• De stelling van deze week luidt:
    De traditie van witte bruidsjurken zou doorbroken moeten worden, het is ouderwets en de meeste bruiden hebben al lang geslachtsgemeenschap gehad met hun toekomstige partner.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ontzettend veel vrouwen trouwen niet meer in het wit. En daarnaast vind ik dat de bruid zelf moet kiezen in wat ze trouwt, het is tenslotte haar dag. Ik associeer het overigs toch niet met maagdelijkheid.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Volgens mij weet men nauwelijks dat het te maken heeft met maagdelijkheid. Het is gewoon een ding wat iedereen doet, alsof het dan meer een soort sprookje os of zo.
    Er zijn ook echt wel stellen die geen seks hebben gehad voor het huwelijk, dus past zo'n jurk wel.
    Een hele traditie afschaffen, vind ik dan ook overdreven, zeker omdat het niet verplicht is om het te doen. Mensen mowten het gewoon zelf weten. Daar heeft toch niemand last van?


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Mij kan het geen reet boeien of het koppel al seks 'nd shit heeft gehad voor hun huwelijk of als ze wit een mooie kleur vinden of juist niet, als ze maar een leuke dag hebben. (:

    [ bericht aangepast op 25 mei 2014 - 10:04 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Urie schreef:
    Wat een titel.
    Neutraal. De bruiden mogen dragen wat ze willen, en als ze witte bruidsjurken mooi vinden dan moeten ze daar vooral voor gaan.
    Zelf zal ik nooit in het wit trouwen c:


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Mensen noemen tegenwoordig alles zo snel ouderwets, het is toch leuk om tradities te hebben? Dat maakt een cultuur tot een cultuur, ik vind dat juist wel mooi/leuk.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik snap de stelling niet echt, aangezien de traditie al vaak genoeg doorbroken wordt. Er zijn genoeg mensen die jurken in een andere kleur kiezen, we leven niet in 1900 hoor.


    Your make-up is terrible

    Videnda schreef:
    Ik associeer de witte bruidsjurk eigenlijk niet met maagdelijkheid. Ik denk dat mensen gewoon voor een witte jurk kiezen, omdat het een traditie is die men nou eenmaal niet graag verbreekt. Ikzelf vind witte bruidsjurken hartstikke mooi, maar als een bruid ervoor kiest om een andere kleur aan te trekken, moet zij dat zelf weten. Het is immers haar trouwdag, en niet de mijne.
    Dus nee, ik ben het oneens met deze stelling. Het is aan de bruid om te beslissen welke jurk ze neemt, en daar heeft haar maagdelijkheid helemaal niets meer mee te maken.


    Ex astris, sciencia

    Videnda schreef:
    Ik associeer de witte bruidsjurk eigenlijk niet met maagdelijkheid. Ik denk dat mensen gewoon voor een witte jurk kiezen, omdat het een traditie is die men nou eenmaal niet graag verbreekt. Ikzelf vind witte bruidsjurken hartstikke mooi, maar als een bruid ervoor kiest om een andere kleur aan te trekken, moet zij dat zelf weten. Het is immers haar trouwdag, en niet de mijne.
    Dus nee, ik ben het oneens met deze stelling. Het is aan de bruid om te beslissen welke jurk ze neemt, en daar heeft haar maagdelijkheid helemaal niets meer mee te maken.


    En als ik ooit trouw, is het in het wit. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Oneens. Waarom zou je als niet-maagd zijnde niet zo'n mooie witte jurk mogen dragen? (krul)


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Het dragen van een witte bruidsjurk wordt al lang niet meer als teken van maagdelijkheid gezien, maar wordt bijna altijd gekozen omdat ze deze mooi vinden. Ik zie niet in waarom mensen geen witte bruidsjurk meer mogen dragen. Daarnaast is deze traditie al verschillende keren doorbroken.


    Take me to wonderland

    Ik vind dat de bruiden moeten kiezen wat ze zelf willen


    The best part of the day is comming home to a wagging tail <3

    Ik vind dat je het zelf mag beslissen! Ik vind een witte jurk wel mooi :)


    Treat people with kindness

    Assassin schreef:
    Ik snap de stelling niet echt, aangezien de traditie al vaak genoeg doorbroken wordt. Er zijn genoeg mensen die jurken in een andere kleur kiezen, we leven niet in 1900 hoor.

    Inderdaad.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Videnda schreef:
    Ik associeer de witte bruidsjurk eigenlijk niet met maagdelijkheid. Ik denk dat mensen gewoon voor een witte jurk kiezen, omdat het een traditie is die men nou eenmaal niet graag verbreekt. Ikzelf vind witte bruidsjurken hartstikke mooi, maar als een bruid ervoor kiest om een andere kleur aan te trekken, moet zij dat zelf weten. Het is immers haar trouwdag, en niet de mijne.
    Dus nee, ik ben het oneens met deze stelling. Het is aan de bruid om te beslissen welke jurk ze neemt, en daar heeft haar maagdelijkheid helemaal niets meer mee te maken.


    16 - 09 - '17

    Ik vind het dubbel. Er zijn al genoeg vrouwen én mannen die in rood of zwet trouwen of in heel fashionable kleren. De meeste vrouwen gaan voor wit, maar als je kijkt naar bruidsmode van de laatste jaren, is het enorm aan het veranderen. Vooral Vera Wang is een pionier op dat punt.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife