• Hallo allemaal!

    Het concept van een meespeelverhaal is alweer een tijdje geleden geïntroduceerd, maar er wordt nog weinig mee gedaan. Ik denk dat het onder andere komt doordat mensen het een beetje schuwen, omdat ze zo gewend zijn aan RPG's. Daarom heb ik een MSV aangemaakt om de manier van werken, schrijven, etc. te 'leren kennen' en erachter te komen waar je voorkeur ligt: bij de RPG's of bij de MSV's (of een combi, natuurlijk).

    Wat is een meespeelverhaal/MSV?
    In dit topic staat uitgebreid beschreven wat een MSV is. Onder de spoiler-knop staat de conclusie van het verhaal dat Underhill geschreven heeft.

    Kort gezegd is dit waar het op neerkomt:
    MSV’s worden in de derde persoon geschreven
    MSV’s zijn als het ware een verhaal met co-auteurs
    MSV-posts moeten op hun eigen manier bijdragen aan het verhaal. Een minimum aantal woorden is niet nodig.
    Herhalingen in MSV-posts zijn overbodig en niet wenselijk, omdat deze het verloop van het verhaal afremmen.


    Waarom een MSV?
    Wat voor mij echt heel zwaar weegt in dit concept, is het samen schrijven aan één geheel. Een RPG is voor mij te veel afhankelijk van de RPG-starter. Vaak maakt die persoon alle belangrijke beslissingen, terwijl dat bij een MSV samen wordt gemaakt. Bovendien wordt het in de derde persoon geschreven, waardoor het ook een écht, goedlopend verhaal wordt. Eén van de MSV's waar ik aan mee heb geschreven, is zelfs uitgegeven.

    Waarom dít MSV?
    Dit meespeelverhaal start ik om te kijken of ik de MSV's onder een groter publiek kan krijgen. Ik heb jarenlang met plezier aan meespeelverhalen geschreven en ik schrijf er nog steeds met plezier aan en dat plezier wil ik graag overbrengen op een groter publiek. Er zullen meer mensen zijn bij wie het concept beter zal passen dan een RPG (al zal dat niet bij iedereen zijn) en ik wil iedereen de mogelijkheid geven om dat te ontdekken.

    Het idee
    Dit meespeelverhaal zal gaan over een groep jongeren die zes weken op jongerenkamp gaat. Er zullen verschillende activiteiten plaatsvinden, maar verder is ieder personage vrij om te doen wat hij/zij zelf wil. De afzonderlijke jongeren kennen elkaar in principe niet.
    Ik heb gekozen voor dit onderwerp omdat het alle kanten op kan. We kunnen samen beslissen wat voor activiteiten er zullen plaatsvinden en waar ze heen gaan e.d. Verder verloopt het verhaal gewoon zoals we dat zelf willen!
    Het lijkt me het handigste als de leeftijd van de personages tussen de 18-21 jaar zit, omdat je dan geen problemen hebt met dat ze geen alcohol zouden mogen benuttigen e.d.

    De regels
    In principe zijn er weinig regels aan MSV's, behalve dat het dus in de derde persoon geschreven wordt en dat men niet de reacties van anderen overneemt in je eigen stukje. Wat ik echter wel, voor dit verhaal, als eisen stel:
    - Voorlopig maximaal twee personages per persoon. Dit is weinig, maar om niet direct de weg kwijt te raken, lijkt me dit het verstandigste. Mocht het goed lopen en mocht iedereen de personages hebben leren kennen, dan kunnen we altijd overwegen om meer mensen langs te laten komen.
    - Probeer zoveel mogelijk alle stukjes te lezen van je mede-auteurs! Op die manier raak je de draad niet kwijt en leer je de andere personages ook kennen (we schrijven immers met z'n allen één verhaal). Bovendien weet je dan ook waar alle personages zijn en hoef je niet te vragen naar wie je je personage moet schrijven, omdat je wel weet waar hij/zij heen kan.
    - We schrijven in één tijd (tegenwoordige tijd of verleden tijd). Welke van de twee, dat hangt af van de voorkeuren van de mensen die met dit MSV meeschrijven, dus daar moeten we nog over overleggen.

    Het personage
    Omdat ik het niet te ingewikkeld wil maken, moet je, als je mee wilt doen, een vrij korte karakterlijst invullen. Je hoeft mij verder niet om toestemming te vragen of je een jongen of een meisje mag, want dat mag je zelf weten!

    Naam:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Familie:
    Overig:
    Uiterlijk/foto:

    Vragen?
    Heb je nog vragen over het concept, dit verhaal of wat dan ook? Je mag ze altijd stellen. Het liefst in het infotopic wat ik hierover ga aanmaken of een privébericht, zodat dit topic niet helemaal vol raakt met posts en je de personages niet meer terug kunt vinden. Ik ga ook een rollenstory aanmaken, waar iedereen zijn/haar personage kan neerzetten. Dan wordt het nog makkelijker om informatie over de personages te vinden!

    Het rollentopic
    Het ideeëntopic
    Het praattopic
    De rollenstory



    Personages
    Asphodel Talon Godewine - Dae
    Britt Ricksen- Shades
    Daan de Bruijn - Chantilly
    Elly Lee - SonOfGondor
    Gary van Vlissingen - Cordeliae
    Helen Beekman - Cordeliae
    Lee Broadsword - Rumpelstiltskin
    Luca ''Lux'' Elizabeth Mills - Daggers
    Lucie de Wit - tubbietoost
    Lyhra Jones - Rhyme
    Mandy Jaspers - Edward_Elric
    Robin Jane Peters - Fay1D
    Rudie Clarks - TheLostMermaid
    Shailane Anna Longhe - Floriale
    Sil Horst - prinsesnina
    Sofie Sercu - xGalaxiaan
    Thomas Dylan O’Shea - Daggers
    Tommie Roodenburg - Rumpelstiltskin
    Vincent Adams - Californication
    Ygritte Hendriksen - Edward_Elric
    Zita Moskanovic - TheLostMermaid

    Huisindeling
    1. Tommie Roodenburg - Lucie de Wit - Elly Lee- Oliver Nathan James - Mandy Jaspers
    2. Noa ??? - Eli Rasmussen - Ygritte Hendriksen - Zita Moskanovic - Lyhra Jones - Austin Cameron Jones
    3. Daan de Bruijn - Rudy Clarks - Sofie Sercu- Millicent de Jong - Tanja van den Ochtend
    4. Asphodel Talon Godewine - Lee Broadsword Robin Ellen Marcellus - Zoë Dijkstra - Aveline Favre


    Topic 2

    [ bericht aangepast op 1 nov 2014 - 13:22 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    tubbietoost schreef:
    Toen Lucie het huisje eindelijk in zicht kreeg stonden er 3 jongens voor de deur te praten. Er zat toch ook een meisje bij hun in het huis? De pad naar het huisje was niet verhard, waardoor ze van haar skateboard moest. Ze liep op de groep jongens af terwijl ze hen in zich opnam. "Hoi, ik ben Lucie. Zijn jullie mijn nieuwe huisgenoten?" vroeg ze zo vriendelijk mogelijk.


    Ze staan niet voor haar huisje, want ze zit bij Tommie en die loopt net bij hen weg om naar zijn eigen huisje te gaan. :p


    Every villain is a hero in his own mind.

    OffTopic:

    Peredhel schreef:
    Ze staan niet voor haar huisje, want ze zit bij Tommie en die loopt net bij hen weg om naar zijn eigen huisje te gaan. :p


    Sorry (ik heb vast ergens overheen gelezen) dan maak ik er wat anders van....

    Ontopic:

    Lucie:
    Lucie reed met haar skateboard richting het huisje. Zo te zien was nog niemand binnen. Ze keek vluchtig in de woonkamer maar rende daarna naar boven. Ze wilde graag een slaapkamer bij het meer. Ze trok de eerste beste deur open, gelukkig was deze leeg. Ze smeet haar koffer op het bed en haalde haar laptop eruit. Ze zette de cd van Eluveitie aan en begon haar kledingkast in te ruimen. Toen ze klaar was stopte ze de laptop in het kluisje in de kast en sloot tevens haar slaapkamer deur. Ze plofte neer in de kleine maar gezellige woonkamer. "En nu maar wachten op de rest." zei ze tegen zichzelf.

    [ bericht aangepast op 1 nov 2014 - 17:08 ]


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Daan glimlachte vrolijk. 'Ja, ik studeer slagwerk, maar dat had je zelf wel kunnen bedenken,' zei hij en liep al naar de deur.
    'Later ga ik drummen voor wereldberoemde bands,' droomde Daan. 'Of bij Beyoncé, dat lijkt me pas cool. Drummen, goed betaald krijgen én hele avonden lang naar de mooiste billen van de wereld kijken,' grijnsde hij vervolgens. 'Maar war doe jij eigenlijk?' vroeg hij aan Sofie en glimlachte naar haar.


    My mom says I'm pretty, so fuck you

    Eluveitie. :3


    Every villain is a hero in his own mind.

    Sofie lachte om hoe Daan fantaseerde over zijn toekomst. Zelf had ze niet echt spectaculaire plannen. "Vanaf volgend jaar studeer ik technische geneeskunde," vertelde Sofie terwijl ze naar beneden liep. "Ik heb ook getwijfeld over een acteeropleiding, maar daar ben ik te onzeker voor. Op een podium staan, zoals jij graag doet, is niks voor mij." Sofie wist niet echt wat ze verder moest vertellen, dus ze zweeg.

    Eh, ik wil niemand haasten, maar Asphodel zit nu in huisje 4 een beetje eenzaam snoepjes te eten :'P


    I make you sad, because everyone keeps making you happy. You can't be truly happy, if you're "happy" all the time.

    Dae schreef:
    Eh, ik wil niemand haasten, maar Asphodel zit nu in huisje 4 een beetje eenzaam snoepjes te eten :'P


    Haha. Helaas, mijn personages zitten niet bij hem in het huisje :P.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Naw (;^;)

    [ bericht aangepast op 11 sep 2014 - 17:45 ]


    I make you sad, because everyone keeps making you happy. You can't be truly happy, if you're "happy" all the time.

    'Hoi!' zei Ygritte en ze schudden elkaar de hand. Ze grijnsde naar Zita en vervolgde tegen Lyhra: 'Ik ben Ygritte.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    "Ik wist dat je blond zou zijn!" zei het zwartharige meisje verwonderd. Het klonk Lyhra een klein beetje als een belediging in haar oren, aangezien ze niet verwachtte dat iemand haar uiterlijk aan haar naam zou koppelen. Toch liet ze het gewoon varen en keek de beide meiden vrolijk aan. Nadat Lyhra netjes haar naam gezegd had, stak Ygritte haar hand naar het meisje uit. Vol goede moed nam ze de hand aan, terwijl ze luisterde naar de naam van haar nieuwe huisgenoot. "Hoi!" zei ze. "Ik ben Ygritte." Lyhra zag de twee meiden voor haar even een blik uitwisselen, maar ze nam het niet al te moeilijk. Vrolijk stak ze ook haar hand uit naar haar andere huisgenootje. "Hoi!"


    It's never gonna happen, Guys.

    @ Rhyme, een MSV gaat erom dat je letterlijk verder schrijft aan het verhaal.
    "Ik wist dat je blond zou zijn!" en "Hoi!" zei ze. "Ik ben Ygritte." hoef je dus niet meer over te nemen, want die zijn al door de voorganger geschreven en als je het nu achter elkaar zou plakken in verhaal/boekvorm, dan zou dat natuurlijk niet kloppen :'3
    Ik wou het gewoon even zeggen (:


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ygritte liet Zita en Lyhra alleen met de mededeling dat ze een kamer ging opzoeken en haar spullen zou uitpakken. Ze liep daarom naar boven en bekeek de kleine badkamer, die enkel een toilet, douchecabine en wasbak bevatte. De spiegel erboven was brandschoon, maar de linker onderhoek was gebarsten. Ygritte knipte even het licht aan om te zien of dat wel oké was en besloot zich maar in haar kamer op te maken.
    Ze zette haar koffer naast een bed en legde haar tas op de matras. Er lag opgevouwen beddengoed in een kast in de muur, die behoorlijk oud rook, naar hout en stof, maar ook die was schoon. Het was gewoon de sfeer van het huisje.
    Ze maakte haar bed op, legde haar pyjama alvast onder haar kussen en liep toen naar het raam om te zien wat haar ogen vanaf hier allemaal konden bereiken. Misschien kon ze Mandy's huisje ook wel zien.
    Dat was niet zo, maar toch was er veel van het vakantiepark dat nu niet aan haar oog voorbij ging. Ze was vooral erg nieuwsgierig naar het sportterrein. Niet alleen omdat ze het af en toe wel leuk vond om achter een bal aan te rennen, maar ook, omdat daar vaak jongens waren en ze was er van overtuigd dat ze Lee en Tommie daar wel eens zou moeten aantreffen. Hoe konden ze er anders zo goed uitzien?
    Ygritte besloot haar donkerblauwe blouse maar uit te trekken, want het was hier behoorlijk warm geworden. Ze koos voor een bronskleurig zomerjurkje met leren riempjes en rode peeptoes.
    Toen ze weer terugkwam bij de andere twee meiden, zag ze dat Gary nog niet gearriveerd was.
    'Hé, hebben jullie zin om mee te lopen naar een vriendin van mij?' vroeg ze. 'Die zit in een ander huisje en daarna wild eik deze camping wel eens bekijken.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Zita had niet heel veel spullen kee, dus het uitpakken van haar tas vond ze maar nutteloos. Daarom was ze al eerder terug geweest dan Ygritte. Ze vond het maar vreemd dat Gary er nog niet was, maar had geen zin om op hem te wachten. Daarom ging ze in op Ygritte's voorstel om die vriendin van haar te zoeken, al was het alleen om de camping te ontdekken.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    [Oeps.. teveel nog rpg gewend denk ik!]


    It's never gonna happen, Guys.

    Rhyme schreef:
    [Oeps.. teveel nog rpg gewend denk ik!]


    Hehe. Dat went vanzelf! ;D


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain