• Een Maleisisch passagiersvliegtuig dat van Schiphol was vertrokken en onderweg was naar Kuala Lumpur, is neergestort op Oekraïens grondgebied. Het toestel zou zijn neergeschoten.

    Dat meldt het Russische persbureau Interfax. Het toestel is volgens een adviseur van het Oekraïense ministerie van Binnenlandse Zaken met een luchtdoelraket neergeschoten door de pro-Russische separatisten in Oost-Oekraïne.
    Het ministerie bevestigt volgens Interfax dat alle mensen aan boord zijn omgekomen. Ook het Oekraïense luchtvaartorgaan bevestigt de crash. Malaysia Airlines stelt inmiddels dat het het contact met vlucht MH17 is verloren.
    Het toestel kwam volgens Interfax niet ver van de Oost-Oekraïense stad Donetsk, vijftig kilometer van de grens met Rusland, neer.
    Interfax stelt dat het gaat om een Boeing 777 van Malaysia Airlines met 280 passagiers en vijftien bemanningsleden aan boord. Het vliegtuig zou zijn opgestegen uit Amsterdam en op weg zijn naar de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur. De vlucht zou worden uitgevoerd door Malaysia Airlines en KLM.
    Reuters meldt dat het passagierstoestel niet op de verwachte tijd het Russische luchtruim binnenvloog.


    Bron: nu.nl

    Updates:
    Nederlanders aan boord
    154 Nederlanders omgekomen
    Volgens Amerikanen uit de lucht geschoten
    Luchtruim Oost-Oekraïne afgesloten
    Zeker 173 Nederlanders omgekomen
    Aids onderzoekers in toestel
    Twee onderzoeken

    Nu.nl liveblog
    BBC liveblog
    The Guardian liveblog
    Reuters liveblog

    Condoleance register

    - 189 Dutch
    - 27 Australian
    - 44 Malaysian
    - 12 Indonesian
    - 9 British
    - 4 Germans
    - 4 Belgians
    - 3 Filipinos
    - 1 Canadian
    - 1 New Zealand
    - 4 Unidentified

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 20:53 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 17 juli 2014 - 19:36 ]


    Your make-up is terrible

    Felis schreef:
    (...)
    Een verbod op het neerhalen van passegiervliegtuigen lijkt me beter.


    Als ze het 'verwarren' lukt dat niet echt en ik denk niet dat dat echt gaat helpen op dit moment in Oekraïne.
    Gecondoleerd aan de familie, vrienden en slachtoffers.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Felis schreef:
    (...)
    Een verbod op het neerhalen van passegiervliegtuigen lijkt me beter.

    Ik zie misdadigers daar nog niet zo snel rekening mee houden... Misschien was het ook wel helemaal niet met opzet.


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Rebelle schreef:
    Er zijn nog in de, als ik mij niet vergis, veertig passagiers niet geïdentificeerd. Het aantal betrokken nationaliteiten kan nog oplopen en/of er kunnen meer slachtoffers van de landen die als slachtoffers tellen bij komen.

    Ik vind het echt afschuwelijk. Als de Russische separatisten dit hebben gedaan, hoop ik dat de internationale gemeenschap eens écht gaat ingrijpen en stopt met Rusland die sancties opleggen, want dat lijkt toch niet echt te helpen. Aanpakken bij de harde kern van de separatisten, dat is nu zaak, want dit mag absoluut niet escaleren.


    Er staat toch 47 unidentief onderaan?


    Your make-up is terrible

    Handles schreef:
    Dat is echt veel meer dan ze in eerste instantie zeiden...


    Nee, er is nooit wat concreets gezegd tot deze persconferentie en die van Malesian Airline. Er zijn organisaties e.d. die uitspraken dat zij klanten in hun bestaat hebben staan die deze vlucht hadden geboekt, maar boeken is niet altijd gaan. Maar het is inderdaad een veel groter aantal dan je zou verwachten als je de voorzichtige schattingen hoorden van individuele organisaties e.d., opgeteld bedoel ik. Maar alsnog, als het van andere landen was geweest was het niet minder erg geweest. Er zijn volledig onterecht mensenlevens verloren gegaan. En dat is afschuwelijk.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Rebelle schreef:
    (...)

    Nee, er is nooit wat concreets gezegd tot deze persconferentie en die van Malesian Airline. Er zijn organisaties e.d. die uitspraken dat zij klanten in hun bestaat hebben staan die deze vlucht hadden geboekt, maar boeken is niet altijd gaan. Maar het is inderdaad een veel groter aantal dan je zou verwachten als je de voorzichtige schattingen hoorden van individuele organisaties e.d., opgeteld bedoel ik. Maar alsnog, als het van andere landen was geweest was het niet minder erg geweest. Er zijn volledig onterecht mensenlevens verloren gegaan. En dat is afschuwelijk.


    Jawel, op het nieuws zeiden ze dat ongeveer 20% van de inzittende Nederlands zou zijn.


    Your make-up is terrible

    Handles schreef:
    (...)

    Er staat toch 47 unidentief onderaan?


    Dat had ik nog niet gelezen. Ik typ langzaam op mijn mobiel en je update wellicht nog niet gezien.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Rebelle schreef:
    (...)

    Dat had ik nog niet gelezen. Ik typ langzaam op mijn mobiel en je update wellicht nog niet gezien.


    Het staat er al meer dan een half uur. :Y)


    Your make-up is terrible

    Handles schreef:
    (...)

    Het staat er al meer dan een half uur. :Y)


    Dan heb ik je laatste regel niet gezien. Kan gebeuren. (cat)


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    -Nvm- ik vind het zo verschrikkelijk allemaal - ik kan het me gewoon niet voorstellen.

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 0:18 ]


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Dit heb ik ook weer gevonden: Het zou kunnen zijn dat het vliegtuig precies op het vliegtuig leek waar Putin in zou vliegen en dezelfde route had.

    De link naar de nieuwssite ik wil nog wel ff zeggen dat ik dit heb gevonden, ik concludeer niet dat het zo is..

    Ik zag net (via fb) op twitter van een meisje (die ik niet ken) dat ze 'eindelijk' naar Malesië ging, tweet was van 14 uur geleden. Damn.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    ArosBitch schreef:
    Dit heb ik ook weer gevonden: Het zou kunnen zijn dat het vliegtuig precies op het vliegtuig leek waar Putin in zou vliegen en dezelfde route had.

    De link naar de nieuwssite ik wil nog wel ff zeggen dat ik dit heb gevonden, ik concludeer niet dat het zo is..


    Russiatoday is de officiële Russische staats beheerde propaganda zender. Niet de meest betrouwbare bron.

    The network states that RT offers a Russian perspective on global events.[2] Critics have accused it of being a propaganda outlet for the Russian government.[4][5][6] In 2013 President Putin stated “Certainly the channel is funded by the government, so it cannot help but reflect the Russian government’s official position” but stressed “we never intended this channel, RT, as any kind of apologetics for the Russian political line”.[7][8

    Aldus wikipedia

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 0:36 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    ArosBitch schreef:
    Dit heb ik ook weer gevonden: Het zou kunnen zijn dat het vliegtuig precies op het vliegtuig leek waar Putin in zou vliegen en dezelfde route had.

    De link naar de nieuwssite ik wil nog wel ff zeggen dat ik dit heb gevonden, ik concludeer niet dat het zo is..


    Van wat ik gehoord heb, lag de route 700 km apart.


    Your make-up is terrible

    Handles schreef:
    (...)

    Van wat ik gehoord heb, lag de route 700 km apart.
    Daarom, ik zeg ook niet dat het waar is, maar de foto van de vliegtuigen ze lijken wel bijna sprekend op elkaar

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Russiatoday is de officiële Russische staats beheerde propaganda zender. Niet de meest betrouwbare bron.
    Dankje voor het ophelderen,