• En we hebben nummer 23 alweer ;o!! Gaat snel o-o..

    Ok even nog een paar dingetjes die ik in het vorige topic(s) had gezegd en wel de moeite waard zijn om er nog in te zetten ;d.

    Shuuya schreef:
    Aangezien niemand er op heeft gereageerd in vorige topic of die daarvoor :'D..
    Ga ik het toch doen..

    Otaku mensjes!! Lees en geef antwoord :'D..
    Ja, ik dacht om lijstje in het beginpost neer te zetten met apps/sites waar je manga/anime makkelijk kunt lezen/kijken ;d In een spoiler, omdat de beginpost al zo lang is :'D. Aangezien die vragen nog wel eens geregeld voorkomen ;d.

    ^^ Het is altijd welkom om nog meer apps/sites aan te raden ;d.
    Shuuya schreef:
    Otaku mensjes!!
    Volgens mij is het al eens vaak gevraagd voor een meeting onder de otaku mensjes, maar er is verder nooit echt iets mee gedaan :'D.. We kwamen al niet verder dan een plek kiezen :'D..
    Nu heb ik een vraag! Zou ik van jullie mogen weten waar jullie wonen? of een plek wat waar voor jullie makkelijk is om te bereiken of een plek wat het uiterste is waar je heen wilt reizen..
    Voor mij is Utrecht namelijk echt het uiterste van het uiterste ik zelf moet dan rond de 3 uur reizen :'D.


    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?
    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!

    Join us! ;D
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Impavid (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Lazet (Iris) - 17 - MAL
    25 - TheHorcrux (Rowena) - 16 -
    26 - OriharaIzaya (Thorsten) - 16 - MAL
    27 - MorningStorm (Wouter) - 15 - MAL
    28 - Yokubo (Sharon) - 19 - MAL
    29 - Maka (Eva) - 14
    1- Parachutes (Dirkje) - 18 - MAL - Hummingbird
    2- Rewrite (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    4- Tet (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18
    6- Shukaku (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 15 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    13- Miuna (Shirley) - 20 - MAL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13


    Ik moet gelijk eerst even bekennen dat ik de anime van de volgende plaatjes heb ik zelf de bovenste 2 nog niet afgekeken en de onderste 2 nog helemaal niet gekeken.



    Rechts boven: Bakemonogatari
    Links boven: Blood C
    Rechts onder: Kuragehime
    Links onder: GJ-bu

    [ bericht aangepast op 29 juni 2014 - 22:20 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    Afwijkens muziek smaak? Van jouw 4 dingen luister ik zelf ook regelmatig LiSa en Supercell ;d.
    Zoals Jet Rocket.. Yeah niet op het filmpje letten het was of dat.. of een live optreden.. of dat met Osu en dan hoor je al die osu! geluiden er doorheen..
    Sinner vind ik ook heel mooi ;d. en die ook ;D Die word trouwens gezongen door Yanagi Nagi en die maakt zelf ook geweldige muziek naar mijn mening ;d. Waaronder Killer Song en Muteki no Soldier


    :o dat ik die helemaal vergeten ben!
    Yanagi Nagi! Die werkt veel samen met Jun Maeda die weer vereer voor de schepping van Angel Beats & Clannad :D
    Volgens mij schreef Maeda vaak wat lyrics voor haar :)
    Maar daar ben ik ook mega fan van :)

    Haha, miss 2 uit 4 xd dat is niet slecht trouwens.
    Meestal vragen mensen aan mij wat voor bands of artiesten dat zijn.
    Maar die andere twee vind ik ook echt heel mooi :) vooral FLOW dat is echt een aanrader.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Yeah meestal hoop ik dan ook niet als mensen vragen wat ik luister ;d.
    1 iemand deed het wel ;D.. Alleen die luistert nu door mij ook naar Vocaloid en al die Utaites (Nano, akiakane, Hanatan en nog veel meer), dus dat is dan wel goed uitgepakt xd.
    Ook hij is daardoor begonnen met luisteren naar Yanagi, LiSa en zo ;D. Misschien heb ik hem gewoon gehersenspoeld.. Het begon trouwens allemaal met anime :'D.. Teehee. Ik voel me nergens schuldig over, het was allemaal voor een goed doel..

    Maar nu ga ik :'D. Ik zal van het weekend naar die andere twee eens luisteren ;d. FLOW komt me wel bekend voor. (straks niet, heb zin om Osu! te spelen)

    [ bericht aangepast op 27 juni 2014 - 20:53 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Over Glow. Ik moet bekennen dat ik daarvan die van Glutamine mooier vind ;$
    Verder ben ik het wel met je eens ;d. Al weet ik het nog niet van de eerste. Vind beide versies daarvan wel leuk ;o.


    Ik ga 'm eens luisteren, kende eerlijk gezegd alleen de originele en die van nano. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Afwijkende muzieksmaak? :'D Kevin, ik ben een otaku die het liefste naar Muse en Radiohead luistert, volgens mij is dat nog het raarste van alles. XD Britse bands zullen altijd mijn favorieten blijven, ik probeer eigenlijk alleen maar wat nieuws uit door Japans te luisteren. ^^ Zoals ik al zei ben ik totaal geen fan van computermuziek, maar ja, ik kwam er gewoon achter dat ik de verhalen in sommige Vocaloid liedjes geweldig vind, daarom ga ik ze luisteren. (: Het gaat eigenlijk totaal tegen al mijn principes in, maar ja. :'D

    Oh trouwens, ik dacht die stem van de zanger van FLOW te herkennen, vind ik ergens in de comments dat ze ook liedjes voor Code Geass hebben gemaakt, dus dat was het. :Y)

    [ bericht aangepast op 27 juni 2014 - 21:14 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Laat me nog even één Vocaloid nummer dumpen. :3
    Ik jankte hierom. :') Zo cuuuuute.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Qua 'echte' Japanse muziek blijf ik enorm fan van Radwimps. ^^ Het zijn echt weirdo's, zij en de muziek, maar ik vind het awesome. c:




    Om deze jank ik echt. D: Ik kan dit zo lang op repeat zetten.




    Dada kon natuurlijk niet ontbreken. c:


    Maar als ik eerlijk ben vind ik de 'echte' Japanse bands als hen en One Ok Rock wel veel leuker dan Vocaloids. ;$


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Afwijkende muzieksmaak? :'D Kevin, ik ben een otaku die het liefste naar Muse en Radiohead luistert, volgens mij is dat nog het raarste van alles. XD Britse bands zullen altijd mijn favorieten blijven, ik probeer eigenlijk alleen maar wat nieuws uit door Japans te luisteren. ^^ Zoals ik al zei ben ik totaal geen fan van computermuziek, maar ja, ik kwam er gewoon achter dat ik de verhalen in sommige Vocaloid liedjes geweldig vind, daarom ga ik ze luisteren. (: Het gaat eigenlijk totaal tegen al mijn principes in, maar ja. :'D

    Oh trouwens, ik dacht die stem van de zanger van FLOW te herkennen, vind ik ergens in de comments dat ze ook liedjes voor Code Geass hebben gemaakt, dus dat was het. :Y)


    Haha, qua muzieksmaak luister ik eigenlijk van alles, hoewel japan en engelse liedjes wel een streepje voor blijven hebben bij mij xd
    Meestal luister ik ook alleen Engels en Japans en dat door elkaar xd Maar heel veel mensen zitten mij te bekritiseren dat ik zo'n afwijkende muzieksmaak heb xd
    Maar vaak zijn dat mensen die zelf naar muziek luisteren dat klinkt als een hoop herrie en gestamp xd De muziek die tegenwoordig bij clubs en zo draait, ben ik mij ook wel wat aan gaan storen xd Ik ga ook helemaal niet meer uit, want die muziek is niks en tja met die mensen valt vaak niet te praten (mede door de muziek) xd Ik ben momenteel dus in staking tegen de muziek en ik heb ook geen zin meer door het gezeik daar om uit te gaan xd

    Ja, FLOW is vrij bekend in de animewereld. Hij heeft ook wat voor Code Geass gedaan :)
    Maar blijft echt een goede band naar mijn mening.
    Sowieso vind ik mannenstemmen met een beetje die diepere lage toon erin erg mooi.
    Maar ook kan ik ontzettend genieten van vrouwenstemmen :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Als ik nu niks zeg lijkt het alsof ik wel alleen maar naar Vocaloid en andere Japanse mensjes luister :'D..
    Dus daarom zal ik hieronder Engelse liedjes plaatsen wat ik ook regelmatig luister;
    A Skylit Drive - Eva The Carrier
    Alesana - To be Scared by a Owl
    Carrie Underwood - Blown Away << wel het enige wat ik van haar ken
    Flyleaf - Circle
    Papa Roach - I Almost Told You That I Loved You
    The Uses - Shine
    TÝR - Hold The Heathen Hammer High << Wel het enige wat ik van hun ken
    Silverstein - Smile in Your Sleep

    Heb ik jullie overtuigd dat ik meer dan alleen Japans luister ? ;d

    Overigens UPLIFT SPICE heeft ook mooie muziek. Klik1, Klik2,


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nu kan ik ook een oneindige opsommingen van nummers geven die niet japans zijn xd
    Maar dat ga ik niet doen, toch wil ik wel even een liedje plaatsen dat gewoon echt mijn favoriet blijft.
    Ja, ik heb veel favorietjes :P



    Dit is eigenlijk slechts het refrein, maar dit is wel het stuk dat er bij mij om gaat.
    Echt zo mooi, goed en geweldig vind ik dit. Echt zo mooi.
    Ja, voor dit soort nummers ben ik weer gevoelig voor xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Shuuya schreef:
    Als ik nu niks zeg lijkt het alsof ik wel alleen maar naar Vocaloid en andere Japanse mensjes luister :'D..
    Dus daarom zal ik hieronder Engelse liedjes plaatsen wat ik ook regelmatig luister;
    A Skylit Drive - Eva The Carrier
    Alesana - To be Scared by a Owl
    Carrie Underwood - Blown Away << wel het enige wat ik van haar ken
    Flyleaf - Circle
    Papa Roach - I Almost Told You That I Loved You
    The Uses - Shine
    TÝR - Hold The Heathen Hammer High << Wel het enige wat ik van hun ken
    Silverstein - Smile in Your Sleep

    Heb ik jullie overtuigd dat ik meer dan alleen Japans luister ? ;d

    Overigens UPLIFT SPICE heeft ook mooie muziek. Klik1, Klik2,


    Ik ken Flyleaf en Silverstein. Alleen ik luister er niet naar. Van Engelse muziek ben ik echt van Muse, Radiohead, Coldplay [oude liedjes], Nirvana, Mumford & Sons, Pearl Jam, Imagine Dragons, Within Temptation Bastille, Snow Patrol, Keane, etc. En voor de rest een beetje van die Britse indie/alternative dinges. ^^ Maar Muse is echt mijn grote liefde. :3
    Maar inderdaad, de meeste Top 40 muziek vind ik echt flut, het is alleen toevallig als er een keer wat in staat dat ik luister. :')

    Ik ben trouwens met de beroemde Steins;Gate begonnen! De eerste episode heb ik net gezien, en ik snap er niks van. :'D Maar het is interessant. En het moet zijn dat ik nu nog niks snap volgens mij. :') Maar het voelt wel echt alsof het super interessant en awesome gaat worden, dus ik ben benieuwd. ^^ Ook een stel rare personages al. :') Had één van jullie die nu al gezien?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ik ken Flyleaf en Silverstein. Alleen ik luister er niet naar. Van Engelse muziek ben ik echt van Muse, Radiohead, Coldplay [oude liedjes], Nirvana, Mumford & Sons, Pearl Jam, Imagine Dragons, Within Temptation Bastille, Snow Patrol, Keane, etc. En voor de rest een beetje van die Britse indie/alternative dinges. ^^ Maar Muse is echt mijn grote liefde. :3
    Maar inderdaad, de meeste Top 40 muziek vind ik echt flut, het is alleen toevallig als er een keer wat in staat dat ik luister. :')

    Ik ben trouwens met de beroemde Steins;Gate begonnen! De eerste episode heb ik net gezien, en ik snap er niks van. :'D Maar het is interessant. En het moet zijn dat ik nu nog niks snap volgens mij. :') Maar het voelt wel echt alsof het super interessant en awesome gaat worden, dus ik ben benieuwd. ^^ Ook een stel rare personages al. :') Had één van jullie die nu al gezien?


    Ik had hem nog niet gezien, maar een vriend van mij is er echt helemaal lyrisch over en vind hem echt geweldig.
    Dus ik ben wel enigszins benieuwd naar de anime ja xd Dit is namelijk voor hem als Clannad voor mij is xd
    Ook van een andere vriend heb ik gehoord dat ze in deze anime heel realistisch het timetravel ding gebruiken en daar ben ik ook wel benieuwd naar.
    Want om dat goed en realistisch te doen, is heel lastig.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    ^^ een vriend van mij heeft ook Steins:Gate gezien en hij vertelde mij wel eens dingen en ik snapte er ook niet veel van :'D.. Alleen dat een magnetron overpowered is en een meisje in het blauw heel irritant word met het zinnetje dat ze elke keer zegt als ze eraan komt :'D.. en nog iets maar dat is een spoiler xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    ^^ een vriend van mij heeft ook Steins:Gate gezien en hij vertelde mij wel eens dingen en ik snapte er ook niet veel van :'D.. Alleen dat een magnetron overpowered is en een meisje in het blauw heel irritant word met het zinnetje dat ze elke keer zegt als ze eraan komt :'D.. en nog iets maar dat is een spoiler xd.


    Ik heb Naruto meegemaakt :P
    Irritant is in de anime voor mij echt geen probleem meer xd
    En dan bedoel ik naruto 1e seizoen in Engelse Dub :P
    Dat zou je bijna kunnen omschrijven als otaku-schennis xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Shuuya schreef:
    ^^ een vriend van mij heeft ook Steins:Gate gezien en hij vertelde mij wel eens dingen en ik snapte er ook niet veel van :'D.. Alleen dat een magnetron overpowered is en een meisje in het blauw heel irritant word met het zinnetje dat ze elke keer zegt als ze eraan komt :'D.. en nog iets maar dat is een spoiler xd.


    Ja, ze stoppen bananen in de magentron en dan wordt het gel...
    En ik denk dat ik al weet welk zinnetje dat is. :'D Tuturuuuu. :'D Of zoiets. XD Ik vind het nu al irritant. XD En volgens mij heeft ze dezelfde stem als Shiro van Deadman Wonderland...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ja, ze stoppen bananen in de magentron en dan wordt het gel...
    En ik denk dat ik al weet welk zinnetje dat is. :'D Tuturuuuu. :'D Of zoiets. XD Ik vind het nu al irritant. XD En volgens mij heeft ze dezelfde stem als Shiro van Deadman Wonderland...


    Ja dat! en I dunno ik zal wel even kijken ;d Jup je hebt gelijk ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you