• Een Maleisisch passagiersvliegtuig dat van Schiphol was vertrokken en onderweg was naar Kuala Lumpur, is neergestort op Oekraïens grondgebied. Het toestel zou zijn neergeschoten.

    Dat meldt het Russische persbureau Interfax. Het toestel is volgens een adviseur van het Oekraïense ministerie van Binnenlandse Zaken met een luchtdoelraket neergeschoten door de pro-Russische separatisten in Oost-Oekraïne.
    Het ministerie bevestigt volgens Interfax dat alle mensen aan boord zijn omgekomen. Ook het Oekraïense luchtvaartorgaan bevestigt de crash. Malaysia Airlines stelt inmiddels dat het het contact met vlucht MH17 is verloren.
    Het toestel kwam volgens Interfax niet ver van de Oost-Oekraïense stad Donetsk, vijftig kilometer van de grens met Rusland, neer.
    Interfax stelt dat het gaat om een Boeing 777 van Malaysia Airlines met 280 passagiers en vijftien bemanningsleden aan boord. Het vliegtuig zou zijn opgestegen uit Amsterdam en op weg zijn naar de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur. De vlucht zou worden uitgevoerd door Malaysia Airlines en KLM.
    Reuters meldt dat het passagierstoestel niet op de verwachte tijd het Russische luchtruim binnenvloog.


    Bron: nu.nl

    Updates:
    Nederlanders aan boord
    154 Nederlanders omgekomen
    Volgens Amerikanen uit de lucht geschoten
    Luchtruim Oost-Oekraïne afgesloten
    Zeker 173 Nederlanders omgekomen
    Aids onderzoekers in toestel
    Twee onderzoeken

    Nu.nl liveblog
    BBC liveblog
    The Guardian liveblog
    Reuters liveblog

    Condoleance register

    - 191 Dutch
    - 1 Dutch/American
    - 27 Australian
    - 44 Malaysian
    - 12 Indonesian
    - 9 British
    - 4 Germans
    - 4 Belgians
    - 3 Filipinos
    - 1 Canadian
    - 1 New Zealand
    - 1 Unidentified

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 22:55 ]


    Your make-up is terrible

    Tigresse schreef:
    (...)

    Meestal laten ze geen overledenen zien aan de nabestaanden die op deze manier zijn aangetast. Het zou niet verantwoord zijn om een zwartgeblakerd lichaam aan de dierbaren te tonen, zeker niet als ze al zo lang in de zon hebben gelegen. Het uitvaartcentrum waar mijn ouders werkzaam zijn, staat het in ieder geval niet toe, vooral niet nu er nog weinig tot niets aan de lichamen valt op te knappen.


    Daarom schreef ik ook als dit mogelijk is


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    SolidSnake schreef:
    (...)

    De lichamen zijn gisteren al begonnen met ontbinden. Als de niet gekoeld worden begint dat al binnen enkele uren en nu liggen ze in de volle zon te bakken. En nee, voor zover ik weet zijn de onderzoekers vanochtend weer weggestuurd en worden de lijken nog niet geborgen. Kan geen bron vinden dat ze niet geborgen zijn maar ook geen bron dat het wel gebeurd is


    Ze zetten stokjes neer met witte lintjes er aan, maar de lichamen worden verder niet geborgen, volgens mij.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Oh, dus ze gaan ze weg laten rotten? Dat vind ik echt onmenselijk. Nabestaande hebben het verdomde recht om het af te kunnen sluiten... Hoe onmenselijk kunnen mensen zelf zijn zeg.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Lucamias schreef:
    Oh, dus ze gaan ze weg laten rotten? Dat vind ik echt onmenselijk. Nabestaande hebben het verdomde recht om het af te kunnen sluiten... Hoe onmenselijk kunnen mensen zelf zijn zeg.


    Nee, maar als ze de lichamen weghalen is het ook niet goed want dan vernietigen ze bewijsmateriaal. Het is een enorm complexe kwestie met een achtergrond van veel langer dan een aantal maanden en ik denk dat sommige van jullie dat een beetje vergeten.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Mebarak schreef:
    (...)

    Nee, maar als ze de lichamen weghalen is het ook niet goed want dan vernietigen ze bewijsmateriaal. Het is een enorm complexe kwestie met een achtergrond van veel langer dan een aantal maanden en ik denk dat sommige van jullie dat een beetje vergeten.


    Achtergrond? Sorry, maar welke achtergrond.
    Maar ik vind het wel erg dat ze er niet iets aan doen dat die lichaam toch in tact blijven.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Yoda schreef:
    (...)

    Ze zetten stokjes neer met witte lintjes er aan, maar de lichamen worden verder niet geborgen, volgens mij.


    Aye, en burgers hebben al eerder lichamen afgedekt. Ik weet niet of de separatisten daar verder mee zijn gegaan maar ik denk dat inmiddels alle lijken wel zijn bedekt. Niet dat dat veel zoden aan de dijk zet, maar goed...


    quidquid excusatio prandium pro

    Lucamias schreef:
    (...)

    Daarom schreef ik ook als dit mogelijk is


    Ik wilde je alleen maar een uitleg geven. Daarbij zijn er ook mensen die dit niet weten, en dan is die vraag ook weer beantwoord.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Tigresse schreef:
    (...)

    Ik wilde je alleen maar een uitleg geven. Daarbij zijn er ook mensen die dit niet weten, en dan is die vraag ook weer beantwoord.


    Oke


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Lucamias schreef:
    (...)

    Achtergrond? Sorry, maar welke achtergrond.
    Maar ik vind het wel erg dat ze er niet iets aan doen dat die lichaam toch in tact blijven.


    Errr... Er is al een paar maanden een burgeroorlog in Oekraïne. In principe heeft ze een punt: de DPR heeft zichzelf uitgeroepen tot zelfstandig land dus in hun ogen zijn zij verantwoordelijk voor het bergen van de lichamen. Zij hebben daar echter de capaciteit niet voor en de internationale gemeenschap vertrouwt hen ook niet doordat zij ook de vermoedelijke daders zijn. Plus het feit dat alleen rusland de DPR erkent. De oplossing zou zijn om OCSE de lijken te laten bergen, maar die mogen er niet bij


    quidquid excusatio prandium pro

    Mebarak schreef:
    (...)

    Nee, maar als ze de lichamen weghalen is het ook niet goed want dan vernietigen ze bewijsmateriaal. Het is een enorm complexe kwestie met een achtergrond van veel langer dan een aantal maanden en ik denk dat sommige van jullie dat een beetje vergeten.


    Dat is echter niet de reden dat de lichamen niet geborgen worden. De separatisten laten het niet toe. Daarnaast hebben ze markeringen staan waar de lichamen liggen en s het niet noodzakelijk ze daar te laten liggen. Fotografisch 'bewijs' si hier genoeg. Dat en ze laten niemand helpen met het bergen van de lichamen.

    [ bericht aangepast op 19 juli 2014 - 13:05 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Lucamias schreef:
    (...)

    Achtergrond? Sorry, maar welke achtergrond.
    Maar ik vind het wel erg dat ze er niet iets aan doen dat die lichaam toch in tact blijven.


    Euuh, de achtergrond van deze rebellen, van de Krim oorlog, van het conflict Oekraïne-Rusland. Die achtergrond want uiteindelijk is het daardoor allemaal ontstaan en geloof mij deze is achtergrond gaat al ver voordat jij en ik geboren zijn. En dar wordt behoorlijk onderschat. Er is namelijk geen goed of fout in deze kwestie, alleen de slachtoffers van dit ongeluk.
    En tuurlijk moeten die lichamen beschermd worden maar door Oekraïne zijn de rebellen al beschuldigd van bewijsvernietiging omdat ze een aantal lichamen hadden weggehaald.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Yoda schreef:
    (...)

    Dat is echter niet de reden dat de lichamen niet geborgen worden. De separatisten laten het niet toe. Daarnaast hebben ze markeringen staan waar de lichamen liggen en s het niet noodzakelijk ze daar te laten liggen. Fotografisch 'bewijs' si hier genoeg. Dat en ze laten niemand helpen met het bergen van de lichamen.


    Hun spullen liggen tenminste wel netjes op een hoopje!



    quidquid excusatio prandium pro

    Oke nou dat wist ik allemaal niet. Ik weet niets van die landen omdat het me niets interesseert en zo. Maar omdat er zoveel mensen sterven en dat is toevallig daar, dan interesseert het me.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Lucamias schreef:
    Oke nou dat wist ik allemaal niet. Ik weet niets van die landen omdat het me niets interesseert en zo. Maar omdat er zoveel mensen sterven en dat is toevallig daar, dan interesseert het me.


    Dat snap ik heel goed en is begrijpenlijk, maar misshien moet je dan beter op de uitspraken op politiek vlak letten.
    Desalniettemin ben ik het op humanitair vlak volledig met je eens hoor. Het is echt onbeschoft om deze plek zo te plunderen en er geen onderzoekers bij te laten.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Hun spullen liggen tenminste wel netjes op een hoopje!




    Kleine notitie bij deze foto. De man die 'triomfantelijk' die knuffel omhoog houdt, sloeg er een kruis mee voor de slachtoffers. Voor het geval mensen conclusies gaan trekken.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.