• De stelling van deze week luidt:
    De traditie van witte bruidsjurken zou doorbroken moeten worden, het is ouderwets en de meeste bruiden hebben al lang geslachtsgemeenschap gehad met hun toekomstige partner.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Oneens, dat mag je lekker zelf weten. Persoonlijk vind ik wit wel mooier.


    Alleen maar tranen van geluk

    Nou naar mijn mening is dat ALLANG door broken, kijk maar eens in een bruidswinkel... ik heb ze zelfs in het zwart gezien!!

    Maar ik denk dat heel veel vrouwen wit als de ultieme bruidsjurk zien dan voelen ze zich denk ik echt een prinses.


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Bruiden mogen inderdaad allemaal voor zichzelf beslissen, maar ik vindt wit wel een hele mooie kleur om in te trouwen die kleur staat iedereen en verder is het ook een mooie traditie vind ik zelff....

    Dat moet iedereen zelf weten maar ik persoonlijk vindt wit het mooiste


    chaos makes the muse

    Oneens, die is allang doorbroken. Tenminste, dat vind ik. Ik zie een witte bruidsjurk niet als een teken dat de bruid een maagd is. Ik zie het meer als traditie en dat de bruid blijkbaar een mooie kleur vind om in te trouwen. Er zijn genoeg bruidsjurken in andere kleuren, maar wit wordt (denk ik) nog steeds gezien als de ideale kleur om in te trouwen. Persoonlijk zou ik niet in een jurk trouwen die helemaal wit is, iedereen mag zelf beslissen wat zij mooi vind.


    Physics is awesome

    ONEENS!

    Wit is een traditie, en ik vind dat je die moet houden. Ik zou het best raar vinden als een bruid in een knalrode jurk ging trouwen. :|
    En dit heeft heeeel waarschijnlijk met mijn opvoeding te maken, en mijn geloof, maar het laatste deel van de stelling klopt naar mijn zin ook niet.
    Naar mijn mening is dit het deel dat je na je huwelijk doet. Dat hoort gewoon zo... :S

    Ik bedoel maar: Je bruiloft is van jou en je echtgenoot, NOG NIET VAN JE KIND!

    Mijn mening, mijn woorden.


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Indis schreef:
    ONEENS!

    Wit is een traditie, en ik vind dat je die moet houden. Ik zou het best raar vinden als een bruid in een knalrode jurk ging trouwen. :|
    En dit heeft heeeel waarschijnlijk met mijn opvoeding te maken, en mijn geloof, maar het laatste deel van de stelling klopt naar mijn zin ook niet.
    Naar mijn mening is dit het deel dat je na je huwelijk doet. Dat hoort gewoon zo... :S

    Ik bedoel maar: Je bruiloft is van jou en je echtgenoot, NOG NIET VAN JE KIND!

    Mijn mening, mijn woorden.

    Geslachtsgemeenschap =/= Een kind hebben.

    [ bericht aangepast op 27 mei 2014 - 21:49 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Nicosia schreef:
    (...)

    En als ik ooit trouw, is het in het wit. ^^


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Oberyn schreef:
    (...)
    Geslachtsgemeenschap =/= Een kind hebben.


    Yup. (cat)

    Nee. Je kan het ook veilig doen weet je.


    26 - 02 - '16

    Oneens. Wat mij betreft mogen mensen dragen wat ze willen, en volgens mij is er nog zo ongeveer niemand die de standaard witte bruidsjurk (die sowieso allang niet meer door iedere bruid gedragen wordt) nog met maagdelijkheid associeert. Dat is dus geen reden om "de traditie van witte bruidsjurken", in zoverre die überhaupt nog bestaat, te moeten doorbreken.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Indis schreef:
    ONEENS!

    Wit is een traditie, en ik vind dat je die moet houden. Ik zou het best raar vinden als een bruid in een knalrode jurk ging trouwen. :|
    En dit heeft heeeel waarschijnlijk met mijn opvoeding te maken, en mijn geloof, maar het laatste deel van de stelling klopt naar mijn zin ook niet.
    Naar mijn mening is dit het deel dat je na je huwelijk doet. Dat hoort gewoon zo... :S

    Ik bedoel maar: Je bruiloft is van jou en je echtgenoot, NOG NIET VAN JE KIND!

    Mijn mening, mijn woorden.


    Als ik het niet verkeerd zou vinden om zonder hun toestemming een foto te plaatsen, zou ik je nu een plaatje laten zien van mijn ouders op hun trouwdag. Mijn moeder droeg namelijk echt een heel erg knalrode jurk, ghehe. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ze mogen het zelf kiezen al hebben ze een regenboog jurk. Sommige wisselen het om de man in het wit en de vrouw in een zwarte jurk. Zelf zou ik een witte willen, misschien net een ander tintje maar ik zal niet in het rood trouwen :)

    Ik vind ook dat een bruid het zelf mag bepalen, maar ik vind een witte jurk persoonlijk mooier, voor mij zou dat meer een gevoel geven dat ik echt een bruid ben en als sommige gasten niet weten dat de bruid een andere kleur aandoet, zoals rood, dan zou het stom zijn als er gasten rondlopen in het rood vind ik :$

    Mij maakt het niks uit, ze moeten het zelf maar beslissen


    I'm cursed with the burning-stroopwafel-spell

    Videnda schreef:
    Ik associeer de witte bruidsjurk eigenlijk niet met maagdelijkheid. Ik denk dat mensen gewoon voor een witte jurk kiezen, omdat het een traditie is die men nou eenmaal niet graag verbreekt. Ikzelf vind witte bruidsjurken hartstikke mooi, maar als een bruid ervoor kiest om een andere kleur aan te trekken, moet zij dat zelf weten. Het is immers haar trouwdag, en niet de mijne.
    Dus nee, ik ben het oneens met deze stelling. Het is aan de bruid om te beslissen welke jurk ze neemt, en daar heeft haar maagdelijkheid helemaal niets meer mee te maken.


    If a writer falls in love with you, you can never die