• Hi ik ben penny 14 jaar ik woon saamen met me broers en ouders in griekeland ik ben zints me geborte nooit in nl geweest :( en ik vroeg me af hoe is nederland egelijk ja ik weet rot weer maar ik zou echt alles doen om 1 dag naar nl te gaan dus ja hoe is het?

    Ik vind dat Nederlanders altijd heel gezellig en vriendelijk zijn. Het lijkt wel of iedereen er gastvrij is.
    Ook is het er vaak goedkoper dan in België, dus ik zou zeker niet zeggen dat Nederland duur is.
    Het strand is er prachtig.
    (ik woon in België, maar ik woon dicht bij Nederland)


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Yayde schreef:
    Waarom zegt iedereen dat Nederland saai is? Een beetje trots zijn op je land mag gerust wel. (;
    Ik vind Nederland wel heel mooi en ik ben blij dat alles hier goed geregeld is. Jammer alleen dat er 17 miljoen mensen wonen (het is altijd druk!). En het weer is altijd heel wisselvallig. Vreselijk irritant. ^^


    En hoe is Griekenland?:Y)


    Queer zijn is gewoon alles

    Promisess schreef:
    Ja zoals iedereen al vermeld, Nederland heeft inderdaad niet het fijnste klimaat. Maar Nederland heeft wel zijn voordelen, zo is het met uitkeringen goed geregeld en zijn Nederlandse kinderen over het algemeen het gelukkigst. Ik weet niet hoe het in Griekenland zit maar in Nederland kan je ook goedkoop studeren. Ik denk dat mensen wel met je zouden willen ruilen maar ik denk dat je dat bijna met alle landen hebt, wanneer je in Griekenland woont wil je liever ergens anders wonen en andersom. Mag ik vragen hoe je Nederlands hebt geleerd en hoe je bij deze site bent gekomen?

    Haha raar als je er aan denkt maar ik wil meer contanct met nederlandse kids ik wil zien hoe ze leven en wat is alemaal mis en hoe ze zijn aardig enzo de griekse kids zijn soms raciste 1 meisje scheld me uit voor rot nederlander :(

    Ik hoop dat ik in de toekomst in nl ga woonen ik hoop dat er crises komt (ben gemeen he)xD maar ik wil meer van me lantje leeren

    LaJoie schreef:
    Misschien kan ik als Belg een beter objectief beeld van Nederland geven (of toch hoe ik het zie):
    Nederlanders lijken een groot samenhorigheidsgevoel te hebben. Ze zijn erg vriendelijk en spreken je gemakkelijk aan op straat (in België wordt er amper 'hallo' gezegd tegen een onbekende). Bovendien zijn de verkopers in winkels gewoon eerlijk, terwijl ze hier alles zouden doen om je iets te laten kopen terwijl ze weten dat je er eigenlijk niets mee kan doen.

    Lol, ik heb precies het tegenovergestelde met België, haha! Ik vind namelijk dat Belgen (in ieder geval Vlamingen) veel socialer zijn en makkelijker aan te spreken.

    Ik moet zeggen dat ik best blij ben dat ik in Nederland woon. Ik heb een goede opleiding gehad, tot nu toe, en ik heb een dak boven mijn hoofd en eten. Het klimaat is niet altijd even fijn, maar ik vind het nu nog best wel heerlijk. ^^
    Ik weet in ieder geval dat ik van zijn lang zal ze leven niet in een ander land ga wonen. Wel voor een paar maanden, maar niet mijn de rest van mijn leven.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ja ik ben het eigenlijk wel met Huf eens.
    Er zijn ook wel leuke dingen aan Nederland hoor, maar ik zou liever ergens anders wonen.


    Not all treasure is silver and gold, mate.

    Ariena schreef:
    (...)

    Ik ben het met jou eens maar de zomervakantie in Amerika is 10 weken.

    Voor scholieren ja, maar voor de werkenden?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Edd schreef:
    (...)
    Voor scholieren ja, maar voor de werkenden?


    ohww zo :)


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Regenachtig, maar we hebben wel pindakaas en hagelslag! Ik vind Nederland wel een leuk land.


    Alleen maar tranen van geluk

    Nou, we lopen hier allemaal op klompen en in klederdracht. We kweken allemaal tulpen en slaan alles in ronde tonnen op. Met het voetbal is alles oranje, ook onze klompen en klederdracht. Iedereen boven de 18 rookt dagelijks wiet en we eten alleen maar kaas.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Waar woon je in Griekenland?? Ik vind Griekse mensen juist veel vriendelijker dan Nederlandse mensen :P


    Life is hard and then we die

    Ik vind het heel erg fijn om in Nederland te wonen. Ik kan naar school, woon op een mooie plek bij het bos en heb iedere avond te eten. Ik voel me gewoon echt thuis in dit land en moet er niet aan denken om naar een ander land te verhuizen.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Ik krijg kippenvel van het Wilhelmus (echt waar :'x), ben gek op vlokken, oranje is mijn lievelingskleur en ben gek op ons Nederlands Elftal. Nederland is het land waarin ik ben geboren en opgegroeid, en het is dus een stukje van mij. Daarom snap ik nooit zo goed hoe mensen "een hekel" kunnen hebben aan hun land van herkomst. Het is toch een deel van wie je bent..?


    ars moriendi

    Elk land heeft nadelen en voordelen maar ondanks alle nadelen zou ik niet zomaar uit Nederland weggaan. Het is zo gezellig en klein waardoor ik van mening bent dat je makkelijker vrienden maak door het hele land in plaats van alleen maar je omgeving. Binnen drie uur zit ik met de auto aan de andere kant van Nederland.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Schweinsteiger schreef:
    Ik krijg kippenvel van het Wilhelmus (echt waar :'x), ben gek op vlokken, oranje is mijn lievelingskleur en ben gek op ons Nederlands Elftal. Nederland is het land waarin ik ben geboren en opgegroeid, en het is dus een stukje van mij. Daarom snap ik nooit zo goed hoe mensen "een hekel" kunnen hebben aan hun land van herkomst. Het is toch een deel van wie je bent..?


    Omdat het gras altijd groener is aan de overkant.


    "Ignite, my love. Ignite."