• En we hebben nummer 23 alweer ;o!! Gaat snel o-o..

    Ok even nog een paar dingetjes die ik in het vorige topic(s) had gezegd en wel de moeite waard zijn om er nog in te zetten ;d.

    Shuuya schreef:
    Aangezien niemand er op heeft gereageerd in vorige topic of die daarvoor :'D..
    Ga ik het toch doen..

    Otaku mensjes!! Lees en geef antwoord :'D..
    Ja, ik dacht om lijstje in het beginpost neer te zetten met apps/sites waar je manga/anime makkelijk kunt lezen/kijken ;d In een spoiler, omdat de beginpost al zo lang is :'D. Aangezien die vragen nog wel eens geregeld voorkomen ;d.

    ^^ Het is altijd welkom om nog meer apps/sites aan te raden ;d.
    Shuuya schreef:
    Otaku mensjes!!
    Volgens mij is het al eens vaak gevraagd voor een meeting onder de otaku mensjes, maar er is verder nooit echt iets mee gedaan :'D.. We kwamen al niet verder dan een plek kiezen :'D..
    Nu heb ik een vraag! Zou ik van jullie mogen weten waar jullie wonen? of een plek wat waar voor jullie makkelijk is om te bereiken of een plek wat het uiterste is waar je heen wilt reizen..
    Voor mij is Utrecht namelijk echt het uiterste van het uiterste ik zelf moet dan rond de 3 uur reizen :'D.


    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?
    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!

    Join us! ;D
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Impavid (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Lazet (Iris) - 17 - MAL
    25 - TheHorcrux (Rowena) - 16 -
    26 - OriharaIzaya (Thorsten) - 16 - MAL
    27 - MorningStorm (Wouter) - 15 - MAL
    28 - Yokubo (Sharon) - 19 - MAL
    29 - Maka (Eva) - 14
    1- Parachutes (Dirkje) - 18 - MAL - Hummingbird
    2- Rewrite (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    4- Tet (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18
    6- Shukaku (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 15 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    13- Miuna (Shirley) - 20 - MAL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13


    Ik moet gelijk eerst even bekennen dat ik de anime van de volgende plaatjes heb ik zelf de bovenste 2 nog niet afgekeken en de onderste 2 nog helemaal niet gekeken.



    Rechts boven: Bakemonogatari
    Links boven: Blood C
    Rechts onder: Kuragehime
    Links onder: GJ-bu

    [ bericht aangepast op 29 juni 2014 - 22:20 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Lazet schreef:
    Ja, Shintaro had zich toch in zijn kamer achter zijn pc opgesloten nadat Ayano stierf, en dat doe je niet echt als je niet iets voor iemand voelt neem ik aan (':
    Plus, hij is gewoon over het algemeen iemand die alles voor zich houdt vgm

    Yeah dat is dus het gevalletje van hoe interpreteer je het.
    Want Shintaro was geloof ik sowieso al iemand die niet gauw vrienden maakte en als ja zijn enige vriend sterft..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Yeah dat is dus het gevalletje van hoe interpreteer je het.
    Want Shintaro was geloof ik sowieso al iemand die niet gauw vrienden maakte en als ja zijn enige vriend sterft..

    Ah ja, ik snap je wel.. Moeilijk, moeilijk..


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Lazet schreef:
    Hey guys, ik heb nog niet echt iets gelezen van wat ik heb gemist omdat ik mca en ft nog niet heb gekeken. Ga ik vanavond doen en dan lees ik gelijk alles in het topic ^^
    Maar ik had een vraagje, m'n vriend en ik zijn in discussie wie wie nou leuk vindt haha
    We waren t er allebei over eens dat Ayano Shintaro leuk vindt, maar hij zegt dan Kano vindt Ayano leuk en Shintaro niet, en ik zeg nee Kano vindt Ayano niet leuk op zo'n manier, maar Shintaro vindt d'r wel leuk.
    Ik denk dat Kano Ayano meer ziet als de beschermende grote zus, zij samen als een stel is zo raar ;x Maar Shintaro en Ayano daarentegen, die zijn/waren meant to be.

    Kan zijn dat ik weer helemaal fout zit, maar ik zie Kano en Ayano echt niet op zo'n manier samen zijn xd

    Ook echt nergens in mn bericht zat een vraag, wtf xd Nou hier komt ie dan: Wat denken jullie?


    Ik denk dat alle drie die dingen kloppen. :') Dus dat Ayano Shintaro leuk vindt, Shintaro Ayano en Kano Ayano. Al twijfel ik half over dat laatste, maar ik weet niet... Ik krijg de laatste tijd ook een beetje het idee dat Kano haar toch als meer dan een grote zus ziet. Niet dat ik dat leuk vind, want naar mijn mening moet hij samen komen met Kido, maar oké. :')
    Ik ben het in ieder geval met je eens dat Shintaro en Ayano meant to be zijn, maar met Kano weet ik het allemaal niet zo goed, kan hem niet echt peilen tbh. xd


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ik denk dat alle drie die dingen kloppen. :') Dus dat Ayano Shintaro leuk vindt, Shintaro Ayano en Kano Ayano. Al twijfel ik half over dat laatste, maar ik weet niet... Ik krijg de laatste tijd ook een beetje het idee dat Kano haar toch als meer dan een grote zus ziet. Niet dat ik dat leuk vind, want naar mijn mening moet hij samen komen met Kido, maar oké. :')
    Ik ben het in ieder geval met je eens dat Shintaro en Ayano meant to be zijn, maar met Kano weet ik het allemaal niet zo goed, kan hem niet echt peilen tbh. xd

    Jaman, Kano is ziek vaag wat dat betreft. Maar ook met z'n eye ability, je weet eig nooit echt of hij aan het deceiven is of niet.
    Maar Kano en Kido? Die twee samen?


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Lazet schreef:
    (...)
    Jaman, Kano is ziek vaag wat dat betreft. Maar ook met z'n eye ability, je weet eig nooit echt of hij aan het deceiven is of niet.
    Maar Kano en Kido? Die twee samen?


    Ja, ik ship hen echt heel erg, hehe. :Y) En ik zie hen toch het snelste bij elkaar komen, hoor. Ik bedoel, dit zijn volgens mij de meest obvious koppeltjes;
    Ayano & Shintaro, Haruka & Takane, Seto & Marry, Hiyori & Hibiya, Kido & Kano. En dan heb je Momo nog. :'D Al switch ik in gedachten Hiyori vaak met Momo. :') Want Moon-viewing Recital adfljaldfjfal


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ja, ik ship hen echt heel erg, hehe. :Y) En ik zie hen toch het snelste bij elkaar komen, hoor. Ik bedoel, dit zijn volgens mij de meest obvious koppeltjes;
    Ayano & Shintaro, Haruka & Takane, Seto & Marry, Hiyori & Hibiya, Kido & Kano. En dan heb je Momo nog. :'D Al switch ik in gedachten Hiyori vaak met Momo. :') Want Moon-viewing Recital adfljaldfjfal

    Ik weet niet, als ik aan Kido denk.. Ik vind d'r over het algemeen niet zo bij iemand passen (': Zij zit nu voor mij een beetje in de beschermende zus rol, en zodra ik iemand daarin heb geplaatst, ship ik ze met vrijwel niemand meer haha

    Ben erg benieuwd naar de laatste ep tho! Wilde eigenlijk gister kijken, maar ik had zaterdag op zondag maar 1 uurtje slaap gehad haha, dus viel toen ik om 5 uur thuis was meteen in slaap. Heb ook alvast alle animes die ik deze zomer wil kijken gedownload, dus voorlopig heb ik genoeg te doen!
    Plus ik ga over ^^


    I solemnly swear that I am up to no good.

    ^^ Kido en Kano vind ik zo'n typische shoujo koppeltje :'D.
    Seto & Mary zie ik niet zo gauw zitten.. Ik zie hun meer als broer en zus.. Waarschijnlijk omdat die leeftijden tussen die 2 zo groot lijken ook door de lengte :'D..
    Zelfde geld voor Momo en Hibiya xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    ^^ Kido en Kano vind ik zo'n typische shoujo koppeltje :'D.
    Seto & Mary zie ik niet zo gauw zitten.. Ik zie hun meer als broer en zus.. Waarschijnlijk omdat die leeftijden tussen die 2 zo groot lijken ook door de lengte :'D..
    Zelfde geld voor Momo en Hibiya xd.


    Dat zijn ze ook wel, vind ik, ja. :'D
    En die andere twee koppels ship ik ook. :') Ik snap wel dat je dat zegt over Seto/Marry en Momo/Hibiya tho... Denk ook dat ik die laatste twee ook liever als hele goede vrienden zie, maar ik mag Hiyori helemaal niet, dus ik wil nooit dat Hibiya met haar eindigt. :') Seto en Marry zie ik wel gebeuren tho. ;o


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Lazet schreef:
    (...)
    Ik weet niet, als ik aan Kido denk.. Ik vind d'r over het algemeen niet zo bij iemand passen (': Zij zit nu voor mij een beetje in de beschermende zus rol, en zodra ik iemand daarin heb geplaatst, ship ik ze met vrijwel niemand meer haha

    Ben erg benieuwd naar de laatste ep tho! Wilde eigenlijk gister kijken, maar ik had zaterdag op zondag maar 1 uurtje slaap gehad haha, dus viel toen ik om 5 uur thuis was meteen in slaap. Heb ook alvast alle animes die ik deze zomer wil kijken gedownload, dus voorlopig heb ik genoeg te doen!
    Plus ik ga over ^^


    Yaaay, goed zo, Iris! *O* Congrats!
    Ik ben wel echt heel erg benieuwd wat jij van de laatste episode gaat vinden. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Dat zijn ze ook wel, vind ik, ja. :'D
    En die andere twee koppels ship ik ook. :') Ik snap wel dat je dat zegt over Seto/Marry en Momo/Hibiya tho... Denk ook dat ik die laatste twee ook liever als hele goede vrienden zie, maar ik mag Hiyori helemaal niet, dus ik wil nooit dat Hibiya met haar eindigt. :') Seto en Marry zie ik wel gebeuren tho. ;o

    Marry en Hibiya? ;D.. Dat lijkt me ergens best wel schattig eigenlijk ;o. Eigenlijk is dat ook best wel heel erg shoujo :'D..
    en anders dumpen we Hibiya bij Seto want in yaoi is het wel normaal om een huge verschil te hebben en de overgebleven meisjes zoeken het zelf maar uit :'D..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Marry en Hibiya? ;D.. Dat lijkt me ergens best wel schattig eigenlijk ;o. Eigenlijk is dat ook best wel heel erg shoujo :'D..
    en anders dumpen we Hibiya bij Seto want in yaoi is het wel normaal om een huge verschil te hebben en de overgebleven meisjes zoeken het zelf maar uit :'D..


    Marry en Hibiya? XD Daar had ik nog niet eens aan gedacht. XD Oh help, volgens mij gaat dat nooit werken. :')
    Hibiya en Seto was wel een ding volgens mij... Maar er zijn zoveel ships die ik niet snap, die zou ik dan ook niet snappen. ><
    Nah, ik hou het bij Seto en Marry en Hibiya en Momo dan maar als vrienden. :')
    Over yaoi gesproken; ergens ship ik Konoha en Shintaro wel, alleen dat kwam niet zo leuk in de anime naar voren, alleen in de liedjes en alles. D: Maar niet Haruka en Shintaro, echt Konoha dan. Ik zie Konoha en Haruka nu echt steeds meer als twee aparte persoontjes, dat zijn het ergens ook volgens mij, toch? ;o


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Yaaay, goed zo, Iris! *O* Congrats!
    Ik ben wel echt heel erg benieuwd wat jij van de laatste episode gaat vinden. :3

    Ik oook ;p haha
    En thanks ^^


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Parachutes schreef:
    (...)

    Marry en Hibiya? XD Daar had ik nog niet eens aan gedacht. XD Oh help, volgens mij gaat dat nooit werken. :')
    Hibiya en Seto was wel een ding volgens mij... Maar er zijn zoveel ships die ik niet snap, die zou ik dan ook niet snappen. ><
    Nah, ik hou het bij Seto en Marry en Hibiya en Momo dan maar als vrienden. :')
    Over yaoi gesproken; ergens ship ik Konoha en Shintaro wel, alleen dat kwam niet zo leuk in de anime naar voren, alleen in de liedjes en alles. D: Maar niet Haruka en Shintaro, echt Konoha dan. Ik zie Konoha en Haruka nu echt steeds meer als twee aparte persoontjes, dat zijn het ergens ook volgens mij, toch? ;o

    Oh yeah ;o.. In de anime was er wel Konoha en Shintaro momentje ;o.. Ze gingen op zoek, maar ik vond dat stukje wel leuk om naar te kijken ;o.
    Volgens mij zijn het wel 2 aparte persoontjes.. Takane zei zelf ook al dat Konoha gewoon geen Haruka was.. Ze hebben wel dezelfde wensen zeg maar met dat vrienden zijn gedoetje ;o.

    Maar wacht.. Seto en Hibiya is een ding? HOE.. Ik zei dat voor de grap O_O.. Er word nergens gehint over die 2.. Dus hoe komen ze daar op :'D..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik ga de episode lekker morgen kijken, want ik ben vanochtend thuis gekomen van een geweldige vakantie in Schotland.

    Edit: Overmorgen, moet morgen naar GLR (Grafisch Lyceum rotterdam introductiedag).

    [ bericht aangepast op 30 juni 2014 - 17:47 ]


    Vampire + Servant = Servamp

    Shuuya schreef:
    (...)
    Oh yeah ;o.. In de anime was er wel Konoha en Shintaro momentje ;o.. Ze gingen op zoek, maar ik vond dat stukje wel leuk om naar te kijken ;o.
    Volgens mij zijn het wel 2 aparte persoontjes.. Takane zei zelf ook al dat Konoha gewoon geen Haruka was.. Ze hebben wel dezelfde wensen zeg maar met dat vrienden zijn gedoetje ;o.

    Maar wacht.. Seto en Hibiya is een ding? HOE.. Ik zei dat voor de grap O_O.. Er word nergens gehint over die 2.. Dus hoe komen ze daar op :'D..


    Watwat, wanneer dan ook alweer? D: Ben ik dat nu alweer vergeten? D:
    Ja, ik dacht inderdaad dat het een ding was, even, op Tumblr, maar nu weet ik het niet meer zeker. XD Wacht, ik ga op zoek. XD

    ...

    Ja, ik heb gelijk, het is een ding... :') Geen groot ding, maar het is een ding. :')
    O, het ligt blijkbaar aan de opening van Mekakucity Actors. Nu ben ik benieuwd. Het is mij nooit opgevallen, even nog een keer kijken.

    [ bericht aangepast op 30 juni 2014 - 17:51 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)