• Het is een meespeelverhaal over leerlingen op een middelbare school. We doen expres weinig informatie, zodat alles zich in het verhaal kan vormen. De leerlingen zitten in hun vierde leerjaar van de Havo. Ze wonen in Purmerend.

    Maximaal twee personages per persoon.


    Lijstje:
    Naam:
    Uiterlijk: (afbeelding)

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.

    Personages:
    Anouk Veltman - Maartje
    Bart-Jan van Egmond - Maartje
    Céline van der Leech - Demi
    Darius Visser - Jeffrey
    Doris Barnes - Margot
    Drew Chase - Eruditie
    Ian van Dijck - Kelly
    Isa de Vries - Marjanne
    Jacelyn von Liszel - Marie
    Jake Blake - CaTbUg
    Jordana "Jordy" Visser - Natas
    Jamie Chase - Eruditie
    Jelle van Dijck - Kelly
    Jiang Chen - Rosanne
    Joél van der Leech - Demi
    Joris Franksen - Marjanne
    Kyra van Bakkum - Lisa
    Lars Jansen - Nightingalex
    Lauren Smit - Nightingalex
    Lucy Green - ArianatorXx
    Maya van Leemhuizen - Alicia
    Mia den Hertogh - Natas
    Phoebe van Longen - Rosanne
    Ramon Scheepsma - Natas
    Taco Boersma - Alicia
    Taylor Veldhuizen - MoonEye
    Thomas van Hof - Anouk
    Qaasim Braam - Alicia
    Tyler Michigan - Lisa

    Speeltopics: 1, 2
    Praattopics: 1 2
    Rollentopic

    [ bericht aangepast op 16 okt 2014 - 15:06 ]

    'Waarom? Was het niet leuk?'
    Stiekem hoopte ze daarop.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Isa had niet zo'n eerlijk antwoord verwacht en keek Mia daarom even verbaasd aan. 'Nou,' zei ze toen met een glimlach, 'dan moet ik mijn fantastische vrijgezellenbestaan maar niet opgeven voor hem.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Doris grinnikte toen Qaasim haar ook duwde en ze bijna omviel. Ternauwernood behield ze haar evenwicht en focuste zich weer op het gesprek. 'Sowieso niet nu al,' zei ze. 'We moeten sowieso eerst al onze opties onderzoeken, voordat jij je aan de eerste de beste manspersoon koppelt,' giechelde ze.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    'Het was gezellig.'
    Darius sloeg een arm om haar heen.
    'De danspasjes waren alleen niet zo alledaags.'

    'Niet alledaags,' herhaalde Maya lachend. 'Sinds wanneer ben jij alledaags?'
    Ze vond het fijn dat zijn arm om haar heen lag, zeker nu iedereen dat kon zien. Ze voelde zich er zekerder door.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Nóg minder alledaags,' besloot Darius.

    'Hé daar,' zei Jiang opgewekt.
    Phoebe glimlachte ten teken van begroeting en ze gingen allebei op de bank zitten.
    'Heb je het naar je zin?' vroeg Jiang. Hij maakte zelf weinig feestjes mee. Phoebe eigenlijk ook niet, dacht hij. Ze brachten hun zaterdagavonden vaak liever door met films kijken op zijn kamer of spelletjes spelen op zijn Playstation.
    'Ik vermaak me wel, ja,' knipoogde Phoebe. Ze zag iemand heel dicht in haar buurt staan en sloeg met een rode blos haar wangen neer. Waarom gebeurde dat zo vaak de laatste tijd? Ze vond het eigenlijk heel stom.
    'Hé, waar is mijn portie Chinees? Had je dat niet even voor me mee kunnen nemen?' vroeg een smalende stem. Jiang keek met rood hoofd naar beneden en Phoebe wierp de jongen een ijzige blik toe.
    'Ik wilde alleen maar zeggen dat ons Chineesje wel Chinees mee had kunnen nemen? Of ben je zo scheel dat je de Chinees voor een friettent hebt aangezien?'
    Phoebe sprong overeind en ging voor hem staan. 'Wil je kennis maken met mijn vuist?' fluisterde ze.
    'Kom mee Phoebs,' zei Jiang. Hij was ook opgestaan en trok haar weg bij de jongen. 'Ik wil graag een luchtje scheppen,' mompelde hij.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Waarom zei je nou niks?' brieste Phoebe toen ze buiten stonden. Ze gingen een eindje bij het andere groepje dat buiten stond vandaan staan.
    Jiang haalde zijn schouders op. 'Dat geeft ze alleen maar meer voldoening.'
    'Niets zeggen geeft ze al helemaal voldoening.' Phoebe sloeg haar armen over elkaar en ging op een muurtje zitten.
    'Zit er nou niet over in Phoebe. Dat heeft geen zin,' zei Jiang. Hij wierp een blik op zijn horloge. De tijd vloog snel voorbij.
    'Die bullenbak gaat vast ook mee op kamp. Gezellig,' snoof ze zacht.
    'Hij raakt mij niet,' loog Jiang. 'Schelden doet geen pijn.'
    Phoebe staarde stug een andere kant uit. 'Dat doet het wel.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Nou, laat zien!'
    Maya dook onder zijn arm vandaan, zodat hij de ruimte kreeg om te bewegen.
    Hopelijk wordt er dan wat enthousiaster gedaan.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Darius schoot in de lach.
    'Ik zou de pasjes niet eens meer weten!'

    'Tss,' zei ze en ze schudde haar hoofd. 'Moet ik je dan iets minder gênante, maar toch heel erg gênante danspasjes leren?'
    Ze pakte zijn handen beet en bewoog op de maat van de muziek.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    ‘Nee, dat zou ik maar niet doen.’ Ze vond het een beetje een ongemakkelijk onderwerp. Isa moest natuurlijk zelf weten met wie ze zoende, maar ze zou er zelf nachtmerries van krijgen.
    ‘Hoe laat was jij van plan om te gaan?’

    -

    Dansen met Jordy zorgde er altijd voordat je binnen no-time bekaf was en verlangde naar een slok drinken, dus hij was blij toen ze voorstelde een glas cola te halen.
    ‘Je klas is best oké,’ vond ze. ‘Volgens mij veel leuker dan de mijne. Het wordt vast een saai kamp.’
    Ramon vond zijn klas inderdaad best oké, maar behalve Qaasim en Joris had hij niet echt vrienden en er waren meer mensen die hem irriteerden dan dat ze zijn aandacht trokken. Toch kon het natuurlijk altijd erger.
    ‘Mijn medeleerlingen geven geen party hoor,’ ging Jordy verder. ‘En ze zijn evenmin gaan chillen in ’t park.’
    ‘Ja ja, je hebt gelijk.’
    Zo als altijd kwam er een triomfantelijke grijns op haar gezicht bij het uitspreken van die woorden, al was hij het helemaal niet met haar oneens geweest.
    ‘Ik ga zo maar.’

    [ bericht aangepast op 31 aug 2014 - 20:03 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    [Ik schrijf me uit, sorry maar ik heb weinig tijd/motivatie om te posten en ik hou het sws niet bij]


    May StarClan light your path.

    Ze keek even op haar mobiel om de tijd te checken. 'Ik denk dat ik zo ga, ik wil het niet te laat maken.' Ze keek Mia aan. 'Tenzij jij wilt blijven natuurlijk.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Mia schudde haar hoofd. 'Nee, het is laat zat.'

    Nieuwe topic


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt

    [ bericht aangepast op 1 sep 2014 - 22:57 ]


    Every villain is a hero in his own mind.