• Hallo allemaal!

    Het concept van een meespeelverhaal is alweer een tijdje geleden geïntroduceerd, maar er wordt nog weinig mee gedaan. Ik denk dat het onder andere komt doordat mensen het een beetje schuwen, omdat ze zo gewend zijn aan RPG's. Daarom heb ik een MSV aangemaakt om de manier van werken, schrijven, etc. te 'leren kennen' en erachter te komen waar je voorkeur ligt: bij de RPG's of bij de MSV's (of een combi, natuurlijk).

    Wat is een meespeelverhaal/MSV?
    In dit topic staat uitgebreid beschreven wat een MSV is. Onder de spoiler-knop staat de conclusie van het verhaal dat Underhill geschreven heeft.

    Kort gezegd is dit waar het op neerkomt:
    MSV’s worden in de derde persoon geschreven
    MSV’s zijn als het ware een verhaal met co-auteurs
    MSV-posts moeten op hun eigen manier bijdragen aan het verhaal. Een minimum aantal woorden is niet nodig.
    Herhalingen in MSV-posts zijn overbodig en niet wenselijk, omdat deze het verloop van het verhaal afremmen.


    Waarom een MSV?
    Wat voor mij echt heel zwaar weegt in dit concept, is het samen schrijven aan één geheel. Een RPG is voor mij te veel afhankelijk van de RPG-starter. Vaak maakt die persoon alle belangrijke beslissingen, terwijl dat bij een MSV samen wordt gemaakt. Bovendien wordt het in de derde persoon geschreven, waardoor het ook een écht, goedlopend verhaal wordt. Eén van de MSV's waar ik aan mee heb geschreven, is zelfs uitgegeven.

    Waarom dít MSV?
    Dit meespeelverhaal start ik om te kijken of ik de MSV's onder een groter publiek kan krijgen. Ik heb jarenlang met plezier aan meespeelverhalen geschreven en ik schrijf er nog steeds met plezier aan en dat plezier wil ik graag overbrengen op een groter publiek. Er zullen meer mensen zijn bij wie het concept beter zal passen dan een RPG (al zal dat niet bij iedereen zijn) en ik wil iedereen de mogelijkheid geven om dat te ontdekken.

    Het idee
    Dit meespeelverhaal zal gaan over een groep jongeren die zes weken op jongerenkamp gaat. Er zullen verschillende activiteiten plaatsvinden, maar verder is ieder personage vrij om te doen wat hij/zij zelf wil. De afzonderlijke jongeren kennen elkaar in principe niet.
    Ik heb gekozen voor dit onderwerp omdat het alle kanten op kan. We kunnen samen beslissen wat voor activiteiten er zullen plaatsvinden en waar ze heen gaan e.d. Verder verloopt het verhaal gewoon zoals we dat zelf willen!
    Het lijkt me het handigste als de leeftijd van de personages tussen de 18-21 jaar zit, omdat je dan geen problemen hebt met dat ze geen alcohol zouden mogen benuttigen e.d.

    De regels
    In principe zijn er weinig regels aan MSV's, behalve dat het dus in de derde persoon geschreven wordt en dat men niet de reacties van anderen overneemt in je eigen stukje. Wat ik echter wel, voor dit verhaal, als eisen stel:
    - Voorlopig maximaal twee personages per persoon. Dit is weinig, maar om niet direct de weg kwijt te raken, lijkt me dit het verstandigste. Mocht het goed lopen en mocht iedereen de personages hebben leren kennen, dan kunnen we altijd overwegen om meer mensen langs te laten komen.
    - Probeer zoveel mogelijk alle stukjes te lezen van je mede-auteurs! Op die manier raak je de draad niet kwijt en leer je de andere personages ook kennen (we schrijven immers met z'n allen één verhaal). Bovendien weet je dan ook waar alle personages zijn en hoef je niet te vragen naar wie je je personage moet schrijven, omdat je wel weet waar hij/zij heen kan.
    - We schrijven in één tijd (tegenwoordige tijd of verleden tijd). Welke van de twee, dat hangt af van de voorkeuren van de mensen die met dit MSV meeschrijven, dus daar moeten we nog over overleggen.

    Het personage
    Omdat ik het niet te ingewikkeld wil maken, moet je, als je mee wilt doen, een vrij korte karakterlijst invullen. Je hoeft mij verder niet om toestemming te vragen of je een jongen of een meisje mag, want dat mag je zelf weten!

    Naam:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Familie:
    Overig:
    Uiterlijk/foto:

    Vragen?
    Heb je nog vragen over het concept, dit verhaal of wat dan ook? Je mag ze altijd stellen. Het liefst in het infotopic wat ik hierover ga aanmaken of een privébericht, zodat dit topic niet helemaal vol raakt met posts en je de personages niet meer terug kunt vinden. Ik ga ook een rollenstory aanmaken, waar iedereen zijn/haar personage kan neerzetten. Dan wordt het nog makkelijker om informatie over de personages te vinden!

    Het rollentopic
    Het ideeëntopic
    Het praattopic
    De rollenstory



    Personages
    Asphodel Talon Godewine - Dae
    Britt Ricksen- Shades
    Daan de Bruijn - Chantilly
    Elly Lee - SonOfGondor
    Gary van Vlissingen - Cordeliae
    Helen Beekman - Cordeliae
    Lee Broadsword - Rumpelstiltskin
    Luca ''Lux'' Elizabeth Mills - Daggers
    Lucie de Wit - tubbietoost
    Lyhra Jones - Rhyme
    Mandy Jaspers - Edward_Elric
    Robin Jane Peters - Fay1D
    Rudie Clarks - TheLostMermaid
    Shailane Anna Longhe - Floriale
    Sil Horst - prinsesnina
    Sofie Sercu - xGalaxiaan
    Thomas Dylan O’Shea - Daggers
    Tommie Roodenburg - Rumpelstiltskin
    Vincent Adams - Californication
    Ygritte Hendriksen - Edward_Elric
    Zita Moskanovic - TheLostMermaid

    Huisindeling
    1. Tommie Roodenburg - Lucie de Wit - Elly Lee- Oliver Nathan James - Mandy Jaspers
    2. Noa ??? - Eli Rasmussen - Ygritte Hendriksen - Zita Moskanovic - Lyhra Jones - Austin Cameron Jones
    3. Daan de Bruijn - Rudy Clarks - Sofie Sercu- Millicent de Jong - Tanja van den Ochtend
    4. Asphodel Talon Godewine - Lee Broadsword Robin Ellen Marcellus - Zoë Dijkstra - Aveline Favre


    Topic 2

    [ bericht aangepast op 1 nov 2014 - 13:22 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lee had afscheid genomen en stapte zijn huisje binnen. De deur stond op een kier, wat betekende dat er al iemand was. Zijn tas stootte tegen een deur met een slot aan, waardoor hij veel kabaal maakte. Onhandig wrong hij zich door de tussendeur die toegang verschafte naar de woonkamer. Hij zette zijn spullen neer op de grond toen hij een jongen op de bank zag zitten. Hij liep er naartoe en stelde zich voor.

    [Zo, Asphodel is niet meer lonely ;p]

    -
    Tommie dumpte zijn spullen in de eerste hoek die hij tegenkwam, stapte de drempel over en brulde 'Volk!' om te zien of er iemand thuis was. Hij had in het halletje al een skateboard zien staan , dus hij hoopte dat er een stoere skatechick was door wie hij weldra verwelkomd zou worden. Een grijns verscheen op zijn gezicht toen hij inderdaad in de woonkamer een meisje aantrof.
    'Hé!' zei hij en hij begroette haar met een kus op iedere wang.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Geneeskunde?' vroeg Daan. 'Jezus, dan ben je wel heel slim. Waar wil je gaan werken in het ziekenhuis?' vroeg hij vervolgens aan Sofie.


    My mom says I'm pretty, so fuck you

    Lucie schrok wakker haar gedachten toen de deur openging. "Volk" schreeuwde de jongen voor haar.
    "Ik ben Lucie." zei ze toen de jongen uitgekust was.
    "Je hebt geluk, je kan nog zelf een kamer kiezen want de rest is er nog niet. Als je hulp nodig hebt met iets dan hoor ik het graag!"
    'wat was dat nou weer voor een domme opmerking' dacht ze meteen nadat ze het gezegd had.


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Tommie grinnikte. 'Nou, je mag best mijn tas uitpakken als je daar zin in hebt.' Hij grijnsde scheef. 'Al heb ik ook wel trek.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    [Oeps, ik zie dat we al begonnen zijn. Druk, druk]

    Elly Lee:

    Elly besefte dat ze laat was, iets wat ze al had gevreesd toen ze opschrok van haar slaap en merkte dat de bus in de file stond. Ze zuchtte kort en besloot maar snel het terrein op te lopen en op zoek te gaan naar haar kamer, zodat ze haar zware rugzak kon dumpen. Ze was er helemaal klaar voor,
    Op het lijstje zag dat ze op de kamer zat met 3 andere mensen, die er vast al wel waren. Tommie, Thomas en Lucie. Dat klonk prima. Na een paar minuten zoeken had ze ook de kamer gevonden en verlegen liep ze naar binnen. Daar zaten al twee mensen te praten. Het meisje moest Lucie zijn, en de jongen Tommie of Thomas. Als ze hem Tom noemde, moest het wel goed komen, grapte ze in haar hoofd.
    "Hi!"

    [ bericht aangepast op 12 sep 2014 - 23:11 ]


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Lucie was nog nooit zo blij geweest dat de deur open ging! Waarom maakte ze zich toch altijd belachelijk bij mensen die indruk op haar maakte?
    "hoii, ik ben Lucie." zei ze toen het meisje binnenstond.


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Tommie was zeer tevreden toen er nog een mooie dame de kamer binnen kwam en hij drukte ook gretig drie kussen op haar wang. Hij schoof zijn bandana ietsje omhoog nadat deze een beetje was gezakt en glimlachte ontwapenend.
    'Hé! Ik ben Tommie!'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lucie begroette Elly vriendelijk en Tommie drukte haar zelfs 3 kussen op de wang! Wauw, dit begon zeker enthousiast. Beide leken haar leuke mensen, en ze wilde ze graag beter leren kennen.
    "Ik ben Elly. Volgens mij was ik een beetje laat door mijn bus, maar nu ben ik er." Ze glimlachte vriendelijk.
    "Hebben jullie al een indeling voor de bedden gemaakt?"


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Naam: Noa
    Leeftijd: 15
    Karakter: hyperactief en snel boos
    Familie: een broer voor de rest is iedereen overleden
    Overig: ze is een player
    Uiterlijk/foto: http://staldarksun.weebly.com/eigenaren.html


    tiptoe through the tulips...

    RichardBaksma schreef:
    Naam: Noa
    Leeftijd: 15
    Karakter: hyperactief en snel boos
    Familie: een broer voor de rest is iedereen overleden
    Overig: ze is een player
    Uiterlijk/foto: http://staldarksun.weebly.com/eigenaren.html


    Je personage mag in het rollentopic ;)

    [ bericht aangepast op 13 sep 2014 - 12:09 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lucie vond het meisje meteen aardig. Waarschijnlijk vanwege haar perfecte timing.
    "Ik ben zo vrij geweest een kamer met uitzicht aan het meer te pakken. De kamer naast mij heeft ook dat uitzicht. Mocht een van jullie daar interesse in hebben." ze keek de 2 kort aan en herinnerde toen wat Tommmie had gezegd. "Zou er vanavond iets te doen zijn als kennismaking, met eten?"

    Offtopic: Is er een kennismakingsactiviteit?
    Ik gok dat badkamers gedeeld worden? Of heeft ieder een eigen?


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Aangezien Lyhra's spullen al boven stonden en se heel nieuwsgierig was naar de camping, ging ze op het voorstel van hen in. Vrolijk liep ze achter hen aan het huisje uit in de richting van de andere huisjes. Lyhra was benieuwd welke mensen er vandaag nog meer aangekomen waren.


    It's never gonna happen, Guys.

    "Nou, dat valt best wel mee hoor.." antwoordde Sofie, in verlegenheid gebracht door Daans opmerking. Snel schakelde ze weer over op het onderwerp studie. "Technische geneeskunde is meer het bedenken van nieuwe technieken voor diagnose en behandeling. Dus, ik word niet echt dokter ofzo. Ik werk meer.. achter de schermen." Sofie kon normaal nog wel een uur verder vertellen over haar studie. Ze verheugde zich er echt op, eindelijk iets leren wat ze écht leuk vond. Het zou vele maken beter worden dan de middelbare, althans dat hoopte ze.
    Maar voor nu had ze geen zin om over school te praten. Ze was op vakantie. Tijd om een paar weken te genieten.
    "Weet jij eigenlijk al wie er bij ons in het huisje slapen?" vroeg ze enthousaist aan Daan. Toen ze achterom keek, naar het kamp, zag ze al verschillende groepen mensen staan. Ineens had Sofie de neiging om terug te lopen, en met iedereen kennis te maken. Niet dat ze niet meer bij Daan wilde zijn - integendeel zelfs - maar ze was bang om buiten de groep te vallen. Snel zette ze die angst van zich af. Alles zou vanzelf goedkomen, straks zou ze kennismaken met haar huisgenoten en de rest zou ze later wel leren kennen.
    "En hebben we niet een soort van.. kennismakingsactiviteit?" vroeg ze tenslotte.

    tubbietoost schreef:
    Offtopic: Is er een kennismakingsactiviteit?
    Ik gok dat badkamers gedeeld worden? Of heeft ieder een eigen?


    Ja, badkamer is gedeeld. Hmm, misschien een soort kennismakingsspel... Even overleggen in het praattopic?


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    "Zou er vanavond iets te doen zijn als kennismaking, met eten?," vroeg Lucie.
    Elly haalde haar schouders op. "Ik heb er nog niets over gehoord, maar het lijkt me wel leuk. Ook omdat ik honger heb." Ze grijnsde.
    "En over de kamers mag Tommie natuurlijk ook meebeslissen. Als hij de kamer met uitzicht wil, vind ik dat ook goed. We hebben toch ook nog een huisgenoot?"


    Rest in Peace, Son of Gondor