeer de witte bruidsjurk eigenlijk niet met maagdelijkheid. Ik denk dat mensen gewoon voor een witte jurk kiezen, omdat het een traditie is die men nou eenmaal niet graag verbreekt. Ikzelf vind witte bruidsjurken hartstikke mooi, maar als een bruid ervoor kiest om een andere kleur aan te trekken, moet zij dat zelf weten. Het is immers haar trouwdag, en niet de mijne.
    Dus nee, ik ben het oneens met deze stelling. Het is aan de bruid om te beslissen welke jurk ze neemt, en daar heeft haar maagdelijkheid helemaal niets meer mee te maken.


    not to spoil the ending, but everything is going to be okay —