• Al vele jaren lang moeten alle zestienjarigen een factie kiezen waarbij ze de rest van hun leven willen horen, er zijn vijf facties: Abnegation, Candor, Erudite, Amity en Dauntless. De dag voordat je mag kiezen maak je een test om uit te vinden bij welke factie je past. Maar dit jaar is het anders: de zestienjarigen moeten bij de factie komen die uit hun test kwam. Dat was de bedoeling tenminste, maar door een storing in de computers komt iedereen bij de verkeerde factie terecht. Ze weten niet meer wie de mensen zijn die Divergent zijn, dus worden de verkeerde vermoord. Een enorme chaos breekt uit.

    Ik zoek voor elke factie vier jongens en vier meiden. Al 8 zijn Divergent, dus geen mensen die Divergent zijn meer.

    ER ZIJN NOG ROLLEN BESCHIKBAAR

    Rollen:

    Dauntless:
    - Katharina Rosanna Hale -Divergent Foreverx
    - Rose Emely Jones -Amity Redrosex
    - Gabriëlle Catherina Poats -Erudite iyanu
    - Madeleine Witth -Divergent Foreverx

    - Sam Bailey -Dauntless osnapitsme
    - Jay Vecs -Dauntless KLAINEISBACK
    - Gereserveerd Silvanaa
    -


    Amity:
    - Florene Hannah Jylle -Dauntless Foreverx
    - Lynn June Bailey -Dauntless osnapitsme
    - Maya Dana Fedes -Amity KLAINEISBACK
    - Caitlin Halliwell -Amity HorseQuinsy

    - Evan Mehone -Amity Redrosex
    - Blaine James Russer -Candor iyanu
    - Tom Everett -Dauntless KLAINEISBACK
    -


    Erudite:
    - Olive Minde -Candor FlySky
    - Suzanna Romy Crowley -Divergent Foreverx
    - Vasilissa Lissa Sage -Erudite HorseQuinsy
    - Gereserveerd Silvanaa

    - Seth Henningtohn -Dauntless Redrosex
    - Julian Evans -Divergent candy2001
    -
    -


    Abnegation:
    - Ilona Silva Exta -Dauntless FlySky
    - Victoria Blaze Stoker -Dauntless DisneyDreams
    - Zara Hogan -Abnegation HorseQuinsy
    - Hanna Westfield -Divergent Foreverx

    - Tim Everett -Abnegation KLAINEISBACK
    -
    -
    -


    Candor:
    - Aloeway dawnse -Divergent candy2001
    - Julie Claire Jingle -Divergent Foreverx
    - Cecilia Liana Exta -Erudite FlySky
    - Reyna Sage -Abnegation HorseQuinsy

    - Callum Jones -Divergent candy2001
    - Louis Scarlett Johnsen -Dauntless iyanu
    -
    -


    Invullijst:
    Naam:
    Leeftijd:
    Oude factie:
    Nieuwe factie:
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Extra:
    Afbeelding:


    Inwijding:
    Abnegation:

    De inwijding van Abnegation bestaat uit drie fases:

    Fase een: Jezelf opofferen voor de ander is het belangrijkst, daarom krijg je simulaties met situaties waar je jezelf in kan opofferen. Je weet tijdens de simulatie dat je in een simulatie zit en daardoor is deze fase niet heel moeilijk. Fase een duurt een week lang.

    Fase twee: Als je fase een hebt gehaald kom je in fase twee, in deze fase moet je drie dagen lang de factielozen helpen. Je krijgt voor elke goede daad punten en die punten bepalen uiteindelijk of je door bent naar de volgende fase. Je moet om door te gaan minimaal honderdvijftig punten hebben.

    Fase drie: De overgebleven mensen gaan naar fase drie. In fase 3 moet je drie dagen in een kamer met spiegels zitten, elke keer dat je in de spiegel kijkt krijg je drie minpunten. De minpunten gaan van de punten af die je in fase 2 hebt gehaald. Uiteindelijk bepalen die punten wat voor werk je krijgt. In fase 3 vallen er geen mensen af.


    Erudite:

    Fase een: Iedereen krijgt een soort test. Waarin allerlei vragen gesteld worden, hiermee kunnen ze je intelligentie testen. Je word op alle onderdelen die je doet beoordeeld en het onderdeel waar je het hoogst op scoort. Daar kan je mee verder in fase twee. Scoor je voor een onderdeel onvoldoende lig je eruit.

    Fase twee: Het onderdeel waar je het hoogst op heb gescoord is fase een, ga je gebruiken in fase twee. Met dat onderdeel ga je een project maken. De opdracht zal gemaakt worden in duo's en er kunnen punten mee verdient worden. Scoor je onder de zeven? Dan lig je eruit.

    Fase drie: Bij deze opdracht kunnen ook weer punten verdient worden. Bij deze opdracht moet je zelf iets uitvinden. Ook deze opdracht mag in duo's gemaakt worden. Hoe hoger je totale puntenaantal hoe hoger je beroep word.


    Candor:

    Fase een: In fase een krijg je een cursus om te leren hoe je leugenaars 'ontmaskerd'. Na deze cursus moeten de andere aspiranten iets zeggen wat waar is en wat ze liegen, je krijgt punten voor de hoeveelheid die je goed hebt. Als je te weinig hebt dan val je af.

    Fase twee: Je moet een week lang een leugendetector hebben, elke keer dat je liegt krijg je een minpunt, dat gaat af van je punten van fase een. Als je meer dan tien keer hebt gelogen val je af. De score die je uiteindelijk hebt, bepalen welk werk je krijgt.

    Fase drie: In fase drie krijg je ht waarheidsserum ingespoten en dan mogen de anderen aspiranten je vragen stellen. In deze fase valt niemand af.

    Amity:

    Fase een: Je moet aardig tegen iedereen blijven ook al doen hun niet aardig tegen jou. Daarom mogen mensen gemene dingen tegen je zeggen en je moet aardig terug blijven. Als je te vaak niet aardig bent geweest moet je weg.

    Fase twee: Iedereen wordt in groepjes van drie verdeelt, je moet met je groepje een week lang een plantage gaan verzorgen. Degene die het het minst goed hebben gedaan vallen af.

    Fase drie: Je krijgt een probleem wat je moet oplossen met een ander groepje dan in fase twee. Wie het probleem het beste oplost en zonder geweld krijgt de meeste punten. Deze punten bepalen welk werk je krijgt.


    Afkomst en testuitslag:
    Afkomst

    Abnegation
    Seth Henningtohn
    Evan Mehone
    Zara Hogan
    Callum Jones

    Dauntless
    Victoria Blaze Stoker
    Dorian Enesy
    Gabriëlle Catherina Poats
    Vasilissa Lissa Sage
    Aloeway dawnse
    Florene Hannah Jylle

    Erudite
    Ilona Silva Exta
    Cecilia Liana Exta
    Louis Scarlett Johnsen

    Candor
    Rose Emely Jones
    Olive Minde
    Suzanna Romy Crowley
    Blaine James Russer

    Amity
    Katharina Rosanna Hale
    Julie Claire Jingle
    julian Evans


    Test uitslag

    Divergent.
    - Katharina Rosanna Hale.
    - Suzanna Romy Crowly.
    - Julian Evans.
    - Aloeway Dawnse.
    - Julie Claire Jingle.
    - Callum Jones.

    Amity.
    - Rose Emely Jones.
    - Evan Mehone.

    Eruditie.
    - Gabriëlle Catherina Poats.
    - Vasilissa Lissa Sage.
    - Cecilia Liana Exta.

    Dauntless.
    - Florene Hannah Jylle.
    - Seth Henningtohn.
    - Dorian Enesy.
    - Ilona Silva Exta.
    - Victoria Blaze Stoker.
    - Louis Scarlett Johnsen.

    Candor.
    - Blaine James Russer.
    - Olive Minde.

    Abnegation.
    - ..


    Regels:
    - Niet schelden en pesten
    - Je bemoeit je alleen met je eigen rol
    - Wanneer je een rol reserveert moet je hem binnen vier dagen invullen, anders wordt hij aan iemand anders gegeven

    [ bericht aangepast op 28 juni 2014 - 19:56 ]


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Oké zoals ik het zie ( vlug doorlezen) is iedereen in zijn / haar nieuwe afdeling, ik zal daar ook startenX

    Jac Vecs
    Ik ken Dauntless al en loop mee met de rest van diegenen die hier geboren zijn, Dauntless is donker, mysterieus en stoer, net als ik, ik ben eens benieuwd wat de broekies van dit jaar er vanaf gaan brengen, want Dauntless is hard, bikkelhard, zelfs als je er geboren bent.

    Maya Dana Fedes
    Ik kijk met grote ogen naar de velden die zich uitstrekken over het Amity gebied, het is hier zo groot en kleurrijk!
    Alles loopt door elkaar, heel wat anders dan het stipte erudite.
    Ik vraag me af of Emma ooit weg zal geraken van Erudite...


    You can't buy happiness, but you can buy books, and that's kind of the same thing

    Rose Emely Jones.


    We lopen met Four mee die aan zijn praatje begint.
    'Goed, we hebben dit jaar veel aspiranten zo te zien.' Hij kijkt wat rond in de groep. Drieëndertig aspiranten in totaal, het zijn er nooit zoveel. Ik weet haast zeker dat er iets niet klopt. Gewoon omdat Dauntless mijn laatste keus zou zijn, en ik ben niet de enige hier.
    'Goed voor jullie inwijding hebben we drie fases.' hij kijkt de groep rond, alsof hij ons keurt of zo iets.
    'Ook hebben we een klassement, sta je onder de rode lijn aan het einde van een fase? Dan lig je eruit.' Ik kijk verschrikt op.
    'Dat is ons niet verteld.' Ik kijk hem verontwaardigd aan. Hij trekt zijn wenkbrauwen op.
    'Hadden jullie een keuze dan?' geïrriteerd kijk ik naar de grond. Four gaat verder met zijn verhaal,
    'De eerste fase is het fysieke gedeelte, daar starten we morgen mee.' hij stopt even, en kijkt de groep rond.
    'En nu gaan we naar jullie kamer, en ja jullie slapen allemaal in één kamer.' Kath kijkt boos op.


    Some infinities ar bigger than other. -John Green. [Redrosex -> Solise.

    Katharina Rosanna Hale

    "En nu gaan we naar jullie kamer, en ja jullie slapen allemaal in één kamer." zegt Four. Ik kijk naar hem op.
    "Is er iets Kath?" vraagt hij met een opgetrokken wenkbrauw.
    "Nee niks" zeg ik vlug, iets te vlug. Hij geeft een slecht gevoel diep binnen in me, hij gaat er meteen van uit dat we er een probleem van maken om samen op een kamer te slapen. Hij loopt langzaam naar me toe. Op de dreigende manier. Hij komt achter me staan en fluistert:
    "Je kan het altijd zeggen als er iets is hé?" zegt hij en het bezorgd me koude rillingen.
    "Oke, dan gaan we nu naar jullie kamer" hij draait zich om en loopt weg. Hij heeft brede schouders, niet heel breed, maar gewoon gespierd breed. Hij loopt een gang in en doet een deur open. Ik kijk de kamer rond, het ruikt muf en is vochtig in de lucht. Ik kijk naar de bedden en kijk naar het matras wat bijna geen matras meer is omdat het zo dun is. Er ligt een grote hoop kleren in het midden van de zaal.
    "Omkleden ik zie jullie over drie minuten" en hij klapt de deur achter zich dicht. Een Erudite jongen loopt langzaam naar de hoop toe.
    "Wie heeft er maat XL?" vraag hij terwijl hij een zwarte jas omhoog houdt. Ik besluit het zelfde te doen en samen delen we de kleren uit. Uiteindelijk blijft er een maat S broek over, een maat S t-shirt en een veel te grote XL maat jas. Ik besluit het toch maar aan te trekken. De mouwen zijn vier slagen opgerold en volgens mij zie ik er belachelijk uit. Dan gaat de deur open.
    "Kom we gaan naar de eetzaal" zegt Four die de deur open houdt voor iedereen. Dan heeft hij toch een beetje aardigheid in zich. Ik loop als laatste door de deur en ik zie dat hij zijn glimlach niet kan onderdrukken wanneer hij mijn veel te grote jas ziet. Wanneer ik door de deur ben en richting de rest van de groep loop komt Four naast me lopen.
    "Ik regel wel een andere voor je" zegt hij.
    "Wat?" ik kijk hem vragend aan.
    "Een jas, ik regel wel een ander jas voor je"


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Rose Emely Jones.


    Na ons omgekleed te hebben lopen we naar de eetzaal. Ik plof naast Kath neer, verder komen er nog een Eruditie jongen en een Abnegation meisje bijzitten.
    'Dus..' ik kijk wat naar de tafel. Ik ben nooit goed geweest met nieuwe mensen leren kennen.
    'Nou, ik ben Kath, ik kom uit Amity en ik ben zestien, zoals iedereen hier.' Ze kijkt met een glimlach naar me. Van nu jij.
    'Goed, ik ben Rose, ik kom uit Candor er ben net zoals Kath zestien.' Zo praten we nog even door. De jongen heet Brandon en het meisje Selinde.
    'Rose kom je?' Kath kijkt me vragend aan. Oke dit is weer zo'n moment waarop ik me heel dom voel.
    'Waarheen?' Ik kijk haar vragend aan. Ze zucht.
    'Een tattoo laten zetten, kom nou!' Ik geef een knikje en loop achter haar aan. Eenmaal aan gekomen staat het grootste gedeelte van de groep daar al te wachten. Kath loopt helemaal vrolijk naar de plaats waar je een tattoo kan kiezen. Na zo'n tien minuten komt ze aangelopen en heeft er een gekozen.
    'Je mag heb zien als jijen ook een hebt gekozen.' Ik grinnik.
    'Tot zo dan maar'

    [ bericht aangepast op 17 juni 2014 - 21:37 ]


    Some infinities ar bigger than other. -John Green. [Redrosex -> Solise.

    Katharina Rosanna Hale

    Ik heb een tattoo van een duif omdat dat symbool staat voor vrijheid. Dat is het allerbelangrijkste vind ik. Heel klein op mijn pols zodat ik hem vaak kan zien en dan herinnerd wordt aan de vrijheid die ik heb en kan hebben. Ik loop naar Rose toe.
    "Ik heb er een, maar je mag hem pas zien als jij er ook een hebt genomen" zeg ik tegen haar. Ik loop naar de vrouw toe die tattoages zet en laat hem aan haar zien.
    "Ik wil hem graag hier" en ik wijs de plek aan waarop ik hem wil. Ze wijst me een stoel aan en pakt haar spullen.
    "Uit welke factie kom je?" Vraagt ze.
    "Uit Amity" ze kijkt verbaasd.
    "Dat komt niet vaak voor" zegt ze met een nadenkend gezicht.
    "Het komt ook niet vaak voor dat iemand naar je oude facie vraagt"

    [ bericht aangepast op 18 juni 2014 - 8:58 ]


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Hahahah nounou ze zijn allemaal niet op hun mondje gevallen zeg ^^
    Iemand van Amity die gezellig wilt doen?

    Jac Vecs
    Ik loop na het eten naar de tatoo shop, ik wilde ook eem tattoo om te vieren dat ik binnenkort officieel bij Dauntless zou horen weet je wel?
    Ik vind een tattoo van een ying- yang teken, gelijkheid en toch kracht, perfect, ik loop op een vrije tatoeëerder af :" deze graag. "
    Ik ontbloot mijn arm zodat de tattoo op mijn schouder geplaatst kan worden, en kijk rond, een meisje laat zo te zien haar eerste tattoo op haar pols zetten, ik heb de naam van mijn moeder, die door een 'ongeluk' van de kloof is 'gevallen ' op mijn rug dus ik weet dat het pijn kán doen, maar ja pijn is relatief.


    You can't buy happiness, but you can buy books, and that's kind of the same thing

    Florene Hannah Jylle

    We grond is bedekt onder de roze bloesemblaadjes die naar beneden zijn gevallen. Het is een lang pad met bomen aan de zijkant en takken met bloesem waardoor je nog net het sterrenlicht kan zien. Evan loopt stilletjes naast me en zegt niets, zoals hij in Abnegation gewend was. Een ander meisje wat luistert naar de naam Lynn loopt voor ons. Ze is redelijk klein en heeft een rond bleek gezicht. Ze draagt de kleuren van Candor, haar oude factie.
    "Gaat het een beetje met je?" vraagt Evan terwijl hij me met doordringende ogen aankijkt, ik adem diep in en proef bijna de geur van de bloemen.
    "Ja, het gaat wel" zeg ik terwijl ik diep in zijn ogen kijk en lichtjes zijn hand aanraak.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Maya Dana Fedes
    Ik verwonder me over de rozenblaadjes en enthousiast ga ik op een paar mensen af lopen:" Hoi, sorry voor het storen, maar wat is het mooi hier hé? Ik ben Maya, zijn jullie ook zo nerveus? Jullie lijken me wel aardig."
    Vriendelijk glimlachend kijk ik hen aan, het zijn een jongen en een meisje, ik hoop echt dat ik hen niet stoor, dat zou zo onbeleefd zijn van me.
    Ik ben nog steeds verwonderd hoe mooi het hier is, zoveel ruimte en ongelijkheden...


    You can't buy happiness, but you can buy books, and that's kind of the same thing

    Evan Mehone.


    Ik loop samen met Florene Amity door, op de grond liggen allemaal rozenblaadjes. Het geeft een soort sprookjesachtig effect.
    'Gaat het een beetje?' Ik kijk Florene bezorgd aan. Ze lijkt even om zich heen te kijken.
    'Ja gaat wel.' Als ze dat zegt raakt ze even met haar hand de mijne aan. Een tintelend gevoel schiet door mijn arm heen, en mijn wangen kleuren rood. Echt Florene heeft gewoon iets, iets waardoor ik bij haar wil zijn, iets waardoor ze bijzonder is.
    'Hoi, sorry voor het storen, maar wat is het hier mooi hé? Ik ben Maya, zijn jullie ook zo nerveus? Jullie lijken me wel aardig.' Een blond meisje is voor ons gesprongen. En kijkt ons nu met een glimlach aan.
    'Evan aangenaam.' ik glimlach terug. Florene komt naast me staan en kijkt wat onzeker naar het meisje.
    'Florene.' mompelt ze. Het meisje dat eerst voor ons stond komt er ook bij staan.

    [ bericht aangepast op 18 juni 2014 - 16:12 ]


    Some infinities ar bigger than other. -John Green. [Redrosex -> Solise.

    Katharina Rosanna Hale

    Nadat ik mijn tattoo heb laten zetten loop ik naar Rose toe, ze heeft een tattoo op haar hals van een kleine roos. Ze kijkt blij.
    "Hoe laat is het?" Vraag ik aan haar en ze kijkt op haar pols en dan gelijk weer omhoog wanneer ze beseft dat ze geen horloge heeft.
    "Het is negen uur" zegt Tom, de jongen die als derde heeft gesprongen terwijl hij bij ons komt staan.
    "Zullen we maar gaan?" Zeg ik tegen Rose. Ze knikt en we lopen de tattoo winkel uit. We komen aan bij de kloof en ik ga met mijn benen bungelend over de rand zitten en kijk naar het kolkende water beneden. Rose komt naast me zitten en zegt niets. Na een tijdje hoor ik voetstappen.
    "Jullie kunnen beter gaan slapen, morgen zware dag" zegt hij terwijl hij langsloopt. Ik besef dat hij wel gelijk heeft en op het moment dat ik iets wil zeggen vraagt Rose of we zullen gaan. Eenmaal bij de kamer aangekomen is iedereen er al.
    "Waar waren jullie?" Vraagt Selinde.
    "Ergens" zegt Rose wanneer ze besluit 'ons' plekje geheim te houden. Ik vind het fijn dat Rose er is, ze maakt het fijner. Ik ga op een bed zitten, waar wat kleren en een pyjama op liggen en ik trek de pyjama aan. Het is een groot t-shirt met een joggingbroek. Ik warm mijn koude voeten op onder de dekens en val langzaam in slaap.

    [ bericht aangepast op 18 juni 2014 - 17:17 ]


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Rose Emely Jones.


    Nieuwsgierig kijk ik tussen de tattoo's tot mijn ogen blijven hangen bij eentje. Het is een klein zwart roosje. Ik pak hem en loop naar een vrouw die tattoo's zet.
    'Ik wil deze.' ik leg de tattoo voor haar neer.
    'Waar?' Ze kijkt me vragend aan. Ik denk even na tot ik een besluit heb genomen.
    'In mijn hals.' Ik wijs de plek aan waar ik heb wil hebben. Na even wachten heeft ze hem op mijn hals gezet. Ik mompel een dankje en loop daarna weg.


    Some infinities ar bigger than other. -John Green. [Redrosex -> Solise.

    Katharina Rosanna Hale

    "Iedereen opstaan!" hoor ik Four's stem door de ruimte galmen, ik doe snel mijn ogen open en zie dat iedereen nog half slapend in zijn of haar bed ligt.
    "Ik zie jullie over drie minuten" zegt hij en de deur valt achter hem dicht. Ik ben de eerste die besluit om me te gaan aankleden en voel me een beetje ongemakkelijk door alle kijkende ogen. Ik zie dat er een nieuwe jas op mijn voeteneinde ligt en bedank Four in mijn gedachten. Ik trek de kleren snel aan en meerdere mensen beginnen mijn voorbeeld te volgen. Drie minuten later staan we allemaal aangekleed en wel op de plek waar Four ons had verwacht. Het is een grote zaal, met boksballen hangend aan het plafond en schietschijven op de muur. Er staan grote matten die een beetje lijken op een boksarena. Ik zie dat er geweren aan de muur hangen. Ik kijk naar een gedeelte wat er heel nieuw uitziet, het is een soort klimmuur die we vroeger ook in de speeltuin van Amity hadden maar dan is hij groter en steken er dingen uit die op messen lijken.
    "Hier begint jullie inwijding" zegt Four terwijl hij met zijn hand de zaal aanwijst.
    "Volg mij" hij keert zich om en loopt richting de hoek waar grote boksballen hangen. Hij pakt een lijstje uit zijn zak en leest het voor.
    "Hier beginnen de vijftiende tot en met de drieëndertigste springer" zegt hij
    "De eerste tot en met de vijftiende springer starten met de wapens" ik loop hem achterna met de vijftien mensen. Ik zie messen, pijlen, pijl en boog, geweren en nog veel meer en kijk er vol afschuw naar. Ik heb vroeger geleerd dat problemen niet op te lossen waren met geweld.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Maya Dana Fedes
    De jongen stelt zich voor als Evan en het meisje noemt Florene.
    "Mooie namen." zei ik eerlijk, ik heb het gevoel dat ze het niet erg vinden dat ik naast hen loop, ik probeer signalen te vinden die eventueel op irritatie of liegen zouden wijzen, ik wil echt niet tot last zijn en zeg dit ook even snel tegen de twee :" als eh jullie het lastig vinden dat ik bij jullie sta / loop mag je het gerust zeggen hé, eerlijk duurt t langst. "
    Ik kijk naar de volle maan, toch mooi hoe de natuur evolueert eigenlijk, ik ben blij dat ik in Amity zit of toch toelatingstesten ga doen, maar ik mis Emma nu al.


    You can't buy happiness, but you can buy books, and that's kind of the same thing

    Florene Hannah Jylle

    "Florene" zeg ik zacht tegen het blonde meisje.
    "Mooie namen" zegt ze opgewekt terwijl ze met serieuze ogen naar onze gezichten kijkt. Ik knik als bedankje.
    "Als eh... als jullie het lastig vinden dat ik bij jullie loop mag je het gerust zeggen hé, eerlijk duurt het langst" zegt ze bezorgd, ze doet me een beetje denken aan iemand uit Abnegation maar ze komt uit Erudite. Ze kijkt omhoog en ik doe het zelfde, ik zie de stralende volle maan. Iedereen ziet de zelfde maan, dan zijn we toch een beetje met zijn allen verbonden.
    "Nee natuurlijk is het niet erg" zegt Evan. Ik knik als bevestiging en zie hoe een man naar voren loopt. Een van de afgevaardigden van Amity.
    "Welkom, welkom nieuwe leden. De factie verwelkomt jullie hartelijk" zegt hij met een zachte stem.
    "Zoals elk jaar hebben we dit jaar weer een inwijding" daar had ik nog helemaal niet aan gedacht, haal ik de inwijding van Amity wel.
    "De inwijding bestaat uit drie fases" net zoals in Dauntless.
    "We beginnen morgen met de eerste fase, maar ik stel jullie gerust het is niet heel moeilijk" zegt hij me een kalme stem.
    "Jullie mogen nu gaan slapen, Johanna begeleidt jullie naar jullie kamers" we lopen de vrouw achterna die een groot litteken over haar gezicht heeft lopen achterna en komen in een brede gang met een zacht tapijt. Het zijn heel veel deuren.
    "Op elke kamer slapen drie personen" zegt Johanna.
    "Op de muur hangt de lijst met de groepjes" ik kijk op de lijst en zie dat ik bij Lynn en Maya op de kamer lig. Ik loop naar kamer 3 en kijk rond. Er staan drie bedden, tegen elke muur een. Het tapijt is bloedrood en het ruikt er licht naar rozen. Ik doe een deur open en zie een elegante badkamer. Dit is zo anders dan Dauntless, maar ik vind het wel fijn.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Maya Dana Fedes
    Ze vinden het niet erg en al snel komen we bij een Amity verantwoordelijke, die ons al snel naar onze kamers brengen, volgens de lijst slaAP ik met Florene en een zekere Lynn op de kamer, gezellig!
    Ik ben doodzenuwachtig voor de proeven, ik loop de kamer in waar ik moet zijn en zie dat Florene er al is.
    "Gezellig, zijn we kamergenootjes, " zeg ik vrolijk, en laat me op een bed neervallen.
    "De bedden zijn goedgekeurd." grijns ik, en begin te woelen, ik ben benieuwd en ga al snel verder op verkenningstocht, we hebben een eigen badkamer?! Coool!
    Meteen zoek ik uit hoe alles werkt, waarna ik zeiknat de kamer uitkom:" de douche heeft massagestralen. "
    Even kijken of ik andere kleren kan verkrijgen, de mijne plakken aan mn lijf.


    You can't buy happiness, but you can buy books, and that's kind of the same thing