• Al vele jaren lang moeten alle zestienjarigen een factie kiezen waarbij ze de rest van hun leven willen horen, er zijn vijf facties: Abnegation, Candor, Erudite, Amity en Dauntless. De dag voordat je mag kiezen maak je een test om uit te vinden bij welke factie je past. Maar dit jaar is het anders: de zestienjarigen moeten bij de factie komen die uit hun test kwam. Dat was de bedoeling tenminste, maar door een storing in de computers komt iedereen bij de verkeerde factie terecht. Ze weten niet meer wie de mensen zijn die Divergent zijn, dus worden de verkeerde vermoord. Een enorme chaos breekt uit.

    Ik zoek voor elke factie vier jongens en vier meiden. Al 8 zijn Divergent, dus geen mensen die Divergent zijn meer.

    ER ZIJN NOG ROLLEN BESCHIKBAAR

    Rollen:

    Dauntless:
    - Katharina Rosanna Hale -Divergent Foreverx
    - Rose Emely Jones -Amity Redrosex
    - Gabriëlle Catherina Poats -Erudite iyanu
    - Madeleine Witth -Divergent Foreverx

    - Sam Bailey -Dauntless osnapitsme
    - Jay Vecs -Dauntless KLAINEISBACK
    - Gereserveerd Silvanaa
    -


    Amity:
    - Florene Hannah Jylle -Dauntless Foreverx
    - Lynn June Bailey -Dauntless osnapitsme
    - Maya Dana Fedes -Amity KLAINEISBACK
    - Caitlin Halliwell -Amity HorseQuinsy

    - Evan Mehone -Amity Redrosex
    - Blaine James Russer -Candor iyanu
    - Tom Everett -Dauntless KLAINEISBACK
    -


    Erudite:
    - Olive Minde -Candor FlySky
    - Suzanna Romy Crowley -Divergent Foreverx
    - Vasilissa Lissa Sage -Erudite HorseQuinsy
    - Gereserveerd Silvanaa

    - Seth Henningtohn -Dauntless Redrosex
    - Julian Evans -Divergent candy2001
    -
    -


    Abnegation:
    - Ilona Silva Exta -Dauntless FlySky
    - Victoria Blaze Stoker -Dauntless DisneyDreams
    - Zara Hogan -Abnegation HorseQuinsy
    - Hanna Westfield -Divergent Foreverx

    - Tim Everett -Abnegation KLAINEISBACK
    -
    -
    -


    Candor:
    - Aloeway dawnse -Divergent candy2001
    - Julie Claire Jingle -Divergent Foreverx
    - Cecilia Liana Exta -Erudite FlySky
    - Reyna Sage -Abnegation HorseQuinsy

    - Callum Jones -Divergent candy2001
    - Louis Scarlett Johnsen -Dauntless iyanu
    -
    -


    Invullijst:
    Naam:
    Leeftijd:
    Oude factie:
    Nieuwe factie:
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Extra:
    Afbeelding:


    Inwijding:
    Abnegation:

    De inwijding van Abnegation bestaat uit drie fases:

    Fase een: Jezelf opofferen voor de ander is het belangrijkst, daarom krijg je simulaties met situaties waar je jezelf in kan opofferen. Je weet tijdens de simulatie dat je in een simulatie zit en daardoor is deze fase niet heel moeilijk. Fase een duurt een week lang.

    Fase twee: Als je fase een hebt gehaald kom je in fase twee, in deze fase moet je drie dagen lang de factielozen helpen. Je krijgt voor elke goede daad punten en die punten bepalen uiteindelijk of je door bent naar de volgende fase. Je moet om door te gaan minimaal honderdvijftig punten hebben.

    Fase drie: De overgebleven mensen gaan naar fase drie. In fase 3 moet je drie dagen in een kamer met spiegels zitten, elke keer dat je in de spiegel kijkt krijg je drie minpunten. De minpunten gaan van de punten af die je in fase 2 hebt gehaald. Uiteindelijk bepalen die punten wat voor werk je krijgt. In fase 3 vallen er geen mensen af.


    Erudite:

    Fase een: Iedereen krijgt een soort test. Waarin allerlei vragen gesteld worden, hiermee kunnen ze je intelligentie testen. Je word op alle onderdelen die je doet beoordeeld en het onderdeel waar je het hoogst op scoort. Daar kan je mee verder in fase twee. Scoor je voor een onderdeel onvoldoende lig je eruit.

    Fase twee: Het onderdeel waar je het hoogst op heb gescoord is fase een, ga je gebruiken in fase twee. Met dat onderdeel ga je een project maken. De opdracht zal gemaakt worden in duo's en er kunnen punten mee verdient worden. Scoor je onder de zeven? Dan lig je eruit.

    Fase drie: Bij deze opdracht kunnen ook weer punten verdient worden. Bij deze opdracht moet je zelf iets uitvinden. Ook deze opdracht mag in duo's gemaakt worden. Hoe hoger je totale puntenaantal hoe hoger je beroep word.


    Candor:

    Fase een: In fase een krijg je een cursus om te leren hoe je leugenaars 'ontmaskerd'. Na deze cursus moeten de andere aspiranten iets zeggen wat waar is en wat ze liegen, je krijgt punten voor de hoeveelheid die je goed hebt. Als je te weinig hebt dan val je af.

    Fase twee: Je moet een week lang een leugendetector hebben, elke keer dat je liegt krijg je een minpunt, dat gaat af van je punten van fase een. Als je meer dan tien keer hebt gelogen val je af. De score die je uiteindelijk hebt, bepalen welk werk je krijgt.

    Fase drie: In fase drie krijg je ht waarheidsserum ingespoten en dan mogen de anderen aspiranten je vragen stellen. In deze fase valt niemand af.

    Amity:

    Fase een: Je moet aardig tegen iedereen blijven ook al doen hun niet aardig tegen jou. Daarom mogen mensen gemene dingen tegen je zeggen en je moet aardig terug blijven. Als je te vaak niet aardig bent geweest moet je weg.

    Fase twee: Iedereen wordt in groepjes van drie verdeelt, je moet met je groepje een week lang een plantage gaan verzorgen. Degene die het het minst goed hebben gedaan vallen af.

    Fase drie: Je krijgt een probleem wat je moet oplossen met een ander groepje dan in fase twee. Wie het probleem het beste oplost en zonder geweld krijgt de meeste punten. Deze punten bepalen welk werk je krijgt.


    Afkomst en testuitslag:
    Afkomst

    Abnegation
    Seth Henningtohn
    Evan Mehone
    Zara Hogan
    Callum Jones

    Dauntless
    Victoria Blaze Stoker
    Dorian Enesy
    Gabriëlle Catherina Poats
    Vasilissa Lissa Sage
    Aloeway dawnse
    Florene Hannah Jylle

    Erudite
    Ilona Silva Exta
    Cecilia Liana Exta
    Louis Scarlett Johnsen

    Candor
    Rose Emely Jones
    Olive Minde
    Suzanna Romy Crowley
    Blaine James Russer

    Amity
    Katharina Rosanna Hale
    Julie Claire Jingle
    julian Evans


    Test uitslag

    Divergent.
    - Katharina Rosanna Hale.
    - Suzanna Romy Crowly.
    - Julian Evans.
    - Aloeway Dawnse.
    - Julie Claire Jingle.
    - Callum Jones.

    Amity.
    - Rose Emely Jones.
    - Evan Mehone.

    Eruditie.
    - Gabriëlle Catherina Poats.
    - Vasilissa Lissa Sage.
    - Cecilia Liana Exta.

    Dauntless.
    - Florene Hannah Jylle.
    - Seth Henningtohn.
    - Dorian Enesy.
    - Ilona Silva Exta.
    - Victoria Blaze Stoker.
    - Louis Scarlett Johnsen.

    Candor.
    - Blaine James Russer.
    - Olive Minde.

    Abnegation.
    - ..


    Regels:
    - Niet schelden en pesten
    - Je bemoeit je alleen met je eigen rol
    - Wanneer je een rol reserveert moet je hem binnen vier dagen invullen, anders wordt hij aan iemand anders gegeven

    [ bericht aangepast op 28 juni 2014 - 19:56 ]


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Vasilissa Lissa Sage

    "Denk jij dat je de inwijding kan halen?", vraagt Suzanna
    "Misschien, ik zie wel", antwoord ik, maar eigenlijk ben ik best wel bang dat ik ga falen, dat ik te dom ben en factieloos wordt.
    In stilte werken we door tot de boeken zijn opgeruimd, maar het mocht natuurlijk niet zo zijn, want ik struikel en bots tegen de kast op.
    Snel deins ik we terwijl de kast gevaarlijk staat te wiebelen.
    "Oeps", mompel ik.
    Ik ga terug naar de kast en gebaar Suzanna mee te helpen de kast stil te zetten.
    Het lukt gelukkig wel en op een paar gevallen boeken na is er niks ernstigs.
    Ik raap ze snel op en dump ze weer in de kast.
    "Denk jij dat je de inwijding haalt", vraag ik aan Suzanna, terug komend op het gesprek van net.


    be gay do crimes

    Suzanna Romy Crowley

    "Misschien, ik weet het niet. Ik zou niet weten of, als ik de inwijding haal, ik hier wil blijven. Of ik hier gelukkig wordt" ik pak langzaam boeken op en zet de boeken recht die Vasilissa helemaal niet netjes niet heel netjes in de kast heeft gedumpt gezet.
    "Het ligt aan jezelf of je gelukkig wordt, je hebt daar geen omgeving voor nodig. Het speelt wel een rol maar uiteindelijk kan je zelf je keuzes maken. Kiezen welke fout je begaat en welke overwinning je viert" en ik vind dat ze gelijk heeft. Wanneer alle boeken in de kast staan hoor ik iemand op de deur kloppen.
    "Ik doe wel open" zeggen Vasilissa en ik allebei tegelijkertijd. We lachen even en uiteindelijk sta ik op om de deur open te doen. Het is Julian.
    "Hey" zegt hij terwijl hij een beetje nonchalant in de deur opening staat.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Julian Evans (sorry voor de one-liner, maar ik heb geen idee of je met Julian zou willen wandelen)

    'Hey' zeg ik. 'Zou ik misschien een wandeling met je mogen maken?' vraag ik, terwwijl ik voel dat ik rood word.


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Suzanna Romy Crowley

    "Zou ik misschien een wandeling met je mogen maken?" vraagt hij op een Gentleman manier en hij wordt een beetje rood. Het ziet er schattig uit.Ik kijk even naar Vasilissa. Ze glimlacht.
    "Ja, hoor" zeg ik met een kleine lach op mijn gezicht.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Julian Evans

    Als ik samen met Suzanna over de paden loop, door het aangelegde bos in eruditie, merk ik dat Suzanna naar mij kijkt. 'Wat is er?' vraag ik aan haar, terwijl ik haar aankijk. 'Euh...waarom heb je dat litteken?' vraagt ze. Ik slik. 'Je wil het niet weten' antwoord ik zacht, terwijl ik mijn blik afwend en naar de grond kijk. 'Jawel, Julian, wat is er gebeurd?' zegt ze, terwijl ze wijdsbeens voor me gaat staan en mij tegen houd. 'Ik....ik....' zeg ik, terwijl ik naar de neuzen van mijn schoenen kijk. Ik adem diep in. 'Ik...Ik....dat litteken...Is gekomen door...een...een...mes, en meer wil ik er niet over zeggen, of wil jij t verder weten?'' zeg ik terwijl ik haar aankijk


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Suzanna Romy Crowley

    "Je hoeft het niet te vertellen als je het niet wilt maar het kan opluchten" ik zie hem zorgelijk kijken ik pak zijn arm vast.
    "Ik zou het graag willen weten"

    [ bericht aangepast op 27 juni 2014 - 21:16 ]


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Julian Evans


    'Ik was uit op school, en ik moet altijd een eind lopen richting de bushalte voor Amity. Maar ik wist een sluiproute, en die nam ik. Daar zag ik hoe 2 mensen uit Dauntless iemand uit Candor bedreigden. Ik zei er wat van, maar toen ze niet weggingen, Gaf ik 1 van die gasten een duw. Hij viel en brak zijn arm. Ze renden weg, en die ander, zonder gebroken arm, riep dat ik moest uitkijken. Ik dacht daar niet over na. De volgende dag ging ik weer door het steegje, en toen werd ik tegen een muur geduwd, uit het niets. Het waren die gasten weer, en deze keer hadden ze een mes bij zich. Ze sneden op de plek waar ik nu mijn litteken heb. Ze wouden hetzelfde bij mijn borstkas doen, maar toen kwamen er een groepje van 7 factieloze vrouwen aan, en renden ze weg. Ik heb indirect mijn leven aan dat groepje te danken, want anders was ik nu dood' zeg ik, terwijl ik tranen in mijn ogen voel opkomen. 'En wat is er met die jongens gebeurd?' vraagt ze. 'Factieloos geworden' antwoord ik, terwijl ik een eenzame traan over mijn wang voel rollen.


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Suzanna Romy Crowley

    "Hee, rustig" ik streel zijn wang.
    "Het komt echt wel goed" fluister ik en hij begint harder te huilen en zonder erover na te denken druk ik een kus op zijn lippen.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Tim Everett
    Ik liep door de straten van Abnegation, maar er miste iets, en ik wist wat het was, mijn tweelingbroer...
    Terwijl ik bij onze ouders bleef, was hij weg.
    Tom had me eerlijk toevertrouwd dat Dauntless zijn test uitslag was, maar hij had voor Amity gekozen, om mij te sparen, hij had zich aangepast voor mij, je zag dus wel dat hij van Abnegation kwam...
    Damn, ik miste hem nu al!

    Tom Everett
    "Hoe durf je me zo in de steek te laten?!" schreeuwde mijn broer, ik schrok en begon te stotteren :" Timmy, je weet dat abnegation niets voor mij is."
    "Je bent verdomme m'n tweelingbroer, twins en bloedbroeders! Hoe kan je me zo in de steek laten?!"
    "Tim kalmeer, alsjeblieft, je bent vreemd!"
    "Tom." mijn broer begon te huilen en sloeg gefrustreerd met zijn vuisten tegen mijn borstkas.
    "Rustig. Rustig. Tim." Mijn broer leek weer tot zichzelf te komen en vervaagde, ik werd wakker in de teststoel bij Amity.


    Jac Vecs
    Ik prikte verveeld in mijn eten, ik had een flinke mep op m'n oog gehad bij het laatste gevecht, ruw scheurde ik een stuk vlees van mijn burger, en keek rond, zaten er interesante meiden hier dichtbij?
    Ik besloot straks naar de trainingszaal te gaan om toch nog wat te trainen, blauwe ogen waren stoer, maar knap vervelend.

    [ bericht aangepast op 27 juni 2014 - 19:14 ]


    You can't buy happiness, but you can buy books, and that's kind of the same thing

    Julian Evans

    Als ze haar lippen weer van die van mij wil halen, trek ik haar weer naar mij toe. 'Dankje' fluister ik in haar oor, terwijl haar haar tegen mijn gezicht kietelt. Ik blijf een tijdje met haar in een omhelzing staan. Dan laten we elkaar los. Ik glimlach verlegen. Ik steek mijn hand uit, en ze legt die van haar erin. en zo lopen we, in een aangenamen stilte, naar het aspiranten gebouw terug.


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Vasilissa Lissa Sage

    Als we alle boeken eindelijk netjes in de kast hebben gezet, wordt er op de deur geklopt.
    "Ik doe wel open", zeggen Suzanna en ik op precies hetzelfde moment.
    We beginnen te lachen. Toen we uitgelachen waren stond Suzanna op en ze liep naar de deur.
    Ik keek ondertussen maar de boeken en koos een over paarden. Het was geen leerboek en dat verbaasde me nogal.
    Ik ging in de deuropening staan en zag Suzanna een beetje twijfelen.
    Ze keek om naar mij en ik lachte naar haar.
    Blijkbaar snapte ze dat ik het niet erg vond even alleen te zijn.
    Toen Suzanna en een jongen die ze leek te kennen weg waren kleedde ik me snel om.
    Ik deed een jurkje aan.
    Daarna liep ik naar mijn bed, plofte erop neer en begon te lezen.


    be gay do crimes

    Hanna Westfield

    Ik ga zitten naast een jongen die ook aspirant is.
    "Wie ben jij?" vraag ik meteen. Hij heeft eerst niet door dat ik het aan hem vraag.
    "Ohw, ik ben Tim Everett" hij geeft me geen hand, geen aanrakingen natuurlijk.
    "Hanna Westfield" ik kijk naar het bord met eten wat voor me staat. Echt harkenvoedsel. Ik schuif een hap op mijn vork, en kijk er vol afschuw naar.
    "Het valt wel mee" zegt Tim. Ik kijk met een opgetrokken wenkbrauw naar hem.
    "Het eten" grinnikt hij om mijn gezicht en hierdoor weet ik dat hij niet uit Abnegation komt. Ik kom uit wel het tegenovergestelde van Abnegation, Dauntless. Mensen gaven me ook rare blikken toen mijn naam werd opgenoemd op de lijst. Gelukkig is er nog iemand uit Dauntless, Victoria. Ik kijk rond in de zaal waar iedereen stil zit en geen geluid maakt, zo'n stilte die ook wel weer fijn voelt maar die ik niet gewend ben. Er komt een Abnegation meisje voor me zitten, een aspirant die echt uit Abnegation komt.
    "Hey" zeg ik tegen haar en ze kijkt een beetje raar naar me.
    "Hallo" ze stopt een hap in haar mond en eet het langzaam op. Victoria komt ook bij ons zitten, ik schenk haar een kleine glimlach. We hadden het allebei wel naar onze zin in Dauntless. Ik vond het geweldig, het avontuur wat je kon beleven, maar er zijn ook slechte kanten aan, ik ben mijn ouders verloren. Ik ben er nu wel overheen, dat is tenminste wat ik denk. Ik woonde bij vrienden van mijn ouders, ik hield wel van ze maar ik kan niet zeggen dat ik ze ook echt ga missen.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Suzanna Romy Crowley

    Wanneer we bijna bij het aspiranten gebouw zijn trek ik aan Julians hand.
    "Wat is er?" vraagt hij.
    "Ik wil je iets laten zien" zeg ik tegen hem terwijl ik richting de plek loop die ik wil laten zien. De bomen verdwijnen en maken plaats voor een heuvelachtig landschap, ik zie het hek in de verte. Het hek waarvan ik het gevoel heb dat hij ons meer binnen houdt dan beschermt voor dingen van buiten. Ik loop de heuvel op en ik hoor Julian achter me aan komen. Ik zie de zon naar beneden gaan.
    "Hoe weet je van deze plek?" fluistert hij tegen mij.
    "Ik weet alles toch?" grinnik ik en hij zoent me weer.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Caitlin Halliwell

    Ik was als een van de laatsten bij Amity ingedeeld.
    Ik was gewoon met de groep mee gegaan en me een beetje afzijdig gehouden, bang dat ze me niet aardig zouden vinden.
    Op de eerste dag van de eerste fase ben ik best wel zenuwachtig.
    Wat nou als ik de test niet haal? Als iedereen in de zaal is moet iedereen op een stoel gaan zitten.
    Ik zit bij een vrouw met de typerende rood-gele kleren.
    Ik krijg een spuitje en alles wordt zwart.
    Na een tijdje trekt het zwarte weg en sta ik in een groen veldje.
    Voor me staat een man.
    Hij staart me woedend aan, ook al heb ik geen idee waarom.
    "Je bent hartstikke dom! Helemaal niks waard!", schreeuwt hij naar me.
    "Meneer, wat heb ik verkeerd gedaan?", vraag ik hem verbaasd.
    "Je bent nutteloos! De wereld is beter af zonder jou.", zegt hij als antwoord.
    "Ehm, sorry meneer, maar ik vind dat u wel wat aardiger kunt doen tegen andere mensen. Zo krijgt u niet veel vrienden", probeer ik aardig te zeggen.
    Volgens mij lukt het wel aardig, want de man lijkt te bedaren.
    Alles wordt weer zwart en langzaam wordt ik wakker.
    De vrouw lacht me toe en zegt dat ik mag gaan. Ik loop naar de kantine, want het is inmiddels al één uur.
    In de kantine aangekomen loop ik naar het eten toe.
    Ik pak een bord en doe er van alles op.
    Ik ga aan een tafel zitten en begin gewoon maar wat te eten, wachtend tot er meer mensen komen.


    be gay do crimes

    Zara Hogan

    In de kantine aangekomen haal ik wat eten en ik ga tegenover een meisje zitten.
    "Hey", zegt ze.
    Ik kijk even raar -meestal praten we niet tijdens het eten- en mompel dan hallo terug.
    Zwijgend eet ik mijn eten op. Tijdens het eten komt er nog een meisje bij ons zitten.
    Volgens mij zat ik ook bij haar in het halletje.

    [ bericht aangepast op 27 juni 2014 - 21:02 ]


    be gay do crimes