• De stelling van deze week luidt:
    De traditie van witte bruidsjurken zou doorbroken moeten worden, het is ouderwets en de meeste bruiden hebben al lang geslachtsgemeenschap gehad met hun toekomstige partner.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ze moeten het zelf weten ik ga in het wit of zwart trouwen:)


    tiptoe through the tulips...

    Ik vind dat iedereen het lekker zelf mag weten. Toch ga ik zelf waarschijnlijk wel voor wit, gewoon omdat ik dat mooi vind.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Dat is een beslissing die de bruid zelf maakt, ik ken iemand die is getrouwd met een rode jurk, ze verkopen niet voor niks alleen witte jurken.


    jemama

    Videnda schreef:
    Ik associeer de witte bruidsjurk eigenlijk niet met maagdelijkheid. Ik denk dat mensen gewoon voor een witte jurk kiezen, omdat het een traditie is die men nou eenmaal niet graag verbreekt. Ikzelf vind witte bruidsjurken hartstikke mooi, maar als een bruid ervoor kiest om een andere kleur aan te trekken, moet zij dat zelf weten. Het is immers haar trouwdag, en niet de mijne.
    Dus nee, ik ben het oneens met deze stelling. Het is aan de bruid om te beslissen welke jurk ze neemt, en daar heeft haar maagdelijkheid helemaal niets meer mee te maken.


    Precies dit.


    A person who never made a mistake never tried anything new

    Square schreef:
    Oneens. Wat mij betreft mogen mensen dragen wat ze willen, en volgens mij is er nog zo ongeveer niemand die de standaard witte bruidsjurk (die sowieso allang niet meer door iedere bruid gedragen wordt) nog met maagdelijkheid associeert. Dat is dus geen reden om "de traditie van witte bruidsjurken", in zoverre die überhaupt nog bestaat, te moeten doorbreken.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Als je in een witte jurk wil trouwen doe je dat.
    Maar als je in een spijkerbroek en oud Metallica shirt wil trouwen, dan doe je dat toch ook lekker?


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.