• Het is een meespeelverhaal over leerlingen op een middelbare school. We doen expres weinig informatie, zodat alles zich in het verhaal kan vormen. De leerlingen zitten in hun vierde leerjaar van de Havo. Ze wonen in Purmerend.

    Maximaal twee personages per persoon.


    Lijstje:
    Naam:
    Uiterlijk: (afbeelding)

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.

    Personages:
    Anouk Veltman - Maartje
    Bart-Jan van Egmond - Maartje
    Céline van der Leech - Demi
    Darius Visser - Jeffrey
    Doris Barnes - Margot
    Drew Chase - Eruditie
    Ian van Dijck - Kelly
    Isa de Vries - Marjanne
    Jacelyn von Liszel - Marie
    Jake Blake - CaTbUg
    Jordana "Jordy" Visser - Natas
    Jamie Chase - Eruditie
    Jelle van Dijck - Kelly
    Jiang Chen - Rosanne
    Joél van der Leech - Demi
    Joris Franksen - Marjanne
    Kyra van Bakkum - Lisa
    Lars Jansen - Nightingalex
    Lauren Smit - Nightingalex
    Lucy Green - ArianatorXx
    Maya van Leemhuizen - Alicia
    Mia den Hertogh - Natas
    Phoebe van Longen - Rosanne
    Ramon Scheepsma - Natas
    Taco Boersma - Alicia
    Taylor Veldhuizen - MoonEye
    Thomas van Hof - Anouk
    Qaasim Braam - Alicia
    Tyler Michigan - Lisa

    Speeltopics: 1, 2
    Praattopics: 1 2
    Rollentopic

    [ bericht aangepast op 16 okt 2014 - 15:06 ]

    'Nou, ben je klaar om te gaan?' vroeg Darius en hij trok alvast zijn jas van de kapstok.

    'Jep!'
    Ze had géén idee hoe ze heelhuids bij Jace zouden aankomen, maar dat zouden ze vanzelf wel merken.
    'Ik heb trouwens tegen pa gezegd dat jouw ouders ons brengen...'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Dat heb je dan goed gelogen,' grinnikte Darius.
    'Ze zijn geen van beiden thuis. Ma zit al maanden ergens aan de andere kant van de wereld en pa heeft het ook maar druk, nu Moszkowicz het niet meer regelt.'
    Hij deed de voordeur van zijn huis open en stapte naar buiten, wachtend op Maya.

    Maya grinnikte. Ja, zijn moeder was voor de zomer al weg... Al die vrijheid. Zij droomde er enkel van.
    Ze volgde Darius weer naar zijn fiets, waar ze op de bagagedrager plaatsnam en haar armen om zijn middel sloeg.
    'Op naar Jordy...'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Op naar Jordy,' herhaalde Darius en hij begon te trappen, fietste weer het lange zandpad af en terug het dorp in, om voor Jordy's huis te stoppen en aan te bellen.

    Jiang omhelsde ook zijn vader toen die terug kwam van zijn werk en zag dat zijn moeder hem al gauw even apart nam. Even later kwam ze terug. Ze legde een stapeltje wasgoed op tafel en wendde zich tot Jiang.
    'Je mag naar het feestje, maar je moet om elf uur thuis zijn en geen alcohol.'
    Jiang knikte en stond op. 'Bedankt!'
    'Ik zal je spullen voor het kamp wel inpakken.' Jiang kleurde rood, omdat hij daar totaal niet meer aan gedacht had. 'Dank je.'
    'Goed dan, ga nu maar. Veel plezier allebei. Kom gauw weer langs, Phoebe.'
    'Graag,' glimlachte die. 'Ik ga even zeggen dat ik weg ga, tegen mijn ouders. Ik fiets zo langs je huis om je op te halen, goed?'
    Jiang knikte weer. Hij was het inmiddels gewend dat ze hem niet over de vloer wilde hebben.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Jordy opende vrolijk de deur toen er aangebeld werd.
    'Hé! Oh...' Ze keek een beetje beteuterd toen ze zag dat Darius en Maya niet verkleed waren. Wat was er nou leuk aan een feestje waar je in je gewone kleding heenging? Dat kón alleen maar saai worden. Ze had zelf een Ninja Turtle kostuum uit de kast getrokken, compleet met blauwe doek voor haar ogen waar ze twee gaten in geknipt had. Ze had het drie jaar geleden eens voor carnaval gekocht en paste het nog steeds.
    'Wat zien jullie er saai uit! Jullie moet ook wat leuks aan, hoor! Ik heb nog van alles in de kast!'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Zo ongeveer. Ze had haar adres in de app-groep gedropt.' Ze pakte haar telefoon, scrolde naar beneden en noemde de straatnaam op zodra ze hem gevonden had.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Darius schoot in de lach toen een schildpad de deur opendeed, een beest dat vooral goed was om soep van te maken.
    'Nee, nee.' Darius schudde zijn hoofd.
    'We hebben lang over onze kledij nagedacht en vonden dit toch echt het beste passen.'

    Jordy trok een pruillip. 'Nou, ik hoop dat ik niet de ene coole gast ben vanavond.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Darius schudde zijn hoofd.
    'Ik ben ook een coole gast en Maya is dat zeker. Nou, spring maar achterop en neem Maya op je schoot, dan kunnen we naar het feestje!'

    'En dat vind jij nog steeds een goed idee?' vroeg Maya hoofdschuddend aan Darius.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Darius haalde zijn schouders op.
    'Waarom niet? Ik durf te wedden dat haar schoot veel fijner zit dan dan de bagagedrager.'
    Hij grinnikte weer.
    'Anders mag jij ook wel fietsen hoor - dan ga ik wel bij Jordy op schoot?'

    Maya grijnsde.
    'Wil je jezelf dat echt aandoen? En Jordy en mij.'
    Ze had nog nooit in haar leven gefietst. Waarschijnlijk kon ze het niet eens.

    [ bericht aangepast op 9 juli 2014 - 21:00 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ach, zolang je maar bij de derde linksaf gaat komen we er wel, toch?'