• Een Maleisisch passagiersvliegtuig dat van Schiphol was vertrokken en onderweg was naar Kuala Lumpur, is neergestort op Oekraïens grondgebied. Het toestel zou zijn neergeschoten.

    Dat meldt het Russische persbureau Interfax. Het toestel is volgens een adviseur van het Oekraïense ministerie van Binnenlandse Zaken met een luchtdoelraket neergeschoten door de pro-Russische separatisten in Oost-Oekraïne.
    Het ministerie bevestigt volgens Interfax dat alle mensen aan boord zijn omgekomen. Ook het Oekraïense luchtvaartorgaan bevestigt de crash. Malaysia Airlines stelt inmiddels dat het het contact met vlucht MH17 is verloren.
    Het toestel kwam volgens Interfax niet ver van de Oost-Oekraïense stad Donetsk, vijftig kilometer van de grens met Rusland, neer.
    Interfax stelt dat het gaat om een Boeing 777 van Malaysia Airlines met 280 passagiers en vijftien bemanningsleden aan boord. Het vliegtuig zou zijn opgestegen uit Amsterdam en op weg zijn naar de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur. De vlucht zou worden uitgevoerd door Malaysia Airlines en KLM.
    Reuters meldt dat het passagierstoestel niet op de verwachte tijd het Russische luchtruim binnenvloog.


    Bron: nu.nl

    Updates:
    Nederlanders aan boord
    154 Nederlanders omgekomen
    Volgens Amerikanen uit de lucht geschoten
    Luchtruim Oost-Oekraïne afgesloten
    Zeker 173 Nederlanders omgekomen
    Aids onderzoekers in toestel
    Twee onderzoeken

    Nu.nl liveblog
    BBC liveblog
    The Guardian liveblog
    Reuters liveblog

    Condoleance register

    - 191 Dutch
    - 1 Dutch/American
    - 27 Australian
    - 44 Malaysian
    - 12 Indonesian
    - 9 British
    - 4 Germans
    - 4 Belgians
    - 3 Filipinos
    - 1 Canadian
    - 1 New Zealand
    - 1 Unidentified

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 22:55 ]


    Your make-up is terrible

    Sevina schreef:
    (...)

    Sorry, ik wordt echt héél, héél misselijk van jou.
    Er zijn honderden brokstukken, zo'n driehonderd verminkte lichamen, en jij kan nog denken dat dit nép is?


    Niet te vergeten dat hier ook quizletters zijn die bekenden zijn kwijtgeraakt


    quidquid excusatio prandium pro

    Leda schreef:
    (...)

    Gekidnapt (cat) Er zijn al een paar gevallen waarbij de paspoorten niet kloppen en ook iemand waarbij de telefoon nog gewoon werkt (al zou dat wel kunnen kloppen als het een Nokia is, lol)

    Dat jij over zulk soort dingen grappen durft te maken. Dit schiet me er echt verkeerd in.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Belachelijk. Die lichamen zitten daar te verrotten en jij durft nog te typen dat het mogelijk ''een grap is''. Echt het spijt me, maar dit vind ik echt niet kunnen. Bovendien als het een grap was geweest was het nu wel uitgelekt en hoor je niet duizenden verhalen op het internet.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Niet te vergeten dat hier ook quizletters zijn die bekenden zijn kwijtgeraakt


    Precies.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Let it go, mensen zullen altijd rare complot theorieen hebben... ik denk dat het een manier is om alle trauma's af te weren die ze niet willen verwerken.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Valerious schreef:
    Jezus, ik zat erop te wachten...
    Bij elke schokkende en grote gebeurtenis word er een complot theorie verzonnen. Hele websites gemaak hierover en gezocht naar feiten om dit te bewijzen, die er niet zijn. Verschrikkelijk voor nabestaanden die dan verleid worden om hier in mee te gaan, want het is makkelijker om in de ontkenning te schieten en maar niet te hoeven accepteren dat ze hun dierbaren kwijt zijn.
    Laten we alsjeblieft niet ook op q beginnen. Ik kan hier heel boos van worden.


    Queer zijn is gewoon alles

    Valerious schreef:
    Let it go, mensen zullen altijd rare complot theorieen hebben... ik denk dat het een manier is om alle trauma's af te weren die ze niet willen verwerken.


    Pfft. De mensen met trauma's, de mensen die dat soort rampen overleven of die familie of vrienden kwijtgeraakt zijn zijn zelden degene die complottheoriën bedenken. Dat zijn de mensen die er ver vandaan zitten die zichzelf kunnen wijsmaken dat er in werkelijkheid niemand dood is gegaan of, zoals Strelkov gisteren beweerde, dat de mensen op de vlucht al dood waren.

    Mensen die dierbaren kwijt zijn doen meestal andere dingen

    [ bericht aangepast op 19 juli 2014 - 12:05 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Waarschijnlijk is het beter dat sommige mensen die blijkbaar niet verstandig genoeg zijn om hier een fatsoenlijke uitspraak over te doen gewoon niets zeggen. Belachelijk om doodleuk te denken dat dit nep is. Volg het nieuws, zie de beelden.
    Een jongen die bij mij op school heeft gezeten en net zijn examen had gehaald zat daar ook in dat vliegtuig. En ook hij is er niet meer.


    The Definition of Insanity

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Pfft. De mensen met trauma's, de mensen die dat soort rampen overleven of die familie of vrienden kwijtgeraakt zijn zijn zelden degene die complottheoriën bedenken. Dat zijn de mensen die er ver vandaan zitten die zichzelf kunnen wijsmaken dat er in werkelijkheid niemand dood is gegaan of, zoals Strelkov gisteren beweerde, dat de mensen op de vlucht al dood waren.

    Mensen die dierbaren kwijt zijn doen meestal [ur=http://www.3fm.nl/nieuws/detail/359666/12-jarig-meisje-vraagt-liedje-aan-voor-vriendinnetje-dat-in-MH17-zatl]andere dingen[/url]
    Waar in mijn bericht heb ik het over de nabestaande, ik had het over die mensen. Mensen die wereld vreemd zijn en geloven in sprookjes =)


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Ik weet niet of deze link al gepost was maar deze Nederlandse correspondent is nu ter plekke en wat hij tweet is echt hartverscheurend. Kijken op eigen risico dus.
    (En het geef me weinig vertrouwen in de situatie daar). Ook circuleert er nu een foto van een rebel leider die met woeste blik in zijn ogen een knuffel vasthoud alsof hij een troffee toont, maar in werkelijkheid toont het filmpje daarachter dat de rebellen een kruis slaan ter nagedachtenis.

    Internet is op zulke dagen heel erg gevaarlijk. Framing voornamelijk.

    Zijn de lijken al geborgen? Ik denk echt dat het een stinkende troep word anders... en ik denk niet dat mensen dat willen. En ik denk dat nabestaande hun overleden familie/vriend willen zien mocht dit nog mogelijk zijn...


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Verschrikkelijke situatie. Niemand mag en kan erbij, alleen omdat die rebellen het op dat deel voor het zeggen hebben. Je zou ze toch verdomme gewoon allemaal wat aan doen..
    De lichamen zijn inmiddels beginnen te rotten en dan nog te beginnen over het feit dat ze zomaar lichamen hebben meegenomen om zelf autopsie uit te voeren?! Waar halen ze dat lef vandaan?!


    To infinity and beyond •

    Lucamias schreef:
    Zijn de lijken al geborgen? Ik denk echt dat het een stinkende troep word anders... en ik denk niet dat mensen dat willen. En ik denk dat nabestaande hun overleden familie/vriend willen zien mocht dit nog mogelijk zijn...


    De lichamen zijn gisteren al begonnen met ontbinden. Als de niet gekoeld worden begint dat al binnen enkele uren en nu liggen ze in de volle zon te bakken. En nee, voor zover ik weet zijn de onderzoekers vanochtend weer weggestuurd en worden de lijken nog niet geborgen. Kan geen bron vinden dat ze niet geborgen zijn maar ook geen bron dat het wel gebeurd is


    quidquid excusatio prandium pro

    Lucamias schreef:
    Zijn de lijken al geborgen? Ik denk echt dat het een stinkende troep word anders... en ik denk niet dat mensen dat willen. En ik denk dat nabestaande hun overleden familie/vriend willen zien mocht dit nog mogelijk zijn...


    Meestal laten ze geen overledenen zien aan de nabestaanden die op deze manier zijn aangetast. Het zou niet verantwoord zijn om een zwartgeblakerd lichaam aan de dierbaren te tonen, zeker niet als ze al zo lang in de zon hebben gelegen. Het uitvaartcentrum waar mijn ouders werkzaam zijn, staat het in ieder geval niet toe, vooral niet nu er nog weinig tot niets aan de lichamen valt op te knappen.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Tigresse schreef:
    (...)

    Meestal laten ze geen overledenen zien aan de nabestaanden die op deze manier zijn aangetast. Het zou niet verantwoord zijn om een zwartgeblakerd lichaam aan de dierbaren te tonen, zeker niet als ze al zo lang in de zon hebben gelegen. Het uitvaartcentrum waar mijn ouders werkzaam zijn, staat het in ieder geval niet toe, vooral niet nu er nog weinig tot niets aan de lichamen valt op te knappen.


    Ik kan me ook niet voorstellen dat familie hun geliefden op die manier willen zien. Zo'n beeld zou je nooit van je netvlies krijgen en een herinnering aan hoe deze mensen waren voor dit gruwelijke gebeuren zal denk veel meer waard zijn voor hen.
    Maar op dit moment zal niks hen waard zijn in deze omstandigheden. Alleen dat ze op wonderbaarlijke wijze terug komen maar dat is onmogelijk...


    The Definition of Insanity