• Persoonlijk vind ik het onzin. Trouwen is een feest, sure. Maar het is niet nodig om en goede relatie te hebben, vind ik. De romcoms die huwelijk neerzetten als iets enorm groots hangen me de keel uit, dus als iemand toevallig een film kent waarin huwelijk duidelijk als iets overbodigs wordt gezien, laat het me weten. xd

    Zelf vind ik het hele gebeuren met trouwen dus onnodig. Ik snap heus waarom mensen het een bijzonder moment in hun leven vinden, maar is het echt nodig als je weet dat je van elkaar houdt?
    Ik ben benieuwd wat jullie mening is wat betreft dit onderwerp. Wie van jullie wil er trouwen, waarom wel en waarom niet? En denk je dat trouwen mensen gelukkig maakt?


    You are beautiful, you are love.

    Videnda schreef:
    Ik wil niet trouwen, noch wil ik kinderen krijgen. Wat heb ik aan een trouwjurk als ik hem maar één keer in mijn leven draag? Ik ga toch geen geld over de toonbank smijten voor één dag, dat waarschijnlijk toch in het water valt omdat ik me er altijd veel te veel van voorstel? Nee, als ik trouw, zul je enkel een teleurgestelde bruid zien.
    Koop een niet te overdreven model en kleur hem daarna zodat hij goed is voor een gala. Problem solved.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)Koop een niet te overdreven model en kleur hem daarna zodat hij goed is voor een gala. Problem solved.


    Haha, dat is wel een goed idee, maar ik vind alleen die klassieke trouwjurken mooi. En om nou een lange jurk te kopen en die helemaal te laten inkorten, vind ik zonde van het kledingstuk. Daarbij heb ik zo'n gevoel dat die verbintenis alleen maar voor moeilijkheden gaat zorgen. Ik heb er een hekel aan als ik 'vastzit', laat staan dat ik voor eeuwig met zo'n ring om mijn vinger moet lopen.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Nou, als ik ooit iemand vind die de rest van z'n leven bij me wil blijven, vind ik dat toch wel een groot feest waard. (krul)

    Nee oké, even serieus. Ik denk dat het niet per se nodig is om te trouwen als je gewoon weet dat je veel van elkaar houd, maar ik vind het wel een mooie manier om het te symboliseren. Het is alleen niet noodzakelijk in mijn ogen.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Videnda schreef:
    (...)

    Haha, dat is wel een goed idee, maar ik vind alleen die klassieke trouwjurken mooi. En om nou een lange jurk te kopen en die helemaal te laten inkorten, vind ik zonde van het kledingstuk. Daarbij heb ik zo'n gevoel dat die verbintenis alleen maar voor moeilijkheden gaat zorgen. Ik heb er een hekel aan als ik 'vastzit', laat staan dat ik voor eeuwig met zo'n ring om mijn vinger moet lopen.
    Al je wat ouder wordt, heb je ook nood aan structuur, dus het kan best zijn dat je visie daarop nog veranderd. En die klassieke trouwjurken zijn inderdaad prachtig. Ik zag er onlangs die sprookjesachtig waren en man ik was er meteen verliefd op.
    Nu even een grappige/leuke anekdote. Zondag waren we gaan eten voor de verjaardag van mijn vriend zijn mama, broer en tante en op de een of andere manier kwam het onderwerp op trouwen uit en ik was dus bezig dat ik die jurken had gezien en de mama van mijn vriend direct tegen haar moeder, zou jij dat nog kunnen naaien? En zij echt van ja, al ik een model heb en blablabla. Stiekem vond ik dat wel heel leuk, want dat zou me toch wel een pak geld uitsparen moest zij echt mijn jurk kunnen maken. En mijn vriend zat daar echt van mama stop. Hahah (hij wilt ook trouwen hoor, maar we willen eerst onze studies eindigen zodat we zekerheden in het leven hebben en hij kwam een beetje gek van zijn mama die mijn kop zot maakte, was stiekem ontzettend grappig om te zien)


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik wil graag trouwen, gewoon een mooie dag waar onze relatie (als ik die later heb) in het zonnetje word gezet. Ik hoef het ook niet groot en al zeker niet duur. Op papier hoeft ook niet persee, maar wel een belofte naar elkaar toe gezegend door een ring vind ik gewoon een mooi idee.
    Ergens kan ik wel begrijpen dat er gezegd word dat het gelukkig maakt want het is een prettig idee dat iemand je beloofd eeuwig van je te houden en bij je te blijven. Als je getrouwd bent zul je sneller moeite doen je relatie te redden dan alleen samen wonen waar opstappen wel erg makkelijk is. Nouja, dat hoop ik dan. Scheide gebeurt tegenwoordig zo vaak dat ik hier over begin te twijfelen.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Nee, ik wil niet trouwen. Samenzijn is al genoeg om te weten dat je van elkaar houdt, daar heb ik geen papiertje en een ring om mijn vinger voor nodig. Ik begrijp dat mensen het fijn vinden om op die manier samen te zijn, maar naar mijn mening vind ik het best onnodig.
          Laatst vroeg iemand me nog of ik later wilde trouwen, en toen ik "nee" antwoordde, begon diegene direct met tegenargumenten te gooien. Geez, get off my back. Just deal with it dat er nu eenmaal mensen zijn die er niets van willen weten.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Croyance schreef:
    Ik wil graag trouwen, gewoon een mooie dag waar onze relatie (als ik die later heb) in het zonnetje word gezet. Ik hoef het ook niet groot en al zeker niet duur. Op papier hoeft ook niet persee, maar wel een belofte naar elkaar toe gezegend door een ring vind ik gewoon een mooi idee.
    Ergens kan ik wel begrijpen dat er gezegd word dat het gelukkig maakt want het is een prettig idee dat iemand je beloofd eeuwig van je te houden en bij je te blijven. Als je getrouwd bent zul je sneller moeite doen je relatie te redden dan alleen samen wonen waar opstappen wel erg makkelijk is. Nouja, dat hoop ik dan. Scheide gebeurt tegenwoordig zo vaak dat ik hier over begin te twijfelen.


    Als mensen die samenwonen het makkelijk vinden om bij elkaar weg te gaan, hebben ze gewoon geen goede relatie. Het idee dat een huwelijk een soort veiligheidsnet biedt vind ik echt de verkeerde insteek om te gaan trouwen.
    Mijn vriend en ik hebben elkaar beloofd bij elkaar te blijven, we dragen zelfs beide een ring, trouwen hoeft dus niet meer voor ons. Zo simpel kan het zijn. ;p


    You are beautiful, you are love.

    Ikke nieeeet :D. Om elkaar eeuwige trouw te beloven hoef je niet te trouwen. Bovendien KAN ik iemand niet beloven om voor eeuwig bij 'm te blijven. Daarvoor ben ik te onzeker over te veel dingen.

    [ bericht aangepast op 30 mei 2014 - 11:52 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Nah, trouwen hoeft voor mij niet. Een gewone relatie schrikt me al af, dus dan zit trouwen er zeker niet in. :')


    Take me to wonderland

    Folklore schreef:
    (...)
    Misschien een rot vraag, maar wat zou je doen als de man van je dromen trouwen maar niks vindt?


    Hm, lastige vraag... Ik zou hem eerst proberen over te halen en hem uitleggen wat mijn standpunt is. Anders zou ik een compromis proberen te zoeken (bijvoorbeeld geen feest maar wel de ceremonie, weinig gasten maar wel een mooie jurk, etc.) Volgens mij gaat het in een relatie om geven en nemen en als het echt de man van mijn dromen is, zal hij die wens wel accepteren, hoop ik (:

    En als hij nou echt, echt, echt niet wil... dan maar niet. Ik zou het ontzettend jammer vinden maar als hij blijft weigeren terwijl hij weet hoe fijn ik het zou vinden, zal hij daar wel een hele goede reden voor hebben. Dan respecteer ik dat. Geven en nemen.


    "Remember, Red, hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies."

    Oh, nee. Op dit moment zie ik trouwen als iets overbodigs. Wat voegt een papiertje en een ring nou weer toe aan de liefde - iets waar het in de eerste instantie om draait? En dan nog het verspilde geld aan alles wat er rondom het trouwen betaalt moet worden, laat staan als je daarna later gaat scheiden. Je hebt niet meer liefde als je gaat trouwen en je bent al helemaal niet per se gelukkiger. Daarbij zit je niet vast aan de desbetreffende partner en kan je gaan en staan waar je wil als je diegene wil verlaten. Makkelijker, in ieder geval.


    Pretty is just a pretty word.

    Mulleroni schreef:
    Oh, nee. Op dit moment zie ik trouwen als iets overbodigs. Wat voegt een papiertje en een ring nou weer toe aan de liefde - iets waar het in de eerste instantie om draait? En dan nog het verspilde geld aan alles wat er rondom het trouwen betaalt moet worden, laat staan als je daarna later gaat scheiden. Je hebt niet meer liefde als je gaat trouwen en je bent al helemaal niet per se gelukkiger. Daarbij zit je niet vast aan de desbetreffende partner en kan je gaan en staan waar je wil als je diegene wil verlaten. Makkelijker, in ieder geval.


    Queer zijn is gewoon alles

    Folklore schreef:
    (...)
    Misschien een rot vraag, maar wat zou je doen als de man van je dromen trouwen maar niks vindt?


    Maar daar ben ik eigenlijk ook andersom wel benieuwd naar. Dus voor de mensen die niet willen trouwen: wat zou je doen als de liefde van je leven echt heel erg graag met je zou willen trouwen? En stel dat hij (of zij, kan ook) al op één knie voor je zit? Zouden jullie dan nee zeggen?


    "Remember, Red, hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies."

    freestyle schreef:
    (...)

    Maar daar ben ik eigenlijk ook andersom wel benieuwd naar. Dus voor de mensen die niet willen trouwen: wat zou je doen als de liefde van je leven echt heel erg graag met je zou willen trouwen? En stel dat hij (of zij, kan ook) al op één knie voor je zit? Zouden jullie dan nee zeggen?


    Ik denk dat ik af en toe al opmerkingen ga maken dat ik niet wil trouwen, zodat mij dat moment niet overkomt. :Y) Maar als het echt een wens van hem is, dan zal ik het toch overwegen.


    Pretty is just a pretty word.

    freestyle schreef:
    (...)

    Maar daar ben ik eigenlijk ook andersom wel benieuwd naar. Dus voor de mensen die niet willen trouwen: wat zou je doen als de liefde van je leven echt heel erg graag met je zou willen trouwen? En stel dat hij (of zij, kan ook) al op één knie voor je zit? Zouden jullie dan nee zeggen?

    Als ik echt heel veel van die persoon hou en die persoon wilt echt heel graag trouwen, dan trouw ik wel. :') Als hij op één knie zou zitten, dan moet hij het wel op het juiste moment vroegen. Dus niet te vroeg in de relatie, want dan zeg ik "nee". Ik moet er zelf ook klaar voor zijn.


    Take me to wonderland