• The      World      the      Children      Made
    Based on the short story by Ray Bradbury


    Happy life, with the machines
    Scattered around the room
    Look what they made, they made it for me
    Happy technology

    We'll never leave, look at us now
    So in love with the way we are

    The Veldt - Deadmau5 & Chris James


    Plot      summary      The      Veldt
    De familie Hadley heeft een heel bijzonder huis. Het bestaat helemaal uit machines die alles doen wat de familie maar van ze vraagt. Zo wordt er voor hen gekookt, worden ze aangekleed en worden ze in slaap gewiegd, allemaal door machines.
    Ook hebben ze een bijzondere kamer in huis genaamd de Speelkamer. In de Speelkamer wordt er telepathisch een verbinding gemaakt met de fantasie van de twee kinderen, Peter en Wendy, en zo wordt alles wat ze zich voor kunnen stellen afgebeeld in een virtuele wereld. Deze wereld voelt net zo realistisch aan als de gewone wereld en is dan ook de perfecte plek om even te ontsnappen aan het 'drukke leven'.
    George en Lydia, vader en moeder, vinden hun levensstijl echter niet goed. Ze hebben het gevoel dat ze overbodig zijn en schakelen een psycholoog in als ze vinden dat de kinderen te veel bezig zijn met de Speelkamer die ook nog eens constant dezelfde plek afbeeld: een Afrikaans veld.
    De psycholoog verteld hen dat ze een tijdje van het huis weg moeten gaan om rust te nemen en als de familie alles ingepakt heeft om te vertrekken, willen de twee kinderen nog héél even naar de Speelkamer. Als de ouders een tijdje later gaan checken waar hun kinderen zijn gebleven, worden ze door de twee kinderen opgesloten in de Speelkamer.
    Als de psycholoog later naar de Speelkamer gaat, ziet hij de leeuwen in het Afrikaanse landschap kauwen op menselijke resten.

    Het is niet de beste samenvatting omdat ik het zelf heb geschreven – alle andere samenvattingen waren in het Engels – en als je wil kun je hier het verhaal (in het Engels) lezen. Dit is echter niet noodzakelijk als je mee wilt doen.




    In      deze      RPG
    In het jaar 2030 is het de normaalste zaak van de wereld dat je nooit meer iets hoeft te doen in je eigen huis. De machines die voor iedere dagelijkse taak zijn uitgevonden zorgen ervoor dat de mensheid lui is geworden. Hoewel het zestien jaar eerder nog normaal was om je kinderen op te dragen de afwas te doen, wordt dat nu gezien als kinderarbeid en er zijn zelfs wetten bedacht die dat verbieden. Zelfs het strikken van je eigen veters is bij wijze van spreke verboden.
    Omdat er voor alles een machine uitgevonden is, heeft bijna niemand meer een baan. Meestal breng je je dagen door op een ligstoel naast een zwembad terwijl je een cocktail - uiteraard ingeschonken door een machine - drinkt, of je spendeert je dag in de virtuele wereld die zich bevindt in je Speelkamer.
    Die virtuele wereld brengt je naar iedere plek die je- je maar kan bedenken. Voor zover bekent is het niet mogelijk om gewond te raken in die wereld.

    Een groep jonge mensen, ieder met zijn of haar eigen geautomatiseerde huis, beland in een wel heel bizarre situatie. Het komt nooit voor dat iemand in de virtuele wereld van een ander komt, maar nu belandt de hele groep plotseling op dezelfde plek. Geen van hen weet hoe ze voor zichzelf moeten zorgen, maar ze komen er al snel achter dat ze dat snel zullen moeten leren willen ze overleven, want de wereld waarvan ze ooit dachten dat die virtueel was, is nu zo realistisch als het maar kan.

    Wat de groep niet weet, is dat de overheid hiervoor heeft gezorgd. Ze zijn er van overtuigd dat de mensheid uitsterft als het zo doorgaat en willen de jonge mensen motiveren weer voor zichzelf te gaan zorgen. Ze hebben de pubers en jongvolwassenen zorgvuldig geselecteerd, zodat de kans groter is dat de groep het gaat halen.

    Om het verhaal niet dood te laten lopen, lijkt het me leuk om er af en toe een paar opdrachten doorheen te gooien. Ik zal af en toe als lid van de overheid een post plaatsen met daarin een opdracht voor één persoon, de hele groep of een paar mensen om te kijken of het experiment goed loopt. Soms is het niet een opdracht maar een aankomende natuurramp of iets in die richting.

    De      virtuele      wereld
    De virtuele wereld waarin de groep belandt is vergelijkbaar met de wereld waarin wij in 2014 leven. Het is echter zo dat er geen enkel ander mens te vinden is en er overal wilde dieren zoals grote roofdieren en giftige reptielen rondlopen. Ook zijn niet alleen de dieren een gevaar, maar ook het klimaat dat een heel stuk genadelozer is. Zo zijn er regelmatig stormen en overstromingen die alles op hun pad verwoesten.
    Ze belanden in het begin gewoon in een grote stad, maar kunnen als ze willen overal naar toe. Het is wel zo dat het in sommige gebieden gevaarlijker is dan in andere gebieden.
    De gebouwen in de steden staan nog wel overeind, maar zijn niet meer helemaal intact. Bijna alle ramen zijn kapot en sommige muren zijn ingestort. Ook de meubels die binnen staan zijn vaak niet meer zo goed als ze ooit waren.
    Voedsel is nog wel te vinden, maar vaak nog niet goed genoeg bereidt, dus vaak moeten ze het zelf klaar maken voor ze het op kunnen eten. Water is nog schaarser. Soms moeten ze water filteren voor ze het kunnen drinken.
    Als je nog vragen hebt, mag je die altijd stellen!

    De      huizen      (klik voor afbeelding)
    De huizen zien er allemaal hetzelfde uit. Houdt er rekening mee dat letterlijk alles geautomatiseerd is en dat je personage dus maar hoeft te bewegen of iets hoeft te zeggen en het gebeurd. Dingen als zelf de lampen aan doen of zelf de dekens over je heen leggen is er niet bij. Zelfs je eigen kleding kiezen en aandoen kan niet.
    Vanbinnen kan het zijn dat de huizen er verschillend uitzien, want het interieur wordt speciaal samengesteld bij de smaak van je personage. Houdt hij of zij van donkere kleuren, dan zul je dat terug zien komen in de meubels. Houdt hij of zij van drukte of juist van rust dan zul je dat ook terug zien in de manier waarop de meubels zijn geplaatst.
    Heel af en toe kun je iets zelf doen. Hieronder valt eten, drinken, lopen en alle andere voor de hand liggende dingen die niet door machines gedaan kan worden.
    De omgeving rondom de huizen is nog ongeveer hetzelfde als het nu in het echt is. Er zijn genoeg parken, bossen, meren etc voor ontspanning. Al die plekken worden echter wel onder toezicht gehouden door camera's.

    Invullen
    Naam:
    Leeftijd :
    Innerlijk:
    Uiterlijk [foto en beschrijving]:
    Geschiedenis*:
    Extra:

    * Het is niet toegestaan om meer dan één kind te krijgen en je personage is dus enig kind. Je krijgt op je tiende je eigen huis, die je tot je zestiende deelt met maximaal drie anderen, vanaf dan krijg je een eigen huis toegewezen. Pas vanaf je vijfentwintigste mag je trouwen en samenwonen.


    Rollen
    Mannen: Vol
    – Caine Dominic Ockley      Falkor      1.1
    – Samuel "Sam" Tyson      Microwave      1.2
    – Ridge Phoenix Naevia      Paracosm      1.3
    Vrouwen: Vol
    – Delane Clare Galloway      Mashtonx      1.3
    – Rhine Nadiya Mayfield      Astris      1.2     
    – Genesis ‘Deice’ Iona Junipher      Scripturient      1.4

    Regels
    – Minimum aantal woorden per post: 300
    – Niemand anders besturen, verwonden of doden zonder toestemming
    – Voor nu houden we het op één personage per persoon
    – 16+ is toegestaan, hou wel rekening met jongere lezers
    – Denk goed na voor je- je inschrijft. Denk je dat je het te druk hebt? Schrijf je dan niet in.
    – Meldt het als: je- je username hebt veranderd, je besluit je wel uit te schrijven, je voor een lange tijd niet aanwezig bent
    – Reserveringen blijven twee dagen (48 uur) staan, langer als je me verteld dat het iets langer gaat duren.
    – Vragen stellen mag altijd.
    – Let op spelling, grammatica en interpunctie.
    – Gelieve niet OOC te gaan in het speeltopic. Daarvoor is er een praattopic.
    – De huisregels van Quizlet natuurlijk.

    Het spijt me dat het zo'n lange lap tekst is, maar korter kon ik het echt niet maken. Als er nog iets onduidelijk is, mag je altijd vragen stellen!

    [ bericht aangepast op 14 juli 2014 - 19:30 ]

    Ik heb er ook nog steeds zin in! Ben alleen komende twee weken niet heel vaak online, daarna heb ik vakantie!!


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Leeft dit nog? Hehe.


    A girl who wonders.

    Scripturient schreef:
    Leeft dit nog? Hehe.


    Ik hoop het wel!


    "I'm fine with internet communication, it's just the real life I have problems with!" ~ Dan Howell

    Zeker weten. Sorry dat alles een beetje lang duurt. Had er alleen op gerekend dat er iets meer belangstelling zou zijn.

    Nu heb ik alleen van Lovelydemon niet gehoord of ze nog mee wil doen, dus ik verwijder haar van de lijst. Dan zijn de aantallen per geslacht wel gelijk, ondanks dat er niet erg veel mensen mee doen. Als jullie het oké vinden, zouden we dus kunnen beginnen. Misschien is het zelfs wel fijn dat er niet zo ongelofelijk veel mensen mee doen, dan kunnen we in de RPG ook beter een groep vormen, denk ik.

    Wanneer komt het voor jullie het beste uit om te beginnen? Dan maak ik binnenkort het speel- en praattopic aan.

    Ik begin het liefst wel voordat ik op vakantie ga.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Astris schreef:
    Ik begin het liefst wel voordat ik op vakantie ga.


    En wanneer ga je op vakantie?

    11 juli.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Astris schreef:
    11 juli.


    Oké, dat moet wel goed komen dan.

    Just wondering, maar wanneer beginnen we nou eigenlijk?
    Gezien alle rollen toch al ingevuld zijn...


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Astris schreef:
    Just wondering, maar wanneer beginnen we nou eigenlijk?
    Gezien alle rollen toch al ingevuld zijn...


    Ja sorry. Ik wilde alleen even wachten omdat het vakantie is en het kan zijn dat er veel mensen op vakantie zijn, maar aangezien deze RPG toch niet extreem snel zal gaan, maakt het denk ik niet zoveel uit wanneer ik het speeltopic open.
    Bedankt voor het herinneren want ik was het heel even vergeten eerlijk gezegd.

    Dan ga ik nu het speel- en praattopic openen.

    Ik reageer even laat, maar denk idd dat het beter is om snel te starten. Ik zal het topic in de gaten houden!


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Hier is het speeltopic! Het praattopic komt zo.

    Edit: Het praattopic!

    [ bericht aangepast op 1 juli 2014 - 16:54 ]

    Even iets totaal niet on topic, maar ik vraag me al een tijdje af wat die '300' betekent in sommige RPG titels. Ik zie soms ook '250' staan.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Butera schreef:
    Even iets totaal niet on topic, maar ik vraag me al een tijdje af wat die '300' betekent in sommige RPG titels. Ik zie soms ook '250' staan.


    Dat is het minimaal aantal woorden dat moet worden geschreven.

    Eichen schreef:
    (...)

    Dat is het minimaal aantal woorden dat moet worden geschreven.
    Oh, dan weet ik dat ook weer:Y)


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,