• Persoonlijk vind ik het onzin. Trouwen is een feest, sure. Maar het is niet nodig om en goede relatie te hebben, vind ik. De romcoms die huwelijk neerzetten als iets enorm groots hangen me de keel uit, dus als iemand toevallig een film kent waarin huwelijk duidelijk als iets overbodigs wordt gezien, laat het me weten. xd

    Zelf vind ik het hele gebeuren met trouwen dus onnodig. Ik snap heus waarom mensen het een bijzonder moment in hun leven vinden, maar is het echt nodig als je weet dat je van elkaar houdt?
    Ik ben benieuwd wat jullie mening is wat betreft dit onderwerp. Wie van jullie wil er trouwen, waarom wel en waarom niet? En denk je dat trouwen mensen gelukkig maakt?


    You are beautiful, you are love.

    Ik denk dat trouwen je niet per se gelukkiger maakt dan samenwonen. Misschien vinden mensen het gewoon leuk te vieren dat ze voor altijd bij elkaar willen blijven.
    Ik zie mijzelf vooral niet trouwen omdat ik niet denk dat ik voor altijd bij iemand blijf heeft te maken met m'n mening betreft jongens :x
    Misschien is de film "friends with benefits"leuk? Vaak heb je wel films waar de hoofd personen niks met trouwen hebben, maar dan uiteindelijk toch wel..


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Ik wil wel trouwen maar dan eerder omdat ik heel graag zo'n prinsessenjurk aan wil :') En als ik ga trouwen wil ik het gewoon klein doen met familie en goede vrienden. Niet met vage kennissen zoals je op televisie nog wel eens ziet.

    De bruiloften op televisie vind ik wel echt overdreven, vrouwen die duizenden euro's uitgeven aan jurken, meer mensen uitnodigen dan ik ken van mijn school en dan nog het drama er omheen. Ik denk dat het dan eerder gaat om het gedoe eromheen dan om het trouwen bij hun.

    Het is niet perse nodig maar ik vind het toch iets liefs hebben als mensen getrouwd zijn. (: En trouwen geeft je toch de verbintenis die je niet hebt met samenwonen denk ik.

    [ bericht aangepast op 30 mei 2014 - 10:34 ]


    wat was dit ookalweer

    Ik wil trouwen, want ik wil een trouwjurk. (cat)
    Anyway, trouwen is veel makkelijker als je kinderen krijgt.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Ik wil trouwen, want ik wil een trouwjurk. (cat)
    Anyway, trouwen is veel makkelijker als je kinderen krijgt.


    :Y)


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    MAK3Y0URM0V3 schreef:
    Ik denk dat trouwen je niet per se gelukkiger maakt dan samenwonen. Misschien vinden mensen het gewoon leuk te vieren dat ze voor altijd bij elkaar willen blijven.
    Ik zie mijzelf vooral niet trouwen omdat ik niet denk dat ik voor altijd bij iemand blijf heeft te maken met m'n mening betreft jongens :x
    Misschien is de film "friends with benefits"leuk? Vaak heb je wel films waar de hoofd personen niks met trouwen hebben, maar dan uiteindelijk toch wel..

    Die films stellen me nog meer teleur. Net als bij 'He's Just Not That Into You', is er eindelijk een koppel die accepteert dat trouwen niet nodig is. Gooit de man opeens al z'n principes over boort en hup gaan ze trouwen. ><

    En wanneer mensen trouwen zien als een viering van hun samenzijn en geld over hebben begrijp ik het op zich wel.


    You are beautiful, you are love.

    Ik wil niet trouwen. Ik heb teveel huwelijken gezien waar het fout gaat, waaronder het huwelijk van mijn ouders, en al het gezeik dat daaruit voortkomt - ik wil dat écht niet meemaken later. Het is zoveel makkelijker als je gewoon in een relatie zit en uit elkaar besluit te gaan, dan komt er ook niet zoveel bij kijken als wanneer je getrouwd bent. Daarbij vind ik dat een stukje papier nou echt niet zoveel toevoegt aan een relatie.
    Misschien dat ik er over tien jaar heel anders over denk, maar op dit punt zeg ik er toch nee tegen.


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    Ik wil heel graag trouwen. En ik zie het niet als iets onzinnigs. Ik hou zeker van mijn vriend zonder getrouwd te zijn, want we zijn al meer dan 5 jaar samen. Maar ik wil graag trouwens voor ik kinderen heb, dan klopt alles ook volgens de papiertjes en hoef je er later niet moeilijk over te doen. Ik wil ook zeker een feest, want het is tenslotte onze dag en dat mag gevierd worden, maar het is nu ook niet dat er 30.000 EUR tegenaan gesmeten moet worden met 250 gasten. Dat is gewoon iets dat je in intieme kring moet doen met de mensen die veel voor je betekenen.

    Je moet gewoon voor jezelf uitmaken of je het wilt of niet, maar ik zie het niet als iets onbenulligs. Het is een versterking van je relaties omdat je op dat moment ook wettelijk belooft om er voor elkaar te zijn. Maar het is zeker niet zo dat je elkaar niet graag ziet als je het niet doet.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Haha, hier heb ik toevallig de laatste tijd echt heel veel discussies over gehad. Maar ja, ik wil later graag trouwen. En natuurlijk is een huwelijk niet nodig voor een goede relatie, maar het gaat voor mij gewoon om het idee. Het aanzoek, de jurk, de taart, het jawoord... Misschien hopeloos ouderwets van mij, maar dat is toch iets dat ik niet wil missen in mijn leven :3
    Verder heeft het huwelijk ook een hoop financiële en juridische voordelen. Altijd mooi meegenomen (:

    [ bericht aangepast op 30 mei 2014 - 10:42 ]


    "Remember, Red, hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies."

    Armastus schreef:
    Ik wil wel trouwen maar dan eerder omdat ik heel graag zo'n prinsessenjurk aan wil :') En als ik ga trouwen wil ik het gewoon klein doen met familie en goede vrienden. Niet met vage kennissen zoals je op televisie nog wel eens ziet.

    De bruiloften op televisie vind ik wel echt overdreven, vrouwen die duizenden euro's uitgeven aan jurken, meer mensen uitnodigen dan ik ken van mijn school en dan nog het drama er omheen. Ik denk dat het dan eerder gaat om het gedoe eromheen dan om het trouwen bij hun.

    Het is niet perse nodig maar ik vind het toch iets liefs hebben als mensen getrouwd zijn. (: En trouwen geeft je toch de verbintenis die je niet hebt met samenwonen denk ik.


    Met dat laatste ben ik het niet eens. Waarom zou je meer met elkaar verbonden zijn als je getrouwd bent? Mensen die samenwonen kunnen nét zo verbonden zijn, daar heb je niet per se een ring en een contract voor nodig.

    Assassin schreef:
    Ik wil trouwen, want ik wil een trouwjurk. (cat)
    Anyway, trouwen is veel makkelijker als je kinderen krijgt.

    Een trouwjurk lijkt me ook leuk, daar zal ik niks tegen inbrengen. ;p
    Maar is het zo dat als je kinderen krijgt je als je getrouwd bent meer voordelen hebt dan wanneer je een geregistreerd partnerschap hebt? Want volgens mij heb je met een geregistreerd partnerschap dezelfde rechten.


    You are beautiful, you are love.

    Folklore schreef:
    (...)
    Een trouwjurk lijkt me ook leuk, daar zal ik niks tegen inbrengen. ;p
    Maar is het zo dat als je kinderen krijgt je als je getrouwd bent meer voordelen hebt dan wanneer je een geregistreerd partnerschap hebt? Want volgens mij heb je met een geregistreerd partnerschap dezelfde rechten.


    Maar waarom zou je een geregistreerd partnerschap nemen als je kan trouwen? Eigenlijk dezelfde shit, maar met een trouwjurk. :Y)


    Your make-up is terrible

    Folklore schreef:
    (...)
    Met dat laatste ben ik het niet eens. Waarom zou je meer met elkaar verbonden zijn als je getrouwd bent? Mensen die samenwonen kunnen nét zo verbonden zijn, daar heb je niet per se een ring en een contract voor nodig.
    Het is toch logisch dat sommige mensen zich hierdoor meer verbonden voelen. Ik woon ook samen met mijn vriend, maar ik kijk toch ook wel uit naar het moment dat hij me ten huwelijk zal vragen omdat het dan allemaal precies zo officieel lijkt.
    Het is niet omdat jij het ene standpunt vasthoudt dat het voor andere geen extra verbintenis mag zijn.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik vind trouwen onzin en voor mij hoeft het allemaal ook niet. De enige reden voor mij om te trouwen zou de trouwjurk zijn en dat vind ik geen goede reden. Ik denk ook niet dat ik het lang genoeg met iemand uit zou houden daarvoor.


    Take risks and conquer your fears.

    fallenbadass schreef:
    Ik wil niet trouwen. Ik heb teveel huwelijken gezien waar het fout gaat, waaronder het huwelijk van mijn ouders, en al het gezeik dat daaruit voortkomt - ik wil dat écht niet meemaken later. Het is zoveel makkelijker als je gewoon in een relatie zit en uit elkaar besluit te gaan, dan komt er ook niet zoveel bij kijken als wanneer je getrouwd bent. Daarbij vind ik dat een stukje papier nou echt niet zoveel toevoegt aan een relatie.
    Misschien dat ik er over tien jaar heel anders over denk, maar op dit punt zeg ik er toch nee tegen.


    Ik hoop dat de slechte ervaringen met huwelijken om je heen, uiteindelijk geen invloed zal hebben op jou keuze om te trouwen of niet. Ik ben het met je eens dat het stukje papier niet zoveel toevoegt. Ik denk dat en relatie daar niet om hoort te draaien.

    Assassin schreef:
    (...)

    Maar waarom zou je een geregistreerd partnerschap nemen als je kan trouwen? Eigenlijk dezelfde shit, maar met een trouwjurk. :Y)


    Maarmaar, trouwen heeft een hele andere betekenis. (cat) Als ik een geregistreerd partnerschap zou sluiten met mijn vriend zou ik dat alleen doen als we kinderen krijgen. ;p

    Avarosa schreef:
    (...) Het is toch logisch dat sommige mensen zich hierdoor meer verbonden voelen. Ik woon ook samen met mijn vriend, maar ik kijk toch ook wel uit naar het moment dat hij me ten huwelijk zal vragen omdat het dan allemaal precies zo officieel lijkt.
    Het is niet omdat jij het ene standpunt vasthoudt dat het voor andere geen extra verbintenis mag zijn.

    Ja, ik denk dat het voor stellen die veel betekenis geven aan huwelijk het wel een extra verbintenis geeft. Ik probeer alleen in discussie te gaan over de vraag of het echt nodig is voor en gelukkige relatie.


    You are beautiful, you are love.

    Ik wil niet trouwen, noch wil ik kinderen krijgen. Wat heb ik aan een trouwjurk als ik hem maar één keer in mijn leven draag? Ik ga toch geen geld over de toonbank smijten voor één dag, dat waarschijnlijk toch in het water valt omdat ik me er altijd veel te veel van voorstel? Nee, als ik trouw, zul je enkel een teleurgestelde bruid zien.

    [ bericht aangepast op 30 mei 2014 - 11:14 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    freestyle schreef:
    Haha, hier heb ik toevallig de laatste tijd echt heel veel discussies over gehad. Maar ja, ik wil later graag trouwen. En natuurlijk is een huwelijk niet nodig voor een goede relatie, maar het gaat voor mij gewoon om het idee. Het aanzoek, de jurk, de taart, het jawoord... Misschien hopeloos ouderwets van mij, maar dat is toch iets dat ik niet wil missen in mijn leven :3
    Verder heeft het huwelijk ook een hoop financiële en juridische voordelen. Altijd mooi meegenomen (:

    Misschien een rot vraag, maar wat zou je doen als de man van je dromen trouwen maar niks vindt?


    You are beautiful, you are love.