• En we hebben nummer 23 alweer ;o!! Gaat snel o-o..

    Ok even nog een paar dingetjes die ik in het vorige topic(s) had gezegd en wel de moeite waard zijn om er nog in te zetten ;d.

    Shuuya schreef:
    Aangezien niemand er op heeft gereageerd in vorige topic of die daarvoor :'D..
    Ga ik het toch doen..

    Otaku mensjes!! Lees en geef antwoord :'D..
    Ja, ik dacht om lijstje in het beginpost neer te zetten met apps/sites waar je manga/anime makkelijk kunt lezen/kijken ;d In een spoiler, omdat de beginpost al zo lang is :'D. Aangezien die vragen nog wel eens geregeld voorkomen ;d.

    ^^ Het is altijd welkom om nog meer apps/sites aan te raden ;d.
    Shuuya schreef:
    Otaku mensjes!!
    Volgens mij is het al eens vaak gevraagd voor een meeting onder de otaku mensjes, maar er is verder nooit echt iets mee gedaan :'D.. We kwamen al niet verder dan een plek kiezen :'D..
    Nu heb ik een vraag! Zou ik van jullie mogen weten waar jullie wonen? of een plek wat waar voor jullie makkelijk is om te bereiken of een plek wat het uiterste is waar je heen wilt reizen..
    Voor mij is Utrecht namelijk echt het uiterste van het uiterste ik zelf moet dan rond de 3 uur reizen :'D.


    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?
    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!

    Join us! ;D
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Impavid (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Lazet (Iris) - 17 - MAL
    25 - TheHorcrux (Rowena) - 16 -
    26 - OriharaIzaya (Thorsten) - 16 - MAL
    27 - MorningStorm (Wouter) - 15 - MAL
    28 - Yokubo (Sharon) - 19 - MAL
    29 - Maka (Eva) - 14
    1- Parachutes (Dirkje) - 18 - MAL - Hummingbird
    2- Rewrite (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    4- Tet (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18
    6- Shukaku (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 15 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    13- Miuna (Shirley) - 20 - MAL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13


    Ik moet gelijk eerst even bekennen dat ik de anime van de volgende plaatjes heb ik zelf de bovenste 2 nog niet afgekeken en de onderste 2 nog helemaal niet gekeken.



    Rechts boven: Bakemonogatari
    Links boven: Blood C
    Rechts onder: Kuragehime
    Links onder: GJ-bu

    [ bericht aangepast op 29 juni 2014 - 22:20 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    Oh dat klinkt echt teleurstellend o-O


    Ik denk dat het wel een beetje aan mij ligt...
    Ik had gewoon echt meer tussen Takane en Haruka willen zien...
    En ik snap het einde gewoon niet goed.
    Dat is het eigenlijk vooral. De scènes die er waren, vond ik echt heel erg goed, en ik heb echt alleen maar gejankt. :') Maar er is gewoon zoveel dat ik niet begrijp en moést zien dat er niet was... dat ik gewoon teleurgesteld ben.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Badass Konoha was het dan wel weer waard. :')



    Ik denk trouwens dat ik het einde nu wel snap, alleen het allerallereinde dan weer niet...
    En schijnbaar is Haruka wel bij ze... Al geloof ik dat nog niet helemaal, want dat hebben we nooit op het beeld gezien... Alleen iedereen op Tumblr schijnt het te geloven?

    Ok nvm, hij is er wel bij. :') Alleen Konoha is denk ik foetsie. En Kuroha natuurlijk.
    Het enige wat ik nu niet snap is of ze weer opnieuw beginnen, of dat het echt af is, zeg maar?


    Ok het einde volgens iemand op Tumblr;
    - So basically the snake ran a long, long gambit to continue to exist forever by engineering events that would lead to the creation of a new Queen, who would continually reset the world forever so that she can continue to spend time with her friends.
    - By doing this, the snake can continue to exist through Kenjirou’s wish endlessly, as it would never be fulfilled through the continual reset of the world.
    - The creation of the daze and the deaths of those who were swallowed by the daze were all recreated by Marry in every timeline so those are the circumstances that led to Marry meeting her friends in the original timeline.
    - The incomplete Queen Marry created a new snake from her feelings of wanting to relive the past, bestowing the power on Shintaro. From every timeline after that that, Shintaro has the Branding Eyes, which allows him imprint and recall all of his memories, even from previous worlds.
    - Shintaro is thus able to reach the daze, retrieve Ayano, inform her of her power to convey her thoughts (the Favoring Eyes), and lead her to berserk Marry.
    - With Ayano present, Marry becomes the complete Queen. Ayano uses her ability to convey Shintaro’s memories of the previous timelines and sends it to Marry, who is able to gain control of her Queen powers and orders the daze to swallow up the entire world.
    - With that, Kenjirou is reunited with Ayaka and his wish on the snake is fulfilled, forcing it to seek another wish in desperation to continue existing.
    - The snake is unwillingly made to grant Konoha’s final wish to save Hiyori, and is turned into a surrogate life for her, allowing her to return to life. With the wish fulfilled, the snake goes silent, its consciousness ceasing to exist.
    - Marry divides the snakes once again and returns them to her friends, including Haruka, allowing them all to exit the daze as she creates a new future.
    - Konoha is a separate existence from Haruka. The Awakening Eyes and the Opening Eyes are part of a set: the Awakening Eyes creates a new body, and the Opening Eyes allows mental transfer to the new vessel.
    - Ayano had always been able to leave the daze, but she was unaware of what was going on outside of it, and remained inside believing that she had to in order to prevent her siblings from being killed by the completion of the Medusa. The Ayano speaking to Shintaro in his dreams is actually his snake taking on Ayano’s form, attempting to awaken his memories of its existence.


    De laaste aanpassing van dit bericht :'D
    Mijn uiteindelijke conclusie van alles, nu ik het einde min of meer snap. :')
    - Ik vind nog steeds dat er veel te weinig episodes en tijd was, en dat geef ik maar de schuld voor dat er te weinig aandacht aan Haruka en Takane werd besteed. Want dat vind ik nog steeds heel erg.
    - Ik ben het niet met het einde eens, ook al leeft iedereen. Dit omdat Ayano leeft... En zoals veel mensen op tumblr al zeggen vind ik dat omdat kagepro moslty ook een verhaal is over doorgaan met je leven, ook nadat iemand belangrijks is overleden. Dat thema werd op z'n kop gegooid doordat Ayano ineens terugkwam, terwijl Shintaro en de dan mensjes bijna over haar dood heen waren. Begrijp me niet verkeerd, ik hou van Ayano, maar het voelt gewoon niet goed dat ze ineens weer leeft.
    - Outer Science en Kuroha scènes waren veel te kort en de dan overwon veel te makkelijk imo.
    - Het voelt gewoon allemaal te makkelijk en te vlug en te rushed en te weinig tijd en shit en te weinig aandacht voor dingen die in mijn ogen heel belangrijk zijn...

    [ bericht aangepast op 28 juni 2014 - 23:09 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Naar jouw uitleg lijkt het op een gedwongen goed einde..
    Net zoals met kyoukai no kanata.. en wat ik las ook misschien gaat gebeuren met attack on titan. Zoals ik het las wil de schrijver (yeah ik nioem het gewoon schrijver) wil zijn al bedachte einde misschien veranderen of zo vanwege de lezers I dunno hoe het zat,


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    Naar jouw uitleg lijkt het op een gedwongen goed einde..
    Net zoals met kyoukai no kanata.. en wat ik las ook misschien gaat gebeuren met attack on titan. Zoals ik het las wil de schrijver (yeah ik nioem het gewoon schrijver) wil zijn al bedachte einde misschien veranderen of zo vanwege de lezers I dunno hoe het zat,


    Ja, dat! Dat is het inderdaad! ;o En ik vind het écht zonde.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik zag dat de laatste aflevering van Mekakucity actors uit was. Aan jullie reacties te lezen is het einde een beetje verwarrend.
    Ik wil er binnen kort aan gaan beginnen is het nog steeds aan te raden ??
    Ik ben trouwens gisteren weer aan No Game No life verder gaan kijken en ik vind het iets minder geworden na ep 6. Het verhaal krijg nu een hele andere wending. Ik ben nu bij ep 9. Vind het wel nog steeds leuk om te kijken maar minder dan in het begin.
    Toch ff war gif van No Game No Life.





    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    ^^ ep 6 vond ik geweldig!


    No man can kill me.

    Ok mijn missie voor deze week; Bakemonogatari afkijken :'D.. Ik moet nog 12 episodes :'D..
    en daarna M3 bijkijken ;D.. Maar eerst vanavond Kagerou kijken en Gokukoku..
    en daarna pas kijken naar de nieuwe animes die zo langzamerhand kunnen komen...

    Weet je dat dit half voelt als die manga cyclus van Sekaiichi?


    @Shirley, is hij nog wel leuk om naar de kijken? Op de 1 of ander manier ben ik gewoon gekapt met kijken en is hij verdwaald naar het on-hold lijstje..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik keek no game no life af. *pouts*
    Mijn hele profiel is die anime gewijd. cx
    Ik vond hem ook wat minder worden na episode 6,
    maar ik vond het nog steeds leuk om te kijken.
    Vooral om dat het een beetje detective like is,
    door al dat strategieën bedenken.
    De laatste episode was het kijken waard, *^*

    @Shirley *plat knuffel* Graag gedaan, ^^


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    en toen kwam deze vraag tevoorschijn op Tumblr;
    the ultimate question : did shintaro finally get a new keyboard
    En eerlijk gezegd vraag ik mij dat nu ook af :'D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    en toen kwam deze vraag tevoorschijn op Tumblr;
    the ultimate question : did shintaro finally get a new keyboard
    En eerlijk gezegd vraag ik mij dat nu ook af :'D


    Dat... Is eigenlijk echt een hele goede vraag. :'D
    En stiekem denk ik van niet, eigenlijk, arme Shintaro. XD


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Zet me er toch maar bij^^


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Parachutes schreef:
    (...)

    Dat... Is eigenlijk echt een hele goede vraag. :'D
    En stiekem denk ik van niet, eigenlijk, arme Shintaro. XD

    Yeah ik denk dat ik daar het meest mee leef met hem
    Oh trouwens nog wat over de laatste episode
    Ene kan zo maar uit haar Takane lichaam stappen.. ... Wut :'D.. Serieus waarom is niemand verbaasd in die anime

    Ik hoorde Summertime Record op de achtergrond ;o en mensen zingen het ;D.. Ok ik dacht ff dat ze een dick gingen wezen en het alleen de instrumentale lieten horen.. De tekst past volgens mij niet zo gek meer bij wat er gebeurd is.
    Want in de anime herinneren ze zich gewoon alles nog en kennen ze elkaar gewoon toch? Het liedje zegt volgens mij wat anders :'D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Maka schreef:
    Zet me er toch maar bij^^


    Mag ik dan je naam, leeftijd en het geen waarmee jij je anime bij houd? ;D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Mag ik dan je naam, leeftijd en het geen waarmee jij je anime bij houd? ;D


    Eva, 14, en ik houd mijn anime eigenlijk niet echt bij xp


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Shuuya schreef:
    (...)
    Yeah ik denk dat ik daar het meest mee leef met hem
    Oh trouwens nog wat over de laatste episode
    Ene kan zo maar uit haar Takane lichaam stappen.. ... Wut :'D.. Serieus waarom is niemand verbaasd in die anime

    Ik hoorde Summertime Record op de achtergrond ;o en mensen zingen het ;D.. Ok ik dacht ff dat ze een dick gingen wezen en het alleen de instrumentale lieten horen.. De tekst past volgens mij niet zo gek meer bij wat er gebeurd is.
    Want in de anime herinneren ze zich gewoon alles nog en kennen ze elkaar gewoon toch? Het liedje zegt volgens mij wat anders :'D


    Ja, blijkbaar is dat haar eye power... Ik vind het ook nog steeds zo raar dat niemand ook maar een klein beetje verbaasd is dat Takane ineens terug is en over haar eye power enzo. :') Tss.


    Ik moest zo janken toen Summertime Record speelde. :') Mensen zeggen dat Jin het zelf zong deze keer? Daar heb ik dan weer te weinig kennis over, maar oké, het idee is wel leuk. ^^
    En ja, je hebt helemaal gelijk over het liedje en de anime.

    Maar, wat vond jij nou uiteindelijk van het einde? ;o


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)