• Een Maleisisch passagiersvliegtuig dat van Schiphol was vertrokken en onderweg was naar Kuala Lumpur, is neergestort op Oekraïens grondgebied. Het toestel zou zijn neergeschoten.

    Dat meldt het Russische persbureau Interfax. Het toestel is volgens een adviseur van het Oekraïense ministerie van Binnenlandse Zaken met een luchtdoelraket neergeschoten door de pro-Russische separatisten in Oost-Oekraïne.
    Het ministerie bevestigt volgens Interfax dat alle mensen aan boord zijn omgekomen. Ook het Oekraïense luchtvaartorgaan bevestigt de crash. Malaysia Airlines stelt inmiddels dat het het contact met vlucht MH17 is verloren.
    Het toestel kwam volgens Interfax niet ver van de Oost-Oekraïense stad Donetsk, vijftig kilometer van de grens met Rusland, neer.
    Interfax stelt dat het gaat om een Boeing 777 van Malaysia Airlines met 280 passagiers en vijftien bemanningsleden aan boord. Het vliegtuig zou zijn opgestegen uit Amsterdam en op weg zijn naar de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur. De vlucht zou worden uitgevoerd door Malaysia Airlines en KLM.
    Reuters meldt dat het passagierstoestel niet op de verwachte tijd het Russische luchtruim binnenvloog.


    Bron: nu.nl

    Updates:
    Nederlanders aan boord
    154 Nederlanders omgekomen
    Volgens Amerikanen uit de lucht geschoten
    Luchtruim Oost-Oekraïne afgesloten
    Zeker 173 Nederlanders omgekomen
    Aids onderzoekers in toestel
    Twee onderzoeken

    Nu.nl liveblog
    BBC liveblog
    The Guardian liveblog
    Reuters liveblog

    Condoleance register

    - 191 Dutch
    - 1 Dutch/American
    - 27 Australian
    - 44 Malaysian
    - 12 Indonesian
    - 9 British
    - 4 Germans
    - 4 Belgians
    - 3 Filipinos
    - 1 Canadian
    - 1 New Zealand
    - 1 Unidentified

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 22:55 ]


    Your make-up is terrible

    [

    DAWSONS schreef:
    (...)

    Nope. Ik denk dat het echt is. Ik vraag me ook af waarom het dan nep zou moeten zijn...


    WW3 (cat). Ik heb ergens een filmpje gezien van na de crash en het ziet er redelijk echt uit, maar toch niet helemaal. Er is genoeg te vinden o internet met verschillende theorieën. Ook is het dus zo dat er heel veel 7'ens en 17'en in zitten.. Zoals dat het een Boeing 777 was, vlucht MH17. Die vloog o 17-7-14 en die route van MH17 ofso vloog voor het eerst o 17-7-97, wat recies 17 jaar later is. Toevallig (cat)

    ^ Dus dan zouden er allemaal mensen bedacht zijn, verdwenen zijn, nep-dood? xd


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Sorry, maar dit vind ik echt heel raar.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Espada schreef:
    ^ Dus dan zouden er allemaal mensen bedacht zijn, verdwenen zijn, nep-dood? xd


    Gekidnapt (cat) Er zijn al een paar gevallen waarbij de paspoorten niet kloppen en ook iemand waarbij de telefoon nog gewoon werkt (al zou dat wel kunnen kloppen als het een Nokia is, lol)

    Dat je kunt denken dat dit nep is. Sorry, maar dat kan er bij mij niet in.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Mensen die dit als act zouden verzinnen, zijn nog zieker dan ziek. Waarom zou dit in scène gezet worden? Ik vind het heel naar dat dit gedacht wordt.

    [ bericht aangepast op 19 juli 2014 - 1:16 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Leda schreef:
    (...)

    Gekidnapt (cat) Er zijn al een paar gevallen waarbij de paspoorten niet kloppen en ook iemand waarbij de telefoon nog gewoon werkt (al zou dat wel kunnen kloppen als het een Nokia is, lol)

    Het zou dan wel een enorme organisatie geweest moeten zijn, dat is wel een béétje sterk. Om dan vervolgens ook nog eens zulke duffe fouten te gaan maken, zoals paspoorten die niet kloppen, lijkt mij ook wel erg onlogisch (cat)

    Tigresse schreef:
    Mensen die dit als act zouden verzinnen, zijn nog zieker dan ziek. Waarom zou dit in scène gezet worden? Ik vind het heel naar dat dit gedacht word.

    [ bericht aangepast op 19 juli 2014 - 0:59 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    ^ Als je iets echt wil laten lijken, is er inderdaad een hele grote organisatie voor nodig.

    Beter hou je op. Want dat je dit denkt is heel harteloos


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Dus je denkt dat al die lijken die daar lagen dus ook nep waren?


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Gaat me toch wel een beetje ver dat mensen denken dat dit nep is.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Ik vind het echt heel erg dat mensen denken dat dit nep is. Dat met het getal 7 slaat nergens op, gewoon toeval. Dat is trouwens ook geen goed argument waarom het nep zou zijn.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Leda schreef:
    [(...)

    WW3 (cat). Ik heb ergens een filmpje gezien van na de crash en het ziet er redelijk echt uit, maar toch niet helemaal. Er is genoeg te vinden o internet met verschillende theorieën. Ook is het dus zo dat er heel veel 7'ens en 17'en in zitten.. Zoals dat het een Boeing 777 was, vlucht MH17. Die vloog o 17-7-14 en die route van MH17 ofso vloog voor het eerst o 17-7-97, wat recies 17 jaar later is. Toevallig (cat)


    Als je lang genoeg rekent kun je alles toevallig laten lijken. De simpelste verklaring is meestal de juiste, en dat is niet dat er 1000+ mensen liegen over verloren familie en vrienden zonder dat de waarheid uitlekt.


    quidquid excusatio prandium pro

    Jezus, ik zat erop te wachten...
    Bij elke schokkende en grote gebeurtenis word er een complot theorie verzonnen. Hele websites gemaak hierover en gezocht naar feiten om dit te bewijzen, die er niet zijn. Verschrikkelijk voor nabestaanden die dan verleid worden om hier in mee te gaan, want het is makkelijker om in de ontkenning te schieten en maar niet te hoeven accepteren dat ze hun dierbaren kwijt zijn.
    Laten we alsjeblieft niet ook op q beginnen. Ik kan hier heel boos van worden.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Leda schreef:
    (...)

    Gekidnapt (cat) Er zijn al een paar gevallen waarbij de paspoorten niet kloppen en ook iemand waarbij de telefoon nog gewoon werkt (al zou dat wel kunnen kloppen als het een Nokia is, lol)


    Sorry, ik wordt echt héél, héél misselijk van jou.
    Er zijn honderden brokstukken, zo'n driehonderd verminkte lichamen, en jij kan nog denken dat dit nép is?


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )