• Al vele jaren lang moeten alle zestienjarigen een factie kiezen waarbij ze de rest van hun leven willen horen, er zijn vijf facties: Abnegation, Candor, Erudite, Amity en Dauntless. De dag voordat je mag kiezen maak je een test om uit te vinden bij welke factie je past. Maar dit jaar is het anders: de zestienjarigen moeten bij de factie komen die uit hun test kwam. Dat was de bedoeling tenminste, maar door een storing in de computers komt iedereen bij de verkeerde factie terecht. Ze weten niet meer wie de mensen zijn die Divergent zijn, dus worden de verkeerde vermoord. Een enorme chaos breekt uit.

    Ik zoek voor elke factie vier jongens en vier meiden. Al 8 zijn Divergent, dus geen mensen die Divergent zijn meer.

    ER ZIJN NOG ROLLEN BESCHIKBAAR

    Rollen:

    Dauntless:
    - Katharina Rosanna Hale -Divergent Foreverx
    - Rose Emely Jones -Amity Redrosex
    - Gabriëlle Catherina Poats -Erudite iyanu
    - Madeleine Witth -Divergent Foreverx

    - Sam Bailey -Dauntless osnapitsme
    - Jay Vecs -Dauntless KLAINEISBACK
    - Gereserveerd Silvanaa
    -


    Amity:
    - Florene Hannah Jylle -Dauntless Foreverx
    - Lynn June Bailey -Dauntless osnapitsme
    - Maya Dana Fedes -Amity KLAINEISBACK
    - Caitlin Halliwell -Amity HorseQuinsy

    - Evan Mehone -Amity Redrosex
    - Blaine James Russer -Candor iyanu
    - Tom Everett -Dauntless KLAINEISBACK
    -


    Erudite:
    - Olive Minde -Candor FlySky
    - Suzanna Romy Crowley -Divergent Foreverx
    - Vasilissa Lissa Sage -Erudite HorseQuinsy
    - Gereserveerd Silvanaa

    - Seth Henningtohn -Dauntless Redrosex
    - Julian Evans -Divergent candy2001
    -
    -


    Abnegation:
    - Ilona Silva Exta -Dauntless FlySky
    - Victoria Blaze Stoker -Dauntless DisneyDreams
    - Zara Hogan -Abnegation HorseQuinsy
    - Hanna Westfield -Divergent Foreverx

    - Tim Everett -Abnegation KLAINEISBACK
    -
    -
    -


    Candor:
    - Aloeway dawnse -Divergent candy2001
    - Julie Claire Jingle -Divergent Foreverx
    - Cecilia Liana Exta -Erudite FlySky
    - Reyna Sage -Abnegation HorseQuinsy

    - Callum Jones -Divergent candy2001
    - Louis Scarlett Johnsen -Dauntless iyanu
    -
    -


    Invullijst:
    Naam:
    Leeftijd:
    Oude factie:
    Nieuwe factie:
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Extra:
    Afbeelding:


    Inwijding:
    Abnegation:

    De inwijding van Abnegation bestaat uit drie fases:

    Fase een: Jezelf opofferen voor de ander is het belangrijkst, daarom krijg je simulaties met situaties waar je jezelf in kan opofferen. Je weet tijdens de simulatie dat je in een simulatie zit en daardoor is deze fase niet heel moeilijk. Fase een duurt een week lang.

    Fase twee: Als je fase een hebt gehaald kom je in fase twee, in deze fase moet je drie dagen lang de factielozen helpen. Je krijgt voor elke goede daad punten en die punten bepalen uiteindelijk of je door bent naar de volgende fase. Je moet om door te gaan minimaal honderdvijftig punten hebben.

    Fase drie: De overgebleven mensen gaan naar fase drie. In fase 3 moet je drie dagen in een kamer met spiegels zitten, elke keer dat je in de spiegel kijkt krijg je drie minpunten. De minpunten gaan van de punten af die je in fase 2 hebt gehaald. Uiteindelijk bepalen die punten wat voor werk je krijgt. In fase 3 vallen er geen mensen af.


    Erudite:

    Fase een: Iedereen krijgt een soort test. Waarin allerlei vragen gesteld worden, hiermee kunnen ze je intelligentie testen. Je word op alle onderdelen die je doet beoordeeld en het onderdeel waar je het hoogst op scoort. Daar kan je mee verder in fase twee. Scoor je voor een onderdeel onvoldoende lig je eruit.

    Fase twee: Het onderdeel waar je het hoogst op heb gescoord is fase een, ga je gebruiken in fase twee. Met dat onderdeel ga je een project maken. De opdracht zal gemaakt worden in duo's en er kunnen punten mee verdient worden. Scoor je onder de zeven? Dan lig je eruit.

    Fase drie: Bij deze opdracht kunnen ook weer punten verdient worden. Bij deze opdracht moet je zelf iets uitvinden. Ook deze opdracht mag in duo's gemaakt worden. Hoe hoger je totale puntenaantal hoe hoger je beroep word.


    Candor:

    Fase een: In fase een krijg je een cursus om te leren hoe je leugenaars 'ontmaskerd'. Na deze cursus moeten de andere aspiranten iets zeggen wat waar is en wat ze liegen, je krijgt punten voor de hoeveelheid die je goed hebt. Als je te weinig hebt dan val je af.

    Fase twee: Je moet een week lang een leugendetector hebben, elke keer dat je liegt krijg je een minpunt, dat gaat af van je punten van fase een. Als je meer dan tien keer hebt gelogen val je af. De score die je uiteindelijk hebt, bepalen welk werk je krijgt.

    Fase drie: In fase drie krijg je ht waarheidsserum ingespoten en dan mogen de anderen aspiranten je vragen stellen. In deze fase valt niemand af.

    Amity:

    Fase een: Je moet aardig tegen iedereen blijven ook al doen hun niet aardig tegen jou. Daarom mogen mensen gemene dingen tegen je zeggen en je moet aardig terug blijven. Als je te vaak niet aardig bent geweest moet je weg.

    Fase twee: Iedereen wordt in groepjes van drie verdeelt, je moet met je groepje een week lang een plantage gaan verzorgen. Degene die het het minst goed hebben gedaan vallen af.

    Fase drie: Je krijgt een probleem wat je moet oplossen met een ander groepje dan in fase twee. Wie het probleem het beste oplost en zonder geweld krijgt de meeste punten. Deze punten bepalen welk werk je krijgt.


    Afkomst en testuitslag:
    Afkomst

    Abnegation
    Seth Henningtohn
    Evan Mehone
    Zara Hogan
    Callum Jones

    Dauntless
    Victoria Blaze Stoker
    Dorian Enesy
    Gabriëlle Catherina Poats
    Vasilissa Lissa Sage
    Aloeway dawnse
    Florene Hannah Jylle

    Erudite
    Ilona Silva Exta
    Cecilia Liana Exta
    Louis Scarlett Johnsen

    Candor
    Rose Emely Jones
    Olive Minde
    Suzanna Romy Crowley
    Blaine James Russer

    Amity
    Katharina Rosanna Hale
    Julie Claire Jingle
    julian Evans


    Test uitslag

    Divergent.
    - Katharina Rosanna Hale.
    - Suzanna Romy Crowly.
    - Julian Evans.
    - Aloeway Dawnse.
    - Julie Claire Jingle.
    - Callum Jones.

    Amity.
    - Rose Emely Jones.
    - Evan Mehone.

    Eruditie.
    - Gabriëlle Catherina Poats.
    - Vasilissa Lissa Sage.
    - Cecilia Liana Exta.

    Dauntless.
    - Florene Hannah Jylle.
    - Seth Henningtohn.
    - Dorian Enesy.
    - Ilona Silva Exta.
    - Victoria Blaze Stoker.
    - Louis Scarlett Johnsen.

    Candor.
    - Blaine James Russer.
    - Olive Minde.

    Abnegation.
    - ..


    Regels:
    - Niet schelden en pesten
    - Je bemoeit je alleen met je eigen rol
    - Wanneer je een rol reserveert moet je hem binnen vier dagen invullen, anders wordt hij aan iemand anders gegeven

    [ bericht aangepast op 28 juni 2014 - 19:56 ]


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Vasilissa Lissa Sage

    We worden ontvangen door een applaus.
    Het is hier veen schoner dan in Dauntless. Er zijn hier ook meer mensen die boeken lezen.
    Suzanna lijkt het niet erg leuk te vinden hier.
    Als we weg worden geleid grijp ik haar hand vast en geef er een kneepje in.
    Ze kijkt me aan.
    'Lets do this shit'


    be gay do crimes

    Suzanna Romy Crowley

    Ik voel Vasilissa in mijn hand knijpen wanneer ik niet meer weer wat ik moet doen. Ik kijk in haar ogen die precies op het middelpunt van groen en blauw liggen. Haar roodbruine haar hangt langs haar gezicht en ze ziet er redelijk vermoeid uit.
    "Let's do this shit" fluistert ze zacht maar krachtig. Een vrouw wenkt ons dat we moeten komen zitten en we gaan zitten op de daarvoor bestemde banken.
    "Welkom in Erudite, morgen start de inwijding die een paar weken duren zal" zegt de vrouw op een Erudite toon. Ik kijk naar de jongen die naast me zit, de jongen die ik voor mijn gevoel heel lang geleden tegen kwam, maar pas gisteren was. Naast hem zit een jongen die ik herken als iemand uit Amity. Ik probeer me weer tot de vrouw te richten maar ik kan me niet goed concentreren.

    We zitten aan een van de middelgrote tafels in de eetzaal van Erudite, ook hier is alles zou schoon dat ik durf te wedden dat je van de grond kan likken zonder dat er iets als stof in je mond komt. Voor me staat een bord, alles is precies afgewogen om mijn lengte en gewicht. Zodat ik genoeg "mineralen en bouwstoffen" binnenkrijg. Alsof dat iets is waar ik me zorgen om maak, of ik wel goed eet. Vasilissa kijkt walgend naar haar eten.
    "In Dauntless hadden we chocolade taart en hamburgers" zegt ze terwijl ze een hap op haar vork schuift en hem daarna weer laat vallen, het maakt een drapperig geluid.
    "In Candor hadden we koekjes en patat" zeg ik terwijl ik een hap van het eten neem. Het smaakt beter dan dat het eruit ziet.
    "Jullie zitten nu in Erudite dus ik zou je mond houden over je oude factie" zegt een oudere jongen, hij doet me niet denken aan iemand uit Erudite, hij heeft meer een Dauntless uitstraling over zich heen.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Julie Claire Jingle

    "Zijn jullie zenuwachtig voor zo meteen?" zegt Aloeway net voordat ze een hap naar binnen werkt. Ik kijk haar vragend aan.
    "De test" zegt ze.
    "Ja, op een bepaalde manier wel" zeg Callum dan.
    "Eeh, ik wil niet stom overkomen. Maar de inwijding begint morgen pas" grinnik naar Aloeway.
    "Oh" zegt ze terwijl haar hoofd langzaam rood wordt.
    "Nu is het zeker dat je nooit oplet" lach ik. Het voelt fijn om even te lachen maar wanneer ik aan de gedachte denk dat ik lach, hou ik alweer op. Ik mag niet lachen.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Vasilissa Lissa Sage

    "Jullie zitten nu in Erudite dus ik zou je mond houden over je oude factie", zegt een wat oudere jongen bazig.
    Ugh, ik mag hem nu al niet. "Mogen we geen herinneringen ophalen", vraag ik hem met een opgetrokken wenkbrauw.
    "Nee. Jullie herinneringen gaan vast over jullie oude facties. Jullie moeten je straks echt omkleden.", zegt hij met een chagerijnig gezicht.
    "Sorry hoor, grumpy", antwoord ik, terwijl ook mijn humeur begint te zakken.
    Ik kijk Suzanna aan. Ik probeer met mijn ogen te vragen of we hier weg kunnen gaan.
    Ze knikt bijna onmerkbaar en ik adem opgelucht uit.
    "Waar moeten we omkleden?", vraagt Suzanna aardig.
    Hmm, zij is hier echt stukken beter in dan ik.
    "Ik breng jullie wel naar julie kamer."
    Ik kijk hoopvol op, hopend dat ik de drap niet hoef te eten.
    "Als jullie je eten ophebben", vervolgt hij helaas.
    Ik zucht en begin dan toch maar de drap zo snel mogelijk naar binnen te krijgen zonder te kokhalsen.
    Gelukkig hoef je de drap niet te kauwen en al snel is het weg.
    We staan op en zeggen dat we dan wel weg kunnen.
    De jongen staat ook op en gaat ons voor.


    be gay do crimes

    Suzanna Romy Crowley

    "Waar moeten we omkleden?" probeer ik aardig te vragen aan de jongen maar volgens mij lukt dat niet bepaald goed.
    "Ik breng jullie wel naar jullie kamer" zegt hij zonder toon in zijn stem. Het klinkt niet blij, niet boos, niet verdrietig. Geen emoties. Ik zie Vasilissa naar de "drap" kijken en glimlacht dan een klein beetje. Ik kan niet toegeven dat ik hoop dat ik het niet op hoef te eten en kijk vrolijk naar mijn eten. De jongen ziet het.
    "Als jullie je eten ophebben" zegt hij en nu lijkt hij het toch wel een beetje leuk te vinden. Wat een sadist. Ik neem een paar happen en ik kan je vertellen dat het net zo voelt als blubber in je mond, niet dat ik ooit blubber in mijn mond heb gehad, misschien toch wel ik had een weddenschap met Rose als ik een hap blubber durfde te nemen dan zou zij een hele dag alles doen wat ik zei. Ik deed het natuurlijk en ik kan je vertellen: eet nooit, maar dan ook nooit blubber. Ik zie dat Vasilissa haar bord ook op heeft en ze staat op.
    "Dan kunnen we nu gaan" zegt ze met een kleine glimlach naar de jongen die de jongen vervolgens weer met een -ikvindmezelfdebestevandewereldendaaromdoeiksacherijnigtegeniedereen- blik.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    aloeway dawnse


    "Nu is het zeker dat je nooit oplet" lacht Julie. Dan betrekt haar gezicht en stopt ze met lachen. Vragend kijk ik haar aan, maar ze schudt haar hoofd. ik haal mijnschouders op, En duik opzij om Callum een kus te geven. Als hij rood wordt grijns ik. Even later geeft hij mij er een terug. Ik schrik daar zo van dat ik een kreet sla. Dan grijns ik.


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Julie Claire Jingle

    "Ik ga" ik sta op en laat me nu niet tegen houden door Aloeway die vraagt waarom. Ik loop een gang in die ik niet herken maar ik blijf doorlopen omdat ik gewoon even mijn hoofd wil leegmaken. Na vele gangen gepasseerd te hebben kom ik in een donkere smallere gang. Ik zak tegen de grond neer en staar vooruit. Ik zie dat er iemand langsloopt. Het is een jongen die ik niet herken.
    "Wat doe je hier?" vraagt hij terwijl hij naast me komt zitten.
    "Wat doe jij hier?" vraag ik terug. Ik voel zijn ogen op mij gericht zijn maar ik reageer er niet op.
    "Ik zit, nu jij" zegt hij met een kleine glimlach.
    "Ik zit ook" zeg ik terwijl ik er nog steeds niet om kan lachen.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Maya Dana Fedes
    "Wat is er gebeurd?" vraag ik slaperig, al wat ik me herinner is die schreeuwende man, ik zie een bord met namengeloof ik, en herrinner me dat we niet mochten opstaan, zou dat nu wel mogen?
    Ik zie een paar mensen die rechtstaan maar ze zien er kwaad of verslagen uit, zou de man werkelijk zo gemeen tegen hen geweest zijn?


    You can't buy happiness, but you can buy books, and that's kind of the same thing

    Zara Hogan

    Terwijl de andere meiden gaan kijken wat er nog meer is besluit ik in het halletje te blijven.
    In Abnegation wordt nieuwsgierigheid niet bepaald op prijs gesteld en misschien is dit wel de eerste test.
    Na een tijdje wachten gaat de deur waardoor we binnenkwamen open.
    Ik kijk op en zie de vrouw die ons hier had gebracht binnenkomen.
    Ze knikt even naar me als ze me ziet zitten en loopt dan door.
    Als ze de deur naar ik weet niet wat open doet hoor je het zachte gepraat van de andere meiden stoppen.
    De vrouw zegt dat we haar moeten volgen.
    Ik sta op van de grond die eigenlijk best wel lekker zat en begin te lopen.


    be gay do crimes

    Vasilissa Lissa Sage

    Suzanna en ik lopen achter de jongen aan.
    Na een hele tijd lopen door allemaal verschillende gangen blijft de jongen plotseling stil staan.
    Suzanna blijft net op tijd stil staan, maar doordat ik het te druk had met niet opletten knal ik hard tegen de jongen op.
    "Kijk uit je doppen", is het chagrijnige antwoord op mijn knal.
    Ik kijk hem met opgetrokken wenkbrauwen aan.
    "Je had toch ook kunnen zeggen dat we moesten stoppen? Zo moeilijk lijkt mij dat niet hoor.", sneer ik.
    In plaats van antwoord te geven trekt hij ruw de kamerdeur open en hij duwt me naar binnen.
    Suzanna daarentegen, mag wel gewoon naar binnen lopen.
    De jongen komt ook naar binnen en wijst een paar dingen aan.
    "Daar is de kledingkast, de badkamer zit achter die deur en achter die andere zit jullie studeerkamer.", zegt hij nors voordat hij omdraait en ons alleen achterlaat.


    be gay do crimes

    Schatjes kan iemand voor Amity en Dauntless terug mee leven in de brouwerij brengen?
    Thank you ^^

    Jac vecs
    Ik mep nog een andere Dauntless Born tegen de grond, ik ben gewonnen met zowel mijn eerste als tweede gevecht, ik ga sowieso bij Dauntless blijven, no matter what.
    "Oké." zegt de trainer, en schrijft iets op, ik knik, je krijgt hier nu éénmaal nooit veel uitleg, ik ben eigenlijk benieuwd wie er zou winnen in een gevecht tussen Eric en mij.
    We moeten straks ons angstenlandschap in en dat word pittig, ik weet dat velen uit andere facties vaak trauma's krijgen hierdoor en het is erg om te zien hoe ze soms afgevoerd moeten worden.


    You can't buy happiness, but you can buy books, and that's kind of the same thing

    Katharina Rosanna Hale

    Ik zie dat Rose haar ogen langzaam helder worden en dat ze verward om zich heen kijkt. Ik probeer haar precies na te doen maar ik heb het gevoel dat het mislukt.
    "Dit was het voor vandaag" zegt Eric fluisterend. Ik zie dat mensen naar me toe komen en er verschijnen vlekken voor mijn ogen. Ik hoor een hoge piep in mijn oor en probeer de duizeligheid weg te halen door heel hard op mijn lip te bijten. Dan pas besef ik dat ik geen adem haal.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Florene Hannah Jylle

    Ik trek mezelf weer uit zijn armen wanneer ik aan Eric terugdenk. Ik zie dat Evan verward maar tegelijkertijd ook een soort gekwetst kijkt.
    "Sorry, ik kan.." ik weet even niet meer wat ik moet zeggen.
    "Ik kan dit niet, oké?" ik loop in grote passen van hem weg en besluit om nog een keer om te draaien ik zie hem voor zich uit staren. Ik loop een gang in terwijl ik niet weet waar hij heen zal leiden. De gang loopt dood maar aan de zijkant is een deur. Ik doe de deur open en de crèmekleurige muren en het zachte tapijt maken plaats voor vieze vochtige muren en een betonnen grond. Ik besluit er in te lopen omdat dit meer op mijn thuis lijkt. Wat ik eigenlijk niet meer mijn thuis mag noemen, maar ik weet dat het altijd mijn thuis blijft hoe hard ik er ook van weg probeer te komen, ik weet dat een deel van mij nog steeds verlangt naar het gevaar wat elk moment de hoek om kan komen. Maar naar sommige dingen van gevaar verlang ik niet, ik verlang naar het gevaar van boven de kloof hangen en van de kabelbaan afglijden, niet naar het gevaar wat je leven kan verwoesten, het gevaar waardoor je geen stap meer durft te zetten bang dat je angst dichterbij komt. Mijn angst die maar een persoon is: Eric. Ik weet dat hij terug gaat komen, ik weet dat hij alles zal doen om mijn leven te verwoesten op welke manier dan ook. Maar misschien is dat niet waar ik het allerbangste voor ben, misschien ben ik wel het allerbangste voor het persoon wat ik dan wordt. Dat ik mezelf ga verliezen.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Maya Dana Fedes
    Als ik Florene zie weglopen,kom ik overeind uit de stoel en ren ik haar zonder twijfel achterna, ik raak haar bijna kwijt, maar dan hoor ik een deur dichtslaan en vind ik haar spoor weer, ik open de deur en zie inderdaad Florene, maar ze lijkt niet helemaal happy te zijn, ik ga traag voor haar staan zodat ze niet schrikt en kijk haar bezorgd aan:" Florene, is er iets? En probeer maar niets, ik weet wanneer je liegt."
    Tja, ik kom van Erudite, daar moet je leren zien wanneer mensen liegen, en ze dan meestal omleggen, dood, knal!
    Het is werkelijk gewoon waanzin maar ja onze factieleiders denken dat ze het zo goed doen, blij dat ik er weg ben, hoewel Erudite natuurlijk altijd mijn thuis zal blijven...


    You can't buy happiness, but you can buy books, and that's kind of the same thing

    Suzanna Romy Crowley

    De jongen trekt de deur achter zich dicht en ik kijk de kamer rond.
    "Wat heeft hij, serieus!" ik zie Vasilissa op haar lip bijten, ik haal mijn schouders omhoog. Ik kijk de kamer rond er staat een bank een tv, de vloer is van hout en blinkt van de schoonheid. Ik doe een deur open en merk dat dat blijkbaar onze "studeerkamer" is. Er staan twee grote computers en staat een kast met voor mijn gevoel duizenden boeken. Ik had nog niet beseft dat we ook nog moesten gaan leren, als ik wat beter mijn best had gedaan op school was dit misschien wel goed gekomen. Maar nu weet ik het even niet. Ik loop naar de kast toe en trek er een boek uit. 'Hoe verzorg ik mijn kat?' luidt de titel, ik grinnik om de simpelheid die het leven nog blijkt te hebben. Ik heb altijd al een kat gewild maar mijn vader was allergisch, misschien als ik de inwijding haal dat ik een kat neem, met nadruk op als. Ik zou niet weten hoe ik de inwijding zou moeten halen. Vasilissa komt de kamer binnen.
    "De bedden zijn goedgekeurd!" ze kijkt met opgetrokken wenkbrauwen naar het boek wat ik in mijn handen heb, ik wil het snel weer in de kast zetten. Te snel, een hele rij boeken valt eruit. Ik wordt langzaam rood en ik zie Vasilissa lachen om mijn onhandigheid. Ik begin de boeken op te rapen.
    "Ik help je wel" ze bukt om er een paar op te ruimen.
    "Lissa?" vraag ik aan haar.
    "Hoe noemde je me?" ze kijkt op.
    "Ohw vind je het erg?" ze knikt van nee.
    "Denk jij dat je de inwijding kan halen?" ik bijt op mijn lip en kijk naar beneden.
    "Misschien, ik zie wel" zegt ze luchtig maar ik heb het gevoel dat zij zich ook zorgen maakt.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."