• Het tweede rollentopic vind je hier. (:

    Het idee

    Voldemort is al een paar jaar aan de macht en heeft de organisatie van Zweinstein helemaal omgegooid. De afdeling van Huffelpuf is verdwenen. Bijna alle volbloed leerlingen zijn ingedeeld bij Zwadderich, de halfbloeden zijn verdeeld over Ravenklauw en Griffoendor (uitzonderingen daargelaten).
    Er worden lijfstraffen uitgevoerd, de sfeer is een beetje hetzelfde als in de laatste HP film

    De volbloeden hebben verschillende privileges:
    - Zij hebben een eigen slaaf.
    - Zij hebben grotere en luxere slaapruimten.
    - Zij kunnen Leer van de Zwarte Kunsten als extra vak kiezen.
    - Zij mogen zwerkballen.
    - Ze kunnen eventueel een persoonlijkheidsherbeoordeling aanvragen als ze wensen ove te stappen naar een andere afdeling (doorgaans naar Zwadderich).

    Halfbloeden krijgen daarentegen afgedankte kleding van de volbloeden. Zij mogen wel les volgen, maar worden in alles benadeeld door hen die van puur bloed zijn.

    Modderbloedjes zijn ‘ondersteunend personeel’ en hebben helemaal geen rechten. Zij volgen geen onderwijs, maar vervullen de rol van huiselfen. Hun meesters bepalen alles voor hen: de kledij die ze dragen, hoe ze hun dag doorbrengen en wat ze eten.


    Regels
    Dit verhaal zal een MSV worden. Voor meer uitleg hierover kun je hier kijken.

    In het kort komt het hierop neer:
    - MSV’s worden in de derde persoon geschreven
    - MSV’s zijn als het ware een verhaal met co-auteurs. Iedereen heeft evenveel in te brengen.
    - MSV-posts moeten op hun eigen manier bijdragen aan het verhaal. Een minimum aantal woorden is niet nodig.
    - Herhalingen in MSV-posts zijn overbodig en niet wenselijk, omdat deze het verloop van het verhaal afremmen.
    - Er is geen maximum aantal personages, maar maak het niet niet te bond. Het is fijn als je met weinig begint (2 of 3) en eventueel later mensen erbij maakt.
    - Wanneer je besluit te stoppen met het verhaal, is het de bedoeling dat je je personage er zelf uitschrijft, zodat het verhaal doorblijft gaan.


    Invullijstje
    Alle personages die les volgen, zitten in de zesde klas.

    Naam:
    Leeftijd:
    Leerjaar:
    Bloedstatus:
    Afdeling:
    Belangrijkste karaktereigenschappen:
    Hobby’s:
    Beschrijving van het uiterlijk en/of foto:
    Overig:

    Je kunt ervoor kiezen om de hele geschiedenis van je personage op te schrijven, maar dit mag je ook geheim houden zodat je ons ermee kunt verrassen.


    Personages:

    Slaven
    Alaine S. – Jeffrey , slavin van Yolanthe
    Amelia Clarke – Demi , slavin van Castor
    Cat Hungel – ArianatorXx, slavin van onbekend
    Dean Samuels – Anouschka, slaaf van Rick
    Gaby June Fields – Marijn, slavin van Alicia
    Jasmijn Victore – Jeffrey, slavin van Jack
    Lucy Green – ArianatorXx , slavin van Bryan
    Marcus Price - Lene, slaaf van Eleanor
    Michelle Rosanna Lockwood – Jente, slavin van onbekend
    Nora Alycante – Chloë , slavin van Juvenalis
    Onyx Victore – Natas, slavin van Van
    Pipkin McKinnon – Ellen , slaaf van Rose
    Rosabelle Evans – Silvana slavin van onbekend
    Stacey Kentwell – ArianatorXx , slavin van Lenin
    Zoë Gray – Fantasy0Girl, slavin van Damon

    Zwadderich
    Angelina Jones [VB] – ArianatorXx, meesteres van onbekend
    Bryan Blackwood [VB] – Ellen , meester van Lucy
    Damon Hall [VB] - Lene, meester van Zoë
    Freya Reeves [VB] – Lisa, meesteres van onbekend
    Glenn Murray [VB] – Demi , meester van onbekend
    Jack Leaf [VB] – Marjanne, meester van Jasmijn
    Juvenalis Vivian [VB] – Jeffrey , meester van Nora
    Lenin Stavolov [VB] – Natas , meester van Stacey
    Rick James Blake [VB] – Jente, meester van Dean
    Rose Marlene Malfoy [VB] – Jente, meesteres van Pipkin
    Suzuka Nakamoto [VB] – Delano, meesteres van onbekend
    Van Carlton Madden [VB] – Alicia , meester van Onyx

    Griffoendor
    Eleanor Townsend [VB] – Anouschka, meesteres van Marcus
    Jake Milligan [HB} – Silvana
    Jenna Shaw [HB] – Fantasy0girl
    Yolanthe Rosanna Westfield [VB] – Jente , meesteres van Alaine

    Ravenklauw
    Alicia Adriana Hale [VB] – Jente , meesteres van Gaby
    Asalour Totelaer [HB] – Alicia
    Castor Deimos [VB] – Chloë , meester van Amelia
    Hayden Williams [VB] – Lisa , meester van onbekend
    Juanita Belladonna Gomés Suarez [HB] – Natas
    Logan Waterman [HB] – Marjanne
    Nevaeh Reed [HB] – Demi

    Overig:
    Ophelia Salome Vanca "Banshee" Von Ruden-Erimar [VB] – Alicia, voormalig meesteres van Jasmijn

    Het verhaal zal op maandag 4 augustus van start gaan. Aanvullingen op de privileges, andere sprankelende ideeën en vragen kunnen jullie in het ideeëntopic kwijt.

    [ bericht aangepast op 10 juli 2014 - 13:31 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Oh ik wil zo graag meedoen maar ik kan pas donderdag of vrijdag mijn rol invullen. Kan dat?


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    iemand interesse om Pipkins meester te zijn?


    Vampire + Servant = Servamp

    Lazulis schreef:
    iemand interesse om Pipkins meester te zijn?


    Ik wil wel hoor :)


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Naam: Van Carlton Madden
    Leeftijd: 16
    Leerjaar: 6
    Bloedstatus: Volbloed
    Afdeling: Zwadderich
    Belangrijkste karaktereigenschappen: Van heeft een economische uitstraling; iedere beweging die hij maakt is gericht - hij doet geen onwillekeurige handelingen. Hij is charismatisch en charmant tegenover zijn leraren en medestudenten. Veel mensen mogen hem wel. Toch is hij ook erg direct en zijn opmerkingen kunnen soms nogal ongevoelig overkomen. Hij heeft veel geheimen en praat nauwelijks over zichzelf.
    Hobby’s: Lezen, transfiguratie, vliegen, snoep eten, in het gras liggen, rondspoken onder zijn Onzichtbaarheidsmantel (het reliek).
    Beschrijving van het uiterlijk en/of foto: zie foto.
    Overig: Hij heeft een vriendin, Ophelia, maar die hoeft niemand anders te bespelen. De rest komt later (:

    [ bericht aangepast op 7 juli 2014 - 0:18 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Lizor schreef:
    Oh ik wil zo graag meedoen maar ik kan pas donderdag of vrijdag mijn rol invullen. Kan dat?


    Ja, dat is prima. In de beginpost staat dat we pas op 4 augustus beginnen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik vind het een leuke rpg alleen heb ik nog nooit een msv gedaan, ben wel benieuwt hoe dat gaat. Ik zal kijken wanneer ik een personage in kan vulle


    Don't be like the rest of them, darling

    Promisess schreef:
    (...)

    Ik wil wel hoor :)


    Oke, dan zet ik dat bij overige.


    Vampire + Servant = Servamp

    Lazulis schreef:
    (...)

    Oke, dan zet ik dat bij overige.


    Ik heb twee personages maar als je een bitchy persoon wilt dan moet je Rose doen :,)


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    WillNotLearn schreef:
    Ik vind het een leuke rpg alleen heb ik nog nooit een msv gedaan, ben wel benieuwt hoe dat gaat. Ik zal kijken wanneer ik een personage in kan vulle


    Het verschil is niet héél groot, hoor. Het principe blijft hetzelfde.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik heb gekozen voor Rose, dat wordt nog wat.


    Vampire + Servant = Servamp

    Lazulis schreef:
    Ik heb gekozen voor Rose, dat wordt nog wat.


    xD


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Nora Alycante


    Leeftijd: 16
    Leerjaar: Geen leerjaar
    Bloedstatus: Mudblood
    Afdeling: Geen afdeling
    Belangrijkste karaktereigenschappen: Nora is een liefelijk, intelligent meisje die de klappen van de zweep kent. Ze is ondanks alles wat ze heeft meegemaakt een brok vol positiviteit en ondanks het feit dat ze meer een slaaf dan iets anders is, probeert ze er het beste van te maken. Nora's grote minpunt is haar jaloezie die gericht is op de pure bloods. Wat zou ze graag de lessen volgen en een erkend persoon zijn op Hogwarts..
    Hobby’s: Indien Nora geen andere taken heeft is ze bijna altijd aan het schilderen. Ze heeft erg veel talent, maar houdt het liever voor zichzelf.
    Beschrijving van het uiterlijk en/of foto:
    Nora heeft roodbruin haar dat in krullen over haar rug valt. Haar gezicht zit vol met sproeten en haar ogen zijn intens bruin, zo bruin dat het wel zwart lijkt. Nora is een opvallende verschijning, vooral omdat haar kleren vaak vol met verf sporen zitten.



    Overig: Nora is de slavin van Juvenalis

    [ bericht aangepast op 7 juli 2014 - 0:14 ]


    When time and life shook hands and said goodbye.

    @ Sempre.

    In dit verhaal hebben modderbloedjes geen rechten en volgen zij geen onderwijs, ze zijn slechts slaven/personeel.

    Dus als je wilt dat ze in een afdeling zit, moet ze "minstens" halfbloed zijn. (:

    ----

    En halfbloedjes zijn over het algemeen geen slaven, tenzij ze héél erg anti-voldemort O.I.D. zijn. Verder worden halfbloeden alleen nét wat minder goed behandeld dan Volbloeden.

    [ bericht aangepast op 6 juli 2014 - 22:09 ]

    Ignatius schreef:
    @ Sempre.

    In dit verhaal hebben modderbloedjes geen rechten en volgen zij geen onderwijs, ze zijn slechts slaven/personeel.

    Dus als je wilt dat ze in een afdeling zit, moet ze "minstens" halfbloed zijn. (:


    Ik had eerst de gedachte om haar een half blood te maken, maar dat heb ik later veranderd in een mudblood. Zag alleen de afdeling inderdaad over het hoofd, bedankt!

    --
    Ja, zoals ik al zei, ik had alleen de afdeling over het hoofd gezien toen ik van gedachten veranderde. Ik had inderdaad begrepen dat half-bloods gewoon wat tweede rangs waren, maar geen slaven.

    [ bericht aangepast op 6 juli 2014 - 22:12 ]


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Fijn! En mijn tweede opmerking was meer in het algemeen: Ik zag eerder een halfbloed als slaaf, wat natuurlijk mogelijk maar wel onwaarschijnlijk is, dus ik dacht: ik meld het even. Verder kijk ik uit naar stukjes met Nora!


    Naam: Juvenalis Vivian
    Leeftijd: 16
    Leerjaar: 6
    Bloedstatus: Volbloed
    Afdeling: Zwadderich
    Belangrijkste karaktereigenschappen: Nieuwsgierig, geïnteresseerd in mensen, houdt van discussiëren, vindt zichzelf beter dan anderen.
    Hobby’s: Hij schrijft graag, leest graag en kijkt graag toe. Hij is niet te beroerd voor schaak of een wandeling. Ook discussiëren is één van zijn favoriete hobby's.
    Slaaf: Nora Alycante
    Beschrijving van het uiterlijk en/of foto:


    Overig: Hoewel hij vaak vindt dat hij gelijk heeft, is hij nooit te beroerd om naar de mening van een ander te luisteren.

    [ bericht aangepast op 8 juli 2014 - 23:15 ]