• Hallo allemaal!

    Het concept van een meespeelverhaal is alweer een tijdje geleden geïntroduceerd, maar er wordt nog weinig mee gedaan. Ik denk dat het onder andere komt doordat mensen het een beetje schuwen, omdat ze zo gewend zijn aan RPG's. Daarom heb ik een MSV aangemaakt om de manier van werken, schrijven, etc. te 'leren kennen' en erachter te komen waar je voorkeur ligt: bij de RPG's of bij de MSV's (of een combi, natuurlijk).

    Wat is een meespeelverhaal/MSV?
    In dit topic staat uitgebreid beschreven wat een MSV is. Onder de spoiler-knop staat de conclusie van het verhaal dat Underhill geschreven heeft.

    Kort gezegd is dit waar het op neerkomt:
    MSV’s worden in de derde persoon geschreven
    MSV’s zijn als het ware een verhaal met co-auteurs
    MSV-posts moeten op hun eigen manier bijdragen aan het verhaal. Een minimum aantal woorden is niet nodig.
    Herhalingen in MSV-posts zijn overbodig en niet wenselijk, omdat deze het verloop van het verhaal afremmen.


    Waarom een MSV?
    Wat voor mij echt heel zwaar weegt in dit concept, is het samen schrijven aan één geheel. Een RPG is voor mij te veel afhankelijk van de RPG-starter. Vaak maakt die persoon alle belangrijke beslissingen, terwijl dat bij een MSV samen wordt gemaakt. Bovendien wordt het in de derde persoon geschreven, waardoor het ook een écht, goedlopend verhaal wordt. Eén van de MSV's waar ik aan mee heb geschreven, is zelfs uitgegeven.

    Waarom dít MSV?
    Dit meespeelverhaal start ik om te kijken of ik de MSV's onder een groter publiek kan krijgen. Ik heb jarenlang met plezier aan meespeelverhalen geschreven en ik schrijf er nog steeds met plezier aan en dat plezier wil ik graag overbrengen op een groter publiek. Er zullen meer mensen zijn bij wie het concept beter zal passen dan een RPG (al zal dat niet bij iedereen zijn) en ik wil iedereen de mogelijkheid geven om dat te ontdekken.

    Het idee
    Dit meespeelverhaal zal gaan over een groep jongeren die zes weken op jongerenkamp gaat. Er zullen verschillende activiteiten plaatsvinden, maar verder is ieder personage vrij om te doen wat hij/zij zelf wil. De afzonderlijke jongeren kennen elkaar in principe niet.
    Ik heb gekozen voor dit onderwerp omdat het alle kanten op kan. We kunnen samen beslissen wat voor activiteiten er zullen plaatsvinden en waar ze heen gaan e.d. Verder verloopt het verhaal gewoon zoals we dat zelf willen!
    Het lijkt me het handigste als de leeftijd van de personages tussen de 18-21 jaar zit, omdat je dan geen problemen hebt met dat ze geen alcohol zouden mogen benuttigen e.d.

    De regels
    In principe zijn er weinig regels aan MSV's, behalve dat het dus in de derde persoon geschreven wordt en dat men niet de reacties van anderen overneemt in je eigen stukje. Wat ik echter wel, voor dit verhaal, als eisen stel:
    - Voorlopig maximaal twee personages per persoon. Dit is weinig, maar om niet direct de weg kwijt te raken, lijkt me dit het verstandigste. Mocht het goed lopen en mocht iedereen de personages hebben leren kennen, dan kunnen we altijd overwegen om meer mensen langs te laten komen.
    - Probeer zoveel mogelijk alle stukjes te lezen van je mede-auteurs! Op die manier raak je de draad niet kwijt en leer je de andere personages ook kennen (we schrijven immers met z'n allen één verhaal). Bovendien weet je dan ook waar alle personages zijn en hoef je niet te vragen naar wie je je personage moet schrijven, omdat je wel weet waar hij/zij heen kan.
    - We schrijven in één tijd (tegenwoordige tijd of verleden tijd). Welke van de twee, dat hangt af van de voorkeuren van de mensen die met dit MSV meeschrijven, dus daar moeten we nog over overleggen.

    Het personage
    Omdat ik het niet te ingewikkeld wil maken, moet je, als je mee wilt doen, een vrij korte karakterlijst invullen. Je hoeft mij verder niet om toestemming te vragen of je een jongen of een meisje mag, want dat mag je zelf weten!

    Naam:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Familie:
    Overig:
    Uiterlijk/foto:

    Vragen?
    Heb je nog vragen over het concept, dit verhaal of wat dan ook? Je mag ze altijd stellen. Het liefst in het infotopic wat ik hierover ga aanmaken of een privébericht, zodat dit topic niet helemaal vol raakt met posts en je de personages niet meer terug kunt vinden. Ik ga ook een rollenstory aanmaken, waar iedereen zijn/haar personage kan neerzetten. Dan wordt het nog makkelijker om informatie over de personages te vinden!

    Het rollentopic
    Het ideeëntopic
    Het praattopic
    De rollenstory



    Personages
    Asphodel Talon Godewine - Dae
    Britt Ricksen- Shades
    Daan de Bruijn - Chantilly
    Elly Lee - SonOfGondor
    Gary van Vlissingen - Cordeliae
    Helen Beekman - Cordeliae
    Lee Broadsword - Rumpelstiltskin
    Luca ''Lux'' Elizabeth Mills - Daggers
    Lucie de Wit - tubbietoost
    Lyhra Jones - Rhyme
    Mandy Jaspers - Edward_Elric
    Robin Jane Peters - Fay1D
    Rudie Clarks - TheLostMermaid
    Shailane Anna Longhe - Floriale
    Sil Horst - prinsesnina
    Sofie Sercu - xGalaxiaan
    Thomas Dylan O’Shea - Daggers
    Tommie Roodenburg - Rumpelstiltskin
    Vincent Adams - Californication
    Ygritte Hendriksen - Edward_Elric
    Zita Moskanovic - TheLostMermaid

    Huisindeling
    1. Tommie Roodenburg - Lucie de Wit - Elly Lee- Oliver Nathan James - Mandy Jaspers
    2. Noa ??? - Eli Rasmussen - Ygritte Hendriksen - Zita Moskanovic - Lyhra Jones - Austin Cameron Jones
    3. Daan de Bruijn - Rudy Clarks - Sofie Sercu- Millicent de Jong - Tanja van den Ochtend
    4. Asphodel Talon Godewine - Lee Broadsword Robin Ellen Marcellus - Zoë Dijkstra - Aveline Favre


    Topic 2

    [ bericht aangepast op 1 nov 2014 - 13:22 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ygritte knikte.
    'Hebben jullie al veel gezien?' Ze geloofde van niet want Helen had een hoop spullen achter zich aan gesleept en ze zagen er beiden niet uit alsof ze hier al lang waren.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ben je homo?' vroeg Zita aan Gary. Dat was een veel interessantere vraag dan de vraag die Ygritte stelde.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lyhra had zich willen voorstellen aan de jongen die aan was komen rennen, maar ze klapte meteen dicht na de vraag van Zita. Met opgetrokken wenkbrauw keek ze het meisje aan. Dat is toch een gekke vraag om als eerste te stellen aan iemand die net aankomt? Even gingen Lyhra's ogen over het selecte groepje dat er stond en besloot even wijs haar mond te houden. Wie weet kwam er nog wel een interessant antwoord uit.

    [ bericht aangepast op 22 sep 2014 - 9:11 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Tommie stommelde de trap af toen hij het woord lolly hoorde. Blijkbaar waren de dames weer thuis. Hij plofte naast een van hen op de bank en pakte de lolly aan.
    'Ik vroeg me werkelijk af of ze wel lolly's zouden hebben,' zei hij. Aan de gezichten van de meiden te zien onderbrak hij hun gesprek en hij keek hen quasi-onschuldig aan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lee was even uit het veld geslagen door de stortvloed aan woorden en hij wist eigenlijk niet zo goed waar hij nu precies antwoord op moest geven. Hij pakte een koekje van de tafel en besloot in te gaan op de opmerking over hun huisgenootje.
    'Misschien is ze hier met vriendinnen en heeft ze besloten met een van hen mee te lopen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mandy verveelde zich. Haar spullen waren uitgepakt en er was nog niemand anders in haar huisje. Ze had een korte broek aangetrokken en een topje met laagjes, maar ook toen ze haar borstel door haar haren had gehaald, was ze nog alleen. Ze vond het wel zuur en hoopte niet dat ze uiteindelijk de enige zou zijn in dit huisje, want dat was ongelofelijk saai. Hopelijk kon ze nog ruilen en naar het huisje van Ygritte vertrekken. Of nog beter: misschien kon Ygritte hier komen, zodat ze samen een huisje voor hen alleen hadden!
    Ze zat anders ook nog eens met twee jongens en hoewel ze daar op dit moment nog niet echt bij stil stond, wist ze dat ze het op dat moment behoorlijk ongemakkelijk zou vinden. Alleen al daarom had ze Ygritte eigenlijk nodig, maar dat wilde ze niet toegeven. Ze wilde gewoon een leuke, zelfstandige vakantie.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Elly onderbrak het gesprek en keek Lucie verontschuldigend aan.
    "Ja, er zijn lollies," zij ze tegen Tommie. "Ik wist niet welke je lekker vond, dus ik heb alle smaken meegenomen. De rest ligt daar."


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Asphodel Talon Godewine • 19 jaar

    'Eh, sorry. Ik raakte een beetje enthousiast.' zei Asphodel nadat hij merkte dat de jongen een beetje overwelmd werd. 'Ik hoop maar dat ze snel komt, want ik kan niet wachten om kennis met iedereen te maken!' en na te hebben gekeken naar al de koffers van de jongen zei hij 'Zal ik je helpen met die koffers?'


    I make you sad, because everyone keeps making you happy. You can't be truly happy, if you're "happy" all the time.

    Terwijl Tommie neer plofte op de bank ging de bel van het huisje. "Ik loop wel." Zei Lucie en ze veerde overeind. Aan de deur stond de oude man die de introductie had gedaan. "Vanavond is er een introductie in de vorm van speed daten. Het schema hangt op de deur bij de algemene ruimte. Er wordt tevens voor d avondmaaltijd gezorgd. Ligt de mensen van je huisje in. Fijne middag." de man draaide zich om. Lucie sloot de deur en liep terug de woonkamer in. "Vanavond is er speeddating met eten!" zei ze terwijl ze terug plofte op de bank. "Ik ben van plan om te gaan, jullie ook?"


    The thing you do mean something to people -Ncis

    "Speeddaten?"Elly's hart sloeg een slag over. "Nu al?"
    Wat moesten ze daar dan doen? Ze was hier voor vrienden, niet potentiële vriendjes. Of vriendinnetjes...
    "Ja," zei ze, lichtjes zenuwachtig. "Voor het eten dan maar."


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Daan trok Sofie mee naar buiten. 'Dus, ik heb gehoord dat we vanavond tijdens het avondeten gaan speeddaten,' zei Daan en keek Sofie aan. 'Ik ben eigenlijk wel van plan om te gaan, jij?'


    My mom says I'm pretty, so fuck you

    Tommie grijnsde. 'Ik had niet verwacht dat ik dat ooit nog zou doen in mijn leven.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    "relax" lachte Lucie toen ze het gezicht van Elly zag.. "Het is alleen maar een kennismakingsspel. Je wordt niet meteen uitgehuwelijkt." ze gaf haar een knipoog.. "gok ik." ze nam een slok cola.. "en misschien zitten er wel leuke kerels bij." lachte ze.


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Zijn ze nu bij het speeddaten?


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Elly bloosde, maar was stiekem wel blij met Lucie's geruststelling. Aan de andere kant... Was haar nerveuze gedrag dan zo duidelijk?
    "Ja, kerels.." Moest ze iets zeggen? Nee, het was niet zo belangrijk.
    "Uithuwelijking stond inderdaad niet in het programma. Anders ga ik klagen bij het bestuur."


    Rest in Peace, Son of Gondor