• En we hebben nummer 23 alweer ;o!! Gaat snel o-o..

    Ok even nog een paar dingetjes die ik in het vorige topic(s) had gezegd en wel de moeite waard zijn om er nog in te zetten ;d.

    Shuuya schreef:
    Aangezien niemand er op heeft gereageerd in vorige topic of die daarvoor :'D..
    Ga ik het toch doen..

    Otaku mensjes!! Lees en geef antwoord :'D..
    Ja, ik dacht om lijstje in het beginpost neer te zetten met apps/sites waar je manga/anime makkelijk kunt lezen/kijken ;d In een spoiler, omdat de beginpost al zo lang is :'D. Aangezien die vragen nog wel eens geregeld voorkomen ;d.

    ^^ Het is altijd welkom om nog meer apps/sites aan te raden ;d.
    Shuuya schreef:
    Otaku mensjes!!
    Volgens mij is het al eens vaak gevraagd voor een meeting onder de otaku mensjes, maar er is verder nooit echt iets mee gedaan :'D.. We kwamen al niet verder dan een plek kiezen :'D..
    Nu heb ik een vraag! Zou ik van jullie mogen weten waar jullie wonen? of een plek wat waar voor jullie makkelijk is om te bereiken of een plek wat het uiterste is waar je heen wilt reizen..
    Voor mij is Utrecht namelijk echt het uiterste van het uiterste ik zelf moet dan rond de 3 uur reizen :'D.


    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?
    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!

    Join us! ;D
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Impavid (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Lazet (Iris) - 17 - MAL
    25 - TheHorcrux (Rowena) - 16 -
    26 - OriharaIzaya (Thorsten) - 16 - MAL
    27 - MorningStorm (Wouter) - 15 - MAL
    28 - Yokubo (Sharon) - 19 - MAL
    29 - Maka (Eva) - 14
    1- Parachutes (Dirkje) - 18 - MAL - Hummingbird
    2- Rewrite (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    4- Tet (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18
    6- Shukaku (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 15 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    13- Miuna (Shirley) - 20 - MAL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13


    Ik moet gelijk eerst even bekennen dat ik de anime van de volgende plaatjes heb ik zelf de bovenste 2 nog niet afgekeken en de onderste 2 nog helemaal niet gekeken.



    Rechts boven: Bakemonogatari
    Links boven: Blood C
    Rechts onder: Kuragehime
    Links onder: GJ-bu

    [ bericht aangepast op 29 juni 2014 - 22:20 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Parachutes schreef:
    (...)

    Oh zo ja, dan snap ik het weer. :')
    Ja, die houding zag er inderdaad niet heel natuurlijk uit. XD Maar daarom... Dat kun je gewoon never nooit overleven, dus laat haar dan ook gewoon dood. :')
    Ik dacht ook dat alleen hij en Kana zouden overblijven ja. Had ik ook niet geklaagd... Is op zich de meest logische uitkomst...
    En ja daarom, ik dacht eerst dat Valkyria en Neko allebei door dat zwarte gat werden opgeslokt, maar toen kwam Neko ineens aangevlogen. :')
    Lijkt wel of animes de laatste tijd per se een goed einde willen maken of zo, maar het wordt er niet vaak beter op...

    Kan ook gewoon zijn dat de schrijvers soort van gedwongen worden hea? ;d.
    Maar inderdaad Kazumi moest gewoon dood blijven :'D.. Dood is dood mensen!
    Kijk dat Murasaki weer tot leven kwam ok, dat werd uitgelegd hoe dat kon (maar serieus hoe moeilijk is het nou om in leven te blijven).


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Kan ook gewoon zijn dat de schrijvers soort van gedwongen worden hea? ;d.
    Maar inderdaad Kazumi moest gewoon dood blijven :'D.. Dood is dood mensen!
    Kijk dat Murasaki weer tot leven kwam ok, dat werd uitgelegd hoe dat kon (maar serieus hoe moeilijk is het nou om in leven te blijven).


    Ja, dat is het ook meer denk ik. Dat ze een soort van gedwongen worden. Als het niet door de producer dingetjes of whatever you call it is, dan wel half door de fans. :')
    Ah, nu hoop ik echt niet dat dat met Pandora Hearts gaat gebeuren... Ik weet dat je dat niet volgt, maar die manga loopt dus naar z'n einde, en PH is echt zo'n verhaal wat gewoon geen 'en iedereen leefde nog lang en gelukkig' einde kan hebben. :/
    Ach ja, het is ook allemaal niet anders. :Y)


    Ik ben wel echt benieuwd nu naar het einde van Black Bullet? D: Krijgen jullie verder nog laatste episodes?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ja, dat is het ook meer denk ik. Dat ze een soort van gedwongen worden. Als het niet door de producer dingetjes of whatever you call it is, dan wel half door de fans. :')
    Ah, nu hoop ik echt niet dat dat met Pandora Hearts gaat gebeuren... Ik weet dat je dat niet volgt, maar die manga loopt dus naar z'n einde, en PH is echt zo'n verhaal wat gewoon geen 'en iedereen leefde nog lang en gelukkig' einde kan hebben. :/
    Ach ja, het is ook allemaal niet anders. :Y)


    Ik ben wel echt benieuwd nu naar het einde van Black Bullet? D: Krijgen jullie verder nog laatste episodes?


    Yeah als goed is wat ik gelezen heb wilt de maker van Attack on Titan dat.. Vanwege de fans en shit zijn einde veranderen.
    Mja, manga loopt al gauw anders af dan een anime hea ;d. Misschien dat je bij een manga niet zo gauw word gedwongen naar een goed einde.
    Sommige worden wel gedwongen om te stoppen omdat het niet verkoopt en dan krijg je echt een kut afgeraffeld einde :'D

    Ik niet ;d. Ik heb mijn laatste vandaag gehad. M3 is nog vollop bezig :'D..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)

    Yeah als goed is wat ik gelezen heb wilt de maker van Attack on Titan dat.. Vanwege de fans en shit zijn einde veranderen.
    Mja, manga loopt al gauw anders af dan een anime hea ;d. Misschien dat je bij een manga niet zo gauw word gedwongen naar een goed einde.
    Sommige worden wel gedwongen om te stoppen omdat het niet verkoopt en dan krijg je echt een kut afgeraffeld einde :'D

    Ik niet ;d. Ik heb mijn laatste vandaag gehad. M3 is nog vollop bezig :'D..


    Dat zei je al eens ja, over Shingeki. ;o Ik vind het best wel jammer als je je als schrijver zo laat beïnvloeden door fans... Fans hebben altijd wat te klagen. En de schrijver weet het in mijn ogen toch altijd het beste hoor... Maar kom op, Attack on Titan... Dat is gewoon een verhaal waarin absurd veel mensen doodgaan, dat hóórt er gewoon bij. Dus het klopt gewoon niet om iemand die eigenlijk dood zou moeten gaan te laten leven omdat de fans zo aan hem gehecht zijn (of zo). Maar gaat het bij Shingeki niet ook om de manga dan? ;o


    Oeh, dat is fijn, ik zit echt nog in spanning. :')
    Ik vind de eindes tot nu toe best wel tegenvallen, dus ik hoop dat Black Bullet me een goede gaat geven. En eigenlijk zie ik dat nog wek gebeuren - ik vind het echt een goede anime. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Dat zei je al eens ja, over Shingeki. ;o Ik vind het best wel jammer als je je als schrijver zo laat beïnvloeden door fans... Fans hebben altijd wat te klagen. En de schrijver weet het in mijn ogen toch altijd het beste hoor... Maar kom op, Attack on Titan... Dat is gewoon een verhaal waarin absurd veel mensen doodgaan, dat hóórt er gewoon bij. Dus het klopt gewoon niet om iemand die eigenlijk dood zou moeten gaan te laten leven omdat de fans zo aan hem gehecht zijn (of zo). Maar gaat het bij Shingeki niet ook om de manga dan? ;o


    Oeh, dat is fijn, ik zit echt nog in spanning. :')
    Ik vind de eindes tot nu toe best wel tegenvallen, dus ik hoop dat Black Bullet me een goede gaat geven. En eigenlijk zie ik dat nog wek gebeuren - ik vind het echt een goede anime. ^^


    Ehm ja.. :'D.. Ik wist zo gauw geen andere voorbeeld ok :'D..
    Kyoukai no Kanata heeft ook een gedwongen einde. Maar ik weet niet hoe de manga daarvan gaat dus dat als voorbeeld kon ik ook al niet nemen :'D..
    Mja als de schrijver zijn eigen keuze is dan denk ik van; Hmm ok.. Gewoon kijken hoe het uitpakt ;d.

    Mweh nog even en ik geef gewoon de hoop op aan anime eindes.. :'D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)

    Ehm ja.. :'D.. Ik wist zo gauw geen andere voorbeeld ok :'D..
    Kyoukai no Kanata heeft ook een gedwongen einde. Maar ik weet niet hoe de manga daarvan gaat dus dat als voorbeeld kon ik ook al niet nemen :'D..
    Mja als de schrijver zijn eigen keuze is dan denk ik van; Hmm ok.. Gewoon kijken hoe het uitpakt ;d.

    Mweh nog even en ik geef gewoon de hoop op aan anime eindes.. :'D


    Ik denk dat het enige échte goede einde dat ik gezien heb die van Code Geass is. Maar die was echt heel erg goed. ^^
    Voor de rest is het heeeel vaak een open einde of gewoon niet kloppend en een filler einde... :/

    Maar ik ga slapen nu. :') Oyasumi~


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ik denk dat het enige échte goede einde dat ik gezien heb die van Code Geass is. Maar die was echt heel erg goed. ^^
    Voor de rest is het heeeel vaak een open einde of gewoon niet kloppend en een filler einde... :/

    Maar ik ga slapen nu. :') Oyasumi~

    Op zich die van nabari no ou was ook wel goed.. Dickish, maar wel goed vergeleken met die van Gokukoku :'D.
    Die van Loveless ook wel, als er een 2e seizoen bij zat...
    Angel Beats kan er ook wel mee door denk ik? Dickish maar ok XD.. Dickish kan wel goed zijn als je moet kiezen tussen dat en een geforceerd goed einde.
    Mja, slaap lekker!

    [ bericht aangepast op 30 juni 2014 - 0:07 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Kazumi (roze haar) lag in tweetjes op de grond.. Je zag haar benen zeg maar een eindje verder op een afstand en houding dat dat niet aan haar lichaam kon zitten :'D.
    Ik verwachtte serieus dat alleen Murasaki en Kana-chan het overleefden..
    Volgens mij is Valkyria beetje erg dood ja, anders mogen ze mij wel vertellen waar zij heen is gegaan... Mogen ze alsnog want zij is foetsie en Neko niet..

    Ok ik zei inderdaad; Kazumi krijg je al eerder te zien.. Ik bedoelde toen dus dat bruinharige meisje.



    @Eva! Welke animes heb jij eigenlijk allemaal gezien?

    Danganronpa en SAO heb ik af, en ik ben nu bij ep 33 van Soul Eater. Zoals ik al zei, zijn dat er niet echt heel veel, maar dat wordt vast wel veel meer. Van GUndam 00 heb ik de eerste 4 afleveringen gekeken, maar ik vond het niet echt heel interessant...

    Haha, lol. De eerste anime die ik zag was Danganronpa.... Het wordt gerekend tot de psychologische horror, en als het bloed rood i.p.v. knalroze was geweest, was het 18+ geweest :p Wat waren jullie allereerste anime's? Oeh haha, memories... *__*


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Mijn eerste anime was Fruit basket



    [ bericht aangepast op 30 juni 2014 - 8:00 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Shuuya schreef:
    (...)
    Op zich die van nabari no ou was ook wel goed.. Dickish, maar wel goed vergeleken met die van Gokukoku :'D.
    Die van Loveless ook wel, als er een 2e seizoen bij zat...
    Angel Beats kan er ook wel mee door denk ik? Dickish maar ok XD.. Dickish kan wel goed zijn als je moet kiezen tussen dat en een geforceerd goed einde.
    Mja, slaap lekker!


    Oh ja, die waren inderdaad ook allemaal wel goed. Nabari no Ou zeker inderdaad, al ben ik nog steeds boos. XD Met een objectieve kijk erop is het een goed in elkaar gezet einde. :')


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Maka schreef:
    (...)
    Danganronpa en SAO heb ik af, en ik ben nu bij ep 33 van Soul Eater. Zoals ik al zei, zijn dat er niet echt heel veel, maar dat wordt vast wel veel meer. Van GUndam 00 heb ik de eerste 4 afleveringen gekeken, maar ik vond het niet echt heel interessant...

    Haha, lol. De eerste anime die ik zag was Danganronpa.... Het wordt gerekend tot de psychologische horror, en als het bloed rood i.p.v. knalroze was geweest, was het 18+ geweest :p Wat waren jullie allereerste anime's? Oeh haha, memories... *__*


    Oh god ja, dat mooie roze bloed. XD Het maakte het wel minder erg om naar te kijken, maar toch ook wel weer een beetje dom en onrealistisch. Ik vond het echt wel een goede anime, maar ik had wel vaak dat ik niks snapte van hun theorieën tijdens die rechtszaken. :') En ik ben nog steeds bang voor die idiote beer...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Oh god ja, dat mooie roze bloed. XD Het maakte het wel minder erg om naar te kijken, maar toch ook wel weer een beetje dom en onrealistisch. Ik vond het echt wel een goede anime, maar ik had wel vaak dat ik niks snapte van hun theorieën tijdens die rechtszaken. :') En ik ben nog steeds bang voor die idiote beer...



    hehe :p


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Hey guys, ik heb nog niet echt iets gelezen van wat ik heb gemist omdat ik mca en ft nog niet heb gekeken. Ga ik vanavond doen en dan lees ik gelijk alles in het topic ^^
    Maar ik had een vraagje, m'n vriend en ik zijn in discussie wie wie nou leuk vindt haha
    We waren t er allebei over eens dat Ayano Shintaro leuk vindt, maar hij zegt dan Kano vindt Ayano leuk en Shintaro niet, en ik zeg nee Kano vindt Ayano niet leuk op zo'n manier, maar Shintaro vindt d'r wel leuk.
    Ik denk dat Kano Ayano meer ziet als de beschermende grote zus, zij samen als een stel is zo raar ;x Maar Shintaro en Ayano daarentegen, die zijn/waren meant to be.

    Kan zijn dat ik weer helemaal fout zit, maar ik zie Kano en Ayano echt niet op zo'n manier samen zijn xd

    Ook echt nergens in mn bericht zat een vraag, wtf xd Nou hier komt ie dan: Wat denken jullie?

    [ bericht aangepast op 30 juni 2014 - 15:12 ]


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Maka schreef:
    (...)
    Danganronpa en SAO heb ik af, en ik ben nu bij ep 33 van Soul Eater. Zoals ik al zei, zijn dat er niet echt heel veel, maar dat wordt vast wel veel meer. Van GUndam 00 heb ik de eerste 4 afleveringen gekeken, maar ik vond het niet echt heel interessant...

    Haha, lol. De eerste anime die ik zag was Danganronpa.... Het wordt gerekend tot de psychologische horror, en als het bloed rood i.p.v. knalroze was geweest, was het 18+ geweest :p Wat waren jullie allereerste anime's? Oeh haha, memories... *__*

    Oh dat bloed :'D.. Hahah. Ik vond het wel een goeie anime en volgens mij niet zo voorspellend als de meeste dingen ;o..
    Mja mijn eerste anime (die ik zelf echt opgezocht heb dus geen tv dingen) is Vampire Knight & Vampire Knight Guilty ;d.
    Eerst 4 episodes van seizoen 1 en toen 5 tot 12(?) 2e seizoen :'D. Dat was echt een blunder.

    Lazet schreef:
    Hey guys, ik heb nog niet echt iets gelezen van wat ik heb gemist omdat ik mca en ft nog niet heb gekeken. Ga ik vanavond doen en dan lees ik gelijk alles in het topic ^^
    Maar ik had een vraagje, m'n vriend en ik zijn in discussie wie wie nou leuk vindt haha
    We waren t er allebei over eens dat Ayano Shintaro leuk vindt, maar hij zegt dan Kano vindt Ayano leuk en Shintaro niet, en ik zeg nee Kano vindt Ayano niet leuk op zo'n manier, maar Shintaro vindt d'r wel leuk.
    Ik denk dat Kano Ayano meer ziet als de beschermende grote zus, zij samen als een stel is zo raar ;x Maar Shintaro en Ayano daarentegen, die zijn/waren meant to be.

    Kan zijn dat ik weer helemaal fout zit, maar ik zie Kano en Ayano echt niet op zo'n manier samen zijn xd

    Ook echt nergens in mn bericht zat een vraag, wtf xd Nou hier komt ie dan: Wat denken jullie?

    Naar mijn mening zit jij helemaal goed..
    Al weet ik het van Shintaro zelf niet zo 100% zeker. Het is niet zo dat hij het gezegd heeft en zulke hints geeft.. In zijn geval ligt het er heel erg aan hoe je het interpreteert.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ja, Shintaro had zich toch in zijn kamer achter zijn pc opgesloten nadat Ayano stierf, en dat doe je niet echt als je niet iets voor iemand voelt neem ik aan (':
    Plus, hij is gewoon over het algemeen iemand die alles voor zich houdt vgm


    I solemnly swear that I am up to no good.