• De startdatum is 7 juni




    The Haunted Village

    Tien mensen krijgen een brief thuis gestuurd waarin ze te horen krijgen dat ze een vakantie hebben gewonnen in het Château de Noisy in de Ardennen. Allen pakken ze deze kans. Maar wat een vakantie uit hun dromen moest worden, blijkt een ware nachtmerrie te zijn...

    Fluisterende stemmen in de nacht, flikkerende lampen, donkere schimmen, maar dan blijkt dat niet alleen het kasteel duistere geheimen heeft... Waarom is het dorp Forêt Silencieuse, het Stille Woud, niet te vinden op de kaart? En waarom lijken de huizen zo verlaten? Zoveel vragen, maar geen antwoorden. Duidelijk is wel dat het dorp en het kasteel er alles aan doen om te voorkomen dat deze tien mensen het Château de Noisy verlaten...




    Het idee
    In 1819 werd Armand Dubois regent van het Stille Woud. Het volk was echter zeer ontevreden over de heersende armoede en eiste zijn aftreden. Armand heeft toen uit wraak in 1823 het volledige dorp uitgemoord. De geesten van deze mensen dwalen echter nog steeds rond. Zowel in het kasteel, het dorp als in het bos zelf. Hierbij zijn er goedgezinde geesten, maar ook een aantal gewelddadige geesten met wraakgevoelens. Iedere geest heeft zijn eigen geschiedenis. Iedere geest heeft zijn eigen herinneringen. Iedere geest heeft zijn eigen redenen om de tien bezoekers niet te laten gaan...

    Kasteel
    De woonkamer
    Eén van de tien slaapkamers
    De eetzaal
    De keuken
    De badkamer
    De hal
    De kelder
    De bibliotheek

    Het Stille Woud
    Dorp
    Dorp
    Dorp
    Dorp

    Omgeving
    Woud
    Woud
    Woud

    Rollenverdeling
    Mensen: 10 in totaal
    5 meisjes/vrouwen, 5 jongens/mannen. Vanaf 16 jaar.
    - V: reservering - Scrubb
    - V: Olivia "Liv" Grace Steele, 21 jaar - Caelestis
    - V: Robin Tigrisblack, 18 jaar - Robind19
    - V: Luna Elisabeth Marshall, 16 jaar - Zarax
    - V: Penelope Balenciaga, 19 jaar - Vulpine
    - M: Rudy Michael Johnson, 25 jaar - Elmorria
    - M: Aidan Marcel O'Connor, 22 jaar - Kodaline
    - M: Booker Ezra Davenport, 36 jaar - Twombly
    - M: Vincent ''Vince'' Momsen, 20 jaar - Tootles
    - M: Alexander James, 38 jaar - Lovelyreads

    Geesten: 10 in totaal
    5 meisjes/vrouwen, 5 jongens/mannen. De geesten zijn niet gebonden aan één plek en kunnen zich verplaatsen van het woud naar het dorp, het dorp naar het woud, woud naar het kasteel etc.
    Houd er rekening mee dat deze geesten uit 1800 komen!
    - V:
    - V:
    - V: Rosemay Realy, 18 jaar - FlySky
    - V: Emeraude Dechaux, 34 jaar - Lovelyreads
    - V: Emily Noa Moore, 11 jaar - xLenox
    - M: Saffron 'Saff' Trevalun, 23 jaar - Lazulis
    - M: Ivory Trevalun, 23 jaar - Lazulis
    - M: Rafael, 19 jaar - LouisPan
    - M: Dimitri Rodrigue, 60 jaar - Elmorria
    - M: Samuel Leroy, 52 jaar - MarkOfCain

    Regels
    - Minimaal 200 woorden per post.
    - Maximaal 2 rollen per persoon.
    - Wees creatief en origineel bij het beschrijven van die rollen. Bekijk ook eerst welke personages er al zijn en probeer te variëren qua leeftijd. Wees daarbij ook realistisch: niemand is volledig perfect en geen superman/superwoman.
    - Reserveren mag uiteraard, maar binnen 48 uur invullen.
    - Graag dit RPG levendig houden, dus 2 maal per week posten.
    - Minimaal 2 posts van anderen tussen jouw posts om te voorkomen dat het te snel gaat.
    - OOC tussen haakjes: { } [ ]. Daarnaast zal er een praattopic geopend worden.
    - Bestuur alleen je eigen rol. Als je op een ander personage reageert, wacht dan eerst af wat die reactie zal zijn. Bedenk niet zelf hoe de ander zal reageren of handelen.
    - Let op je spelling, hoofdletters en interpunctie.
    - Tijdelijke afwezigheid graag doorgeven. Hier wordt geprobeerd rekening mee te houden, maar wees anders creatief met je eigen personage(s). (Verzin bijv. dat ze later aankomen op het kasteel, tijdelijk weg zijn etc.)
    - En vooral... veel plezier!

    Invullijst personage
    Naam:
    Leeftijd: (graag wat variatie in de leeftijden, dus niet allemaal pubers of niet allemaal veertigers.)
    Geslacht:
    Achtergrond: (vertel wat over het verleden van de personage, familie, vrienden, werk etc. Graag wat uitgebreid.)
    Karakter: (wat is kenmerkend aan je personage? Gedrag, eigenschappen, gevoelens etc. Graag wat uitgebreid)
    Uiterlijk: (graag beschrijving én foto)
    Extra: (bijv. als het gaat om een geest: wat doet hij en waarom? Door muren heen, krijsen, ontvoeren etc.)

    Praattopic: KLIK
    Story: KLIK
    Speeltopic: KLIK


    [ bericht aangepast op 11 juni 2014 - 21:56 ]


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    mag ik een vrouwelijke geest reserveren?? ^^


    How awful that must feel. Being normal? Ugh.

    xLenox schreef:
    mag ik een vrouwelijke geest reserveren?? ^^


    Ik heb je erbij gezet (;


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    lovelyreads schreef:
    (...)

    Ik heb je erbij gezet (;


    mooi ik zal vanavond mijn rol sturen!! ^^


    How awful that must feel. Being normal? Ugh.

    lovelyreads schreef:
    (...)

    Tof, dankje!
    Ohja misschien is het leuk als je wat foto's van je personages vindt die passen binnen 1800? Bijv. voor die laatste met zwembroek ;)


    Ik zal kijken of ik nog wat vind.


    Vampire + Servant = Servamp

    Story van dit RPG is inmiddels aangemaakt (:

    KLIK

    Hierin is alles nog eens op een rijtje gezet en zijn ook alle rollen terug te vinden. Een aantal daarvan zijn nog steeds niet ingevuld, denk aan de datum van 7 juni!


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Naam: Vincent ''Vince'' Momsen.
    Leeftijd: Twintig jaar.
    Geslacht: Mannelijk.


    Achtergrond: Vince had het niet erg moeilijk maar ook niet bepaald makkelijk door zijn vader die veel druk op hem zetten en graag wilde dat alles wat hij deed perfect was. Vince had echter twee linkerhanden en was totaal niet het plaatje wat zijn vader in gedachten had en kreeg vaak rake klappen wanneer hij faalde, het maakte hem niet onderdanig maar juist bozer en vervelender dan die eigenlijk al was. Zijn moeder was er nooit veel mee bezig maar meer met het geld op tafel brengen want hun budget was niet zo ruim waardoor Vince niet alle spullen kreeg die hij wou, zo begon hij een beetje de weg kwijt te raken en stal hij van zijn vader sigaretten wat aardig onschuldig was tot hij echt in winkels begon en dingen zoals snoep etc oversloeg in flessen drank wat natuurlijk mislukte. De thuissituatie werd er alleen maar meer gespannen van en veel vrienden had Vince ook niet echt omdat hij niet bepaald de leukste was tegen andere. Over geld had hij dus ook weinig te zeggen en was dus bijna gedwongen om bij zin ouders te blijven die hem ook het liefst op straat wouden zetten tot hij deze reis aangeboden kreeg. Of dat nou een goed idee was.
    Karakter: Vince is een iets wat chaotische jongen die er stoerder uit ziet dan hij werkelijk is, hij heeft meestal veel praatjes tot het moment er echt op aan komt. Hij heeft ook vreselijke egoïstische trekjes die hij bij de eerste ontmoeting goed weet te verbergen, ook weet hij te verbergen dat hij soms zijn buien heeft en vreselijk humeurig kan zijn. Naast zijn humeurige kant heeft hij ook een vrolijke kant die misschien soms iets kan doordraaien. Vincent kan dan ook moeilijk grenzen voor zich zelf stellen en gaat vaak langer door dan dat het gezond is. Zo kan hij nog wel eens andere erg irriteren maar andere hem ook, hij is snel geïrriteerd maar hij is dan ook redelijk gevoelig en is snel gekwetst en kan als hij gekwetst of verdrietig is dagen in de put zitten, compleet gefrustreerd en niet wetend hoe hij met zijn gevoelens om moet gaan. Hij rookt meestal zijn problemen weg en praat er niet erg open over. Toch is Vincent een erg goede luisteraar en kan hij zich erg goed inleven in andere omdat hij problemen door zijn jeugd altijd heel serieus neemt. Vincent zelf kan heel serieus zijn maar meestal lost hij dingen op een wat kinderachtige manier op, hij denkt nooit echt na over zijn acties en woorden maar heeft dan wel altijd spijt achteraf wanneer hij zijn gedachten hardop heeft aangekondigd. Vince wilt het liefst veel aandacht en dat is een van de redenen waarom hij de tattoo's had genomen, mensen keken hem aan en na, dat was wat hij wilde. Voor de rest is voor hem vriendelijkheid zeer belangrijk, hij eist ook meestal respect op van andere maar anderen krijgen het niet altijd terug van hem. Hij zit dan ook werkelijk waar in een tweestrijd met zichzelf door soms de asociale gozer uit te hangen en amper respect te hebben voor de medemens. Hij is erg netjes en zeer perfectionistisch, je merkt het niet snel bij hem tot je zijn kamer ziet of tot hij zijn planning klaar heeft.


    Uiterlijk: Vincent heeft donkere, korte haren die meestal van zelf zitten zonder dat hij er werkelijk moeite voor hoeft te doen, zijn donkerbruine ogen en iets wat vollere lippen matchen zijn gehele gezichtsstructuur. Hij is niet erg lang maar lang genoeg voor zijn lichaamsbouw, hij redt waarschijnlijk net de 1,82m en is niet erg breed maar je ziet duidelijk dat zijn armen niet alleen bot zijn. Vince zit bijna onder de tattoo's en heeft er geen spijt van en dat zal hij ook nooit krijgen, hij heeft twee piercings waarvan een in zijn oor en een ringetje in zijn neus. Zijn kleren zijn niet erg speciaal en het liefst draagt hij warme kleding of hemdjes wat het totaal tegenovergestelde is daarvan. Hij besteedt niet al te veel tijd aan zijn uiterlijk en hij heeft zich nooit meer onzeker gevoeld over zijn uiterlijk na hij door zijn puberale fase heen was gekomen.
    Extra: Hij rookt.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Nog steeds een paar rollen nodig mensen (:


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Mag ik een vrouwelijk mens?


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Caelestis schreef:
    Mag ik een vrouwelijk mens?


    Ik heb je op de lijst gezet (:


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Naam: Emily Noa Moore


    Leeftijd: 11 jaar oud, geboren op vrijdag 13 Oktober.
    Geslacht: Meisje (geest)
    Achtergrond: Emily is geboren in het dorpje bij het Château de Noisy te Ardenne. Ze is de jongste van de familie Moore en ook de tweede dochter van het gezin. Ze is geboren in de ziekenboeg vanwege de gezondheid van haar moeder. Deze had last van vele kwalen en ziektes aangezien de familie Moore het niet breed had. Na de bevalling is ook haar moeder overleden en moest Emily dus opgroeien in een gezin waar ze 6 broers had, een vader en natuurlijk haar zus. Emily heeft het nooit goed met haar vader kunnen vinden aangezien deze vaak naar de drank greep en de kinderen zwaar verwaarloosde. Haar zus, genaamd Sophia, is altijd haar moeder figuur geweest en heeft Emily opgevoed alsof ze haar eigen kind was. Sophia heeft haar altijd beschermd en heeft haar dingentjes en trucjes geleerd om te overleven als hun vader weer eens niet voor het eten had gezorgd. Op 7 jarige leeftijd overleed ook de vader van de familie doordat hij, na weer een van zijn alcohol avondjes, niet was thuis gekomen. Later vond een boswachter het lichaam van de man terug in het woud die terug kwam met het verhaal dat de heer het avondmaal was geweest voor een roedel wolven.

    Op de dag van een opstand kreeg Emily de ketting van haar zus. “Deze is van mama geweest en nu is hij voor jou.” De ketting was van goud met een Diamanten steen in het midden. Deze had zij van haar moeder gehad die hem weer van haar moeder had gehad enzovoorts. Tijdens de opstand rukten de rekruten op van regent Armand Dubois. Zij namen velen levens, gewoon midden op het plein. In de drukte raakte Emily haar zus kwijt in alle commotie die de menigte maakte. Emily werd velen malen omver gestoten terwijl het meisje huilend om haar mama riep. Emily noemde Sophia vaak mama omdat zij voor haar zorgde. Uiteindelijk werd Emily in de handen van de regent zelf gestoten. Hij was net naar buiten gekomen om het gespuis te sussen. “Zie hier, een lief klein onschuldig kind. Zij zal boeten voor al jullie zondes. Voordat hij Emily met zijn eigen handen had vermoord griste hij de ketting van het meisje haar nek af. Ze werd op brute wijze een aantal keer gestoken met een speer waarna voor de finale klap de speer haar hart doorboorde.

    Karakter: Emily heeft heel erg last van stemmingswisselingen. Ze is het ene moment een vrolijk meisje dat wilt spelen, haar manier van spelen is best wel sadistisch, en het andere moment bevind ze zich in een soort psychose. De psychotische momenten vinden alleen plaats in en om het Château de Noisy. Daarbij lijkt Emily in een soort van trans te zitten waarbij hij ogen afwezig naar voren staren en haar hoofd een beetje schuin hangt. In het vreselijke huis fluistert ze de woorden mama zachtjes, alsof de wind de woorden zou brengen naar ieder. Als ze een vrouwelijke bezoeker ziet wordt ze woedend. Ze gaat dan krijsen en doet vaak niet zulke aardige dingen met de gasten. Als ze vrolijk is kan men haar vaak vinden in het woud of in het dorp. Ze plaagt de gasten graag omdat ze natuurlijk nog een kind is. Soms heeft ze een beetje sadistisch grappen.


    Uiterlijk: Emily is een graatmager meisje. Ze is ook nog klein wat nog meer haar magere lichaam accentueert. Ze heeft lange bruine haren die vol klitten zitten. Als kleding heeft Emily een soort nachtjapon aan, de jurk waarin ze stierf. Deze is blauw. Ook zitten er in de jurk velen modder vlekken en op de plek waar Emily haar wonden zijn zit nog altijd nat, vers bloed. Hoewel ze dood is zijn de wonden nog altijd vers. Emily heeft een schattig gezichtje, wat dus haar karakter verbergt, met grote lichtblauwe kijkers en velen kleine sproetjes die zich rond haar neusbrug bevinden. Onder Emily haar linkeroog zit een diepe snee die is ontstaan door het velen omvallen tijdens de opstand. Ze loopt op blote voeten en is allen in de avond zichtbaar. Overdag is ze te vinden in het dorp en in het woud. Sommige mensen kunnen overdag nog haar aanwezigheid voelen door de velen emoties die het meisje uitstraalt.

    Extra: Emily is nog altijd opzoek naar de ketting van haar moeder. Zonder deze kan ze geen rust vinden. Het is dat de tijd het meisje heeft gemaakt tot was ze nu is; een psychotisch geestenkind. Emily heeft het vooral op vrouwelijke gedaantes gemunt, dit komt natuurlijk ook omdat ze haar moeder nooit heeft gekend. Om deze reden is Emily dus ook opzoek naar haar moeder. Als Emily vrolijk is doet ze allerlei dingentjes van de gasten verstoppen. Ook doet ze vaak iets op spiegels schrijven – met wat voor substantie dan ook. Om de gasten te pesten doe ze vaak in de avond klopgeluiden/trappen laten kraken en veranderd de gasten hun uiterlijk; haren plots over hun hoofd laten vallen, kleren plots laten scheuren etc.
    (De ketting is dus te vinden in het huis. Het leek me leuk als het op een van de gasten hun kamers ligt maar graag wil ik zelf niet beslissen op wiens kamer. Daarom de vraag of lovelyreads iemand zijn lot wil verdoemen. ;})

    [ bericht aangepast op 2 juni 2014 - 21:33 ]


    How awful that must feel. Being normal? Ugh.

    Zo een beetje goed?? (A)


    How awful that must feel. Being normal? Ugh.

    x

    [ bericht aangepast op 7 juni 2014 - 20:48 ]


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    xLenox schreef:
    Zo een beetje goed?? (A)


    Top, dankjewel (:

    Oeh leuk trouwens dat idee over die ketting! Ik ga daar niet over beslissen, mooi onderwerp voor bespreking in het praattopic als deze wordt geopend eind deze week (; Ben benieuwd haha

    [ bericht aangepast op 2 juni 2014 - 21:56 ]


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Iphigenia schreef:
    Naam: Joséphine Vivienne Lefévre.
    Leeftijd: Zestien.
    Geslacht: Vrouwelijk.
    Achtergrond:
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Extra:


    || Ik voel me echt ongelofelijk belabberd, hierbij dus een begin. Ik zal morgen de rest invullen! ||


    Beterschap (:


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    lovelyreads schreef:
    (...)

    Beterschap (:


    Dankjewel! Het is niks voor mij om mijn rol zo laat te posten, maar ik beloof dat ik hem morgen af heb! (:


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )