• Persoonlijk vind ik het onzin. Trouwen is een feest, sure. Maar het is niet nodig om en goede relatie te hebben, vind ik. De romcoms die huwelijk neerzetten als iets enorm groots hangen me de keel uit, dus als iemand toevallig een film kent waarin huwelijk duidelijk als iets overbodigs wordt gezien, laat het me weten. xd

    Zelf vind ik het hele gebeuren met trouwen dus onnodig. Ik snap heus waarom mensen het een bijzonder moment in hun leven vinden, maar is het echt nodig als je weet dat je van elkaar houdt?
    Ik ben benieuwd wat jullie mening is wat betreft dit onderwerp. Wie van jullie wil er trouwen, waarom wel en waarom niet? En denk je dat trouwen mensen gelukkig maakt?


    You are beautiful, you are love.

    freestyle schreef:
    (...)

    Maar daar ben ik eigenlijk ook andersom wel benieuwd naar. Dus voor de mensen die niet willen trouwen: wat zou je doen als de liefde van je leven echt heel erg graag met je zou willen trouwen? En stel dat hij (of zij, kan ook) al op één knie voor je zit? Zouden jullie dan nee zeggen?

    Dan zou ik ja zeggen. Dat heb ik altijd al geroepen: 'als mijn vriend me toch zou vragen, dan zou ik ja zeggen', want het is niet iets wat ik absoluut niet wil. Ik vind het gewoon onnodig, maar als het hem gelukkig zou maken, dan zou ik ja zeggen. En een hele mooie jurk eisen (:


    Take risks and conquer your fears.

    freestyle schreef:
    (...)

    Maar daar ben ik eigenlijk ook andersom wel benieuwd naar. Dus voor de mensen die niet willen trouwen: wat zou je doen als de liefde van je leven echt heel erg graag met je zou willen trouwen? En stel dat hij (of zij, kan ook) al op één knie voor je zit? Zouden jullie dan nee zeggen?


    Waarschijnlijk heb ik dan al duidelijk gemaakt dat ik het niet wil. Als hij dan toch zo eigenwijs is om het te vragen, zit een afwijzing er dik in. Maar ik geloof ook niet in de liefde van mijn leven. Ik geloof in chemie. Als er chemie is, kan ik altijd van iemand houden.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Mmh, om nou te zeggen dat het onzin is. Het is voor mij geen noodzakelijk geluk, maar ik begrijp wel dat de verbintenis mensen aanspreekt. Het is toch een mooie manier om elkaar beloften toe te spreken en op een feestelijke manier je liefde te bezegelen? Voor mij persoonlijk staat het niet vast dat ik wíl gaan trouwen. Ik droomde niet als klein meisje van een witte trouwjurk o.i.d. Maar mijn broer (de 1e die gaat trouwen!) gaat volgend jaar trouwen en dat vind'k toch wel weer heel erg mooi.

    [ bericht aangepast op 30 mei 2014 - 14:54 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik denk dat het heel erg verschilt per persoon. Nee trouwen is niet per se nodig om te weten dat je van elkaar houdt maar ik zie het wel als iets moois wat bijdraagt/iets toevoegt aan je relatie/samenzijn. Daarbij wil ik gewoon heel graag een trouwjurk.

    Videnda schreef:
    (...)
    Waarschijnlijk heb ik dan al duidelijk gemaakt dat ik het niet wil. Als hij dan toch zo eigenwijs is om het te vragen, zit een afwijzing er dik in. Maar ik geloof ook niet in de liefde van mijn leven. Ik geloof in chemie. Als er chemie is, kan ik altijd van iemand houden.

    _O_
    Dit zegt eigenlijk alles al, ik ben het er dan ook enorm mee eens. Diegene moet er dan überhaupt al op voorbereid zijn.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    freestyle schreef:
    (...)

    Maar daar ben ik eigenlijk ook andersom wel benieuwd naar. Dus voor de mensen die niet willen trouwen: wat zou je doen als de liefde van je leven echt heel erg graag met je zou willen trouwen? En stel dat hij (of zij, kan ook) al op één knie voor je zit? Zouden jullie dan nee zeggen?

    Als hij echt al op één knie zit, zou ik wel 'ja' zeggen, maar ik zou daarna wel goed overleggen over hoe we het gaan doen (absoluut niet groot) en ik zou ook willen weten waarom hij wil trouwen.


    You are beautiful, you are love.

    Ik wil zeker wel trouwen, maar dan toch echt voornamelijk voor de jurk :3 En een klein beetje vanwege de achternaam omdat je die dan ook samen deelt ( al heeft dat meer te maken met dat wij momenteel een gezin zijn met drie verschillende achternamen en dat best verwarrend is :')
    Voor de rest voegt het niet super veel toe want de liefde is er al en zal daardoor niet nog meer worden dan het al is.

    [ bericht aangepast op 30 mei 2014 - 15:20 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ik wil trouwen. Ik vind het mooi hoe mensen hun liefde bezegelen met de mensen om hen heen die veel voor hen betekenen. Daarom hoeft een trouwfeest ook niet overdreven groot te zijn, als je het mij vraagt.
    Verder denk ik niet dat trouwen je gelukkiger maakt in de rest van je leven. Wel denk ik dat de trouwerij en de eventuele huwelijksreis je gelukkiger maken dan je op "normale" dagen bent en ik denk dat dit komt doordat die dagen in het teken van de liefde tussen jou en die ander en het allemaal één groot feest is. Niet helemaal onlogisch dat iemand dat gelukkiger maakt. Na een paar dagen zal dit weer wat weggezakt zijn en zal je niet per sé gelukkiger zijn.


    Hamartia

    Corday schreef:
    Ik vind trouwen onzin en voor mij hoeft het allemaal ook niet. De enige reden voor mij om te trouwen zou de trouwjurk zijn en dat vind ik geen goede reden. Ik denk ook niet dat ik het lang genoeg met iemand uit zou houden daarvoor.


    26 - 02 - '16

    Trouwen is duur (cat)
    Het lijkt heel mooi, maar het lijkt me ook veel regelwerk en centjes dus. Ik vind het iig weinig waarde hebben. Mijn ouders hebben wel gewoon trouwringen, maar zijn niet getrouwd haha. Trouwringen vind ik iig wél mooi en symbolisch.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.