• Het is een meespeelverhaal over leerlingen op een middelbare school. We doen expres weinig informatie, zodat alles zich in het verhaal kan vormen. De leerlingen zitten in hun vierde leerjaar van de Havo. Ze wonen in Purmerend.

    Maximaal twee personages per persoon.


    Lijstje:
    Naam:
    Uiterlijk: (afbeelding)

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.

    Personages:
    Anouk Veltman - Maartje
    Bart-Jan van Egmond - Maartje
    Céline van der Leech - Demi
    Darius Visser - Jeffrey
    Doris Barnes - Margot
    Drew Chase - Eruditie
    Ian van Dijck - Kelly
    Isa de Vries - Marjanne
    Jacelyn von Liszel - Marie
    Jake Blake - CaTbUg
    Jordana "Jordy" Visser - Natas
    Jamie Chase - Eruditie
    Jelle van Dijck - Kelly
    Jiang Chen - Rosanne
    Joél van der Leech - Demi
    Joris Franksen - Marjanne
    Kyra van Bakkum - Lisa
    Lars Jansen - Nightingalex
    Lauren Smit - Nightingalex
    Lucy Green - ArianatorXx
    Maya van Leemhuizen - Alicia
    Mia den Hertogh - Natas
    Phoebe van Longen - Rosanne
    Ramon Scheepsma - Natas
    Taco Boersma - Alicia
    Taylor Veldhuizen - MoonEye
    Thomas van Hof - Anouk
    Qaasim Braam - Alicia
    Tyler Michigan - Lisa

    Speeltopics: 1, 2
    Praattopics: 1 2
    Rollentopic

    [ bericht aangepast op 16 okt 2014 - 15:06 ]

    Mia had weinig aandacht voor het voetbalspel. De dag vorderde en ze zag de zon steeds verder zakken. Het werd zo onderhand tijd om naar huis te gaan, want ze moest nog koken, maar ze had geen zin om op de fiets te stappen. Op momenten als deze werd ze weer herinnerd aan het feit dat haar beste vriendin was verhuisd, want normaliter hoefde ze nooit alleen te fietsen en ze wilde nu eigenlijk wachten totdat Isa besloot naar huis te gaan, die bij haar in de buurt woonde, zodat ze met elkaar konden meerijden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ramon ging op een paar meter van het doel staan zodat Joris de vrije bal kon nemen. Hij kende Joris goed genoeg om te weten dat hij er vanaf deze afstand makkelijk in kon schieten en wanneer de bal tegen de doelpaal ketste, kon hij hem misschien opvangen en het doelpunt afmaken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Darius keek op zijn horloge en zag dat hij al spoedig moest vertrekken. Hij richtte zich weer tot Maya.
    'Weet je zeker dat je niet meegaat?' vroeg hij.

    Jordy vond de wedstrijd maar saai. Ze hadden nog geen doelpunt gescoord en het was koud geworden. De hemel was betrokken en de eerste regendruppels spatten al op haar huid.
    ‘Gelijk spel!’ brulde ze en ze kwam naast Isa staan. ‘Jullie zijn allemaal geweldig en ik heb honger, dus zullen we naar huis gaan, Moony?’
    ‘Je hoort het,’ grinnikte een van de jongens van de tegenpartij. ‘Je chick wil naar huis, Moony.’
    Ramon keek haar boos aan. Hij vond het nooit leuk als ze zijn naam afkortte, maar Jordy hield nu eenmaal van bijnamen en afkortingen, want anders waren namen zo saai.
    ‘Kom op!’ Ze liep alvast naar de anderen toe. ‘Vanavond allemaal bij Jace, toch? See you later!’
    Ze draaide zich om en liep naar haar fiets. Gelukkig kwam Ramon er al aan. Zijn gezicht was rood van de inspanning en ze hoopte maar dat hij niet te erg naar zweet stonk.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Maya haalde haar schouders op.
    'Ach, het gaat toch regenen... Mag ik bij jou achterop?'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ja hoor, spring maar achterop bij mij,' zei Darius.

    'Achter op me fiets,' zong Jordy verder terwijl ze tegen een boom leunend wachtte totdat Ramon zover was. 'En ik weet nog niet waar we naartoe gaan samen, maar dat boeit me ook helemaal niets! Wat een feestbeest ben je toch. Kom je vanavond ook?' Ze wiebelde haar wenkbrauwen op en neer. 'Mag ik dan achterop je fiets?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Maya grinnikte.
    'Nee, die plek is al van mij.'

    [ bericht aangepast op 4 juli 2014 - 11:28 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Darius glimlachte.
    'Iedereen mag achterop mijn fiets. Dat weet je toch?'

    [ bericht aangepast op 4 juli 2014 - 11:30 ]

    'Haal je me vanavond dan op?' vroeg ze. 'Maya mag op mijn schoot.'

    [ bericht aangepast op 4 juli 2014 - 11:29 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Darius grinnikte.
    'Dat is dan afgesproken. Hoe laat moet ik er zijn?'

    'Alle goede party's beginnen om kwart over acht, dus doe maar acht uur,' antwoordde Jordy en ze noemde haar adres op.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mia was blij toen er besloten werd de stoppen met het spel. Een beetje opgelaten liep ze naar Isa toe, hopend dat ze het geen rare vraag vond.
    'Zullen we samen naar huis fietsen?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Dat is dan afgesproken, ik zie je later!' riep Darius en hij stapte op zijn fiets om vervolgens, samen met Maya, naar de schoonheidssalon te fietsen.

    De wedstrijd was abrupt geëindigd. Daarom had Isa haar tas opgepakt en toen ze regendruppels voelde, trok ze een vies gezicht en pakte ze haar fietssleutel. 'Ik ga naar huis.'
    Ze knikte met een glimlach naar Mia. 'Is goed.'

    [ bericht aangepast op 4 juli 2014 - 18:03 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain